coinex
راهنمای خرید تکراتو

برنامه اکران سینماها نوروز 1400 ؛ فیلم های منتخب نوروز 1400 کدامند؟

از مدیت پیش بحث بر سر برنامه اکران سینماها نوروز 1400 جریان دارد و جالا فهرست آثار منتخب برای این ایام اعلام شده است. ترکیبی متفاوت با انتظارات.

داستان اکران های نوروزی طی سال های اخیر با یک چرخش عجیب در وضعی متفاوت ادامه پیدا می کند. بازه ای از سال که در دورانی مهمترین پیک فروش فیلم ها بود و تهیه کنندگان برای آن سر و دست می شکستند، حالا دیگر به مانند گذشته نیست و کمتر کسی رغبت می کند فیلمش را برای اکران نوروزی معرفی کند.

اما آیا همانطور که به دفعات شاهد اتفاقاتی عجیب و غریب در سینما بودیم، در نوروز 1400 سینما از کسادی خارج خواهد شد؟ حالا برنامه اکران سینماها نوروز 1400 اعلام شده است و حالا در ادامه قصد پرداختن به اکران های نوروز 1400 را داریم.

برنامه اکران سینماها نوروز 1400

فیلم های منتخب نوروز 1400 کدامند؟

آنچه تا پیش از اعلام برنامه اکران سینماها نوروز 1400 و فهرست اکران های نوروز 1400 مورد توجه عموم افراد بود، افزایش قیمت بلیت های سینماست. قیمت بلیط بر این اساس در سینماهای مدرن 30 هزارتومان، ممتاز 25 هزارتومان و سینماهای درجه یک 20 هزارتومان است.

برخی معتقدند گران شدن بلیت سینماها آن هم در شرایطی که بعید از رغبت زیادی به برنامه اکران سینماها نوروز 1400 وجود داشته باشد، عاملی می شود در کاهش بیشتر دخل سینماها و درآمد پایین تر اکران های نوروز 1400 ، اما توجیه بسیاری کارشناسان این است که در شرایط کرونایی و محدودیت های نوروز 1400 که برای مسافرت های نوروزی اعلام شده است، شرایط می تواند برای حضور در سینماها و فروش خوب بسیاری از اکران های نوروز 1400 مهیا باشد.

به ظاهر برنامه های زیادی برای کنترل مسافرت ها و تجمعات افراد در دستور کار است. صدا و سیما نیز با سریال های نوروز 1400 و برنامه های نوروز 1400 قصد دارد تا حد ممکن مردم را به خانه نشینی بیشتر تشویق کند. حال باید دید این برنامه ها می تواند در تشویق مردم به خانه نشینی و منع دید و بازدیدهای نوروزی موثر باشد؟ علی ایحال در ادامه این جستار آخرین اخبار و اطلاعات مرتبط با برنامه اکران سینماها نوروز 1400 را بررسی خواهیم کرد.

برنامه اکران سینماها نوروز 1400

اواخر بهمن ماه 99 بود که دبیر شورای صنفی نمایش با بیان اینکه آیین نامه شورای صنفی نمایش برای سال 1400 تصویب و به سازمان سینمایی ارسال شده است اعلام کرد برای اکران های نوروز 1400 منتظر اعلام نظر تهیه کنندگان علاقه مند به برنامه اکران نوروزی هستند.

برنامه اکران سینماها نوروز 1400 ؛ فیلم های منتخب نوروز 1400 کدامند؟

مرتضی شایسته در یک گفتگو درباره آخرین مصوبات شورای صنفی نمایش اعلام کرد که ضمن جلسه ای، آیین نامه شورای صنفی نمایش برای سال 1400 تصویب و برای رییس سازمان سینمایی حسین انتظامی ارسال شده است. او همچنین در ادامه درباره اکران های نوروز 1400 گفت:

همچنین مقرر شد هفته آینده صاحبان فیلم ‌هایی که آمادگی نمایش در اکران نوروزی دارند، این موضوع را به ما اعلام کنند.

او همچنین درباره تمهیدات و طرح های تشویقی برای صاحبان اثار گفت:

همه تمهیدات را برای صاحبان آثار در نظر گرفتیم و امیدواریم آن ‌ها هم بپذیرند. ما برای این منظور طرح ‌های تشویقی هم داریم مثلاً قرار است اکران آن ‌ها تضمین و درصدی از بلیت این آثار خریداری شود.

او همچنین از اکران های اسفندماه 99 یعنی فیلم لاله ساخته اسدالله نیک نژاد و فیلم آن شب به تهیه کنندگی شهاب حسینی و کارگردانی کوروش آهاری نیز خبر داد.

شایسته در این باره افزود:

این فیلم‌ها با استفاده از تضمین ‌هایی که سازمان سینمایی برای فیلم‌ ها در نظر گرفته است، اکران می ‌شوند. یعنی سازمان سینمایی درصدی از بلیت ‌های سالن ‌ها را به نفع فیلم ‌ها خریداری می‌ کند.

او همچنین با اشاره به اینکه آخرین سانس سینماها در ساعت 19 خواهد بود در این باره توضیح داد که سینماها الزامی به بازگشایی ندارند و هریک از سینماداران که مایل به بازگشایی باشند، می توانند آثار با به نمایش بگذارند. ضمن اینکه تا پایان سال باز هم فیلم های جدید به مجموعه اکران های نوروزی 1400 اضافه خواهد شد.

آمادگی هشت فیلم برای برنامه اکران سینماها نوروز 1400

دبیر شورای صنفی نمایش دیروز از مهمترین تصمیمات در آخرین جلسه شورای صنفی نمایش خبر داد و اعلام کرد که در حال حاضر 8 فیلم برای اکران در نووز پیش رو آمادگی دارند. او در توضیح گفت که این 8 فیلم در حال حاضر اعلام آمادگی کرده اند و پس از برسی نهایی، اسامی آنها اعلام خواهد شد.

برنامه اکران سینماها نوروز 1400 ؛ فیلم های منتخب نوروز 1400 کدامند؟

شایسته درباره علت عدم اعلام اسامی برنامه اکران سینماها نوروز 1400 گفت:

قرار بر این بود که بعد از بررسی گزینه ‌های اکران نوروزی اعلام شود اما مصوبات اکران به تأیید نهایی نرسید و قرار شد که اسامی فیلم ‌ها را هفته آینده بعد از بررسی نهایی اعلام کنیم.

شایسته همچنین در ارتباط با گزینه های احتمالی برنامه اکران سینماها نوروز 1400 نیز گفت:

هر سال یکی از گزینه ‌های اکران نوروزی فیلم‌ های برنده سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردمی ‌اند که امسال فیلم ابلق برنده این سیمرغ بود و قاعدتاً می ‌تواند یکی از گزینه‌ های اکران نوروزی باشد.

ابلق محصول سال 1399 و به کارگردانی نرگس آبیار است. تهیه کنندگی کار برعهده محمدحسین قامسی بوده و بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا  و مهران احمدی بازیگران آن هستند. این فیلم در جشنواره فجر 99 حضور داشت و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به دست آورد.

شایسته درباره گزینه های دیگر برنامه اکران سینماها نوروز 1400 هم توضیح داد:

طی چند روز گذشته برخی اسامی در فضای مجازی مطرح شده که تا حدودی درست است و احتمال اکران این آثار نیز وجود دارد.

در حال حاضر شایعاتی درباره اکران فیلم هایی چون دینامیت به کارگردانی مسعود اطیابی، چپ راست ساخته حامد محمدی و درخت گردو اثر محمدحسین مهدویان در میان است.

اکران خورشید قطعی شد : برنامه اکران سینماها نوروز 1400

مرتضی شایسته در تاریخ 25 اسفند ماه از قرار گرفتن نام خورشید در برنامه اکران سینماها نوروز 1400 خبر داد و گفت:

فیلم‌ های سینمایی خورشید به کارگردانی مجید مجیدی و تهیه‌ کنندگی مجید مجیدی و امیر بنان و هفته ‌ای یک بار آدم باش به کارگردانی شهرام شاه ‌حسینی در نوروز 1400 به نمایش درخواهند آمد. امروز نیز خبر بازماندن فیلم خورشید از حضور در جشن اسکار 93 نیز منتشر شده بود.

برنامه اکران سینماها نوروز 1400 ؛ فیلم های منتخب نوروز 1400 کدامند؟

بر این اساس تا این تاریخ پنح فیلم خورشید، هفته ای بک بار آدم باش، خون شد، لاله و تک خال مجموعه برنامه سینماها در نوروز 1400 را تکمیل کردند. اکران های نوروزی از 27 اسفندماه در سینماهای فعال کشور آغاز شده است. در ادامه به بررسی هر یک از آثا مطرح شده برای نوروز پیش رو خواهیم پراخت.

خون شد

فیلم خود شد به عنوان جدیدترین اثر مسعود کیمیایی یکی از موردانتظارترین و جذاب ترین اکران های این بازه از سال جدید خواهد بود که می تواند در جلب نظر مخاطب موفق عمل کند. کیمیایی که حالا درگیر ساخت فیلم جدیدی است، سال گذشته متقاضی حضور خون شد در جشنواره فیلم فجر بود، ولی پیش از شروع جشنواره در اعتراض به اتفاقات ماه های منتهی به بهمن از شرکت در جشنواره انصراف داد که همین موضوع واکنش های مخالف و متعددی را در میان کاربران فضای مجازی و اهالی سینما برانگیخت.

برنامه اکران سینماها نوروز 1400 ؛ فیلم های منتخب نوروز 1400 کدامند؟
برنامه اکران سینماها نوروز 1400 ؛ فیلم های منتخب نوروز 1400 کدامند؟

شاید پرحاشیه ترین و خبرسازترین واکنش نیز به کنایه ها و انتقادات شهاب حسینی برمی گشت. با این وجود و با انصراف کارگردان، تهیه کننده اثر میلی به انصراف نداشت و خون شد بدون حضور کارگردان در جشنواره اکران و داوری شد.

داستا فیلم درباره زن دوم و مادری به نام خانم جانی (با بازی نسرین مقانلو) است که عهده دار مراقبت از فرزندان شوهر و دختر خودش است. خانم جانی که اقتدار خاص خودش را دارد برای خانواده خود هر کاری می کند. او فاصله سنی قابل توجهی با شوهر خود دارد و به شدت نگران خانه، همسر و فرزندان خود است. در این فیلم سعید آقاخانی، نسرین مقانلو، سیامک صفری، لیلا زارع، هومن برق نورد، مریم عباس زاده، اکبر معززی، سیامک انصاری و اردشیر احمدی به ایفای نقش پرداخته اند.

برنامه اکران سینماها نوروز 1400 ؛ فیلم های منتخب نوروز 1400 کدامند؟
برنامه سینماها در نوروز 1400

جوا نوروزبیگی درباره خون شد می گوید:

اوایل ساخت فیلم بحثی مطرح شد مبنی بر اینکه «خون شد» شبیه فیلم «قیصر» است. باید این را گفت که «خون شد» هم فیلم قهرمان‌پروری است. اما قهرمان زمان را تصویر می‌کند. طبیعی است که رگه‌هایی از فیلم‌های دیگر آقای کیمیایی را می‌توان در آن دید و شاید به لحاظ موضوعی کمی نزدیک باشد، اما پرداخت کاملا متفاوتی دارد و می‌توان گفت: «یکی از متفاوت‌ترین آثار مسعود کیمیایی است.»

کارگردان اثر یعنی مسعود کیمیایی نیز درباره خون شد می گوید:

داستان خون شد به مثابه خانه‌ ای قدیمی است که همه چراغ‌ هایش خاموش بوده و هیچ‌ کس نیز در اتاق ‌هایش ساکن نیست. در این میان یکی از ساکنان این خانه می ‌آید و همه چراغ‌ ها را روشن می ‌کند.

خورشید

درباره آخرین ساخته مجید مجیدی حرف بسیار است. فیلمی که گرچه در هفتاد و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز، برنده جایزه فانوس جادویی شد و به انتخاب منتقدان هالیوود ریپورتر، در شمار بیست فیلم برتر دو جشنواره ونیز و تورنتو قرار گرفت، اما در میان نمایندگان بخش خارجی زبان اسکار 2021 جای نگرفت.

در این فیلم علی نصیریان، جواد عزتی و طناز طباطبایی در کنار بازیگران نوجوانی چون روح‌الله زمانی، شمیلا شیرزاد، صفر محمدی، علی غابشی و علی تقوازاده به ایفای نقش می‌پردازند.

برنامه اکران سینماها نوروز 1400 ؛ فیلم های منتخب نوروز 1400 کدامند؟
برنامه سینماها در نوروز 1400

قصه فیلم درباره نوجوانی به نام علی است که مشکلاتی در خانواده دارد و مادرش در بیمارستان بستری است. او از سوی پیرمردی به کار دعوت می‌شود تا یک زیرخاکی پیدا کند. علی به همراهی دوستانش در جستجوی این زیرخاکی برمی‌آیند.

«خورشید» نخستین بار در سال 98 در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در 10 بخش نامزد دریافت جایزه شد و درنهایت سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد. فیلم جدید مجیدی سپتامبر گذشته در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره فیلم ونیز رقابت کرد و جایزه مارچلو ماسترویانی بهترین بازیگر مرد یا زن جوان جشنواره را برای روح‌الله زمانی به همراه داشت.

«خورشید» همچنین در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان موفق به دریافت پروانه زرین بهترین فیلم، پروانه زرین بهترین کارگردانی، پروانه زرین بهترین بازیگر نوجوان و پروانه زرین بهترین کارگردانی در بخش مسابقه سینمای ایران شد.

لاله

لاله از معروف ترین و پرصرو صداترین آثار سال های اخیر سینمای ایران محسوب می شود. فیلمی درباره لاله صدیق، قهرمان اتومبیلرانی ایران و چالش ها و مشکلات زیادی که این راننده حرفه ای با آن ها مواجه بوده است.

اسدالله نیک نژاد در این فیلم از بازیگرانی چون جمله همایون ارشادی، نیکی کریمی، لیلا اوتادی، میترا حجار، ماه‌ چهره خلیلی، آزیتا حاجیان، ایرج نوذری، سام قریبیان، نادر طالب‌زاده و چند بازیگر خارجی استفاده کرده است. این فیلم در مدت زمان ساخت با حواشی متعددی مواجه شد.

برنامه اکران سینماها نوروز 1400 ؛ فیلم های منتخب نوروز 1400 کدامند؟

ساخت این فیلم بیش از 8 سال به طول انجامید و پروژه تولید آن از سال 92 به دلیل اختلافات پیش آمده در مالکیت، توسط سازان سینمایی به حالت تعلیق در آمد تا در نهایت با تغییر تهیه کننده و حکمیت برای تعیین تکلیف مالکیت، فیلمبرداری تمام شد. در ساخت لاله، مرحله اول فیلمبرداری به تهیه کنندگی پروانه پرتو انجام شد و مابقی کار نیز به تهیه کنندگی تورج منصوری ادامه یافت.

تک خال

در میان اکران های نوروزی 1400، برخی عناوین کمتر شناخته شده نیز مطرح شده است. در این میان فیلم تک خال به کارگردانی مجید مافی و تهیه کنندگی حسین فرحبخش نیز از جمله آثاری است که برای نوروز تدارک دیده شده است.

با مشخص شدن نام آثار اکران نوروزی، تقریبا اولین باری بود که نام تک خال در رسانه ها مطرح شد. فیلمی که برای اکران نوروزی متقاضی شده و حالا قرار است در ایام نوروز پخش شود.

برنامه اکران سینماها نوروز 1400 ؛ فیلم های منتخب نوروز 1400 کدامند؟
برنامه سینماها در نوروز 1400

این فیلم در سکوت خبری کامل ساخته شده و جدیدترین محصول پارسا فیلم است که در ژانری کمدی و عاشقانه روایتگر داستان است. پوریا پورسرخ، سحر قریشی، شبنم قلی‌ خانی، امیر کربلایی ‌زاده، مریم قجر، الهام عقیلی و با حضور یوسف تیموری بازیگران تکخال هستند.

تکخال کمدی موزیکالی است روایتگر داستان مردی در میان بانوانی متعدد. مردی که می کوشد با خویشتن داری در مسیر درست باشد، اما درستکاری در روزگار غلبه ناراستی ها کار ساده ای نیست.

هفته ای یک بار آدم باش

یکی دیگر از عناوین تقریبا ناشناخته در برنامه اکران سینماها نوروز 1400 که در حال حاضر کشف نام آن هم در نوع خود پیشرفتی محسوب می شود. تا پیش از این تنها بحث اکران فیلمی در ژانر طنز به کارگردانی شهرام شاه حسینی در میان بود  در حال حاضر حداقل نام آن بر ما مکشوف گشته است.

متاستفانه در حال حاضر اطلاعات خاصی درباره این فیلم در دست نیست و باید دید کارگردان در مورد این اثر چگونه عمل کرده است. در نهای پرونده برنامه سینماها در نوروز 1400 با اکران سه فیلم اجتماعی و دو فیلم کمدی بسته شده و قرار است از هفته جاری نمایش آثار با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن های سینمایی آغاز شود.

در پایان برای اطلاعات بیشتر در سال جدید می توانید مقالات گوناگونی را در تکراتو مطالعه کنید. برای شناخت بهترین سرمایه گذاری 1400، در درجه اول برخی از رایج ترین حوزه های سرمایه گذاری عرضه اولیه های 1400، پیش بینی قیمت سکه در سال 1400، پیش بینی قیمت یورو در سال 1400 و پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400 را توصیه می کنیم و در ادامه می توانید بهترین مشاغل سال 1400، سود بانکی در سال 1400 و پیش بینی قیمت گوشی 1400 را ببینید.

همچنین در مورد مسائل معیشتی در سال جدید حتما میزان یارانه در سال 1400، دستمزد روزانه در سال 1400 ووام ازدواج 1400 را ببینید. به علاوه حساسیت موضوع دستمزدها، کسب اطلاعاتی از حداقل حقوق در سال 1400، عیدی و افزایش حقوق در سال 1400 و اضافه کاری در سال 1400 را ایجاب می کند.

همچنین آینده ایران در سال 1400، پیش بینی قیمت اینترنت در سال 1400 و کاندیداهای ریاست جمهوری 1400 نیز میتواند در سال پیش رو از دغدغه های اساسی هر فردی باشد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر