;
coinex

برترین روش های موجود برای افزایش فالوور اینستاگرام به صورت واقعی!

یکی از روش‌های همه گیر شدن اکانت اینستاگرام افزایش تعداد فالوورها است. در این مطلب روش‌هایی را برای افزایش فالوور اینستاگرام ارائه کرده‌ایم.

اگر درحال مطالعه این مطلب هستید به قدرت شبکه‌های اجتماعی بخصوص اینستاگرام پی برده‌اید، به دنبال حضوری قدرتمند در اینستاگرام هستید و احتمالا اصلیترین سوال شما این است که برای افزایش فالوور اینستاگرام چکار کنیم؟ احتمالا پیش از این نیز مقالات مختلفی را در این زمینه مطالعه کرده‌اید و با روش‌های مختلف افزایش فالوور اینستاگرام تا حدی آشنا شده‌اید. در این مطلب قصد دارم به ۲۷ روش واقعی و کابردی برای افزایش فالوور اینستاگرام اشاره کنیم. با تکراتو همراه باشید.

 برای افزایش فالوور اینستاگرام باید چه اقداماتی را انجام دهیم؟

۱- حساب اینستاگرام خود را بهینه سازی کنید

۱- حساب اینستاگرام خود را بهینه سازی کنید

وقتی برای افزایش فالوور اینستاگرام برنامه ریزی می‌کنید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید، بهینه کردن صفحه اینستاگرام کسب ‌و کارتان است.

توضیحات صفحه اینستاگرام برند خود را مانند صفحه اصلی وب ‌سایتتان ببینید. بدون یک عکس پروفایل و توضیحات مناسب برند، بدون یک آیدی مناسب، بدون درج اطلاعات تماس و … افراد چطور برند شما را تشخیص دهند؟ شاید تعجب کنید، ولی خیلی از برند‌ها به طور کامل فراموش کرده‌اند که باید در مورد کسب ‌و کار خود توضیح دهند؛ آنها تنها یک لینک به صفحه وب‌ سایت خود درج کرده‌اند و توقع دارند که افراد بدون شناخت آن‌ها روی لینک کلیک کنند.

اگر می‌خواهید افراد روی لینک شما کلیک کنند، پس بهتر است ابتدا خود را به خوبی معرفی کنید و در ادامه آن‌ها را تشویق به کلیک کنید. اینکه چه لینکی را قرار دهید کاملا به استراتژی بازاریابی اینستاگرامی شما بستگی دارد.

برخی لینک صفحه اصلی وب ‌سایت را قرار می‌دهند، برخی دیگر به صفحه خاصی که برای کاربران اینستاگرام مناسب‌ است لینک می‌دهند و برخی دیگر به صفحه‌ای که به طور اختصاصی برای کاربران اینستاگرامشان طراحی کرده‌اند.

در نهایت سعی کنید که آیدی و نام کسب ‌و کار شما خیلی طولانی نباشد، نوشتن آن نیز راحت و ساده باشد و به گونه‌ای نباشد که هر کاربر نام شما را به روش خودش بنویسید. به طور خلاصه یک آیدی با نام کوتاه، ماندگار در ذهن و با قابلیت تایپ و جستجوی راحت داشته باشید و سعی کنید از اعداد و کارکترهای خاص در آیدی اینستاگرام خود استفاده نکنید.

۲- در تولید محتوا ثبات داشته باشید

بدترین کاری که برای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام می‌توانید انجام دهید این است که به صورت نامنظم تولید محتوا انجام دهید. در واقع اگر تعدادی فالوور هم به دست آورده باشید با تولید محتوای نامنظم فرصت فراموش کردن برندتان را به آنها داده‌اید.

برای فراموش نشدن برندتان به طور منظم محتوا قرار دهید؛ برندها مانند پیج‌های سرگرمی محتوای زیاد تولید نمی‌کنند، برخی کمتر و برخی بیشتر، ولی در تولید محتوا تعادل را رعایت می‌کنند و با روال ثابتی محتوا تولید می‌کنند. پس اگر به طور مثال هفته‌ای سه محتوا قرار می‌دهید، همیشه با همین روال حرکت کنید.

3- حضور برندتان در اینستاگرام را اعلام کنید

قطعا برند شما در خارج از اینستاگرام نیز مخاطبانی دارد، مثلا بازدیدکنندگان سایتان، مشترکین ایمیل شما، دنبال‌ کنندگانتان در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و… . یکی از بهترین روش‌های افزایش فالوور این است که در سایر رسانه‌های خود اعلام کنید که در اینستاگرام حضور دارید و مزیت دنبال کردن صفحه شما در اینستاگرام چیست. مثلا در وب ‌سایت خود بخشی برای آخرین پست‌های اینستاگرام داشته باشید تا کاربران متوجه حضور شما و تا حدی محتواهای شما در اینستاگرام بشوند.

یادتان باشد که تنها نباید از آن‌ها درخواست کنید که شما را در اینستاگرام دنبال کنند، بلکه باید به آن‌ها دلیلی برای دنبال کردنتان ارائه دهید. و بهترین دلیل این است که محتواهای مفید و متفاوت از دیگر رسانه‌های خود منتشر کنید، در غیر این صورت دلیلی ندارد که مخاطبان توییتر شما یا بازدیدکنندگان سایتتان در اینستاگرام نیز شما را دنبال کنند.

 4– از ربات اینستاگرام استفاده کنید

 4– از ربات اینستاگرام استفاده کنید

قبل از توضیح در مورد ربات، ابتدا اجازه دهید در مورد یک روش متداول صحبت کنیم. یکی از روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام این است که با دیگران ارتباط برقرار کنیم، زیر پست‌هایشان کامنت بگذاریم (کامنت واقعی)، پست‌هایشان را لایک کنیم و یا آن‌ها را دنبال کنیم .

شاید تا الان هم از این روش استفاده کرده باشید و بازدهی بالا و سریع آن را دیده باشید؛ ربات اینستاگرام این کار را به صورت اتوماتیک برای شما انجام می دهد. در این روش شما پیج‌هایی را که دنبال کنندگان آن‌ها می‌توانند دنبال کنندگان شما هم باشند، به ربات معرفی می‌کنید و از ربات می‌خواهید که آن‌ها را دنبال کند. برای استفاده از این روش ربات اینستاگرام بوفالو (با آدرس آدرسBooFollow.com ) بهترین انتخاب است چرا که در حال حاضر بیشتر ربات‌ها از طرف اینستاگرام محدود شده‌اند.

۵- محتوایی قرار دهید که دنبال‌کنندگان شما خواهان آن هستند

مسلما شما محتواهای متفاوتی را برای انتشار در اینستاگرامتان در نظر گرفته‌اید، اما باید در نظر داشته باشید که پس از مدت کوتاهی بررسی کنید و ببینید که کدام مطالب از سمت کاربران بازخورد بهتری دریافت کرده‌اند و مخاطبان علاقه بیشتری به آن‌ها نشان داده‌اند.

به همین دلیل تست کردن بسیار اهمیت دارد؛ هر ایده‌ای که برای تولید محتوا دارید تست کنید تا در نهایت آن محتواهایی را که بازخورد خوبی دریافت می‌کنند، شناسایی کنید. مثلا ممکن است پس از مدتی متوجه شوید که برخی ویدیوها با موضوع خاصی بازخورد بهتری نسبت به دیگر ویدیوها دارند.

اگر محتواهای خاصی هستند که برای تولید آن‌ها وقت صرف می‌کنید ولی بازخورد خوبی ندارند، بهتر است که آن‌ها را با محتوای جدیدی جایگزین کنید.

کپی برداری از حساب اینستاگرام رقیب کار جالبی نیست، اما هوشمندانه است که اکانت اینستاگرام رقبای خود را بررسی کنید و ببینید که چه نوع محتواهایی بیشتر مورد پسند مخاطبان است؛ با فرض اینکه مخاطبان شما یکسان هستند این اقدام به شما در شناخت بهتر مخاطبان کمک می‌کند.

 ۶- کاری کنید محتوای شما توسط  دیگر حساب‌های فعال اینستاگرام منتشر شود

یکی از روش‌های خوب و طبیعی برای افزایش فالوور اینستاگرام به طور واقعی این است که محتوای برند شما توسط دیگر افراد فعال در اینستاگرام منتشر شود.

مثلا می‌توانید مسابقات اینستاگرامی برگزار کنید و مسابقه را طوری طراحی کنید تا کاربران محتواهایی را از صفحه شما منتشر کنند یا محتواهایی را با ذکر آیدی و هشتگ برند شما در حساب خود قرار دهند.

یا با برخی از پیج‌های معتبر اینستاگرام که به کسب ‌و کار شما مرتبط هستند و مخاطبان مورد نظر شما در آنجا حضور دارند، همکاری کنید تا برای شما تبلیغ کنند و محتوای مورد نظر شما را با آیدی و هشتگ کسب ‌و کار شما منتشر کنند.

 ۷- محتوای اینستاگرامتان را در دیگر رسانه‌های منتشر کنید

 ۷- محتوای اینستاگرامتان را در دیگر رسانه‌های منتشر کنید

اگر یک ویدیوی آموزشی جدید و پرطرفدار را در اینستاگرام خود منتشر کرده‌اید و مورد استقبال مخاطبان هم قرار گرفته‌اید، آن را در سایر شبکه‌های اجتماعی خودتان هم قرار دهید تا از این طریق افراد بیشتری آن را ببینند.

۸- برای تمامی پست‌های اینستاگرام از تگ لوکیشین استفاده کنید

علاوه بر هشتگ از تگ لوکیشین هم استفاده کنید. این کار باعث می‌شود پست شما در جستجوها بیشتر دیده شود و طبیعتا احتمال دنبال شدن شما بیشتر می‌شود.

 ۹- مسابقات اینستاگرامی کوچک اما مستمر برگزار کنید

حتما مسابقاتی را دیده که از شما درخواست می‌کنند تا تعدادی از دوستانتان را تگ کنید و در آن‌ها شرکت کنید. این روش اگر یک بار انجام شود فایده زیادی برای شما نخواهد داشت، اما اگر برنامه بلند مدت داشته باشید و مثلا هر ماه چنین مسابقاتی را برگزار کنید، در دراز مدت فالوورهای واقعی و ارزشمندی به دست می‌آورید. دقت کنید که در اجرایی مسابقه خلاقیت به خرج دهید.

 ۱۰- از هشتگ‌ها غافل نشوید

 ۱۰- از هشتگ‌ها غافل نشوید

هنوز معجزه هشتگ‌ها را باور ندارید؟ استفاده از هشتگ‌ها قطعا موجب افزایش فالوور اینستاگرام و دیدن شدن پست‌های شما می‌شود. اگر حساب اینستاگرام خود را تجاری کرده باشید، می‌توانید از بخش آمارهای هر پست تعداد نفراتی را که از طریق هشتگ به پست شما رسیده‌اند، مشاهده کنید.

 ۱۱- تبادل داشته باشید

می‌توانید با پیج‌هایی که مخاطبین مشترکی با شما دارند تبادل داشته باشید. یک بار شما تبلیغ آن‌ها را در پیج خود بکنید و پس از مدتی آن‌ها تبلیغ پیج شما را خواهند کرد. اگر این کار را با پیج‌های مختلفی انجام دهید، می توانید دنبال کنندگان جدیدی به دست آورید.

۱۲- از تبلیغ در پیج‌های بزرگ استفاده کنید

از خدمات تبلیغ در پیج‌های بزرگ استفاده کنید. در این روش شما محتوایی را تهیه می‌کنید و در پیجی که هم دنبال کنندگان زیادی دارد و هم مخاطبان مورد نظر شما در آنجا حضور دارند، منتشر می‌کنید و برای این کار مبلغی را به مالک پیج پرداخت می‌کنید.

این روش در صورت انجام شدن در پیجی با دنبال کنندگان واقعی و مرتبط با کسب‌ و کار شما می‌تواند به طور واقعی موجب افزایش فالوور اینستاگرام شود، بخصوص اگر به صورت مستمر و در چند نوبت انجام گردد.

۱۳- از تکنیک پست مهمان استفاده کنید

۱۳- از تکنیک پست مهمان استفاده کنید

حتما تکنیک پست مهمان در دنیای وب را می شناسید. در این روش شما محتوایی را برای یک وب سایت تهیه می‌کنید و به رایگان در اختیار مالک وب سایت قرار می‌دهید، و مالک وب سایت در انتهای نوشته نام وب سایت شما را به عنوان تولید کننده محتوا درج می‌کند. این روش در دنیای اینستاگرام هم قابل انجام است، شما می‌توانید با مدیر چند پیج مختلف صحبت کنید؛ شاید این افراد قبول کنند که در ازای تولید محتوا برای آن‌ها، نام پیجتان را در زیر پست درج کنند.

 ۱۴- آیدی اینستاگرامتان را در دنیای واقعی پخش کنید

یک کارت تهیه کنید، آیدی اینستاگرامتان را روی آن درج کنید، در آن از مخاطبان خود به حضور در اینستاگرام دعوت ‌کنید و سپس این کارت را به مشتریان خود بدهید. اگر فروشگاه حضوری هستید این کارت را در کیسه خرید مشتری قرار دهید، اگر فروشگاه اینترنتی هستید این کارت را در بسته ارسالی به مشتری قرار دهید.

۱۵- پست مخاطبان هدفتان را به صورت تصادفی لایک کنید

به صفحه مخاطبان هدفتان مراجعه کنید و پست‌هایشان را لایک کنید. البته سعی کنید تا جای ممکن پست‌هایی را لایک کنید که مشاهده آن پست توسط شما معنی دار باشد. به عنوان مثال عکسی را از مخاطبتان که در نمایش رسانه‌های دیجیتال شرکت کرده است، لایک کنید نه عکسی که با همسر خود گرفته است. نیل پاتیل از این روش برای افزایش فالوور استفاده کرده است و به گفته وی از هر ۱۰۰ لایکی که انجام می دهید به طور متوسط ۶ فالوور واقعی به دست می‌آورید. امتحانش ضرری ندارد.

۱۶- صفحه هرچه تخصصیتر بهتر

افراد تنها زمانی صفحه شما را دنبال می‌کنند که احساس کنند صفحه شما برای آنها مفید است و نیازی را در آن‌ها برطرف می‌کند. اگر می‌خواهید تبلیغات شما اثربخش باشد و کاربران بعد از مشاهده صفحه شما اقدام به دنبال کردن آن کنند، باید به سراغ مخاطبان هدفتان بروید، نشان دهید که می‌توانید بهترین پاسخ را به نیاز آن‌ها بدهید و برای این کار باید یک صفحه تخصصی داشته باشید.

۱۷- عکس با کیفیت را فراموش نکنید

۱۷- عکس با کیفیت را فراموش نکنید

در تمامی پیج‌ها عکس با کیفیت تاثیر زیادی در فالو شدن پیج دارد. مهم نیست فروشنده هستید یا خدماتی را ارائه می‌دهید، متناسب با موضوع محتواهایتان از عکس‌های با کیفیت و خلاقانه استفاده کنید.

۱۸- ویدیو را فراموش نکنید

یک روش بسیار مهم برای افزایش فالوور اینستاگرام تولید ویدیوهای یک دقیقه‌ای است. تولید ویدیو موجب سرزنده نشان داده پروفایل شما خواهد شد و البته ویدیوهای شما اگر عالی باشند می‌توانند موجب بیشتر دیده شدن شما شوند. ناگفته نماند که برای وایرال شده ویدیوهایتان باید تلاش کنید.

۱۹- برای کاربران اینستاگرام پیشنهادات متفاوتی داشته باشد

اگر یک وب سایت که معمولا از آن استفاده می‌کنید از شما بخواهد که حساب اینستاگرامش را دنبال کنید، چه می‌کنید؟ آیا به اینستاگرام می‌روید و بعد از پیدا کردن پیج آن را دنبال می‌کنید؟ این کار چندان درست نیست. اما اگر متوجه شدید که این سایت تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه‌ای به کاربران اینستاگرامش ارائه می‌دهد بهتر است که آن را دنبال کنید.

۲۰- از آپارت و یوتیوب فالوور جذب کنید

۲۰- از آپارت و یوتیوب فالوور جذب کنید

یوتیوب و نمونه موفق ایرانی آن یعنی آپارت، پلتفرم‌های بسیاری مناسبی برای ویدیو مارکتینگ هستند. در این پلتفرم‌ها می‌توانید ویدیوهای زیادی تولید و منتشر کنید و دنبال کنندگان زیادی به دست آورید. اگر در این رسانه‌ها فعال هستید و دنبال کننده دارید، بهتر است با پیشنهاداتی آن‌ها را تشویق به حضور در صفحه اینستاگرامتان کنید.

به عنوان مثال، همین که شما محتوای متفاوتی از آپارت و یوتیوب را در اینستاگرامتان منتشر کنید، این کلیپ مخاطبانی را به دنبال کردن شما در اینستاگرام وسوسه می‌کند و به این شکل آپارات و یوتیوب خود به منبعی دائمی برای افزایش فالوور اینستاگرام شما تبدیل می‌شوند زیرا دنبال کنندگان شما در آپارات و یوتیوب نیز مدام در حال افزایش هستند، البته به شرطی که حضور فعالی در این پلتفرم‌ها داشته باشید.

۲۱- از رویدادهای دنیای واقعی دنبال کننده جذب کنید

اگر می‌خواهید رویدادی را برگزار کنید یا رویدادی در حال برگزاری است، با دادن پیشنهادات جالب مانند شرکت در قرعه کشی از آن‌ها بخواهید اکانت اینستاگرام شما را دنبال کنند.

۲۲- از وبسایتتان کمک بگیرید

اگر وب سایت داشته باشید و وب سایت شما کمی هم بازدید کننده داشته باشد، می‌توانید به شکل‌های مختلف کاربران سایت را به صفحه اینستاگرامتان هدایت کنید و به مرور از این طریق به طور موثر باعث افزایش فالوور اینستاگرام خود شوید. مثلا می‌توانید بنر تبلیغاتی اینستاگرام را زیر تمامی پست‌های سایت قرار دهید، در قسمت سایدبار سایت دکمه ورود به اینستاگرام را نمایش دهید  یا حتی در خبرنامه ایمیلی که به صورت هفتگی ارسال می‌کنید بنر ورود به اینستاگرامتان را داشته باشید.

۲۳- از تگ لوکیشن استفاده کنید

۲۳- از تگ لوکیشن استفاده کنید

هنگامی که پستی را در اینستاگرام قرار می‌دهید می‌توانید تگ لوکیشن را برای آن پست قرار دهید؛ در واقع از این طریق به اینستاگرام می‌گویید که این عکس در چه مکانی گرفته شده است. به این شکل وقتی کاربران عکس‌های مربوط به یک موقعیت مکانی را جستجو می‌کنند احتمال اینکه پست شما را هم ببیند بالاتر می‌رود.

۲۴- از کابران درخواست کامنت کنید

شاید برایتان جالب باشد که با گرفتن کامنت بیشتر از کاربران تعامل انجام شده با پست‌ شما بالاتر می‌رود و علاوه بر اینکه فالوورهای بیشتری از شما در آینده پست‌های شما را می‌بینند، احتمال اینکه پست شما به بخش اکسپلور اینستاگرام برود هم بیشتر می‌شود. در حقیقت با گرفتن کامنت بیشتر احتمال رفتن پست به اکسپلور بالا می‌رود و رفتن به اکسپلور هم قطعا افزایش فالوور اینستاگرام شما را به دنبال دارد.

۲۵- با افراد مرتبط لایو مشترک داشته باشید

شاید برایتان جالب باشد که یکی از روش‌های بسیار موثر در افزایش فالوور اینستاگرام برگزاری لایو مشترک است؛ به طور مثال شما فردی فعال در زمینه ورزش هستید و حدود ۵ هزار فالوور دارید، و یک باشگاه یا یک شخص ورزشی دیگر هم با زمینه مشترک همین حدود فالوور دارد و فالوورهای شما هم همگی اهل ورزش هستند.

می‌توانید برای افزایش فالوور اینستاگرام خود یک لایو آموزشی و مفید را به صورت مشترک برگزار کنید؛ به این شکل بخشی از فالوورهای آن شخص شما را دنبال می‌کنند و بخشی از فالوورهای شما هم آن شخص را فالوو می‌کنند، و از این طریق یک تبادل فالوور بسیار خب رخ می‌دهد.

۲۶- از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید

۲۶- از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید

بررسی کنید که چه افراد برجسته و مطرحی در حوزه تخصصی شما فعال هستند و اینکه آیا حاضر هستند با دریافت مبلغی شما را معرفی کنند یا خیر؟ به طور مثال یک باشگاه بدن سازی می‌تواند با یکی از ورزشکاران محبوب شهر که تعدادی فالوور دارد، همکاری کند و از ایشان بخواهد که باشگاه را به فالوورهایش معرفی کند. دقت داشته باشید که در این روش حتما با اینفلوئنسر مرتبط و محبوب همکاری کنید و مراقب باشید که همکاری با افراد اشتباه موجب بدنامی شما نشود.

۲۷- از تم جذاب برای پیجتان استفاده کنید

یکی از روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام این است که نرخ تبدیل بازدیدکننده به فالوور را در تبلیغاتتان افزایش دهید؛ در واقع اگر در تبلیغاتی که انجام می‌دهید ۱۰ درصد بازدیدکنندگان بعد از دیدن پیج شما را فالوو می‌کنند، تلاش کنید این درصد بالاتر رود.

اما چکار کنیم که افراد بعد از دیدن پیج به احتمال بیشتری آن را فالوو کنند؟ جواب این است که اول باید محتوای عالی داشته باشید تا مخاطب تمایل پیدا کند برای دیدن تعداد بیشتری از محتواهای مورد نظرش شما را فالوو و دوم اینکه تلاش کنید پیجتان یک تم و جلوه بصری زیبا داشته باشد، چرا که جلوه بصری پیج هم با گذاشتن تاثیر مثبت روی ذهن کاربران تاثیر زیادی در افزایش فالوور اینستاگرام شما دارد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر