;
coinex

چگونه هکر شویم ؛ آشنایی با هنرمندانی به نام هکر و مراحل هکر شدن!

در دنیای امنیت کامپیوتر هکر کسی است که روی مکانیسم‌های امنیتی رایانه و سیستم‌های شبکه متمرکز می‌شود. در این مطلب به شما یاد می‌دهیم که چگونه هکر شویم.

جوامع و فرهنگ‌های مشترکی از برنامه نویسان حرفه‌ای و متخصصان شبکه وجود دارند که سابقه موجودیت و فعالیتشان به زمان روی کار آمدن اولین مینی کامپیوترها و آزمایش‌های ARPAnet باز می‌گردد.

اعضای این تمدن اولین هکرهای دنیا بودند. ورود مخفیانه به سیستم‌های کامپیوتری و گوشی‌های موبایل هک سازی را به یک فرهنگ محبوب تبدیل کرده است، ولی پیچیدگی‌ها و اصول اخلاقی این فرهنگ گسترده‌تر از باور عموم مردم است.

بیشتر بخوانید:

برای هکر شدن یاد گرفتن تکنیک‌های پایه هک سازی، نحوه فکر کردن مثل یک هکر و نحوه کسب احترام در جامعه اخلاقی هکرها لازم است. در ادامه به شما یاد می‌دهیم که چگونه هکر شویم. با تکراتو همراه باشید.

چگونه هکر شویم

پرده اول: اصول پایه و مراحل هکر شدن

قسمت اول: یاد گرفتن اصول پایه
چگونه هکر شویم

اجرای یک سیستم عامل UNIX مانند لینوکس: UNIX و سیستم عامل‌های مانند آن پلت فرم‌های اینترنت هستند. شما بدون شناختن UNIX می‌توانید نحوه استفاده از اینترنت را یاد بگیرید، ولی بدون درک UNIX یک هکر اینترنتی نمی‌شوید. به همین دلیل جامعه هکرها امروزه تمرکز زیادی روی UNIX دارند.

انواع زیادی از سیستم عامل‌های شبیه به UNIX وجود دارند و محبوبترین آن‌ها لینوکس است که شما می‌توانید از آن در کنار سیستم عامل ویندوز در یک رایانه استفاده کنید. برای استفاده از این سیستم عامل آن را دانلود و نصب کنید یا از یک متخصص بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

8 نکته برای افزایش امنیت واتساپ ؛ امنیت واتساپ چقدر است؟

تایید هویت دو مرحله ای در اینستاگرام ؛ روش جدیدی برای افزایش امنیت

  • یک راه خوب برای شروع مراحل هکر شدن از طریق مسیر فوق بوت کردن سیستم عامل مورد نظر از یک سی دی یا فلش مموری است، به نحوی که سیستم عامل نیازی به سی دی یا فلش نداشته باشد و تغییری هم در محتویات هارد کامپیوترتان ایجاد نکند. از این طریق می‌توانید بدون انجام فرآیندهای پیچیده با مفاهیم ابتدایی و احتمالات موجود آشنا شویم.
  • لینوکس فقط یکی از سیستم عامل های شبیه به UNIX است؛ سیستم های *BSD هم می‌توانند قابلیت‌های مشابهی را در اختیار شما بگذارند. FreeBSD، NetBSD، OpenBSD و DragonFly BSD از محبوبترین سیستم های *BSD هستند. همه این ابزارها مانند لینوکس مرجع باز هستند، اما باید بدانید که این سیستم ها زیرمجموعه BSD هستند و نه لینوکس.
  • سیستم عامل MacOS (Darwin)، یک سیستم عامل UNIX است که روی FreeBSD قرار گرفته است. داروین کاملا رایگان و مرجع باز است و شما می‌توانید آن را از آدرس http://opensource.apple.com دریافت کنید. این سیستم عامل به دلیل UNIX مبنا بودنش محبوبیت زیادی دارد و بسیاری از افراد هم اپلیکیشن های لینوکس را در محیط آن بازسازی و ارائه کرده‌اند. شما می‌توانید این برنامه ها را از سیستم های مدیریت پکیجی مانند homebrew، Fink یا MacPorts دریافت کنید. البته این امکان هم برای شما وجود دارد که سیستم عامل لینوکس را در کنار سیستم عامل macOS روی یک رایانه مک اجرا کنید.
  • در ادامه بررسی مراحل هکر شدن، اگر می‌خواهید در موقعیت بسیار خوبی برای شروع پروسه هکر شدن قرار بگیرید، می‌توانید از سیستم عامل هایی مانند Open Indiana استفاده کنید که بر اساس نسخه‌های مرجع باز پلت فرم هایی مانند Solaris ساخته شده‌اند. سیستم عامل های OpenIndiana و Solaris بر مبنای پلت فرم UNIX System V ساخته شده‌اند و به همین دلیل برنامه های لینوکس را پشتیبانی نمی‌کنند، اگرچه که بسیاری از برنامه های لینوکس مطابق با فضای آن‌ها بازسازی و ارائه شده‌اند. در مجموع توصیه می‌کنیم که از یکی از سیستم عامل های macOS، BSD یا لینوکس استفاده کنید، زیرا این پلت فرم ها محبوبیت بسیار بیشتری نسبت به سایر برنامه ها دارند و نرم افزارهای بسیار بیشتری برای آن‌ها ارائه شده است.

بیشتر بخوانید:

نوشتن HTML: اگر که با برنامه نویسی آشنایی ندارید، باید زبان HTML را یاد بگیرید و مهارت خود را در آن بالا ببرید. این یک اصل مهم در بررسی مراحل هکر شدن است. هرآنچه در یک وبسایت مشاهده می‌کنید، با زبان HTML کد گذاری شده است. به عنوان یک پروژه تمرینی نحوه طراحی و ساختن یک صفحه خانه ساده را یاد بگیرید و مهارت خود را از این نقطه افزایش دهید.

نوشتن HTML
چگونه هکر شویم
  • در مرورگر خود اطلاعات مرجع صفحه را باز کنید تا نمونه‌ای از HTML را ببینید. برای انجام این کار در مرورگر فایرفاکس باید مسیر Web Developer > Page Source را دنبال کنید.
  • شما می‌توانید در برنامه های پردازش کلمه ساده‌ای مانند نوت پد و سیمپل تکست هم HTML بنویسید و فایل را به صورت yourCoolFileName.HTML ذخیره کنید. در ادامه بررسی مراحل هکر شدن پس از این مرحله می‌توانید فایل ذخیره شده را در مرورگر خود بارگذاری کنید و ترجمه آن را ببینید.

یادگیری زبان برنامه نویسی: برای نوشتن هر چیزی ابتدا باید دستور زبان پایه آن را یاد بگیرید. این در مراحل هکر شدن بسیار مهم است. قبل از شکستن قوانین، ابتدا باید خود قوانین را یاد بگیرید؛ ولی اگر هدف نهایی شما این است که هکر شوید، برای نوشتن اثر هنریتان به چیزی بیشتر از زبان انگلیسی پایه نیاز دارید.

یادگیری زبان برنامه نویسی
چگونه هکر شویم
  • پایتون برای شروع یک زبان خوب است، زیرا طراحی ساده‌ای دارد، کار کردن با آن برای افراد مبتدی آسان است و اطلاعات زیادی نیز درباره آن وجود دارد. پایتون به عنوان اولین زبان برنامه نویسی برای شما گزینه خوبی است، انعطاف پذیری بالایی دارد و برای انجام پروژه‌های بزرگ نیز مناسب است.
  • اگر که می‌خواهید به طور جدی وارد دنیای برنامه نویسی شوید، باید زبان Java را یاد بگیرید؛ اگرچه که ارزش آن به عنوان زبان اول برنامه نویسی تا حدی زیر سوال رفته است.
  • برخلاف جاوا، جاوا اسکریپت شباهت زیادی به پایتون دارد؛ این دو زبان برنامه نویسی C مبنا هستند و برای استفاده توسط کاربران مبتدی گزینه‌های بسیار خوبی محسوب می‌شوند. جاوا اسکریپت زبان برنامه نویسی وب است، به همین دلیل برای افراد علاقمند به یادگیری طراحی و هک وب نسبت به پایتون گزینه بهتری محسوب می‌شود.
  • اگر به دنبال جایگزینی برای جاوا اسکریپت هستید، PHP C (زبان پایه Unix) را به شما توصیه می‌کنیم. C++ شباهت زیادی به C دارد. اگر یکی از این دو زبان را بشناسید، یادگیری مورد دیگر چندان سخت نیست. C تطابق بالایی با منابع دستگاهتان دارد، ولی زمان زیادی را از شما برای حذف باگ‌ها می‌گیرد و به همین دلیل اغلب کنار گذاشته می‌شود؛ با این حال اگر که راندمان کامپیوترتان برایتان مهم است، این گزینه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  • همچنین بد نیست که برای شروع از پلت فرم هایی مانند Backtrack 5 R3، Kali یا Ubuntu 12.04LTS استفاده کنید.

پرده دوم: دنبال کردن نگرش‌های مسیر هکر شدن

دنبال کردن نگرش‌های هک سازی
چگونه هکر شویم

داشتن تفکر خلاقانه: پس از یاد گرفتن اصول ابتدایی باید زیبا اندیشی را یاد بگیرید. طی مراحل هکر شدن به مهارت نیاز دارد. هکرها هم مثل هنرمندان، مهندسان و فیلسوفان در دسته بندی افراد خلاق قرار می‌گیرند. این افراد هم به آزادی و مسئولیت پذیری متقابل معتقد هستند. دنیا پر از مشکلات جالبی است که آماده حل شدن هستند. هکرها از حل این مشکلات لذت می‌برند و به این منظور استعداد خود را رشد و هوش خود را تمرین می‌دهند.

  • هکرها در خارج از دنیای هک سازی علایق فکری و فرهنگی مختلفی دارند. برای پیشرفت در زمینه هک سازی باید همان قدر که بازی می‌کنید، کار کنید و همان قدر که کار می‌کنید، بازی کنید. برای یک هکر واقعی مرزهای بین بازی، کار، علم و هنر یا نامرئی هستند یا همگی در قالب مرزی ترکیب می‌شوند که محدوده یک لذت خلاقانه متعالی را تعیین می‌کنند.
  • برای دستیابی به نگرش یک هکر واقعی می‌توانید داستان‌های علمی – تخیلی بخوانید یا وارد مکالمه‌های مرتبط با این زمینه شویم.
  • هنرهای رزمی را یاد بگیرید. اصول فکری مرتبط با این زمینه شباهت زیادی به اصول مورد نظر هکرها دارند. از بین هنرهای رزمی آن مواردی بیشترین شباهت را به هک دارند که به جای قدرت خام، انرژی زیاد و سختی و مقاومت فیزیکی روی پرورش ذهن، آرامش ذهن و کنترل ذهن تاکید می‌کنند. برای مثال تای چی یک هنر رزمی خوب برای هکرها است.

حل مسئله در مراحل هکر شدن : هیچ مشکلی نباید به دو بار حل شدن نیاز داشته باشد. باید به نحوی این معیار را مد نظر بگیرید که باعث شود فکر کنید وقت تک تک هکرها ارزشمند است. هکرها معتقدند که به اشتراک گذاری اطلاعات یک مسئولیت اخلاقی است. پس از حل کردن یک مشکل اطلاعات مربوط به آن را در اختیار عموم بگذارید و از این طریق به سایر افرادی که با مشکل یکسانی مواجه شده‌اند، کمک کنید.

فراگیری علاقمند شدن به حل مشکلات
چگونه هکر شویم
  • نیازی نیست باور کنید که باید همه محصولات خلاقانه خود را به سایر افراد ببخشید، اگرچه که هکرهای دنبال کننده این روال بیشترین میزان اعتماد را از طرف سایر هکرها دریافت می‌کنند. یکی از ارزش‌های هکرها در این است که محصول خود را به بهایی بفروشند که تنها هزینه اجاره خانه، غذا و ابزارهای کامپیوتریش را تامین کند.

فراگیری به رسمیت شناختن و مبارزه با قدرت مداری مطلق: در طی مراحل هکر شدن دشمن یک هکر خستگی، کار سخت بی فایده و شخصیت‌های استبدادگرایی هستند که از قدرت سانسور و پنهان کاری برای خفه کردن آزادی اطلاعات استفاده می‌کنند. کار یکنواخت یک هکر را از هنر هک سازی دور می‌کند.

فراگیری به رسمیت شناختن و مبارزه با قدرت مداری مطلق
چگونه هکر شویم
  • پذیرش هک سازی به عنوان یک روش زندگی معادل نپذیرفتن مفاهیم “متعارف” کار و دارایی است، و مبارزه برای رسیدن به برابری و آزادی دانش را در بر می‌گیرد.

مهارت‌آموزی در مراحل هکر شدن: هر کسی که مقداری از وقت خود را صرف جستجو درباره رددیت کرده باشد، می‌تواند نام کاربری یک سارق سایبری را برای خود تعیین کند و خود را هکر بنامد. ولی اینترنت یک برابرساز بزرگ است و به شایستگی و توانایی نسبت به بزرگی ظاهری و غرور اولویت می‌دهد.

وقتتان را صرف ارتقای محصولتان کنید، نه خودتان. در این مراحل هکر شدن اهمیت خاصی دارد. این نگرش نسبت به مدل کردن خودتان در رابطه با موضوع و فعالیت‌های سطحی که در باور عموم هک سازی خوانده می‌شوند، راه هموارتری را برای کسب احترام برای شما فراهم می‌کند.

داشتن مهارت
چگونه هکر شویم

پرده سوم: هنرمندانه مسیر هکر شدن را طی کنید!

هک سازی هنرمندانه هک
چگونه هکر شویم

نوشتن یک نرم افزار مرجع باز: برنامه هایی را بنویسید که برای سایر هکرها جذاب و مفید باشند و منابع همه آن‌ها را برای استفاده به جامعه هکرها بدهید. محترمترین هکرهای هکردام (Hackerdom) افرادی هستند که برنامه های توانمند و بزرگی نوشته‌اند، به نیازهای بزرگی با آن‌ها پاسخ داده‌اند و آن ها را برای استفاده در اختیار همه افراد گذاشته‌اند.

کمک به باگ زدایی و تست برنامه های مرجع باز: همه برنامه نویسان متفکر فعال در زمینه ساخت نرم افزارهای مرجع باز معتقد هستند که کاربران کارآمد تست کننده نسخه‌های بتای نرم افزارها ارزش بسیار بالایی در دنیای فناوری اطلاعات دارند.

کمک به باگ زدایی و تست برنامه های مرجع باز
چگونه هکر شویم
  • در ادامه بررسی مراحل هکر شدن باید اشاره کنیم که یک برنامه در حال ساخت که به آن علاقمند هستید، پیدا و نسخه بتای آن را به خوبی بررسی کنید. بین کمک به تست کردن یک برنامه و کمک به باگ زدایی یک نرم افزار و ارتقاء آن یک روند پیشرفت طبیعی وجود دارد. این فرآیند نکات زیادی را به شما می‌آموزد و باعث می‌شود که حسن نیت خود را به افرادی نشان دهید که بعدها به شما کمک خواهند کرد.

انتشار اطلاعات مفید: یک راهکار خوب دیگر برای هکر شدن جمع و منتشر کردن اطلاعات مفید از طریق صفحات وب و لیست‌های FAQ و ارائه این اطلاعات است. افرادی که در زمینه ارائه اطلاعات در لیست‌های FAQ فعالیت گسترده دارند، به اندازه برنامه نویسان سازنده نرم افزارهای مرجع باز ارزشمند هستند.

انتشار اطلاعات مفید
چگونه هکر شویم

تسهیل عملکرد زیرساخت‌ها: افرادی که تمدن هکرها را پیش می‌برند، داوطلب‌ها هستند. کارهای لازم ولی خسته کننده زیادی وجود دارند که باید انجام شوند تا زیرساخت‌ها فعال باقی بمانند. مدیریت لیست پیام‌ها، گروه‌های خبری، سایت‌های بزرگ آرشیو نرم افزار و ساخت لیست‌های درخواست نظر (RFC) و سایر استانداردهای فنی بعضی از این کارها هستند. کاربران انجام دهنده چنین کارهایی احترام زیادی را دریافت می‌کنند، زیرا همه می‌دانند که انجام این کارها بسیار زمانبر است و چندان هم لذت بخش نیست. انجام این کارها نشان دهنده اصل فداکاری است.

تسهیل عملکرد زیرساخت‌ها
چگونه هکر شویم

خدمت به جامعه هکرها در مسیر هکر شدن: تا زمانی که فعالیت شما در زمینه انجام یکی از چهار آیتم فوق شناخته نشود، به این موقعیت دسترسی پیدا نمی‌کنید. جامعه هکرها رهبر ندارد، اما پر از قهرمانان فرهنگی، سخنران، مورخ و افراد نمادین است. اگر برای مدت زمان کافی در پروسه انجام یکی از موارد فوق فعالیت کنید، به یکی از این افراد نمادین تبدیل می‌شوید.

خدمت به جامعه هکرها
چگونه هکر شویم
  • هکرها غرور خودنمایانه بزرگانشان را در هم می‌شکنند، به همین دلیل توصیه می‌شود که به دنبال چنین غروری نباشید. به جای تلاش برای رسیدن به چنین صفتی باید فروتنانه تلاش کنید تا به یکی از بزرگان جامعه هکرها تبدل شویم.

راهنمایی‌هایی در مسیر هکر شدن:

  • بعضی از شرکت‌ها برای بررسی سیستم های امنیتی خود به هکرها پول می‌دهند. اگر به مهارت بالایی برسید، می‌توانید به این فرصت شغلی دست پیدا کنید.
  • وارد پروسه‌های هک سازی غیرقانونی نشوید.
  • از زبان برنامه نویسی مورد علاقه خود خوب استفاده کنید و برنامه های خوبی با آن بسازید. بد نیست بدانید که هکرها نسبت به برنامه نویسان تبحر بیشتری در این زمینه دارند.
  • یاد گرفتن زبان برنامه نویسی پیشرفته LISP ارزشمند است و باعث می‌شود که برنامه نویس بهتری شوید، حتی اگر از این برنامه استفاده نکنید. می‌توانید با نوشتن و اصلاح حالت‌های ویرایش سازی برای برنامه ویرایش متن Emacs یا پلاگین های Script-Fu برای نرم افزار ویرایش عکس پیشرفته GIMP در این زمینه کمی تجربه کسب کنید.
  • یاد گرفتن زبان برنامه نویسی پیشرفته PERL ارزشمند است، زیرا از این زبان به میزان زیادی برای طراحی صفحات وب و سیستم های مدیریتی استفاده می‌شود. حتی اگر نمی‌خواهید این زبان را به کار بگیرید، باید خواندن آن را یاد بگیرید. بسیاری از افراد در پروژه‌هایی که نیازی به راندمان دستگاهی زبان برنامه نویسی C ندارند، از زبان PERL به جای زبان برنامه نویسی C استفاده می‌کنند.
  • در وبسایت هایی که طراحی کرده‌اید، توانایی‌های خود را تست کنید.
  • از توانایی‌های خود برای انجام کارهای خوب استفاده کنید. فعالیت شما در قالب یک هکر قانونی برای هر کسی خوب است و ریسک و خطرات کارهای یک هکر غیرقانونی را ندارد.
  • مراقب باشید که چه چیزی را هک می‌کنید. فعالیت‌های غیرقانونی عواقب شدیدی دارند و هیچ چیز در اینترنت واقعا بی نام نمی‌ماند.
  • از انجام کارهای غیرقانونی خودداری کنید.
  • قبل از تست کردن یک سیستم امنیتی از مالک آن اجازه بگیرید.

این هشدار را در مسیر هکر شدن جدی بگیرید:‌ هک‌ها غیرقانونی مجازات‌های سنگینی دارند و توسط قانون مورد پیگرد قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: wikihow

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر