coinex
راهنمای خرید تکراتو

معرفی نسخه جدید ربات انسان نما اطلس ؛ آمیخته با هوش مصنوعی [+ویدئو]

شرکت Boston Dynamics به تازگی نسخه جدید ربات انسان نما اطلس (Atlas) را معرفی کرده است. این ربات که  دامنه حرکتی بسیار گسترده‌تری نسبت به نسخه قبلی دارد از قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز بهره می‌برد. این نسخه جدید با اتصالات چرخشی طراحی شده تا به راحتی وظایفی که ممکن است خطرناک یا کسل‌کننده باشند را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: ربات Mendeebot می‌تواند با انسان‌ها به‌صورت مستقل ارتباط برقرار کند [+ویدیو]

نسخه جدید ربات انسان نما اطلس

در اعلامیه‌ای که توسط Boston Dynamics منتشر شده، این شرکت اظهار داشته است: “ما نسخه الکتریکی اطلس را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که بتواند با قدرت و چابکی بیشتری حرکت کند. این ربات، اگرچه ظاهراً شبیه به انسان‌هاست، اما به گونه‌ای طراحی شده که محدودیت‌های حرکتی انسان را نداشته باشد و بتواند وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.”

در ویدیوی منتشر شده، اطلس ابتدا دراز کشیده در زمین قرار می‌گیرد و سپس با حرکتی ماهرانه از زمین بلند می‌شود. همچنین، این ربات از قابلیت‌های چرخشی خود نیز در نمایشی کوتاه استفاده می‌کند و با انعطاف و چابکی، مسیر حرکت خود را تغییر می‌دهد.

از نظر طراحی، نسخه جدید اطلس شباهت بیشتری به انسان دارد، اما با اندام‌های بلندتر، پشت صاف‌تر و صورتی که با یک نور حلقه‌ای به شکلی زیبا و البته زیباتر از قبل پدیدار شده است. علاوه بر این، این ربات دارای مجموعه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بوده که امکانات و قابلیت‌های آن را به شدت ارتقا داده است.

Boston Dynamics اعلام کرده که این نسخه جدید اطلس را در آینده‌ای نزدیک با همکاری یک گروه انتخابی از مشتریان آزمایش خواهد کرد، که اولین مشتری آن هیوندای خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر