coinex
راهنمای خرید تکراتو

شبکه اجتماعی ویراستی به عنوان نسخه ایرانی توییتر معرفی شد؛ صفر تا صد کپی از توییتر!

به نظر می‌رسد بعد از جایگزین‌های واتساپ و اینستاگرام، مسئولین درصدد راه‌اندازی توییتر ایرانی هستند. اما از شبکه اجتماعی ویراستی به عنوان نسخه ایرانی توییتر چه می‌دانیم؟

اخیرا شبکه اجتماعی ایرانی جدیدی آغاز به کار کرده که شباهت خاصی با توییتر دارد. این تقلید را در فضای داخلی برنامه و حتی لوگوی آن نیز می‌توان متوجه شد. اما آیا توییتر ایرانی می‌تواند موفق باشد؟

بیشتر بخوانید: فروش کسب‌وکارها در بله بیشتر از اینستاگرام است!

شبکه اجتماعی ویراستی به عنوان نسخه ایرانی توییتر عرضه می‌شود

شبکه اجتماعی ویراستی که اخیرا آغاز به کار کرده است،‌ شباهت خاصی از نظر طراحی با توییتر دارد و در نگاه اول می‌توان از آن به عنوان نسخه بومی توییتر یاد کرد. شباهت طراحی داخلی و تجربه کاربری ویراستی به حدی با توییتر زیاد است که حتی لوگوی آن نیز هر کسی را به یاد توییتر می‌اندازد.

شبکه اجتماعی ویراستی به عنوان نسخه ایرانی توییتر در حال توسعه است

نکته جالب اینکه سازنده این شبکه اجتماعی در ایران «توسعه سامانه پویش رسانه آسیا» است که پیش از این هم پیامرسان گپ را ساخته بود. انتشار این پلتفرم همزمان با اوج گرفتن محدودیت‌های اینترنتی و فیلتر شدن پلتفرم‌های خارجی، اندکی مشکوک به نظر می‌رسد و احتمالا قرار است به زودی ویراستی با شدت زیادی به عنوان یک پلتفرم قدرتمند داخلی تبلیغ شود!

مهدی انجیدنی،‌ مدیرعامل ویراستی که پیش از این مدیرعامل پیامرسان گپ هم بوده،‌ در این پلتفرم اکانت شخصی دارد و همانطور که می‌بینید به خود تیک آبی احراز هویت هم اعطا کرده است!

شبکه اجتماعی ویراستی به عنوان نسخه ایرانی توییتر در حال توسعه است

او می‌گوید ویراستی الزاما یک توییتر ایرانی نیست اما نگاهی به فضای این پلتفرم، از لوگوی آن گرفته تا فضای رابط کاربری آن، همگی تداعی کننده شبکه اجتماعی توییتر است. مدیرعامل این پلتفرم اما مدعی است که علت این شباهت، تلاش این تیم برای توسعه رابط کاربری آشنایی برای کاربران ایرانی بوده است! او باور دارد که بسیاری از ایرانیان اسم توییتر را هم نشنیده‌اند و از همین رو ویراستی قرار است این خلا را جبران کند:

«این پروژه قبل از حوادث اخیر طراحی و توسعه یافته و بعد از عرضه عمومی آن، این اتفاقات در کشور رخ داد. از همین رو هم ما هیچ تبلیغ رسانه‌ای برای ویراستی نکردیم تا مبادا کسی فکر کند که این محصول پس از این حوادث عرضه شده است.»

انجیدنی شدیدا به آینده ویراستی امیدوار است: «ما در فضای وب عملا جایی نداریم که مردم درباره یک خبری بحث کنند. در حال حاضر در بهترین حالت، یک کانال یک خبری را درج می‌کند و یا پست اینستاگرامی می‌زنند و مردم در کامنت‌ها باهم بحث می‌کنند. ما قصد زنده کردن ابزار رسانه‌ای و ابزار تعاملی در کشور را داریم. توییتر در ایران وایرال نیست و بسیاری از مردم حتی اسم آن را نشنیدند، ویراستی می‌تواند این نقش را به خوبی ایفا کند در اهداف خود یعنی پرمیوم کانتنت و رسانه تعاملی بودن، حرکت کند.»

ویراستی ویژگی‌هایی نظیر تیک آبی برای اشخاص حقیقی و حقوقی دارد و در بخش توضیحات خود تاکید کرده «ما هرگز اطلاعات کاربران را با هیچ شخصی به اشتراک نمی‌گذاریم.» هرچند بعید است این موضوع بنابر شرایط و قوانین خاص کشور شدنی باشد!

نظرات کاربران درباره ویراستی

شبکه اجتماعی ویراستی به عنوان نسخه ایرانی توییتر در حال توسعه است

شاید بررسی نظرات کاربران در خصوص توییتر ایرانی جالب توجه باشد. برای بررسی نظر کاربران درباره شبکه اجتماعی ویراستی ما به سراغ کافه بازار و مایکت رفتیم که ویراستی در آن‌ها به ترتیب بیش از 20 هزار و 22 هزار بار دانلود شده است.

بررسی نظرات کاربران درباره ویراستی حاکی از این است که کاربران با وجود سرعت مناسب این اپلیکیشن، از شباهت بسیار زیادی آن به توییتر استقبال نکرده‌اند. برخی اشخاص نیز معتقدند برای پلتفرم‌های بومی باید از نمادهای ایرانی استفاده شود.

برخی نظرات کاربران هم حاکی از مشکل ورود به برنامه بعد از نصب آن بود. البته سازندگان ویراستی با انتقاد مشابهی در خصوص پیامرسان خود، یعنی پیامرسان گپ نیز مواجه هستند. در واقع و با وجود گذشت مدت‌ها از زمان عرضه ویراستی، این برنامه هنوز برای ورود با مشکلاتی مواجه است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص راه‌اندازی شبکه اجتماعی ویراستی به عنوان نسخه ایرانی توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (52 نظر)

    خود تحقیرای بی سواد

    پاسخ

    باسلام لطفا پاسخ بدید
    روش استفاده از ویراستی؟
    پروفایل و پست و… چطور میذارن؟

    پاسخ

    کینه و خود تحقیری اونم توی معرفی یه برنامه بومی قوی موج می زنه . بیایید به عنوان رسانه برای نجات خانواده ها و نسل آینده از ورطه سقوط در منجلاب و کثافت خانه ای که غرب برای تحمیل فرهنگ ابتذالش در دنیا عرضه می کنه، پلتفرمهای داخلی رو خوب و منصفانه برای زنده کردن فرهنگ اصیل ایرانی در بین مردم بجا بندازیم .

    پاسخ

    ان شاءالله موفق خواهند بود

    پاسخ

    نصبش کردم
    نرم افزار خوب و روانی هست
    چرا اینقدر دوست دارین احساس خود تحقیری رو نشر بدین ، بعد دنبال پیشرفت تو کشور هستین
    جهت گیری مطالب شما اکثرا به همین شکل هست .مگه نرم افزار های خارجی از کجا شیوع کردن ، اونجا هم اگه چهارتا مثل شما بودن که چیزی پا نمی‌گرفت
    یه مقدار شرافت و انصاف هم خوبه

    پاسخ

    متن سراسر خودتحقیری و نکبت، از یک مغز افسرده و الاف، بجا بیرون نشستن و لنگش کردن، تو چی سرت میشه از برنامه نویسی؟ تا حالا تو چه پروژه ای بودی؟

    پاسخ

    برای کسی که می ترسه نهادهای امنیتی بخاطر فعالیتش در فضای مجازی بهش گیر بدن،فرقی نداره توی توییتر پیام بذاره یا ویراستی یا اینستا و … .
    پیام رسان خارجی اگه قبول نکنه که سرورهاشو بیاره داخل و نماینده داخل کشور داشته باشه،باید طوری بسته بشه که با فیلترشکن هم نشه واردش شد چون برای امنیت ملی خطرناکه.

    پاسخ

    گپ هم خوبه ، من سالهاست از گپ استفاده میکنم و امکانات و پایداری مناسبی دارد ولی رابط کاربری و ظاهر بروزی ندارد.. اگر بروزرسانی در ظاهر و رابط کاربری انجام بده، قطعا گپ یکی از بهترین پیام رسانهای داخلی میشه..

    « ویراستی هم در یک کلمه میشه گفت که عالیه..»

    پاسخ

    سلام دوستان جلوی ضرر رو ازهرجا بگیری منفعت خیلی کار بزرگی هست امیدوارم آقایان، من، میدونستم خرابکاری نکنن. ما که خیلی راضی هستیم انشاالله پیشرفت میکنه از توئیتر هم بیشتر.

    پاسخ

    خواهشا حمایت کنید

    پاسخ

    با این متن مغرضانه میخواین چیو ثابت کنین؟؟؟!!!
    غرب زدگی از همه جاتون زده بیرون…

    پاسخ

    یا کافه بازار آدرسش عوض شده یا شما شعور مخاطب به کتفتون نیست چرا که ویراستی با 20 هزار نصب نمره 4.5 رو گرفته که البته برای پلتفرم فوق جدید استار سطح بالایی حساب میشه .

    پاسخ

    واقعا فضای عالی داره
    #بیایین حمایت کنیم

    پاسخ

    چه اصراری دارید که هرچیزی ایرانی هست رو به ….
    یعنی حتی یک ویژگی مثبت نداشت!

    پاسخ

    خیلی خوبه. اول کارشه خوب معلومه دیکته ننوشته غلط نداره. نسخه دسکتاپی خیلی مهمه ندیدم . اگه خبر دارید لینک بذارید

    پاسخ

    علت محبوبیت توییتر آزادی بیان بالای اونه به طوری که باعث میشه تقریبا هر کسی هر نوع عقیده ای که داره بیان کنه که خوب این امر در یک پلتفرم بومی غیر ممکنه

    پاسخ

    توییتر اگه آزادی بیان داشت اکانت ترامپ که از خودشونه رو تعلیق و بعدش حذف نمی کرد

    پاسخ

    آزادی بیان برای تروریست های داعش😂
    یه سرچ ساده به فارسی یا انگلیسی بزنی میاد درموردش بخون ، هیچکس کاری بهشون نداشت عملا عکس و تصاویر وحشتناک سربریدن هاشون رو به اشتراک میذاشتن 🤔

    پاسخ

    خیلی برنامه ی خوبیه
    دم سازندش گرم
    خوبه که زمین بازی رو خودمون تعیین کنیم و تو زمین دشمن بازی نکنیم

    پاسخ

    یعنی نهایت بغض و کینه و تحقیر رو میشه ازین گزارش دید!!! 😂😂 زده فلانی به خود تیک آبی هم عطا کرده است. خو طرف سازنده شه بیاد به تو بده؟؟ اصلا میدونی تیک ابی چیه؟ یعنی طرف شخصیت حقیقی اون اکانته نه فیک. بی‌سوادای غرب زده

    پاسخ

    بسیار اپ عالی و با کیفیتی هست. چشتون دربیاد کسایی که نمیتونن پیشرفت ایران رو ببینن. کاسه لیس های غربی

    پاسخ

    با این طرز خبر زدن درباره یک اپلیکیشن ایرانی دقیقا مشخص میشه چرا پیشرفت نمیکنیم سرتون بزنن تهتون بزننن اجنبی پرستین
    حالا اگه این اپلیکیشنو یک چشم آبی کرواتی شش تیغ میزد چه مدح ها و سروده ها در رثاش که نمی گفتین !!!!!

    پاسخ

    اینکه یه عده جوون میتونن این نرم افزار ها را ران کنن و در اختیار مردم قرار بدن خیلی اتفاق خوبیه.
    بنده نرم افزار نویس هستم.
    این کار حرکت بزرگیه و باید حمایت کرد نه اینکه مثل این سایت فقط بگیم (من میدونم نمیشه!!!)
    حالا چه اشکالی داره شبیه توییتر باشه این شد دلیل؟؟؟
    نرم افزار خوبیه و پیشنهاد میکنم خودتون امتحانش کنید.

    پاسخ

    سلام
    فضای خوبی داره مهم اینه که هدف اصلی شما چی باشه

    پاسخ

    هر وقت شخصیت های معروف علمی، ورزشی و … مثل ایلان ماسک، مسی، رونالدو و … توی این شبکه ها عضو شدن ما هم میایم 🙂

    پاسخ

    نابغه …. این یه برنامه ی ایرانیه ، چرا اونا باید بیان عضو یه شبکه ی اجتماعی ایرانی بشن؟

    پاسخ

    شاید باور نکنی ولی الان هم نیاز به عضو شدن تو ندارن چه برسه اونموقع

    پاسخ

    توروخدا زودتر بیا ویراستی بدون تو معنایی نداره:/

    پاسخ

    سلام، چگونه میتوانم در ویراستی، تیک آبی فعال کنم، باید مبلغی بپردازم؟

    پاسخ

    به امید بهتر و بهتر شدن و گسترش برنامه با کیفیت ایرانی

    پاسخ

    بسیار عالیه ، باید این کار انجام می شد ، امید وارم با پشتکار ادامه پیدا کنه ، راه رونقش هم اینه که مدیران کشوری که تا حالا از توییتر استفاده می کردن از این به بعد از اون به هیچ عنوان استفاده نکنند و از ویراستی استفاده کنند.
    به امید روزی که شاهد ارائه یک سیستم عامل کاملا ایرانی و بومی بودن استفاده از هسته های موجود و کاملا مستقل باشیم.

    پاسخ

    ویراستی واقعا‍ً عالیه .
    اما متاسفانه مطالب شما کلاً تحقیر آمیز هست . البته از مغزهای زنگ زده ی غرب زده‌ی شما بیش از این توقعی نیست ‌‌

    پاسخ

    سلام
    من دیدم خیلی هم عالی بود، رشد خوبی هم داشته
    به امید موفقیت ایران و ایرانی

    پاسخ

    اصلا بشید بهترین شبکه اجتماعی دنیا وقتی قراره اطلاعاتمون رو با یه تماس مخبری کنید چه فایده…
    حتی یک نقطه با توییتر تفاوتی نداشت حداقل کپی با کیفیتی میکردید

    پاسخ

    نه اینکه تلگرام و اینستا و توییتر مخبری نمیکنن … خوبه هروز خبر فروش اطلاعات ممبر ها میاد .در ضمن مگه شما میخواید خلاف کنید که نگرانید؟

    پاسخ

    یا تو اخبار نیستید یا دارک وب نمی دانید چیست که هر از چندگاهی اطلاعات تویتر و اینستا و تل و وات توی آن به فروش گذاشته می‌شود، شما فکر میکنید چطور اطلاعات هر از چندگاهی اطلاعات معترضان را دقیق بدست می‌ آورد…

    پاسخ

    اره تویتتر خیلی امنیت داره!!! با چهارتا دلار نفتی همه حیثیت کل کاربرای توتیتر رفت زیر عبای کسی مثل بن سلمان سعودی!!!

    پاسخ

    تا حالا فکر کردین درآمد توییتر و اینستاگرام از کجا میاد؟

    پاسخ

    سلام. متاسفانه هر چی از سایت شما دیدم تحقیر کردن پلتفرم های ایرانی هست. در این که تلگرام و توییتر و اینستاگرام فوق العاده بزرگ هستن هیچ شکی نیست بر منکرش لعنت اما بیایم قبول کنیم که برنامه های ایرانی هم رو به رشد هستن. الان با اومدن ویراستی بهتر از رفتن به توییتری هست که دردسر فیلترشکن و اینا داره. این که گفته میشه مثلا اطلاعات ما رو میگیرن همون تلگرام و توییتر و اینا هم اطلاعات ما رو دارند به جای تیتر های زرد و توی دل همدیگه رو خالی کردن پشت هم باشیم😉

    پاسخ

    باسلام لطفا پاسخ بدید
    روش استفاده از ویراستی؟
    پروفایل و پست و… چطور میذارن؟

    پاسخ

    سلام
    تستس کردم فضای جالبی داره… ، برای شروع خوبه ، پیشنهاد میکنم امتحانش کنید

    پاسخ

    باسلام روش استفاده از ویراستی؟
    پروفایل و پست و… چطور میذارن؟

    پاسخ