;
coinex

رقیب جدید استارلینک با هزاران ماهواره از چین می‌آید!

به نظر می‌رسد دولت چین که به هیچ وجه از وضعیت خدمات‌دهی استارلینک در مرزهای خود راضی نیست، در حال توسعه رقیب جدید استارلینک است!

چین که در مدت اخیر و همزمان با توسعه استارلینک، بارها نارضایتی خود از خدمات این شرکت را ابراز کرده، حالا به جای شکوه کردن تصمیم دارد تا منظومه ماهواره‌ای عظیمی برای رقابت با اسپیس ایکس روانه فضا کند که حتی امکاناتی برای عملکردی علیه استارلینک دارند.

بیشتر بخوانید: رومینگ جهانی استارلینک معرفی شد؛ اتصال به اینترنت ماهواره‌ای از هر نقطه‌ای در جهان

رقیب جدید استارلینک از چین می‌رسد

اخیرا برخی رسانه‌های چینی خبر داده‌اند که این کشور تصمیم دارد تا در طرح جدید خود منظومه ماهواره‌ای عظیمی با نام GW را در مدار نزدیک زمین مستفر کند که طی آن 12.992 ماهواره برای تامین اینترنت ماهواره‌ای به فضا پرتاب می‌شوند. البته در حال حاضر مشخص نیست که چین چه زمانی ماهواره‌های خود را به فضا پرتاب می‌کند، اما این کار پیش از تکمیل منظومه ماهواره‌ای استارلینک انجام خواهد شد.

در حال حاضر بزرگترین دغدغه‌ چینی‌ها، اقدام سریع پیش از این اشغال کامل مدار توسط اسپیس ایکس است. این شرکت آمریکایی در حال حاضر 3 هزار ماهواره در فضا دارد اما برنامه‌های آن برای استقرار 12 هزار ماهواره تا سال 2027 و نهایتا 40 هزار ماهواره مدت‌ها است که طرح‌ریزی شده‌اند.

رقیب جدید استارلینک با هزاران ماهواره از چین می‌آید!

محققان می‌گویند چینی‌ها قصد اشغال مدارهایی را دارند که استارلینک هنوز وارد آن‌ها نشده است. در بخش دیگری از این گزارش همچنین به حمل تجهیزات استارلینک جهت انجام عملیات‌هایی چون شنود ماهواره‌های آن اشاره شده ست.

همچنین چینی‌ها یک برنامه راداری برای شناسایی و ردیابی ماهواره‌های استارلینک هم در دست توسعه دارند. همچنین به نظر می‌رسد در چین تلاش‌هایی برای ایجاد ائتلافی با دیگر کشورها علیه اسپیس ایکس در جریان است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص معرفی رقیب جدید استارلینک توسط چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر