;
coinex

جدول قطعی برق امروز 3 تیر 1400 همه استان ها

در این نوشتار جدول قطعی برق امروز 3 تیر 1400 را بررسی خواهیم کرد. از حدود نزدیک به دوماه پیش روند افزایش دمای هوا و اعمال خاموشی های گسترده آغاز شده است. برای جزئیات بیشتر با ما باشید.

از حدود نزدیک به دوماه پیش روند افزایش دمای هوا و اعمال خاموشی های گسترده آغاز شده است. در طول خرداد ماه 1400 شاهد خاموشی های مقطعی یا مداوم در نقاط مختلف کشور بودیم. حالا رسما وارد فصل گرما شده ایم و روز سوم تیرماه نوید روزهای گرم تری را می دهد.  آنچه از ابتدای خاموشی ها به عنوان یک علت عمده در اعمال این خاموشی ها و کمبود برق عنوان شده بود، افزایش دمای هوا، افزایش استفاده از وسایل سرمایشی و البته ناتوانی شبکه تولید برق در اعاده تولید سابق بود.

میانگین دمای هوای کشور در هفته گذشته بنابر گزارش ها برابر با 36 درجه بوده و آنطور که پیش بینی ها حکایت دارد 1 تا 1.5 درجه نیز افزایش پیدا می کند. طبیعتا این می تواند مرادف با افزایش مصرف برق ناشی از استفاده روزافزون از کولر و سایر وسایل خنک کننده باشد. بررسی های تخصصی می گوید در صورتی که دمای هوا به 38 درجه برسد مصرف برق کشور می تواند تا 62 هزار مگاوات افزایش پیدا کند. سخنگوی صنعت برق کشور پیش از این از افزایش 15 درصدی مصرف برق در کشور خبر داده بود.

مجموع موارد فوق این معنا را دارد که خاموشی های تابستانی بخشی از برنامه روزمره زندگی ما خواهد بود. در هفته گذشته مجموع کمبود برق در گشور برابر با 6 هزار مگاوات بود. مسئولان صنعت برق اما با درنظر گرفتن روند از احتمال بدتر شدن وضعیت می گویند و از مشترکین می خواهند نهایت کوشش خود در مدیریت مصرف برق را به کار گیرند. در ادامه این نوشتار با ما باشید تا جدول قطعی برق امروز 3 تیر 1400 را بررسی کنیم.

جدول قطعی برق امروز 3 تیر 1400 همه استان ها

موج جدید قطعی برق از راه رسیده!

قطعی های سراسری برق در کشور مسئه چندان غریبی نیست و در سالیان گذشته نیز در فصل گرما شاهد اعمال خانوشی ها بوده ایم. فصل تابستان همواره زمان اعمال خاموشی های گسترده چندساعته در کشور بوده است. اما در سال 1400 خاموشی های سراسری از اواخر اردیبهشت ماه آغاز شد. موضوعی که تعجب بسیاری از مصرف کنندگان و حواشی و جنجال های زیادی را در پی داشت.

برخی مسئولین شرکت های توزیع برق استانی و برخی مقامات صنعت برق کشور از همان ابتدای امر خاموشی ها را مرتبط با فرایند استخراج بیت کوین عنوان کردند و برخی دیگر نیز نصرف برق را به گرمای روزافزون هوا و استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی مرتبط دانستند. در هر دو صورت اما مسئولین خواهان کنترل مصرف برق در کشور از سوی مشترکان شده اند و هیچ چشم اندازی نیز برای رفع مشکل کمبود برق ترسیم نکرده اند.

آنچه اما مسئولین امر فراموش می کنند توضیحی برای آن ارائه کنند جلوتر بودن زمان اعمال خاموشی های سراسری در کشور نسبت به سالیان گذشته است. درواقع اعمال خاموشی های سراسری از اردیبهشت ماه شگفتی همه را ه دنبال داشته است و به نظر هیچ تلاشی برای تامین کمبود برق وجود ندارد. این مسئله سبب شده تا بسیاری از مشاعل و حتی افراد عادی با دردسرهای زیادی مواجه باشند.

 

جدول زمان بندی قطعی برق امروز1 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 3 تیر 1400

برای مثال برخی دانش آموزان و دانشجویان در حضور در کلاس های آنلاین خود ناموفق بودند. مورد دیگری که بسیار خبرساز شد شکست شطرنج بازان تیم ملی در بازی های آتلاین آسیایی بود که به علت قطع برق اتفاق افتاد و درواقع شطرنج بازان از آنجا که قادر به ادامه مسابقه نشدند بازنده اعلام شدند. فراتر از این ها برخی اخبار و گزارش ها از قطعی برق بیمارستان ها و به خطر افتادن جان بیماران به خصوص بیماران کرونایی حکایت داشتند که نشان ازفاجعه بار بودن وضعیت داشت.

در حال حاضر تنها راه جلوگیری از اعمال خاموشی های گسترده در کشور بنابر اعلام معاون هماهنگی توزیع توانیر و دبیر ستاد راهبری اوج بار صنعت برق؛ مدیریت مصرف برق توسط مردم است.
ایم مقام مسئول می گوید که چیزی نزدیک به 24 هزار مگاوات از برق کشور در حال حاضر توسط وسایل سرمایشی مصرف می شود. او با تاکید بر اینکه ساعات اوج مصرف برق از 12 تا 18 عصر است
گفت: «اگر فرض کنیم که این اوج بار برای سه ماه رخ دهد در حدود ۴۵۰ ساعت در سال اوج مصرف داریم که برای پاسخگویی به این نیاز مصرف باید هفت تا هشت هزار مگاوات نیروگاه احداث شود.»

در طرف دیگر اما برخی گزارش ها و بررسی ها بر ارتباط میان فرآیندهای ماینینگ ارز دیجیتال با خاموشی های گسترده حکایت دارند. اگر از فعالان یا آشنایان با دنیای کریپتوکارنسی باشید طبعا از میزان سرسام آور مصرف برق دستگاه های ماینینگ و فرایند استخراج رمزارزها آگاه هستید.  درواقع به نظر میرسد همین مسئله عامل مهمی در اعمال خاموشی های زودهنگام در نقاط مختلف کشور ازاواخر اردیبهشت ماه 1400 باشد.

البته مقامات مسئول به هر دلیلی که بر ما نامکشوف است سعی بر تکذیب این موضوع دارند. برای مثال و با وجود اشاره سخنگوی صنعت برق کشور و برخی مدیران عامل شرکت های توزیع برق استانی، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس این دو موضوع را کاملا بیربط به هم عنوان کرده و بیشتر بر ناتوانی شبکه توزیع برق تاکید کرده بود.

سخنگوی صنعت برق اما پیشاز اظهارات این مقام مسئول در بخشی از صحبت‌ های خود پیشتر گفته بود که برای جلوگیری از اعمال خاموشی‌ ها، قرار بر این است تا برق مراکز مجاز استخراج رمز ارز نیز در ساعات مشخصی قطع شود. در ادامه این نوشتار جدول قطعی برق امروز 3 تیر 1400 را بررسی می کنیم.با ما در ادامه همراه باشید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 3 تیر 1400 تهران

برنامه و جدول زمان بندی خاموشی های پایتخت برای روزهای 29 خرداد تا 3 تیرماه پیش از این توسط شرکت توزیع برق استان تهران اعلام شده بود. برخی منابع می گویند همه ظرفیت های فنی و کارشناسی این شرکت برای جلوگیری از بروز هرگونه خاموشی به کار گرفته شده است. اما تاکید مسئولان بر این است که موفقیت در عدم اعمال برنامه خاموشی ها جز با همکاری همه جانبه همه مشترکان میسر نخواهد بود.

شرکت توزیع برق استان تهران می‌گوید «در صورت بروز هرگونه مشکل در تامین برق پایتخت به منظور جلوگیری از بروز قطعی گسترده، طبق فایل اقدام به اعمال خاموشی کنترل شده خواهد شد.» شرکت برق تهران بزرگ «بردباری و همراهی مردم » قدردانی کرده و از آنها خواسته: «با حداکثر صرفه جویی در مصرف برق ما را در تامین برق پایتخت یاری کنید.»

برای دانلود و بررسی جدول قطعی برق امروز 3 تیر 1400 به صورت یک فایل یکجا اینجا کلیک کنید.

بنابر اطلاعات این جدول، «به اطلاع مشترکان می رساند علت قرار گرفتن برخی از آدرس ها در گروه های مختلف وجود بیش از یک فیدر برق در نشانی مزبور است.» در ادامه شرکت برق تهران آورده است: «شایان ذکر است در صورت همکاری مشترکان برق در به کارگیری راهکارهای مدیریت مصرف و در نتیجه تامین انرژی موردنیاز شبکه، خاموشی اعمال نخواهد شد.»

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 3 تیر 1400 تبریز

روابط عمومی شرکت استانی توزیع برق آذربایجان شرقی ضمن انتشارجدول قطعی برق 3 تیر 1400 از عموم مردم خواسته تا مدیریت نصرف برق را مدنظر داشته، در ساعات پیک مصرف برق از استفاده از وسایل برقی پرمصرف اجتناب کنند. به علاوه این شرکت توصیه کرده است که دمای منزل را در دمای عادی رفاه 25 درجه نگهدارند. برای دانلود جدول قطعی برق امروز تبریز اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 3 تیر 1400 آذربایجان غربی (ارومیه)

شرکت استانی توزیع نیروی برق استان آذربایجان غربی با ارائه این توضیح که با کاهش ۱۰ درصد در مصرف برق، صنعت برق را در تامین برق مطمئن و پایدار تمام نقاط کشور یاری نمایید؛ برنامه خاموشی ها و جدول قطعی برق امروز 3 تیر 1400 را در یک فایل پی دی اف 28صفحه ای منتشر کرده است. برای دانلود برنامه خاموشی های امروز این استان اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 3 تیر 1400 گیلان (رشت)

برنامه و جدول قطعی برق استان گیلان برای تابستان 1400 پیش از این منتشر شده بود که جزئیات کامل و مفصل آن را می توانید در صفحه زیر ببینید:

جدول قطعی برق امروز 3 تیر 1400 گیلان (رشت)

جدول زمان بندی قطعی برق امروز1 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 3 تیر 1400

جدول قطعی برق امروز 3 تیر 1400 مرکزی (اراک)

شرکت استانی توزیع برق استان مرکزی برای اعنال خاموشی های سراسری گسترده، گروه بندی های 25 گانه را تنظیم و ارائه گرده است. جزئیات برنامه خاموشی اراک را می توانید در تکراتو در صفحه اختصاصی این استان پیگیری کنید. این برنامه را می‌توانید با جزئیات از لینک زیر ببینید:

برنامه قطع برق 3 تیر 1400 اراک

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 3 تیر 1400 قزوین

این روزها قطعی ها و خاموشی های سراسری برق از دغدغه های همه مردم کشور است و عموم افراد پیگیر برای یافتن زمان بندی خاموشی منطقه محل سکونت خود هستند. اینجا اما به زمان بندی قطع برق قزوین 1400 خواهیم پرداخت. برای اطلاع از جزئیات این زمان بندی مطلب را بخوانید:

برنامه قطع برق 3 تیر 1400 قزوین

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 3 تیر 1400 اردبیل

بنابر اعلام شرکت توزیع برق استانی اردبیل و اعلام توانیر، با افزایش دمای هوا و به دنبال آن افزایش مصرف برق در کشور و با در نظر گرفتن کاهش نزولات آسمانی در عموم مناطق کشور، بسیاری از نیروگاه های برق آبی کشور در تامین میزان تولید سابق ناتوان بوده اند و میزان تولید فعلی که بسیار کاهش یافته است باید به طور مدیریت شده مصرف شود. با بررسی جدول زمان بندی خاموشی استان اردبیل متوجه دسته بندی سه گانه A B C در این استان می شویم. جزئیات بیشتر از زمان بندی خاموشی استان اردبیل را در لینک زیر ببینید:

برنامه قطع برق 3 تیر 1400 اردبیل

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 3 تیر 1400 مشهد

شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی جدول و برنامه زمان بندی مناطقی که در خردادماه 1400 با خاموشی 75 تا 90 دقیقه ای مواجه خواهند بود را اعلام کرده است. در حال حاضر به نظر می رسد این برنامه بدون تغییر خاصی برای تابستان نیز اعمال شود. برای بررسی جزئیات این برنامه به مطلب زیر مراجعه کنید:

برنامه قطع برق 3 تیر 1400 مشهد

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 3 تیر کرج (البرز)

شرکت توزیع برق استان البرز مناطق و شهرهای حومه این استان را در 7 گروه دسته بندی کرده است. برای بررسی جزئیات بیشتر این خاموشی به نوشتار زیر مراجعه کنید:

برنامه قطع برق 3 تیر 1400 البرز

جدول زمان بندی قطعی برق امروز1 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 3 تیر 1400

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 3 تیر مازندران (ساری)

شرکت استانی توزیع برق استان مازندران برنامه خاموشی این استان برای روزهای آتی در ساعات مختلف را اعلام کرده است. این شرکت در بیانیه خود از مردم این استان خواسته تا مدیریت مصرف برق را اولویت ببخشند و بدینوسیله در کاهش مصرف برق یاری رسان باشند. جدول زمان بندی خاموشی در این استان را از مطلب زیر میتوانید بررسی کنید:

برنامه قطع برق 3 تیر 1400 مازندران

راهکار مقابله با موج جدید خاموشی ها چیست؟

سخنگوی صنعت برق کشور مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به انتشار جداول زمان بندی خاموشی برای استان های کشور گفت:

در شرکت برق برنامه ریزی هایی برای طرح های مدیریت مصرف برق انجام داده ایم. اگر تراز تولید برق با میزان مصرف در کشور برابر نباشد با مشکل رو به رو می شویم، برنامه خاموشی‌ های احتمالی است و اگر مشترکان همکاری لازم را داشته باشند، خاموشی‌ ها اعمال نمی‌ شود.

در همین رابطه معاون هماهنگی توزیع توانیر و دبیر ستاد راهبری اوج بار صنعت برق غلامعلی رخشانی مهر، تاکید دارد که در همه نقاط جهان برای ساعات پیک مصرف بار برنامه های مدیریت بار اعمال می شود. او با اشاره به اینکه « در ایران نیز همانند سایر نقاط دنیا، مصارف به ساعت‌هایی غیر از ساعات پیک منتقل می‌شود.» خاطر نشان کرد:

از اوایل خردادماه 1400 بررسی ها نشان از افزایش 30 درصدی مصرف برق در کشور به خصوص در دو بخش کشاورزی و صنعت داشت. در مورد کشاورزی، کاهش نزولات جوی منجر به افزایش مدت زمان پمپاژ آب و آغاز به کار زودهنگام پمپ ها و موتورهای آب صنعتی شد که مصرف 18 درصدی برق را به همراه داشت.

بخش صنعت نیز در رده دوم مصرف برق کشور قرار داشت که در ایام گرما با افزایش مصرف برق مواجه شده بود. در همین باره معاون توانیر از مصرف کنندگان بخش کشاورزی و صنعتی و همکاری ایشان در امر مدیریت مصرف برق قدردانی کرده بود. او با ذکر اینکه «همه این تلاش‌ها برای پایدار ماندن شبکه و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها صورت می‌گیرد.» عنوان داشت:‌

در بخش خانگی نیز می توان این جابجایی را با موکول کردن استفاده از وسایل برقی پرمصرفی مانند اتو، ماشین لباسشویی، جارو برقی و غیره به زمان های پایانی شب انجام داد.

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 2 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 3 تیر

پایگاه اینترنتی شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع برق ایران در اطلاعیه ای در این باره آورده است:

با تکیه بر پیش بینی افزایش دما در عموم نقاط کشور و تداوم آن تا پایان هفته جاری، به علاوه محدودیت ایجاد شده در بخش تولید به دلیل تعمیرات واحد نیروگاه بوشهر که تا پایان هفته به طول می انجامد، از هموطنان درخواست می کنیم برای کمک به تامین برق و جلوگیری از بروز خاموشی به ویژه در این شرایط، نسبت به کاهش مصرف برق خود در فاصله ساعت های ۱۲ تا ۱۸ اقدام کنند.

کاهش نزولات جوی، گرمای بی سابقه هوا، استخراج رمزارزها و مواردی چون کاهش تولید برق در نیروگاه ها همگی به عنوان دلایل قطعی گسترده برق در سراسر کشور مطرح شده است. رجبی مشهدی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت واقعس تولید برق کشور می گوید:

میزان خاموشی های پراکنده برق ارتباط مستقیمی با میزان مصرف دارد، اگر در این روزها شاهد افزایش قطعی های پراکنده برق در نقاط مختلف کشور هستیم به این دلیل است که با رشد عجیب ۸۵۰۰ مگاواتی مصرف نسبت به زمان مشابه سال گذشته مواجه ایم. اگر در تیر و مرداد هوا گرم تر از روزهای جاری شود و مصرف مردم نیز افزایش یابد، شرایط سخت تر خواهد شد.

به علاوه می توانید جدول قطعی برق 3 تیر 1400 را برای استان هایی که برنامه خاموشی در آنها با روزهای قبل همپوشانی دارد، از لینک های زیر بررسی کنید:

.

نظر شما در خصوص جدول قطعی برق امروز 3 تیر 1400 چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر