;
coinex

سی سالگی بازی Mortal Kombat با یک سوپرایز همراه است

سی سالگی بازی Mortal Kombat همراه با یک سوپرایز برای طرفداران خواهد بود. برای آگاهی بیشتر می‌توانید به فروشگاه GOG سر بزنید یا با تکراتو  همراه باشید.

بازی Mortal Kombat یک فرنچایز آمریکایی است که تاکنون چندین و چند نسخه از آن برای تمامی کنسول‌های بازی ساخته و منتشر شده است. این بازی در ابتدا توسط Midway Games در سال 1992 ساخته شد. توسعه اولین بازی در ابتدا بر اساس ایده‌ای بود که اد بون و جان توبیاس برای ساخت یک بازی ویدیویی با بازی ژان کلود ون دم (Jean-Claude Van Damme) داشتند. اما زمانی‌که این ایده از بین رفت، به جای آن یک بازی مبارزه‌ای با موضوع علمی تخیلی ساخته شد.

سازندگان با جانی کیج (یکی از شخصیت‌های اصلی در بسیاری از نسخه‌های Mortal Kombat) که بازیگر خیالی فیلم‌های تخیلی است و سبک شخصی‌اش به ون دم نزدیک است، به او ادای احترام کردند. Mortal Kombat اولین بازی مبارزه‌ای بود که یک فایتر مخفی را معرفی کرد و در صورتی‌که بازیکن مجموعه‌ای از الزاماتی که گفته شده بود را برآورده می‌کرد، آن شخصیت را آزاد می‌کرد.

بیشتر بخوانید: نقشه مولتی پلیر جدید Modern Warfare 2 فاش شد

سی سالگی بازی Mortal Kombat با یک سوپرایز همراه است

بازی اصلی دنباله‌های زیادی با چندین بازی اکشن ماجراجویی داشت، همچنین دارای یک سری کتاب‌های مصور (کمیک بوک) و یک بازی کارتی بود. لری کاسانوف که تهیه کننده فیلم‌ بود مجوز ساخت اولین فیلم از این فرنچایز را در اوایل سال 1990بدست آورد و آن‌را تولید کرد. در ادامه، کاسانوف دومین فیلم از این سری، مجموعه تلویزیونی انیمیشنی، سریال لایو اکشن به همراه یک تور لایو اشکن و اولین آلبوم پلاتین را که به فروش یک میلیونی رسید، تولید کرد. Mortal Kombat به پرفروش‌ترین فرنچایز بازی‌های مبارزه‌ای در سراسر جهان و یکی از پر درآمدترین فرنچایزهای رسانه‌ای در تمام دوران تبدیل شده است.

سی سالگی بازی Mortal Kombat با یک سوپرایز همراه است

حال در این روزها مورتال کامبت سی‌امین سالگرد خود را جشن می‌گیرد و از موفقیت‌های بزرگی که در این 30 سال برای این فرنچایز بدست آمده، بسیار خوشنود است. اما سی سالگی بازی Mortal Kombat فقط برای سازندگان نیست. آن‌ها این خوشحالی را با انتشار مجدد Mortal Kombat Trilogy در فروشگاه GOG با طرفداران خود سهیم شده‌اند. فروشگاه GOG با برادران وارنر همکاری کرده است تا Mortal Kombat Trilogy را دوباره در فروشگاه خود منتشر کند. حال طرفداران می‌توانند تمام مراحل از دو بازی اول Mortal Kombat را دوباره بازی کنند و یاد دوران گذشته بیفتند.

این مجموعه به‌خاطر سطح بالای خشونت بصری که در آن وجود دارد و حرکات تمام کننده بازیکنان در هر راند که Fatality نام دارد، به شهرت زیادی رسیده است. Fatality حرکات تمام‌ کننده‌ای هستند که به جای ناک اوت کردن حریفان شکست‌خورده، این حرکات توسط بازیکن پیروز زده می‌شوند و هر کدام هم مختص هر شخصیت بوده و دارای خشونت بسیار بالایی هستند.

بازی Mortal Kombat Trilogy که در ابتدا در سال 1996 منتشر شد، اساسا آخرین نسخه از Mortal Kombat 3 است که شامل تمام شخصیت‌ها و مراحل نسخه اول و دوم است. حال با توجه به سی سالگی بازی Mortal Kombat و انتشار این عنوان بر روی فروشگاه GOG، تعدادی از طرفداران این عنوان را خریداری کرده و طبق بررسی‌های اولیه کاربران از Mortal Kombat Trilogy، بازی روی سیستم‌های مدرن کاملا خوب اجرا می‌شود، البته با چند اشکال بصری جزئی در برخی از مراحل هنگام بازی در حالت Windowed.

گفته می‌شود که NetherRealm Games در حال حاضر روی یک نسخه جدید از عنوان Mortal Kombat کار می‌کند. در حالیکه هنوز از سوی استودیو خبری به‌‌صورت رسمی اعلام نشده است، اما به‌نظر می‌رسد جانی کیج در حال بازیگری برای Mortal Kombat 12 است. همچنین شایعات حاکی از آن هستند که Mortal Kombat 12 شاهد بازگشت Reiko خواهد بود. انتظار می‌رفت استودیو سازنده خبری را در EVO 2022 پیش از این رویداد اعلام کند، اما معلوم شد که هیچ اطلاعیه‌ای از این بازی در کار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

شما از بازی‌های سبک مبارزه‌ای کدام‌یک را ترجیح می‌دهید و اگر طرفدار سری بازی Mortal Kombat هستید از کدام‌یک از شخصیت‌های آن بیشتر خوشتان می‌آید؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gamingbolt

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر