coinex
راهنمای خرید تکراتو

صندوق بین‌المللی پول: 40 درصد از مشاغل با ظهور هوش مصنوعی از بین خواهند رفت

صندوق بین‌المللی پول ارزیابی جدیدی منتشر کرده که اعلام می‌کند ظهور هوش مصنوعی سرنوشت 40 درصد از مشاغل دنیا را دستخوش تغییرات می‌کند.

رشد و توسعه هوش مصنوعی و وجود آن در هر زمینه‌ای باعث بررسی نقاط ضعف و قوت این ابزار شده است؛ در همین راستا صندوق بین‌الملی پول ارزیابی جدیدی منتشر کرده که اعلام می کند هوش مصنوعی باعث نابودی 40 درصد از مشاغل دنیا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تشخیص آلزایمر با کمک هوش مصنوعی

کریستالینا جورجیوا مدیرکل سازمان بین‌المللی پول می‌گوید: «دراکثریت سناریوها، هوش مصنوعی احتمالا نابرابری را بدتر خواهد کرد.»

جورجیوا در ادامه گفت: «سیاست‌گذاران باید با توجه به این مشکل جلوی وخیم‌تر شدن تنش‌های اجتماعی با تکنولوژی را بگیرند.»

به نظر می‌رسد رشد و توسعه این ابراز و توانایی آن در انجام اثر امور با کاهش دستمزدها، تغییر و تحول در مشاغل به نابودی آنها منجر شود؛ گرچه ممکن است نیروهای جوان با بهره بردن از این ابزار به افزایش درآمد دست یابند اما حذف نیروی کار مسن با ظهور هوش مصنوعی قطعی است.

میزان استفاده از هوش مصنوعی به حدی رسیده که اکثر کشورهای جهان را به وضع قوانین جدی برای استفاده از این ابزار وا داشته. ماه گذشته مقام‌های اتحادیه اروپا مجموعه‌ی جامعی از قوانین را برای نظام‌مند کردن دستور‌العمل مصرف هوش مصنوعی در این جهان توافق کردند که قرار است اوایل سال 2024 در پارلمان اروپا رای‌گیری برای اجرای قوانین تصویب شده، انجام شود. اما اعلام شده که هرگونه تغییرات جدید در سال 2025 اجرا خواهد شد. در این میان کشورهایی از جمله آمریکا، بریتانیا و چین قانونی برای استفاده از این ابزار اعلام نکرده‌اند.

جورجیوا می ‌وید: «بسیاری از این کشورها زیرساخت‌ها یا نیروی کار مهار برای استفاده از مواهب هوش مصنوعی را ندارند و این در طول زمان به وخیم‌تر شدن نابرابری میان کشورها منجر خواهد شد.»

به هر حال ارزیابی جدید سازمان بین‌المللی پول که همزمان با گردهمایی رهبران سیاسی و اقتصادی جهان در مجمع جهانی داووس در سوئیس اعلام شده مشخص می‌کند که با پیشروی هوش مصنوعی 40 درصد از مشاغل نابود خواهند شد؛ این در حالی است که تکنولوژی می‌تواند تنها بر روی 26 درصد از مشاغل کشورهای کم ذرآمد تاثیر بگذارد.

مدیر صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: «ضروری است که کشورها نظام جامعی برای ایجاد امنیت اجتماعی برپا کنند، برنامه‌هایی برای بازآموزی کارکنان آسیب‌پذیر بگذارند و با این کار می‌توانیم گذار به هوش مصنوعی را دربرگیرنده‌تر کنیم، با نابرابر مقابله کنیم و از زندگی حمایت کنیم.»

بیشتر بخوانید:

به نظر شما ظهور هوش مصنوعی چه تاثیری در روند کاری‌تان خواهد گذاشت؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر