;
coinex

تاریخ اکران فیلم کروئلا (Cruella 2021) ؛ داستان، بازیگران و هرآنچه باید بدانیم

یکی از موردانتظارترین عناوین 2021 فیلم کروئلا با بازی اما استون است. در جستار پیش رو به بررسی داستان، بازیگران و تاریخ اکران فیلم کروئلا می پردازیم.

همانطور که باید بدانید شیوع پاندمی کرونا تاریخ انتشار و نحوه پخش بسیاری از بهترین فیلم های سال جدید میلادی را تحت تاثیر قرار داده است. جدیدترین فیلم دیزنی با محوریت انیمیشن محبوب 101 سگ خالدار نیز از این قاعده مستثنی نیست. حالا اما اخباری از تاریخ اکران فیلم کروئلا منتشر شده است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

این فیلم با بازی اما استون و با ارتباط داستانی با انیمیشن 101 سگ خالدار در برنامه پخش دیزنی برای سال 2021 قرار دارد و حالا قصد داریم جزئیات آن را بررسی کنیم. در تاریخ اکران فیلم کروئلا با ما باشید.

تاریخ اکران فیلم کروئلا (Cruella 2021)

داستان، بازیگران و هرآنچه باید بدانیم

طی سالیان اخیر لایو اکشن هایی که دیزنی از انیمیشن های محبوب و موفق خود ساخته معمولا بسیار خوب از آب درآمده اند. فیلم کروئلا حالا به عنوان لایو اکشن انیمیشن 101 سگ خالدار اکران خواهد شد.

در جستار پیش رو به بررسی لایو اکشن کروئلای دیزنی و اطلاعات فاش شده از جزئیات آن خواهیم پرداخت. این فیلم به کارگردانی کریگ گیلسپی و با فیلمنامه ای از دینا فاکس و تونی مک نامارا روایتی از داستان یکی از شخصیت های شرور دنیای دیزنی یعنی کروئلا د ویل است.

این شخصیت اولین با در انیمیشن 101 سگ خالدار که خود اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته دودی اسمیت بود به عنوان آنتاگونیستی حضور یافت که قاطعانه قصد داشت تعداد زیادی توله سگ دالمی را گرفته و آن ها را به یک کت خز بدل کند.

این شخصیت اولین بار در سال 1996 در لایواکشنی با همین نام یعنی 101 سگ خالدار حضور یافت. البته این فیلم با بازی اما استون در نقش اول الزاما اقتباسی از داستان انیمیشن نیست و این شخصیت شرور را در سبک فیلم مالفیسنت بازسازی کرده است. این فیلم چهره ای از این شخصیت را به طرفداران نشان میدهد که که تا به حال ندیده اند. او جوان، جسور و بااستعداد است و به افکار و نظرات دیگران وقعی نمی نهد. از تریلر اول فیلم نیز می توان به این پی برد که جنبه شیطانی و شرور کروئلا در این فیلم کمی معتدل تر شده ولی همچنان با یکی از بهترین فیلم های اکشن 2021 مواجهیم. اما باید منتظر ماند و دید آیا این ایده موفق خواهد بود؟

شخصیت کروئلا در انیمیشن و فیلم ها

اجازه بدهید تا کمی هم درباره شخصیت کروئلا برایتان بگویم. این شخصیت اولین بار در رمان داستانی 101 سگ خالدار توسط دودی اسمیت خلق شد. کتابی که در سال 1965 منتشر شده است. بعد از موفقیت رمان بود که دیزنی در سال 1961 تصمیم به تولید انیمیشنی بر این اساس گرفت که از قضا مانند کتاب موفقیت بزرگی در باکس آفیس تجربه کرد.

تاریخ اکران فیلم کروئلا (Cruella 2021) ؛ داستان، بازیگران و هرآنچه باید بدانیمتاریخ اکران فیلم کروئلا (Cruella 2021) ؛ داستان، بازیگران و هرآنچه باید بدانیم
تاریخ اکران فیلم کروئلا (Cruella 2021)

این عاملی شد تا در سال 1996 دیزنی فیلمی نیز بر اساس انیمیشن خود تولید کند، بعد از این اثر و در سال 2000 فیلم دیگری به عنوان دنبال همین اثر با نام 102 سگ خالدار ساخته شد که هر دو اثر مورد اقبال تماشاگران قرار گرفت.

در تمامی آثار از کتاب و انیمیشن گرفته تا فیلم ها، کروئلا دشمن اصلی سگ های خالدار است. حالا پس از گذشت 20 سال از آخرین تجربه، دیزنی تصمیم گرفته تا لایو اکشنی با محوریت کاراکتر کروئلا تولید کرده و روانه سینما کند.

در فیلم 101 سگ خالدار گلن کلوز به خوبی نقش کروئلا را ایفا کرد و مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفت. بدون شک ایفای نقش کروئلا کار بسیار سختی است و بر این اساس است که دیزنی اما استون را برای ایفای نقش کروئلا برگزید. استون باید بسیار تلاش کند تا بتواند پا جای پای بازیگر بزرگی چون گلن کلوز بگذارد.

اما تامپسون نیز از دیگر بازیگران فیلم کروئلا است. بعد از فیلم نجات آقای بنکس و دیو و دلبر این سومین همکاری تامپسون با دیزنی است. تامپسون در این فیلم نقش کاراکتر بارونس را ایفا خواهد کرد.

تاریخ اکران فیلم کروئلا

تاریخ اکران فیلم کروئلا (Cruella 2021) ؛ داستان، بازیگران و هرآنچه باید بدانیمتاریخ اکران فیلم کروئلا (Cruella 2021) ؛ داستان، بازیگران و هرآنچه باید بدانیم

از آنجا که شیوع پاندمی کرونا در سال 2020 عاملی شد در تعطیلی بسیاری از سینماها، بسیاری از استودیوهای فیلم سازی به راهکارهای دیگری برای انتشار آثار خود رو آوردند. در اواخر سال 2020 برای اولین بار این کمپانی برادران وارنر بود که به استراتژی اکران آثار در سرویس های استریم رو آورد. بر این اساس تمام آثار این کمپانی به طور همزمان در سینماها و پلتفرم HBO Max اکران می شوند.

با توجه به اقبالی که عموم افراد نسبت به این شیوه داشتند، امکان حرکت سایر استودیو ها به سمت این شیوه چندان دور از ذهن نیست. حالا شایعات حکایت از این دارد که کروئلا نیز احتمالا در سرویس استریم اختصاصی دیزنی اکران خواهد شد.

در طول دوران کرونا، سرویس استریم دیزنی پلاس با بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021 بسیر محبوب شده و حالا بعد از نزدیک به یک سال، فاصله چندانی با نتفلیکس ندارد. شایعات حاکی از این است که فیلم کروئلا نیز از همین پلتفرم منتشر خواهد شد. البته تریلر رسمی کروئلا تایید می کند که دیزنی فعلا امکان اکران سینمایی را نیز در نظر دارد.

درباره تاریخ اکران فیلم کروئلا اما باید گفت که این فیلم ابتدا برای دسامبر 2020 برنامه ریزی شده بود، اما همانطور که شیوع پاندمی بسیاری از فعالیت ها و پروژه های فیلمسازی را تحت تاثیر قرار داد و به تعویق انداخت، کروئلا نیز به مانند سایرین با تعویقی چندماهه برای می 2021 برنامه ریزی شد تا در زمره جدیدترین و بهترین فیلم های 2021 قرار بگیرد. همچنین توصیه می کنیم نگاهی اگر دنبال کننده بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021 هستید، حتما بهترین فیلم های مارول در سال 2021 و بهترین فیلم های دی سی 2021 را ببینید.

داستان فیلم کروئلا 2021

تاریخ اکران فیلم کروئلا (Cruella 2021) ؛ داستان، بازیگران و هرآنچه باید بدانیم

اطلاعاتی از جزئیات داستان فیلم کروئلا در دست نیست ولی باید انتظار پیوندهایی میان داستان فیلم کروئلا با داستان انیمیشن 101 سگ خالدار و نسخه لایو اکشن 1996 را داشته باشیم. درواقع به نظر میرسد باز به شیوه ای کروئلا با خانواده راجر و آنیتا مرتبط شود. در داستان فیلم اصلی، کروئلا همکلاسی آنیتا بود و نسخه لایواکشن رئیس آنیتا. احتمالا در داستان فیلم کروئلا 2021 نیز نوعی ارتباط میان کروئلا و آنیتا برقرار خواهد بود.

بر اساس تایید برخی منابع مطلع، بازیگر نقش آنیتا امیلی بیچام خواهد بود. همچنین از آنجا که در تریلر فیلم صحنه هایی با حضور سگ های خالدار دیده شده احتمالا باید شاهد حضور سگ محبوب آنیتا یعنی پردیتا نیز باشیم.

آنچه درباره فیلم لایو اکشن کروئلا می‌دانیم این است که داستان آن در دهه ۱۹۷۰ میلادی در شهر لندن روایت می‌شود. قصه درست زمانی اتفاق می‌افتد که پانک راک در میان جوانان محبوب شده و انقلابی در صنعت مد ایجاد کرده ‌است.

فیلم، ماجرای استلا د ویل، یک طراح مد جوان و بااستعداد را روایت می‌کند. بارونس ون هلمن، صاحب یک خانه مد و فشن در لندن، استلا را که می‌خواهد برای خودش در صنعت مد شهرتی دست و پا کند، استخدام می‌کند. ما او را با نام کروئلا د ویل، به عنوان شخصیت منفی و شرور انیمیشن ۱۰۱ سگ خالدار از کمپانی دیزنی می‌شناسیم.

تاریخ اکران فیلم کروئلا (Cruella 2021) ؛ داستان، بازیگران و هرآنچه باید بدانیمتاریخ اکران فیلم کروئلا (Cruella 2021) ؛ داستان، بازیگران و هرآنچه باید بدانیم
تاریخ اکران فیلم کروئلا (Cruella 2021)

استلا عاشق استفاده از پوست حیوانات در لباس‌ است و به خصوص به پوست سگ‌های نژاد خالدار علاقه ویژه‌ای دارد. او در راه به دست آوردن پوست این نژاد تا مرز جنون پیش می‌رود و هیچ چیز نمی‌تواند او را متوقف کند. در نهایت استلا به یک شرور بی‌رحم و ترسناک تبدیل می‌شود که ما او را با نام کروئلا به خاطر داریم. آنطور که گفته شده است داستان این فیلم ۲۰ سال قبل از فیلم ۱۰۱ سگ خالدار اتفاق می‌افتد. به علاوه بررسی فهرست بهترین انیمیشن های 2021، بهترین انیمه های 2021 و بهترین انیمه های زمستان 2021 را به شما توصیه می کنیم.

بازیگران و تریلر فیلم کروئلا

تاریخ اکران فیلم کروئلا (Cruella 2021) ؛ داستان، بازیگران و هرآنچه باید بدانیم
تاریخ اکران فیلم کروئلا (Cruella 2021)

در مورد بازیگران فیلم کروئلا جدا از اما استون و اما تامپسون، باید به پل والتر هاوزر و جوئل فرای اشاره کرد که نقش های هوراس و جاسپر، نوچه های کروئلا را بازی خواهند کرد. مارگ استرانگ، کربی هاول بپتیست و امیلی بیچام از دیگر بازیگران فیلم کروئلا هستند.

اولین تریلر کروئلا در 17 فوریه 2021 منتشر شد. این تریلر فضای داستان را که متعلق به 1970 میلادی بود نشان می داد و بیشتر بر ریشه های بد ذاتی کروئلا تمرکز داشت. در اینجا نوعی شباهت میان شخصیت کروئلا با شخصیت هایی چون جوکر و هارلی کوئین دیده می شود که سبب افزایش کنجکاوی ها و هیجانات درباره فیلم شده است. همچنین توصیه می شود در پایان نگاهی به بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021، ترسناک ترین فیلم های 2021 و بهترین فیلم های عاشقانه 2021 داشته باشید.

همچنین در سال 2021 می توانید مواردی چون بهترین فیلم های کمدی 2021، بهترین فیلم های زامبی 2021 و بهترین فیلم های کره ای 2021 را نیز در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تاریخ اکران فیلم کروئلا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر