;
coinex

ناسا سوژه‌های اولین تصاویر رنگی تلسکوپ جیمز وب را اعلام کرد

طبق اخبار منتشر شده ناسا قصد دارد طی روزهای آینده تصاویر رنگی تلسکوپ جیمز وب (JWST) را منتشر کند. چه اجسامی سوژه‌ی اولین تصویربردای این تسکوب هستند؟

در فهرستی که از سوی سازمان ناسا منتشر شده است، سوژه‌ها و اهداف تصاویر رنگی تلسکوپ جیمز وب JWST مشخص شده‌اند. این تلسکوب موظف است این بار با تصاویر رنگی که از اجرام و اهداف آسمانی ثبت می‌کند ما را با شگفتی‌های بیشتری از کهکشان آشنا کند. این اهداف شامل کهکشان‌ها، سحابی‌ها و یک سیاره غول‌ پیکر از خارج از منظومه شمسی می‌شوند.

جزئیاتی که از اولین تصاویر رنگی تلسکوپ جیمز وب JWST می‌دانیم!

از قرار معلوم، سوژه‌ی اولین تصاویر رنگی تلسکوپ فضایی جیمز وب، اشیاء و مناطق فضایی خواهند بود که به مدت 120 ساعت رصد شده و داده‌های زیادی از آن‌ها گردآوری شده است. هنوز اطلاعات دقیقی از جزئیات تصاویری که جیمز وب به نمایش خواهد گذاشت، در دسترس نیست؛ اما توماس زوربوچن، معاون واحد علوم ناسا در مصاحبه‌ای اذعان داشت که به نظر می‌رسد باید منتظر نور اتمسفر یک سیاره فراخورشیدی باشیم. رئیس ناسا، بیل نلسون، نیز اعلام کرده بود که یکی از این تصاویر ثبت شده توسط جیمز وب، عمیق‌ترین تصویری است که تاکنون از کیهان به ثبت رسیده است. شایان ذکر است که ناسا سه‌شنبه 21 تیر ساعت 19 به وقت ایران اولین این تصاویر را منتشر خواهد کرد.

تصاویر رنگی تلسکوپ جیمز وب JWST

در ادامه به گزارش جزئی‌تری از سوژه‌های تصاویر رنگی تلسکوپ جیمز وب JWST می‌پردازیم. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی ناسا، گزینه‌های زیر اولین سوژه‌های این تلسکوپ هستند:

  • سحابی شاه‌تخته: این یکی از بزرگ‌ترین و پرنورترین سحابی‌های آسمان است که با فاصله 7600 سال نوری از ما در جنوب صورت فلکی شاه‌تخته قرار گرفته است و میزبانی تعداد زیادی ستاره بزرگ را بر عهده دارد.
  • سحابی حلقه جنوبی: این سحابی با نام هشت انفجار نیز معروف است. این سحابی متشکل از گازهای آسمانی است که اطراف یک ستاره در حال مرگ را فرا گرفته است. سحابی حلقه جنوبی حدود 2000 سال نوری با زمین فاصله دارد و اندازه‌ی آن چیزی در حدود نصف یک سال نوری است.
  • SMACS 0723: یک جرم آسمانی، یک هم‌گرایی گرانشی از کهکشان‌های دوردست فضایی است. در حال حاضر یکی از مهم‌ترین وظایف این جرم آن است که به ما مجوز رویت کهکشان‌های قدیمی و کم‌نور را می‌دهد.
  • سیاره WASP-96 b: تصویر دیگر مربوط به این سیاره غول‌پیکر است که خارج از منظومه شمسی قرار دارد و عمدتاً از گاز تشکیل شده است. فاصله‌ی این سیاره با ما چیزی حدود 1150 سال نوری است. جالب است بدانید جرم این سیاره تقریبا نصف سیاره مشتری است.
  • پنج‌قلوی استفان: این پنج کهکشان در صورت فلکی اسب هستند و حدود 290 میلیون سال نوری با ما فاصله دارند. در واقع پنج‌قلوی استفان نخستین گروه از کهکشان‌های فشرده هستند که در سال 1877 برای اولین بار رویت شدند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تصاویر رنگی تلسکوپ جیمز وب JWST چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگر کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر