;
coinex

بیوگرافی جواد اوجی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر نفت

وزارت نفت همواره یکی از حساس ترین پست های کابینه است. در ادامه قصد داریم بیوگرافی جواد اوجی ، گزینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای این منصب را بررسی کنیم.

سید ابراهیم رئیسی، در نامه معرفی وزرای پیشنهادی برای دولت سیزدهم، جواد اوجی را به عنوان وزیر نفت به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. با نگاهی به بیوگرافی جواد اوجی ، سوابق تحصیلی جواد اوجی و بررسی پاسخ رسانه ها به این پرسش که جواد اوجی کیست ؟ می توان دریافت که پس از سال ها یک گزینه نفتی از سوی رئیس جمهور برای وزارت نفت معرفی شده است. تحصیلات جواد اوجی در رشته مهندسی نفت بوده است و سوابق اجرایی او هم مرتبط به رشته اوست.

بیوگرافی جواد اوجی وزیر نفت

جواد اوجی کیست

جواد اوجی زاده سال 1345 خورشیدی در شهر شیراز است. وی دانش آموخته رشته مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت است. در سوابق تحصیلی جواد اوجی کسب رتبه سوم در رشته مهندسی نفت دانشکده نفت آبادان در سال 1366 نیز دیده می شود. همچنین در بیوگرافی جواد اوجی آمده است او از سال 69 به استخدام صنعت نفت در آمد و در حال حاضر معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران  می باشد.

بیوگرافی جواد اوجی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر نفت
تحصیلات جواد اوجی / تصویر جواد اوجی

بیوگرافی جواد اوجی نشان می دهد ایشان آنچنان مورد اعتماد اصولگرایان بوده است که براساس اطلاعات برخی رسانه ها برای دور زدن تحریم ها مامور انتقال شمس های طلا به کشورهای همجوار برای تهاتر کالا به کالا بوده است.

جواد اوجی کیست و چه دغدغه هایی دارد؟ هر کدام از وزرای پیشنهادی دغدغه های را برای وزرات خود دارند، با توجه به بیوگرافی جواد اوجی و از آن جا که وی رئیس هیئت مدیره نظارت بر تولید و پالایشگاه های گازی کشور بوده و شناخت دقیقی از آن ها دارد، یکی از دغدغه های اصلی او برای صنعت نفت کشور، رشد و توسعه میادین گازی و تقویت ارز آوری از راه است.

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی سید رضا فاطمی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر صمت

بیوگرافی بهرام عین اللهی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر بهداشت

جواد اوجی کیست و سوابق اجرایی جواد اوجی چیست؟

بیوگرافی جواد اوجی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر نفت
سوابق تحصیلی جواد اوجی / عکس جواد اوجی

در بیوگرافی جواد اوجی آمده است که او از جمله مسئولان کشور است که در ماه های پایانی رئیس جمهوری ترامپ نامش در لیست تحریم های ظالمانه ی ایالات متحده آمریکا قرار گرفت. به نظر می رسد سوابق اجرایی جواد اوجی و خط مشی وی در این تصمیم ایالات تاثیرگذار بوده است. اکنون به بیان سوابق اجرایی جواد اوجی می پردازیم.

  • مدیر عامل هلدینگ انرژی گستر سینا از سال 1398 تا کنون
  • از سال 1396 تا 1398 مدیر عامل گروه اقتصاد مفید که این کار گروه دارای 4 هلدینگ بوده است.
  • عضویت در هیئت مدیره شرکت نفت و گاز رضوی از سال 1398 تا امروز
  • 4 سال رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی توسعه گاز ایران بودند.
  • از سال 1388 تا 1392 عضو هئیت رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت بودند.
  • از سال 1393 تا 1396 رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی بودند.
  • از سال 1388 تا شهریور سال 1392 معاون وزیر و مدیر عامل شرکت گاز ایران بودند.
  • از سال 1381 تا 1383 معاونت فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی را برعهده داشتند.

آنچه ذکر شد بخشی از سوابق اجرایی جواد اوجی است. ایشان در مدت 31 سال سابقه کاری افتخارات زیادی هم کسب کردند که بیان برخی از افتخارات که در زندگینامه جواد اوجی آمده است هم می پردازیم تا به سوال جواد اوجی کیست ؟ پاسخی جامع داده باشیم.

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی حمید سجادی هزاوه ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر ورزش و جوانان

بیوگرافی محمدعلی زلفی گل ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر علوم

افتخارات جواد اوجی

بیوگرافی جواد اوجی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر نفت
تحصیلات جواد اوجی / تصویر جواد اوجی

در زندگینامه جواد اوجی آمده است، در سال 1391 به عنوان مدیر نمونه وزارت نفت برگزیده شد. وی در سال 1387 هم مدیرعامل ارشد نمونه وزارت نفت شدند. تحصیلات جواد اوجی و سوابق اجرایی وی زمینه و بستری مناسب را فراهم کرد، تا او در جشنواره خوارزمی، موفق به دریافت لوح تقدیر شود. این لوح تقدیر برای اثبات توان تولید از سازند دشتک و افزایش ظرفیت ذخایر گازی کشور به میزان 800 میلیارد متر مکعب در سال 1382 به وی اهدا شد.

وی در سال 1381 به عنوان کارمند نمونه وزارت نفت انتخاب شد. و نیز در سوابق جواد اوجی ذکر شده است که او در سال 1390 به عنوان مدیر نمونه ملی وزارت نفت برگزیده شده است. همچنین در سوابق ایشان کسب رتبه نخست سودآوری هلدینگ انرژی گستر سینا در بین هلدینگ های گروه بنیاد مربوط به صورت های مالی سال 1399 با توجه به اجرای پروژه ها و طرح های نفتی، هم دیده می شود.

زندگینامه جواد اوجی نشان می دهد وی با داشتن روحیه تعاملی بسیار خوب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، توانسته است در سال 1389 برای محرومیت زدایی و موفق به کسب رضایتمندی کتبی، با امضای 220 نماینده مجلس منبی بر توسعه گاز رسانی به شهرها و روستاهای عمدتا محروم شود.

از دیگر نقاط قابل توجه زندگینامه جواد اوجی اجرای برنامه هدفمندی یارانه ها در بخش حامل های انرژی ” گاز ” در شرکت ملی گاز ایران در آذرماه سال 1389 است.

بیوگرافی جواد اوجی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر نفت
سوابق تحصیلی جواد اوجی / عکس جواد اوجی

اکنون باید منتظر ماند و دید آیا نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی وزارت نفت دولت سیزدهم را با توجه به سوابق تحصیلی و اجرایی کاملا مرتبط و سوابق جواد اوجی که نقطه های قابل توجه بسیاری دارد، رای اعتماد می دهند و او راهی وزارت نفت می شود یا خیر؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بیوگرافی سید جواد ساداتی نژاد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر