;
coinex

جدول قطعی برق امروز 27 خرداد 1400 همه استان ها

همزمان با ادامه‌دار شدن خاموشی‌ها، جداول قطعی برق نیز در برخی استان‌ها منتشر می‌شوند. در ادامه به جدول قطعی برق امروز 27 خرداد 1400 می‌پردازیم.

از آنجایی که در دنیای مدرن امروزی بسیاری وسایل به برق وابسته هستند، نبود آن می‌تواند معضلی بزرگ به شمار بیاید و زمانی که برق قطع است، مردم اوقات سختی را سپری می‌کنند. این مسئله در شهرهای بزرگ و خانه‌های آپارتمانی دردسرهای بیشتری به وجود می‌آورد چرا که با قطعی برق، آسانسورها و بالابرها نیز از کار می‌افتند و مهم‌تر از آن، پمپاژ آب در زمان نبود برق انجام نمی‌شود و طبقات بالایی قادر به دریافت آب نیستند.

هر ساله در ایران، به دلیل نبود برق کافی و مصرف زیاد هموطنان در روزهای گرم از وسایل سرمایشی و غیره، با قطعی‌های متعدد برق مواجه بودیم. اما امسال این خاموشی‌ها خیلی زودتر از همیشه استارت خورد و از خردادماه خاموشی‌های نامنظم و طولانی شروع شد.

این موضوع موجب شد زندگی افراد زیادی فلج شود و مشکلات بزرگی ایجاد کند. دانشجویان قادر به شرکت در کلاس‌های آنلاین نبودند، قهرمانان شطرنج‌مان به دلیل قطعی برق نتوانستند به بازی آنلاین شطرنج ادامه دهند و شکست خوردند. حتی گزارش‌هایی وجود داشت که برخی بیماران به دلیل نبود برق جان خود را از دست دادند. موضوعی که بسیار تاسف‌بار است.

تمام این‌ها به علاوه خسارات وارده به اموال مردم موجب شد سیل عظیمی از انتقادات به سمت دولت وارد شود و مسئولین به فکر این بیفتند که با انتشار جداول خاموشی، اندکی جلوی این آسیب‌ها و خسارات را بگیرند و همینطور مردم نیز بهتر بتوانند زندگی خود را با شرایط به وجود آمده وفق دهند.

طبق بیانات شرکت توانیز، اداره برق هر استان موظف است که یک جدول برنامه ‌ریزی شده برای خاموشی‌ها اعلام کند و مردم را در جریان ساعات خاموشی بگذارد. این جداول به صورت روزانه و هفتگی تغییر می‌کند. در ادامه این نوشتار ما جدول قطعی برق امروز 27 خرداد 1400 را برای همه استان ها بررسی می‌کنیم. با تکراتو همراه باشید!

جدول قطعی برق امروز 27 خرداد 1400 همه استان ها

هرچند تصور نبود برق در قرن 21 اندکی دور از ذهن و غیر منطقی است، اما متاسفانه از آنجایی که میزان تولیدی برق در کشورمان با میزان مصرفی و موردنیاز مردم هم‌تراز نیست، قطعی‌های کسترده برق جزوی از روزمرگی‌های زندگی افراد شده است.

از طرفی، در سال گذشته میزان بارش و نزولات آسمانی بسیار کم بوده و مسئولین نمی‌توانند تمام آب موجود را در سد رها کرده تا برق تولید کنند. به همین خاطر در این وضعیت استفاده از ظرفیت واقعی تولید برق کشور به طور حساب شده ضروری است. سخنگوی صنعت برق در این زمینه می‌گوید:‌

میزان خاموشی های پراکنده برق ارتباط مستقیمی با میزان مصرف دارد، اگر در این روزها شاهد افزایش قطعی های پراکنده برق در نقاط مختلف کشور هستیم به این دلیل است که با رشد عجیب ۸۵۰۰ مگاواتی مصرف نسبت به زمان مشابه سال گذشته مواجه ایم. اگر در تیر و مرداد هوا گرم تر از روزهای جاری شود و مصرف مردم نیز افزایش یابد، شرایط سخت تر خواهد شد.

همینطور برخی گزارش‌ها از ارتباط میان قطعی برق و استخراج بیت کوین خبر می‌دهند و طبق گزارشات برق مصرفی بالای دستگاه‌های ماینر و زیاد شدن این مراکز استخراج بیت کوین در ایران سبب شده امسال نسبت به سال‌های گذشته زودتر شاهد انتشار جدول قطعی برق باشیم. هرچند این مسئله را برخی از مقامات رد کرده‌اند، اما گزارشات بعدی و همینطور سخنگوی صنعت برق و برخی مدیران عامل شرکت های توزیع برق استانی آن را تایید کرده‌اند و آقای رجبی مشهدی در بخشی از صحبت‌های خود گفته برای جلوگیری از خاموشی‌ها برق مراکز استخراج بیت کوین مجاز در ساعات پرمصرف قطع می‌شود.

بیشتر بخوانید: نحوه دریافت خسارت قطعی برق چگونه است؟

هرچند این کمبود برق صرفا تقصیر دستگاه‌های استخراج بیت کوین نیست و عوامل زیادی موجب این مشکل شده‌‌اند، اما به لطف اطلاع‌رسانی‌های مردمی در بسیاری از استان‌ها مسئولان در حال جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج غیرقانونی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی هستند و البته قرار بر این شده که برق مراکز مجاز نیز در ساعات اوج مصرف قطع باشد تا نیاز روزانه مردم در اولویت قرار بگیرد.

برای مثال در شهر بوشهر که جزو شهرهای جنوبی ایران است و اوج گرمای خود را این روزها تجربه می‌کند، در مدت اخیر 96 دستگاه استخراج ارز دیجیتالی غیرمجاز پیدا شد. در طول هفته های گذشته تعداد ماینرهای ضبط شده حداقل از 3 هزار مورد گذر کرده است. وزارت نیرو در این باره گفته است:

این ۹۶ دستگاه ماینر که با استفاده از برق غیرمجاز در حال استخراج رمز ارز بودند، پس از دریافت گزارش‌های مردمی کشف و جمع‌آوری شدند. برق مصرفی این مراکز به اندازه مصرف بیش از یک‌هزار خانوار در منطقه معتدل است.

حال دلایل قطعی برق هرچه باشد، این مسئله به شدت در زندگی ما تاثیر گذاشته و به نحوی تا طلاعات ثانوی می‌بایست اوضاع را تحمل کنیم و سعی کنیم خود را با این شرایط وفق دهیم. از این رو، نیازمند جدول خاموشی هستیم تا بتوانیم کارهایمان را برنامه‌ریزی کنیم. از این رو، در ادامه به سراغ بررسی جدول قطعی برق امروز 27 خرداد 1400 خواهیم رفت.

برنامه قطع برق 27 خرداد 1400 بوشهر

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 27 خرداد در بوشهر و ناحیه‌های آن به شرح زیر است. البته برای دانستن برنامه قطع برق 27 خرداد 1400 شهرستان‌های این استان، به شرکت توزیع برق استان بوشهر مراجعه کنید.

جدول قطعی برق امروز 26 خرداد 1400
جدول قطعی برق امروز 27 خرداد 1400

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق کرمان 1400

برنامه قطع برق 27 خرداد 1400 اصفهان

خوشبختانه اصفهان جدول قطعی برق امروز 27 خرداد 1400 را اعلام کرده است. شما می‌توانید جزئیات آن را در جدول زیر مشاهده کرده و از طریق فایل جدول قطعی برق امروز 27 خرداد اصفهان آدرس‌ها و مناطق هر بخش را پیدا کنید.

جدول قطعی برق امروز 26 خرداد 1400
جدول قطعی برق امروز 27 خرداد 1400

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق کرمانشاه 1400

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 27 خرداد ایلام

جزئیات برنامه قطع برق خرداد 1400 برای استان ایلام از 15 تا 28 خردادماه اعلام شده است و جزئیات آن به قرار جدول زیر است. برنامه و جزئیات آدرس‌ها را در فایل برنامه قطع برق استان ایلام ۱۴۰۰ ببینید.

جدول قطعی برق امروز 26 خرداد 1400 همه استان ها
جدول قطعی برق امروز 27 خرداد 1400

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق خراسان شمالی 1400

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 27 خرداد 1400 البرز

شرکت توزیع نیروی برق البرز جزئیات جدول قطعی برق امروز 27 خرداد 1400 را اعلام نموده است. شما می‌توانید فایل بلوک بندی خاموشی ها از تاریخ 22-3-1400 الی 27-3-1400 را برای هر منطقه از لینک‌های زیر دانلود کنید.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق کردستان 1400

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 27 خرداد 1400 تبریز

روابط عمومی شرکت توزیع برق تبریز همچنین با تشکر از همراهی عموم مردم خواهان اولویت بخشیدن به مدیریت مصرف انرژی شده است و توصیه کرده که دمای منزل روی دمای رفاه 25 درجه سانتی گراد باشد و در ساعات پیک مصرف نیز از استفاده از وسایل برقی پرمصرف به طور همزمان اجتناب شود. همینطور اداره برق این استان، جدول خاموشی 27 خرداد را به شرح زیر ارائه کرده است:

جدول قطعی برق امروز 26 خرداد 1400

بیشتر بخوانید: جدول قطعی برق امروز 21 خرداد 1400

جدول قطعی برق امروز 27 خرداد 1400 گیلان

استان‌های شمالی ایران از جمله گیلان من جمله اولین استان‌هایی بودند که قطعی برق در آنها رخ می‌داد. به همین خاطر، شرکت توانیر از ادارات برق این استان‌ها خواسته بود به منظور جلوگیری از آسیب جدی به مردم و کارخانه‌ها، جدول خاموشی‌ را به مردم اطلاع رسانی کنند. با این حال، استان گیلان برای هفته چهارم خرداد ماه اطلاعات خاموشی منتشر نکرده است و البته هفته پیش نیز خبری از جدول خاموشی برای این استان نبود. ولی شما می‌توانید جدیدترین اطلاعات را در زمان بندی قطع برق گیلان 1400 دنبال کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 27 خرداد تهران

اداره نیروی برق تهران نیز خاموشی‌های 27 خرداد را به شرح زیر بیان کرده است:

جدول قطعی برق امروز 25 خرداد 1400

بیشتر بخوانید: جدول قطعی برق امروز 24 خرداد 1400

برنامه قطع برق 27 خرداد 1400 مازندران

اداره نیروی برق استان مازندران ضمن درخواست خود از مردم مازندران برای مدیریت مصرف برق قطعی برق را در تاریخ 27 خرداد اعلام کرده است و شما می‌توانید با دانلود فایل برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 27 خرداد مازندران از جزئیات مناطق و آدرس‌ها مطلع شوید.

جدول قطعی برق امروز 27 خرداد 1400 مرکزی

خاموشی‌های استان مرکزی در تاریخ 27 خرداد به شرح زیر اعلام شده است:

جدول قطعی برق امروز 26 خرداد 1400

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق قم 1400

برنامه قطع برق 27 خرداد 1400 قزوین

جدول قطعی برق استان قزوین برای 27 خرداد به شرح زیر است:

برنامه قطع برق 27 خرداد 1400 گلستان

برنامه قطعی برق در استان گلستان به شرح زیر اعلام شده است:

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 26 خرداد

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق فارس 1400

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 27 خرداد 1400 یزد

اداره برق استان یزد نیز خاموشی‌های این استان را به شرح زیر بیان کرده است:

جدول قطعی برق امروز 25 خرداد 1400
جدول قطعی برق امروز 27 خرداد 1400

تاکنون استان‌های بالا قطعی برق در 27 خرداد را اعلام کرده‌اند. اگر از مشترکین استان یا شهرستانی هستید که اطلاعات خاموشی خود را دریافت نکرده‌اید، با نصب اپلیکیشن برق من و ثبت شناسه قبض خود می توانید اطلاعات خاموشی منطقه محل سکونت یا کار خود را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق سیستان و بلوچستان 1400

جبران کمبود برق با واردات برق از جمهوری آذربایجان

ایران به منظور جبران کمبودهای برق از هفته گذشته تصمیم گرفته تا از جمهوری آذربایجان برق وارد کند. سخنگوی صنعت برق برای جبران کمبود برق در کشور گفته است که از هفته گذشته واردات برق از جمهوری آذربایجان آغاز شده است. پایگاه خبری شرکت تولید انتقال و توزیع برق ایران در یکی از مصاحبه‌های خود اظهار کردند:

باسنکورن شدن خطوط انتقال برق مغان به شبکه برق جمهوری آذربایجان واردات برق از این کشور آغاز شد.

در ادامه سخنگوی صنعت برق به این موضوع اشاره کرد که 73 مگاوات برق از این خط انتقال به شبکه داخلی ایران تزریق می‌شود. به علاوه، برق وارداتی از این خط انتقال تا 130 مگاوات در ساعت پیک مصرف نسبت به بقیه ساعات شبانه روز بیشتر است.
وی با بیان این که صنعت همه توان و ظرفیت‌های خود را برای تامین برق مورد نیاز داخل به کار گرفته است، به مردم یادآوری کرد که درصد بسیار زیادی از مصرف برق مربوط به مشترکین خانگی است و بار دیگر از مردم خواست که در مصارف روزانه خود دقت بیشتری کنند تا جلوی خاموشی‌های بیشتر را بگیرند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص جدول قطعی برق امروز 27 خرداد 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر