;
coinex

تصویب قانون حمایت از حریم خصوصی افراد در فضای مجازی

به گفته معاون وزیر ارتباطات، قرار است قانون حمایت از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی تا سه ماه آینده تصویب شود.

به گزارش تکراتو، رسول سراییان اعلام کرده است که هدف از تدوین قانون حمایت از حریم خصوصی کاربران ، اعتمادسازی برای آنها در فضای مجازی است. وی تاکید کرد که در راستای امنیت اطلاعات کاربران در این فضا و همچنین پیگیری تخلفات انجام شده تصویب قانون حمایت از حریم خصوصی کاربران ضروری است.


بیشتر بخوانید: بررسی وضعیت امنیت سایبری ایران بر اساس شاخص GCI


قانون حمایت از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی

سراییان اعلام نمود که پیش نویس لایحه حمایت از حریم خصوصی کاربران ، با همکاری مرکز ملی فضای مجازی، مرکز پژوهش های مجلس، پژوهشگاه قوه قضاییه و نیز سازمان فناوری اطلاعات ایران در حال نهایی شدن است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در ادامه خاطرنشان کرد که پیش بینی می شود تا سه ماه آینده این لایحه تدوین گردد و برای قانونی شدن و تصویب به مجلس ارائه شود. به گفته وی لایحه حمایت از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی یکی از پنج لایحه حقوقی فناوری اطلاعات است که توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران در حال تدوین برای ارائه به دولت و مجلس است.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه صحبت های خود در مورد اعتمادسازی کاربران و جلوگیری از سوءاستفاده از دیتای کاربران فضای مجازی و نیز امکان پیگیری تخلفاتی که در این فضا رخ می دهد سخن گفت و آنها را از جمله محورهایی دانست که در این لایحه برای آنها ساز و کارهایی در نظر گرفته شده است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mehrnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر