;
coinex

کمک 1 میلیارد دلاری جک دورسی بنیان گذار توئیتر برای مقابله با ویروس کرونا

کمک 1 میلیارد دلاری جک دورسی بنیان گذار توئیتر برای مقابله با ویروس کرونا توسط اکانت توئیتر وی اعلام شد. با بررسی بیشتر این خبر همراه باشید.

جک دورسی مدیرعامل توئیتر و شرکت اسکوئر (Square) شب گذشته در توئیتر خبر از یک میلیارد دلار کمک مالی به یک خیریه برای تقوی مبارزه علیه ویروس کرونا داد. آقای دورسی اعلام کرد این مبلغ حدود یک سوم از کل ثروت شخصی‌اش به شمار می‌رود. کمک 1 میلیارد دلاری جک دورسی سخاوت‌مندانه‌ترین کمک‌ها در مبارزه علیه شیوع گسترده بیماری کووید-۱۹ در میان سایر اهالی تکنولوژی بوده است.

جک دورسی، مدیرعامل توییتر و از بنیانگذاران این شبکه اجتماعی، یک میلیارد دلار تقریبا معادل ۲۸ درصد از ثروت خود را جهت کاهش آلام بیماری کرونا در سراسر دنیا اهدا می‌کند. کمک 1 میلیارد دلاری جک دورسی بنیان گذار توئیتر برای مقابله با ویروس کرونا در حالی است که فهرست بلند و بالایی از سلبریتی‌ها، رهبران جهان و مدیران شرکت‌های فناوری اقدامات مشابهی انجام داده‌اند.

کمک 1 میلیارد دلاری جک دورسی برای مقابله با ویروس کرونا

جک دورسی در یک سری توئیت گفته است، پس از فروکش کردن همه‌گیری و مشکلات پیرامون این بیماری ، این پول به مسائلی مانند بهداشت و آموزش دختران و اقشار کم درآمد اختصاص می‌یابد.  وی اذعان داشت که این پول را از نه از دارایی‌های توییتر، بلکه از سهام خود به پیامدهای ویروس کرونا اختصاص داده است.

جک دورسی

در ادامه فهرستی از سلبریتی‌ها و افراد مشهوری که برای مقابله با کرونا بخشی از ثروت خود را اختصاص دادند. اشاره می‌کنیم. در ایران اما به جز چند مورد محدود سلبریتی‌ها و افراد مشهور به جز حرافی‌ها و سخن‌چینی‌های همیشگی خود تاکنون چیز دیگری برای عرضه نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید: چه تعداد واکسن کووید 19 در حال توسعه است؟

اپرا وینفری (Oprah Winfrey)، مبلغ 10 میلیون دلار، جاستین تیمبرلیک (Justin Timberlake)، دالی پارتون (Dolly Parton) و ریحانا (Rihanna) نیز هر یک در اختصاص مبالغی مشارکت داشته‌اند. همچنین جف بزوس مالک آمازون و ثروتمندترین مرد جهان نیز از طریق یک موسسه غیردولتی مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار را به بانک‌های غذای آمریکایی اهدا کرد.

بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر در دنیا علائم و نشانه‌های ویروس کرونای جدید را نشان داده‌اند و تست کرونای مثبت دریافت کرده اند. همچنین بیش از ۷۰ هزار نفر در نتیجه این همه‌گیری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

از جمله مهمترین راه انتقال ویروس کرونای جدید تماس با قطرات مایعات بدن مانند خلط و بزاق فرد مبتلا به کووید-۱۹ که به دلیل سرفه و عطسه در هوا پخش می‌شود و مدت قابل توجه‌ای روی سطوح می‌‌نشیند، به شمار می‌آید. به همین متخصصان روش صحیح شستشوی دست و ضدعفونی کردن منظم هرآنچه در معرض خطر آلودگی است، حتی ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات را توصیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: nyt

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر