;
coinex

بررسی مزیت های اجرای طرح رجیستری موبایل

بررسی مزیت های اجرای طرح رجیستری موبایل وزیر ارتباطات دولت اصلاحات در مورد مزیت های اجرای طرح رجیستری موبایل اطلاعاتی را فاش کرد.

وی به 5 مزیت اصلی این طرح اشاره کرد و اعلام نمود که در کشورهای توسعه‌ یافته، همه کالاها از جمله تجهیزات دارای سیم‌کارت، از مبدا تا مقصد، یعنی از گمرک تا مصرف‌کننده نهایی، رجیستر شده و به راحتی برای همه قابل ردیابی هستند.

احمد معتمدی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت اصلاحات است در مورد اجرای طرح رجیستری موبایل اعلام نمود که اجرای این طرح، بیشتر به نفع مردم خواهد بود.

به گفته وی با اجرای این طرح سرقت گوشی‌های تلفن همراه دیگر توجیه اقتصادی نخواهد داشت و همه گوشی‌های تلفن همراه با اجرای این طرح به صورت آنلاین قابل رهگیری خواهند بود. معتمدی این مورد را از مهم‌ترین مزیت های اجرای طرح رجیستری موبایل دانست.

 

بیشتر بخوانید:

غیرفعال شدن موبایل های سرقتی با اجرای طرح رجیستری موبایل

ررسی تغییرات بازار موبایل با اجرای طرح رجیستری

 

وی در ادامه به  اهمیت اجرای طرح رجیستری به نفع حاکمیت نیز اشاره کرد و گفت پیگیری سریع‌تر جرائم تلفنی با اجرای این طرح امکان پذیر خواهد بود. همانگونه که تعیین هویت صاحبان تلفن ثابت به راحتی امکان پذیر است، اجرای این طرح باعث می‌شود تا صاحبان گوشی‌های تلفن همراه نیز به راحتی شناسایی شوند. به گفته احمد معتمدی، این امر قطعاً به پیگیری جرایم قضایی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

یکی دیگر از مزیت های اجرای طرح رجیستری موبایل ، ممانعت از ورود گوشی‌های تلفن همراه قاچاق به کشور است.

به گفته معتمدی ورود کالاهای قاچاق باعث می‌شود دولت از درآمدهای گمرکی و مالیاتی نفع نبرد. به گفته معتمدی این مسئله اثرات بسیار منفی را در پی خواهد داشت.

وزیر ارتباطات دولت اصلاحات، اجرای این طرح را دلیلی برای افزایش بودجه عمومی کشور دانست و اعلام نمود که با جلوگیری از قاچاق کالا، دولت کسری بودجه کمتری نیز خواهد داشت و در نهایت این امر به نفع مردم نیز خواهد بود.

وی در ادامه به مزیت مهم دیگر اجرای این طرح اشاره کرد و اعلام نمود که اجرای این طرح از ورود کالاهای قاچاق به اسم برندهای معتبر به کشور نیز جلوگیری می‌کند. پس در این حالت مردم می‌توانند با اطمینان کامل خرید کنند و از کیفیت، اصالت و خدمات پس از فروش بهره مند شوند.

معتمدی در ادامه به اجرای موفق طرح رجیستری تلفن همراه در کشورهای توسعه‌یافته اشاره کرد و اعلام نمود که در این کشورها، همه کالاهای دارای تجهیزات سیم‌کارت، رجیستر شده و به راحتی قابل ردیابی هستند.

وزیر ارتباطات دولت اصلاحات در پایان تاکید کرد برخی افراد مانعی برای اجرای این طرح هستند ولی بعید است که کسی بتواند مانع اجرای این طرح شود، چرا که دولت و مجلس از این طرح حمایت می‌کنند.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر