coinex
راهنمای خرید تکراتو

آموزش ساخت کانال در اینستاگرام [+ روش‌های افزایش بازخورد کانال]

می‌خواهید مطمئن شوید مهم‌ترین پیام‌های‌تان به دنبال‌کنندگان‌تان در اینستاگرام برسد؟ پس به آموزش ساخت کانال در اینستاگرام ما نگاهی بی‌اندازید.

این ویژگی ابتدا در فوریه ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد، اما فقط برای حساب‌های خاص در دسترس بود. در آن اکنون حوالی اسفند 1402، کانال‌ها برای همه کاربران با یک پروفایل Creator در دسترس قرار گرفت. ویژگی افزوده شدهٔ کانال پخش زنده یک گزینه پیام‌رسانی یک‌به‌چند در اینستاگرام است که به تولیدگرانِ محتوا کمک می‌کند تا با وفادارترین دنبال‌کنندگان خود ارتباطی خاص‌تر برقرار کنند. آموزش ساخت کانال در اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا تمامِ چیزهای لازم را درباره نحوهٔ ساخت کانال اینستاگرام یاد بگیرید. ‌ــ‌ پس برویم سر وقتش!


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


کانال‌ اینستاگرام چیست؟

اگر می‌خواهید بفهمید کانال‌های پخش اینستاگرام یا به فرنگی‌ Instagram Broadcast Channels چه هستند، همان گفتگوهای مرسوم در پیام‌های مستقیم (DM) را در نظر بگیرید، منتها با این تفاوت که پیام‌ها فقط از یک طرف فرستاده شود. بهترین راه برای پاسخ به کانال اینستاگرام چیست همین است که گفتیم؛ چرا که در واقع در یک‌سری ابعاد، همان دریافت پیام مستقیم از سمت یک دوست است که فقط نمی‌توانید پاسخش را بدهید. یک هم‌چه چیزی:

آموزش ساخت کانال در اینستاگرام
آموزش ساخت کانال در اینستاگرام
  • دنبال‌کنندگان می‌توانند به به‌روزرسانی‌هایی که یک سازنده محتوا در کانال پخش اینستاگرام ارسال می‌کند، واکنش نشان داده و در نظرسنجی‌ها رأی دهند.
  • با نگاه کردن به تصویر بالا، احتمالاً می‌توانید حدس بزنید که کانال‌های ایجاد شده توسط سازندگان محتوا را می‌توان در صندوق ورودی پیام‌های مستقیم (DM) دنبال‌کنندگان پیدا کرد.

چگونه کانال اینستاگرام بسازیم

نکته‌ای درخور توجه برای متصدی‌های شبکه‌های اجتماعی: متا، که قبلاً با نام فیس‌بوک شناخته می‌شد، واتس‌اپ را نیز در اختیار دارد و کانال‌های پخش زنده را در واتس‌اپ نیز راه‌اندازی کرده است. اگر مخاطبان شما در واتس‌اپ فعال هستند، می‌توانید راه‌اندازی یک کانال پخش زنده را در آنجا در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید:

چگونه آهنگ های اینستاگرام را پیدا کنیم ؟

چگونه آهنگ های ریلز اینستاگرام را دانلود کنیم؟

ویژگی های برودکست کانال اینستاگرام

به نظرم، پیش از این‌که بخواهیم به پرسش چگونه کانال اینستاگرام بسازیم بپردازیم باید بدانیم که این روش چه ویژگی‌ها و مزایی دارد. از دیدگاه کسب‌وکارهای امروزی، سرمایه‌گذاری زمان و منابع برای فعال ماندن در یک کانال پخش اینستاگرام، چند مزیت حیاتی دارد که در ادامهٔ آموزش ساخت کانال در اینستاگرام قرار است ته‌ و توش‌ را در آوریم!

۱. ایجاد و تعامل مستقیم‌تر با دنبال‌کنندگان

زیبایی ساخت کانال‌ پخش اینستاگرام در این است که شبیه به یک پلتفرم پیام‌رسان، می‌توانید به‌طور مستقیم‌ و رودرروتر با دنبال‌کنندگان حسابتان تعامل داشته باشید. به‌عنوان نمونه، تانک سیناترا (Tank Sinatra)، شخصیتِ سرشناسی در زمینه میم (meme)، را در نظر بگیرید که از فید اصلی خود هم برای ارسال محتوا استفاده می‌کند، و هم در آن‌ طرف ماجرا، از کانال خود برای به‌روزرسانی نزدیک‌ترین دنبال‌کنندگانش‌ـــ‌ درباره‌ٔ کالاهایی که قرار است منتشر کندـــ‌، بهره می‌گیرد، عالی است، نه؟ یعنی پیش از اینکه مابقیِ دنبال‌کنندگان فید اصلی خودشان را به‌روزرسانی کنند، کانال برخط (آنلاین) پیام را می‌فرستد بالای آنتن و با این شگرد، به شکل گرفتن ارتباطی عمیق‌تر با طرفداران پر و پا قرص صاحبِ صفحه کمک می‌کند. با این اوصاف، خودکار شدن و برخط بودن را باید بگذاریم به حساب ویژگی های برودکست اینستاگرام که از انصاف نگذریم کار را در می‌آورد.

۲. فرستادنِ اعلامیه‌های مهم

اگر شبکه‌های اجتماعی شرکت خود را مدیریت می‌کنید و در پلتفرم‌های دیگر هم فعال هستید، می‌توانید از مزایای کانال اینستاگرام خود برای اعلام خبرنامه جدید یا مقاله جدید منتشر شده در وبلاگ استفاده کنید. از طرف دیگر، اگر طنّاز، نویسنده یا کارآفرینی هستید که به طور مکرر برای دیدار با طرفداران،به این‌ور و آن‌ور سفر می‌کنید، اعلامیه‌ها بخش مهمی از هیجان‌زده کردن مردم برای رویداد هستند.

ویژگی های برودکست کانال اینستاگرام
ویژگی های برودکست کانال اینستاگرام

از تمام این‌ها گذشته، شاید فید اصلی شما بهترین مکان برای این نوع اعلامیه‌ها نباشد (یعنی خُب شاید نخواهید یک رویداد یا اعلامیه خبرنامه برای همیشه در فید شما باقی بماند)، بنابراین کانال پخش اینستاگرام می‌تواند دقیقاً همان جایی باشد که باید باشد. مثلاً، یک بابایی به نام جاش ریچاردز (Josh Richards)، که از قضا یک شخصیت رسانه‌ای هم هست، از کانال‌ها برای با خبر کردن دنبال‌کنندگانش در صورت انتشار یک تریلر جدید یا ویدیوی جدید تیک‌تاک استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

الگوریتم اینستاگرام برای استوری چیست

رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام

۳. دریافت بازخورد از دنبال‌کنندگان

دنبال‌کنندگان معمولاً نمی‌توانند در کانال پخش اینستاگرام به پیام‌های شما پاسخ دهند، بلکه می‌توانند به پیام‌های شما واکنش نشان داده و در نظرسنجی‌های شما رأی دهند. بنابراین این حربه، راهی عالی برای پرسیدن نظر دنبال‌کنندگان شماست. در اینجا چند روش وجود دارد که می‌توانید از این مزیت در استراتژی خود استفاده کنید:

  • از دنبال‌کنندگان کانال بپرسید که درباره ایده‌های طراحی کالای جدید چه فکر می‌کنند.
  • اجازه دهید دنبال‌کنندگان شما در یک نظرسنجی رأی دهند که چه ویژگی جدیدی می‌خواهند در ابزار شما ببینند.
  • در انتهای یکی از پیام‌های پخش زنده خود، از دنبال‌کنندگان خود بخواهید با یک ایموجی خاص واکنش نشان دهند (مثلاً برایِ «بله» یا «نه»).

۴. همکاری با سازندگان محتوا و افراد صاحب نفوذ

اگر در پِی افزایش بازخورد کانال اینستاگرام خود با همکاریِ سایر سازندگان محتوا و افراد با نفوذ هستید، دعوت آن‌ها به کانال پخش زنده شما می‌تواند راه بسیار خوبی برای ارتباط باشد. یعنی می‌توانید با مجوز همکاری و دادنِ دسترسی به کانال خود، آن‌ها را ترغیب کنید تا در داخل کانال با مخاطبان شما تعامل کنند و به طور بالقوه پای مخاطبان خودشان هم به کانال شما کشیده شود.

۵. رشد بازاریابی از سمت طرفداران

با ایجاد یک جمع در داخل کانال خود، بنا به جذب دنبال‌کنندگانی می‌کنید که به مدافعان برند تبدیل می‌شوند. این امر که به طور عام به عنوان بازاریابی UGC (محتوای تولید شده توسط کاربر) شناخته می‌شود، زمانی که دنبال‌کنندگان پر و پا قرص شما احساسات مثبت خود را در مورد برند شما به اشتراک می‌گذارند، علاقه به شرکت شما را نیز به همان نسبت بالا می‌رود. این به رشد بیشتر شرکت شما کمک می‌کند، زیرا هیچ چیز قدرتمندتر از توصیه واقعی یک دوست نیست. پس این کار، یک نوع منش و روش ساخت کانال اینستاگرام است که کار را برای‌تان آسان‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام

راه های دیده شدن پست در اینستاگرام

چگونه کانال پخش زنده اینستاگرام بسازیم؟

نحوه ساخت کانال اینستاگرام بسیار آسان است و می‌توان آن را در چند مرحله ساده انجام داد:

  • به پیام‌های مستقیم اینستاگرام (دایرکت) خود بروید.
  • دکمه‌ای را که در گوشه سمت راست بالا، شبیه یک ایموجی قلم و پد است، انتخاب کنید.
  • روی ساخت کانال پخش اینستاگرام ضربه بزنید.
  • سپس نام کانال خود را تعیین کنید و انتخاب کنید که کانال خود را در نمایه خود نشان داده و مخاطبان کانال‌تان را در نظر بگیرید.
  • در نهایت برای اتمام فرآیند روی «ساخت کانال برودکست» ضربه بزنید.

حال که تا نیمهٔ راه آموزش ساخت برودکست کانال اینستاگرام آمده‌ایم، موقعش است که بپرسیم چطور می‌توان از مزایای کانال اینستاگرام بهره گرفت تا دیگرانْ کسب و کارمان را بهتر ببینند.

یک دنبال‌کننده چگونه می‌تواند کانال سازنده محتوای مورد علاقه خود را پیدا کند؟

دنبال‌کننده باید برای یافتن کانال سازنده محتوا به بخش پیام‌های رد و بدل شدهٔ تولیدکنندهٔ محتوا و خودش برود. اگر آنها یک کانال داشته باشند، دنبال کننده دکمه‌ای را می‌بیند که مستقیماً به آن هدایت می‌شود، مانند دکمه‌ای که در زیر برای حساب Chloe Kim نشان داده شده است.

ویژگی های کانال اینستاگرام
ویژگی های کانال اینستاگرام

سپس دنبال‌کننده می‌تواند تصمیم بگیرد که به کانال بپیوندد تا مطالب آینده را دریافت کند یا خیر. سازنده محتوا اغلب به‌روز‌رسانی‌هایی را در کانال ارسال می‌کند که مخاطبان‌شان دَرَش می‌توانند واکنش (ری‌اکت) نشان دهند؛ هم‌مانند نظرسنجی‌هایی که افراد عضو کانال می‌توانند در آن رای دهند.

اگر یک دنبال کننده نمی‌خواهد اعلان‌ها را دریافت کند اما همچنان بخشی از کانال باشد، بی‌صدا کردن (میوت کردن) کانال نیز یک گزینه است. در نهایت، اگر یک دنبال‌کننده بخواهد پیوند یا همان لینک کانال را به اشتراک بگذارد، می‌تواند یک پیوند قابل اشتراک‌گذاری برای هر کانالی که بازدید می‌کند دست و پا کند. گفتن ندارد عین‌هو تلگرام، هر زمان هم که خواستند می‌توانند کانال را ترک کنند.

بیشتر بخوانید:

راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟

 چند گزینه‌ برای افزایش بازخورد کانال اینستاگرام

  • می‌توانید پیوند قابل اشتراک‌گذاری کانال خود را در اینستاگرام یا در هر پلتفرم دیگری به اشتراک بگذارید.
  • کانال شما می‌تواند با یک استوری در حساب اینستاگرام شرکت شما به اشتراک گذاشته شود.
  • می‌توانید یکی از پیام‌هایی را که در کانال خود ارسال کرده‌اید نگه دارید و «اشتراک گذاری در استوری» را انتخاب کنید. (داستان شما سپس شامل تصویری از پیام پیوند خورده به کانال نشان داده می‌شود).

در ادامه‌ٔ آموزش ساخت کانال اینستاگرام بنا داریم با گفتن چند نکته و توجّه به ویژگی های کانال اینستاگرام بتوانید بازخوردهای صفحه‌تان را افزایش دهید.

آموزش ساخت کانال در اینستاگرام و افزایش بازخورد

حال که طریقه ساخت کانال در اینستاگرام را می‌دانید، در ادامه نکاتی را که می‌گویم که برای بهبود شرایط کانال‌تان کارگشاست.

این نکته را در آموزش ساخت کانال در اینستاگرام به خاطر بسپارید: از تمام ظرفیت‌ها و مزایای کانال اینستاگرام استفاده کیند.

یادداشت‌های صوتی را به اشتراک بگذارید

از تمامی ظرفیت و ویژگی های کانال اینستاگرام استفاده کنید و اشتراک‌گذاری یادداشت‌های صوتی در کانال یک فرصت عالی برای افزایش بازخورد است. این حربه، می‌تواند یک سلام ساده یا به‌روز‌رسانی‌های تکمیلی دربارهٔ برندتان باشد.

استفاده از تمام ویژگی های برودکست کانال اینستاگرام

نکته جالب درباره‌ٔ افزایش بازخورد کانال‌ اینستاگرام این است که به شما امکان می‌دهد پیام‌های متنوعی مانند نظرسنجی‌ها، رسانه‌های پیوست شده (مانند عکس ها)، پیام‌های متنی یا پیوندها به یک وب‌سایت را در آن به اشتراک بگذارید. بنابراین، این پیام‌های جوراجور فرصت برقراری ارتباط به روش‌های مختلف با مخاطب‌تان را می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام

آموزش دانلود از اینستاگرام

محصول جدید خود را راه اندازی کنید

کلید حفظ یک کانال فعال این است که آن را منحصر به فردتر از فید اینستاگرام عمومی خود نشان دهید. اجازه بدهید مخاطبان شما در نظرسنجی‌ها درباره‌ٔ تصمیمات مهم برند (مانند انتشار ویژگی بعدی شما) یا توسعه یک نرم‌افزار شریک باشند.

برای موضوعات مختلف کانال‌ های متعددی ایجاد کنید

نکته پایانی برای آموزش ساخت کانال در اینستاگرام این است که اگر به عنوان بخشی از برند خود چندین موضوع را پوشش می‌دهید، ساخت کانال‌های متنوع برای مخاطبان مختلف ایدهٔ خوبی است. به این ترتیب، دنبال‌کنندگان شما محتوایی را دریافت نمی‌کنند که ممکن است برای آنها جذاب نباشد و شما می‌توانید مخاطبان‌تان را بیشتر بخش‌بندی کنید. این امر همیشه برای اعلامیه‌های محصول جدید و افزایش نرخ تبدیل مفید است.

جمع‌بندی

ممکن است با این پرسش دسته و پنجه نرم کنید که آیا ساخت کانال پخش اینستاگرام حرکت درستی برای شما است یا خیر؟ پس یک دقیقه وقت بگذارید و استراتژی اینستاگرام خود را دوباره ارزیابی کنید. این اولین قدم خوب است. اگر این کار را بکنید شاید متوجه شوید که اهداف شما دیگر مانند گذشته نیستند یا شأن اجتماعی مخاطبی که سعی در برقراری ارتباط با آن دارید تغییر کرده است. به هر حال، در استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی (و زندگی) عقب نشینی اغلب بخش بزرگی از یک تغییر مثبت است.

سوالات متدوال

چگونه کانال اینستاگرام بسازیم؟

روش ساخت کانال در اینستاگرام برای اپلیکیشن‌های اندروید و آیفون:

  1. روی آیکون پیام (یا) در گوشه‌ٔ بالا و سمت راست صفحه‌ی اصلی (Feed) ضربه بزنید.
  2. روی علامت مثبت (+) در گوشه‌ی بالا و سمت راست ضربه بزنید.
  3. روی «ساخت کانال پخش» (Create broadcast channel) ضربه بزنید. در این قسمت می‌توانید:
  • یک نام برای کانال انتخاب کنید.
  • مخاطبان کانال خود را انتخاب کنید.
  • مدت زمان فعالیت کانال را مشخص کنید.
  • انتخاب کنید که آیا می‌خواهید کانال در صفحه‌ی پروفایل شما نمایش داده شود یا خیر.

چطور کانال‌های پخش زنده را در اینستاگرام پیدا کنیم؟

از طریق استیکر استوری یک سازنده محتوا یا لینکی که در پروفایل آن‌ها پین (ثابت) شده است، به لینک کانال پخش اینستاگرام دسترسی پیدا کنید. روی «پیوستن به کانال پخش زنده» (Join broadcast channel) ضربه بزنید. بعد از اینکه به کانال پیوستید، علامت آن در کنار سایر گفتگوهای‌تان در صندوق ورودی اینستاگرام ظاهر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

برگرفته از sendible

دیدگاه شما دربارهٔ مقاله کوتاه آموزش ساخت کانال در اینستاگرام چیست؟ پاسخ پرسش‌هاتان را گرفتید؟ در ساخت کانال به چه مشکلاتی برخوردید؟ لطفاً در بخش کامنت‌ها نظرات خود را برای تکراتو بنویسید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر