;
coinex

سقف مصرف منصفانه اینترنت استارلینک اعلام شد!

اسپیس ایکس سقف مصرف منصفانه اینترنت استارلینک را ماهیانه 1 ترابایت اعلام کرد. این حجم پرسرعت در محدوده‌ی زمانی 7 صبح تا 11 شب اعمال می‌شود.

بنا بر  اعلام اسپیس ایکس، کاربران از آغاز ماه دسامبر اینترنت پرسرعت استارلینک دریافت می‌کنند و سقف مصرف منصفانه اینترنت استارلینک به طور ماهانه 1 ترابایت خواهد بود که در محدوده زمانی 7 صبح تا 11 شب در دسترس است. اگرچه محدودیت حجمی برای کاربران اینترنت ماهواره‌ای استارلینک از زمان راه‌اندازی درنظر گرفته نشده است، اما به نظر می‌رسد این مساله قرار نیست همیشگی باشد.

بیشتر بخوانید:‌ پشتیبانی اینترنت استارلینک از سرویس‌های گیم و استریم

جزئیاتی از سقف مصرف منصفانه اینترنت استارلینک

کاربران اینترنت استارلینک در صورت تمام کردن 1 ترابایت سقف مصرف ماهانه، با قطعی اینترنت موجه نمی‌شوند و فقط سرعت اینترنتشان کاهش می‌یابد. البته سیاست «مصرف منصفانه» یا اعمال محدودیت حجمی چیز جدیدی نیست. در سرویس‌های نامحدود زمانی که حجم در نظر گرفته شده توسط کاربر پیش از مدت معین شود، اینترنت به حدی ضعیف خواهد شد که دیگر استفاده از آن به شدت دشوار است. هرچند به نظر نمی‌رسد این کاهش سرعت با آنچه ما تجربه می‌کنیم، یکی باشد!

سقف مصرف منصفانه اینترنت استارلینک 

شرکت استارلینک در توضیح حجم مورد نظر در ایمیلی که برای کاربران در ایالات متحده و کانادا ارسال کرده است، اعلام داشته که بر اساس سیاست مصرف منصفانه، حجم 1 ترابایتی برایی کاربران خانگی هر ماه با «دسترسی اولویت‌دار» آغاز می‌شود و زمانی که مصرف دیتا از 1 ترابایت بیشتر شود، روزهای باقی‌مانده ماه اینترنت مصرفی به صورت «دسترسی پایه» اعمال خواهد شد.

در توضیح این دو نوع دسترسی باید گفت که در شرایط وضعیت دسترسی پایه، سرعت پایین‌تر از حالت دیگر خواهد بود، به طوری که تقریبا استفاده از آن ممکن نیست. اسپیس ایکس در توضیحات بیشتر اعلام کرد که مصرف دیتا در ساعت‌های 11 شب تا 7 صبح به وقت محلی، جزو سقف 1 ترابایت محسوب نخواهد شد. لذا این محدودیت تنها برای ساعت 7 صبح تا 11 شب درنظر گرفته می‌شود.

اسپیس ایکس همچنین قابلیتی را برای کاربران درنظر گرفته است که از طریق پنل، میزان مصرف خود و نزدیک شدن به سقف مصرف منصفانه را بررسی می‌کنند. بنابراین بعد از آن که حجم مصرفی بیش از 1 ترابایت باشد، کاربران در صورت عدم رضایت از سرعت پایین می‌توانند حجم بخرند. شایان ذکر است که هزینه هر گیگابایت حجم اضافه مساوی با 25 سنت است.

البته محدودیت‌های اعلام شده، برای کاربران خانگی درنظر گرفته اعمال می‌شود و برای سرویس‌های RV و Portability نیست. این شرکت همچنین اعلام کرد کمتر از 10 درصد مصرف‌کنندگان خانگی ماهانه مصرف دیتا بالاتر از 1 ترابایت دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سقف مصرف منصفانه اینترنت استارلینک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر