;
coinex

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد چیست؟ ؛ انواع فناوری های لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یکی از ایمن‌ترین و موثرترین روش‌های حذف موهای زائد است. فرآیندی که از آخرین دستاوردهای فناوری در علم پزشکی بهره می‌برد. با ما در معرفی بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد همراه باشید.

امروزه تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های بسیاری در حیطه لیزر موهای زائد وجود دارند. خوشبختانه به دلیل تبلیغات فراوان بیشتر ما با نام آن‌ها آشنا هستیم و متاسفانه به همان دلیل، اطلاعات چندان صحیحی در مورد دستگاه‌ها نداریم. به همین خاطر تصمیم گرفتیم که امروز بهترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد را به شما معرفی کنیم.

لیزر موهای زائد یکی از ایمن‌ترین و موثرترین روش‌های حذف موهای زائد است. فرآیندی که از آخرین دستاوردهای فناوری در علم پزشکی بهره می‌برد و می‌تواند شما را برای مدتی طولانی از شر موهای زائد خلاص کند. البته نتایج لیزر زمانی موثر و فوق‌العاده است که در مرکزی معتبر و مجهز به بهترین دستگاه لیزر موهای زائد انجام شود.

شاید به این جمله برخورده‌ باشید:« حذف موهای زائد با دستگاه الکساندریت بهترین دستگاه لیزر موهای زائد ». همین ابتدا باید بدانید که نمی‌توان یکی از فناوری‌ها یا دستگاه‌های لیزر را به عنوان بهترین معرفی کرد. هر کدام از دستگاه‌ها مزایا و معایبی دارند و برای افرادی با رنگ پوست مختلف، مناسب‌اند. مثلاً لیزر الکساندریت سریع و کارآمد است؛ ولی برای رنگ پوست‌های تیره و موهای ضخیم چندان موثر نیست. پس اول از همه در نظر داشته باشید، هیچ دستگاهی بهترین نیست و بهترین دستگاه لیزر باید با توجه به شرایط و ویژگی‌های پوست و موهای شما انتخاب شود.

بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد یا بهترین فناوری ها لیزر

فناوری لیزر با دستگاه لیزر تفاوت دارد. فناوری یا تکنولوژی لیزر شامل ویژگی‌های فیزیکی پرتوی نور لیزر است. مثلاً فناوری لیزر الکساندریت دارای طول موج (یک خاصیت فیزیکی) ۷۵۵ نانومتر است. دستگاه الکساندریت از فناوری لیزر الکساندریت بهره می‌برد؛ یعنی نوری را متساعد می‌کند که طول موجی برابر با ۷۵۵ نانومتر دارد. پس آنچه ویژگی‌های پرتوی لیزری را تعیین می‌کند، فناوری لیزر است.

اما میزان اثرگذاری دستگاه لیزر فقط به فناوری استفاده شده در آن بستگی ندارد. محدودیت تعداد شات یا شلیک لیزر، قطر پرتوی لیزری، وقفه‌های بین شات‌ها، سیستم خنک کننده و بسیاری از موارد دیگر می‌توانند نتایج لیزر را بهبود بخشند یا تضعیف کنند. مثلاً دستگاهی که وقفه‌های کوتاه‌تری بین شات‌هایش دارد، خطر ایجاد سوختگی بیشتری هم دارد. یا مثلاً برخی دستگاه‌ها به سیستم خنک‌کننده مجهز هستند. در حین تابش پرتوهای لیزر همزمان با گرم شدن فولیکول‌ها (ارگان‌های موساز بدن) پوست هم گرم می‌شود. برای این که از آسیب دیدن پوست جلوگیری کنیم و صدمه‌ای انتخابی به فولیکول بزنیم، باید همزمان با تابش لیزر، پوست را خنک کنیم. سیستم و روش‌های خنک‌سازی در تاثیرگذاری و پیشگیری از عوارض لیزر موهای زائد بسیار مهم هستند.

بیشتر بخوانید:

مزایای لیزر موهای زائد

از لیزر موهای زائد می توان برای از بین بردن موهای زائد در تمامی نقاط بدن استفاده کرد بیشترین نقاط شامل زیر بغل، سینه، صورت،نواحی بیکینی و بقیه ی نقاط مهم دیگر می باشد اما لیزر موهای زائد شامل برتری های دیگری به نسبت وکس یا شیو کردن است که شامل موارد زیر می باشد:

لیزر موهای زائد دارای سرعت بیشتری به نسبت روش های دیگر برای رفع موهای زائد می باشد ولی بستگی به وسعت ناحیه مورد نظر هم دارد به طور مثال لیزر پاها زمان بیشتری به نسبت لیزر زیر بغل طلب می کند.

بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد
بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد

در لیزر موهای زائد نتایج ماندگاری بسیار بالاتری دارند به نسبت وکس کردن یا اصلاح، در لیزر موهای زائد اگر باز هم موهای زائد رشد نمایند دیگر همانند قبل نیستند و نازک تر و دارای تراکم کمتری به نسبت قبل خواهند بود.

لیزر موهای زائد دارای دقت بسیاری بالایی می باشد اگر شما در یک مرکز معتبر همراه با تکنسین مجرب از این روش استفاده کنید مطمئنا نتیجه ی مطلوبی خواهید گرفت بدون آنکه پوست شما آسیبی ببیند.

فناوری های لیزر موهای زائد

امروزه برای لیزر موهای زائد از ۴ فناوری کلی استفاده می‌شود. فناوری IPL (که در واقع لیزر نبوده و از پرتوی نوری بهره می‌برد) بیشتر در دستگاه‌های خانگی، آرایشگاهی و سالن‌های زیبایی و ماساژ استفاده می‌شود. سه فناوری دیگر که شامل الکساندریت، دیود و ان دی یاگ است در دستگاه‌های کلینیکی استفاده شده و فقط پزشک متخصص یا اپراتور حرفه‌ای لیزر مجاز هستند که با آن‌ها کار کنند. فناوری قدیمی‌تری به نام لیزر روبی هم وجود دارد که در واقع اولین فناوری استفاده شده در لیزر موهای زائد است و امروزه کاربرد چندانی ندارد.

به طور کلی برای این که لیزر موهای زائد بهترین اثر را داشته باشد، باید دو نکته رعایت شود:

  1. از فناوری سازگار با رنگ پوست استفاده شود.
  2. از دستگاه‌هایی با قطر تابش مناسب، وقفه‌های تابشی ایمن و سیستم خنک کننده‌ی موثر استفاده شود.

پس اول از همه باید ببینیم که رنگ پوست و رنگ و ضخامت موهای شما به چه شکل است تا فناوری سازگار با آن انتخاب شود. هرچه یک فناوری لیزر با شرایط شما سازگارتر باشد، نتایج بهتر و ماندگارتری دارد. عوامل و فاکتورهای بسیاری بر این انتخاب تاثیر می‌گذارند.

برای این که نگاه کاربردی‌تر و بهتری به این تکنولوژی‌ها داشته باشیم، ویژگی و عملکرد آن‌ها را برای شما در یک جدول خلاصه کرده‌ایم. ۱۰ بیشترین و ۰ کمترین نمره‌ است. در مورد فاکتور درد، عدد کمتر نشانگر درد بیشتر است. برای این که بتوانید مقایسه کنید، نمره دهی‌ها را برای اپیلاسیون با وکس نیز مطرح کرده‌ایم. انواع رنگ پوست هم در جدول دوم برایتان خلاصه کرده‌ایم.

بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد
بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد

دستگاه مبتنی بر لیزر الکساندریت

لیزر الکساندریت یکی از سریع‌ترین تکنولوژی‌های لیزر است. این دستگاه برای لیزر مناطق وسیع (مثل کل بدن) مناسب است و اثر زیادی بر روی موهای نازک و رنگ پوست‌های روشن دارد.

بهترین دستگاه لیزر الکساندریت، کندلا جنتل پرو است. شرکت کندلا از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان لیزر و تجهیزات پزشکی آمریکا بوده و بیش از ۲۰ سال در این حوزه فعال است. با بیش از ۱۰ هزار فروش دستگاه لیزر، کندلا یکی از بهترین‌ها هم به شمار می‌رود.

از جمله برتری‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطر تابش (Spot size) قابل تغییر
  • مجهز به سیستم خنک کننده
  • بیش از ۲۰ سال سابقه‌ی استفاده درمانی و زیبایی با نتایجی درخشان

بیشتر بخوانید:

دستگاه مبتنی بر لیزر دیود

لیزر دیود جلسات درمانی کوتاه‌تری دارد و اثرگذاری‌اش کمی بیشتر از الکساندریت است. این دو برتری به دلیل وقفه‌های تابشی کوتاه‌تر است که لیزر درمانی با دیود را کمی دردناک می‌کند.

بهترین دستگاه لیزر دیود، دیود وکتوز نام دارد که توسط شرکت بسیار مشهور و معتبر Cynosure آمریکا ساخته شده است. از لحاظ سرعت، دیود وکتوز بهترین دستگاه لیزر موهای زائد است.

از جمله برتری‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطر تابش بیشتر (افزایش سرعت لیزر درمانی)
  • مجهز به سیستم خنک کننده
  • سیستم بازیافت فوتون‌ها (تاثیرگذاری ۱.۵ تا ۲ برابری درمان)
  • سیستم خوانش ملانین (افزایش ایمنی و کاهش عوارض جانبی)

دستگاه مبتنی بر تکنولوژی ان دی یاگ (Nd:YAG)

فناوری ان دی یاگ برای کسانی‌ که پوست تیره‌ای دارند، موثرترین است. لیزر دیود و الکساندریت برای این افراد هم تاثیر کم‌تر و هم خطرات بیشتری دارند.

بهترین دستگاه لیزر که از تکنولوژی ان دی یاگ بهره می‌برد، لیزر دکا است. شرکت دکا بیش از ۳۰ سال است در حوزه تجهیزات و فناوری‌های پزشکی فعال بوده و یکی از منحصر به فردترین دستگاه‌های لیزر با تکنولوژی آمریکایی را تولید می‌کند. لیزر دکا به دو فناوری لیزر مجهز است: الکساندریت و ان دی یاگ. استفاده از دو فناوری به صورت همزمان یعنی این دستگاه انعطاف‌پذیری بالایی دارد و برای بسیاری از متقاضیان، بهترین دستگاه لیزر موهای زائد است.

از جمله برتری‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب و ایمن برای تمام رنگ‌های پوست
  • مناسب برای کسانی که موهای نازکی دارند
  • مجهز به یک فناوری انحصاری که انرژی پرتوها را کاهش داده و درصد جذب آن‌ها را بیشتر می‌کند. به این ترتیب عوارض و خطرات لیزر بسیار کاهش یافته و درمان موثرتر می‌شود.

بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد موجود در بازار کدام است؟

دستگاه لیزر ICE PLATINA PLUS و ICE PLATINUM

این دو دستگاه جزو پیشرفته ترین و بهترین دستگاه های حال حاضر جهان هستند که انقلابی در نوع خود می باشند چه از نظر تکنولوژی و چه از نظر کیفیت، مزیت این دستگاه بر رقبای دیگر خود این است که تمامی تکنولوژی 3 دستگاه الکساندرایت،Nd:YAG و دایود را در خود جای داده است یعنی هر 3 طول موج دستگاه های نامبرده شده را دارد، اگر دارای موی بلوند یا روشنی هستید یا موهای نازکی دارید و یا پوست تیره و برنزی دارید این دستگاه با تغییر فرکانس مناسب برای پوست و موی شما می تواند به راحتی موهای زائد شما را از بین ببرد.

با ترکیب 3 طول موج متفاوت این دستگاه می تواند به بهترین نحو ممکن به ساختار و عمق پوست شما نفوذ نماید تا موهای زائد شما را از بین ببرد.

بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد
بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد

سه طول موج به اختصار شامل موارد زیر هستند:

تکنولوژی Alex  (طول موج دستگاه الکساندرایت): دارای طول موج 755 نانومتر می باشد که انرژی و قدرت بالاتری را به پوست منتقل می کند که برای پوست و موهایی با رنگ های مختلف بسیار مناسب می باشد.

تکنولوژی Speed  (طول موج دستگاه دایود): دارای طول موج 810 می باشند که این قابلیت را دارد بیشتر در پوست نفوذ کند و بتواند فولیکول مو را تخریب نماید، سطح مقطع برزگی را در زمان لیزر پوشش می دهد بنابراین سرعت بالایی را در زمان درمان به بیمار ارائه می کند.

تکنولوژی YAG (طول موج دستگاه Nd:YAG ): دارای طول 1064 نانومتر که عمیق ترین نفوذ در پوست را انجام میدهد که بهترین گزینه برای پوست های تیره و یا کسانی که مایل هستند بعد از برنزه کردن یا سولار رفتن لیزر موهای زائد را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید:

درد لیزر موهای زائد در این دو دستگاه چقدر می باشد؟

در این دو دستگاه از تکنولوژی تابش و کولینگ منحصربفردی استفاده می شود که علاوه بر اینکه اشعه لیزر به بهترین نحو به پوست شما نفوذ می کند و فولیکول مو را تخریب می کند، ولی به بافت های اطراف و عصب های اطراف فولیکول هیچ آسیبی نمی رساند و عملا دردی شما حس نخواهید کرد.

مزیت های این دو دستگاه شامل موارد زیر می باشد:

  • نیازی به استفاده از بی حسی موضعی ندارید.
  • کاهش زمان درمان تا 45% نسبت به بقیه ی دستگاه ها.
  • استفاده از سه طول موج به طورهمزمان برای بهترین تاثیرگذاری.
  • نداشتن عوارض جانبی مانند درد و سوختگی.

دستگاه الکساندرایت

در حال حاضر این دستگاه نیز یکی از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد می باشد این دستگاه دارای قابلیت تنظیم طول موج و انرژی برای از بین بردن موهای زائد می باشد، این دستگاه با هر نوع پوست و مویی سازگاری لازم را دارد و دارای نور مرئی و طول موج 755 نانومتر می باشد همچنین دارای سیستم خنک کننده نیز می باشد که برای جلوگیری از سوختن پوست شما در هنگام فرآیند لیزر بسیار کارآمد می باشد.

بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد
بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر دایود

دستگاه لیزر دایود دارای طول موج 800 نانو متر برای از بین برن موهای زائد می باشد ، میزان جذب شدن طول موج این دستگاه در ملانین پوست به نسبت دستگاه الکساندرایت کمتراست اما عمق نفوذ بیشتری دارد یکی از ویژگی های مهم این دستگاه این است که با پوست ما ایرانی ها سازگاری خوبی دارد همچنین دستگاه دارای تنظیماتی می باشد که برای از بین بردن موهای زائد برای پوست های تیره هم مناسب می باشد. از دیگر قابلیت های این دستگاه می توان به خنک کردن سطحی پوست در زمان لیزر نیز اشاره کرد.

بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد
بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد

بیشتر بخوانید:

دستگاه IPL

این دستگاه مناسب برای موهای تیره و پوست های روشن می باشد، در این دستگاه از فلش لامپ های زنون استفاده شده که کاربرد های مختلفی بر روی پوست دارد، تکنسین دستگاه باید مناسب ترین فیلتر را برای بهترین نتیجه بر روی پوست شما انتخاب کند.

بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد
بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد

از این دستگاه برای جوانسازی پوست و رفع لکه نیز استفاده می گردد، اما یکی از کم خطر ترین دستگاه ها برای رفع موهای زائد می باشد که بوسیله گرما و بدون هیچ سوختگی( اکر متخصص لیزر شما با تجربه باشد) موهای زائد شما را از بین می برد.

در آخر این نکته نیز باید ذکر گردد اگر خواهان استفاده از این روش هستید باید کلینیک بسیار معتبری انتخاب کنید چون اکر به طور مناسب از این دستگاه استفاده نشود احتمال سوختگی وجود دارد.

لیزر ND:YAG

این دستگاه لیزر یکی از بهترین و موثرترین دستگاه های حال حاضر برای افراد با پوست تیره می باشد، طول موج های این لیزر دارای پرتویی با مادون قرمز بیشتری است که ملانین پوست را نادیده گرفته و فقط به دنبال فولیکول های موی شماست تا آن ها را از بین ببرد.

بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد
بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد

 

 

از این لیزر بیشتر اوقات برای از بین بردن خالکوبی، هایپرپیگمانتاسیون و لکه های پوستی استفاده می گردد اما برای از بین بردن موهای زائد نیز کارائی دارد. در این نوع لیزر ابتدا به پوست لوسیونی زده می شود که دارای کربن می باشد این لوسیون به فولوکیل های شما نفوذ می کند و پس از آن طول موج های لیزر Nd:YAG جذب می شود که باعث از بین رفتن مو می گردد.

البته که این دستگاه به نسبت دستگاه های دیگر ممکن است برای بیمار ناراحتی بیشتری در پوست ایجاد کند.

کدام دستگاه برای پوست شما بهتر است؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم دو دستگاه ICE Platina Plus و ICE Platinum برای هر نوع پوست و مویی مناسب می باشند. ولی اگر بخواهیم به تفکیک ذکر کنیم، اگر دارای مویی بور هستید هیچ نگران نباشید یکی از بهترین دستگاه ها برای این امر دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا GentleMax Pro  می باشد.

برای پوست های روشن و موهای تیره هم می توانید هم از دستگاه دایود استفاده کنید هم از دستگاه  الکساندرایت، برای پوست های تیره نیز بهترین دستگاه Nd:YAG می باشد و در آخر در طیف رنگ پوست تیره به هیچ وجه نباید از لیزر IPL  استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

گردآوری: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر