coinex
راهنمای خرید تکراتو

پیش بینی قیمت لپ تاپ در سال 1400 ؛ فراز و فرود قیمت لپ تاپ در سال جدید

با فرارسیدن سال جدید و با خوش بینی هایی که درباره آینده ابراز می شود، ممکن است پیش بینی قیمت لپ تاپ در سال 1400 یک سوال اساسی باشد.

قیمت محصولات تکنولوژیکی مانند تبلت، موبایل و صدالبته لپ تاپ طی سال 99 با افزایش سرسام آور قیمت دلار به صورت لحظه ای بالا رفت و چند عامل دیگر هم به هم دست داد تا حتی قیمت این محصولات از قیمت دلاری شان هم در ایران بالاتر باشد.

اگرچه افزایش قیمت این محصولات و اساسا حتی افزایش قیمت یک پاکت سیگار در ایران با افزایش لحظه ای قیمت دلار و توسط فروشنده انجام می شود، اما وقتی بحث پایین آمدن قیمت می شود، این پایین آمدن به عوامل مختلفی بستگی دارد و اصلا کار دست فروشنده نیست که این قیمت ها را پایین بیاورد!

علی ایحال، بازار ابزارهای هوشمند طی سال 99 بسیار متلاطم و آشفته بود و حالا سوال اساسی همه ما این است که قیمت این محصولات در سال 1400 چگونه خواهد بود؟ آیا قیمت لپ تاپ یا گوشی پایین خواهد آمد؟ در پیش بینی قیمت لپ تاپ در سال 1400 با ما همراه باشید.

پیش بینی قیمت لپ تاپ در سال 1400

فراز و فرود قیمت موبایل در سال جدید

پیش از این در پیش بینی قیمت گوشی در سال 1400 ، تکلیف قیمت این محصول هوشمند را تا حدی مشخص کرده بودیم و در پیش بینی قیمت گوشی فروردین 1400 در ادامه آن بحث و به عنوان بخش دوم جستار اول، به ارائه بهترین پیشنهادها در رده های قیمتی مختلف برای خرید پرداخته بودیم.

فارغ از این اگر توان خرید بهترین گوشی های 2021 را ندارید، عمیقا توصیه می کنیم نگاهی به بهترین گوشی های میان رده 2021 و یا برای بودجه های کمتر از 6 میلیون تومان نگاهی به ارزان ترین گوشی های 2021 داشته باشید. فارغ از این ها اگر حس می کنید حتما باید از یک گوشی مجهز به فایوجی استفاده کنید، الزامی به استفاده از بهترین گوشی های 5G در سال 2021 نیست و می توانید به ارزان ترین گوشی های 5G دنیا نگاهی داشته باشید. حالا نوبت به لپ تاپ رسیده و به پیش بینی قیمت لپ تاپ در سال 1400 خواهیم پرداخت.

باید بدانید که بازار لپ تاپ نیز در سال جدید با شماری از بهترین لپ تاپ های 2021 تقویب و تغذیه خواهد شد. ولی قیمت ها در بازار لپ تاپ هم به اندازه بازار موبایل دچار تغییر و صعودهای وحشتناک شده و در نتیجه هرکس را یارای خرید بهترین ها نیست! در نتیجه و در ارتباط با همین موضوع بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2021 را به عنوان لپ تاپ هایی کارآ، خوش قیمت و مناسب معرفی کرده بودیم. اما بازهم با قیمت فعلی دلار و سایر مسائل موثر بر قیمت این محصولات، ممکن است خرید این محصولات کمی غیر ممکن به نظر برسد.

پیش بینی قیمت لپ تاپ در سال 1400 ؛ فراز و فرود قیمت موبایل در سال جدید
آخرین وضعیت قیمت لپ تاپ

از اوایل سال 99 و با شدت گرفتن موج های کرونا بود که بحث آموزش آنلاین و بعد از آن مشاغل آنلاین و دورکاری در کشور رونق جدی گرفت. اما از جمله الزامات اساسی آموزش آنلاین و دورکاری، مجهز بودن افراد به ابزارهای هوشمند حداقلی مانند موبایل و تبلت و لپ تاپ است. همین موضوع با نوسانات قیمت ارز دست به دست داد تا بازهم قیمت این محصولات از کنترل خارج شود و با قیمت هایی وحشتناک و سرسام آورد در بازار این محصولات مواجه باشیم. امروز قصد داریم به بررسی اخبار مرتبط با پیش بینی قیمت لپ تاپ در سال 1400 بپردازیم.

حالا با کمی تغییرات مثبت مانند ساخت واکسن های کرونا، فروکش کردن موج های ویروس، احیای بخش هایی از اقتصاد جهانی و البته خوش بینی هایی که درباره آینده روابط ایران و آمریکا وجود دارد، امید به آینده در بازار موبایل و لپ تاپ هم مثبت شده است. همانطور که حالا مدتی است حباب خودرو در حال خالی شدن است و از طرفی رکورد بر بازار مسکن حاکم است، و البته با در نظر گرفتن ثبات نسبی قیمت دلار، حالا خیلی دور از ذهن نیست که بازار ابزارهای تکنولوژیک نیز تحت تاثیر قرار گرفته و با نزول قیمت ها مواجه باشیم. کمااینکه موبایل تا حدی رکود از خود نشان داده است. در پیش بینی قیمت لپ تاپ در سال 1400 ما را همراهی کنید تا نظرات کارشناسان این حوزه و آخرین اخبار تخصصی لپ تاپ را بررسی کنیم. به علاوه پیشنهاداتی برای خرید لپ تاپ های ارزان قیمت را به شما ارائه خواهیم داد.

کاهش 20 درصدی قیمت لپ تاپ!

نرخ ارز در سال 99 اگرچه از کانال 32 هزارتومان هم گذشت، اما حالا با کمی خوشبینی ها و امیدواری ها و برخی تغییرات جدی در جبهه های متخاصم سیاست بین الملل، مدتی است که در کانال های 20 تا 24 هزارتومان نوسان دارد و میلی به صعود شگفت انگیز نشان نمی دهد. در این میان بدون شک هر کسی انتظار دارد که قیمت کالاهایی چون موبایل و تبلت و لپ تاپ نیز پایین بیاید. این موضوعی است که در پیش بینی قیمت لپ تاپ در سال 1400 به آن خواهیم پرداخت.

پیش بینی قیمت لپ تاپ در سال 1400 ؛ فراز و فرود قیمت موبایل در سال جدید
آخرین وضعیت قیمت لپ تاپ

در همین رابطه رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران، محمدرضا فرجی اخیرا با اشاره به کاهش نرخ دلار، از کاهش 20 درصدی قیمت لپ تاپ و تبلت گفته و درباره ادامه روند نزولی قیمت این محصولات و قیمت لپ تاپ 1400 گفته :

در ۱۰ روز گذشته قیمت لپ تاپ، تبلت و قطعات حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است. البته بخشی کالاهای خاص مثل لپ تاپ مخصوص گیم و همچنین سرفیس تا ۲۵ درصد هم افت قیمت داشته است.

او همچنین درباره آینده قیمت و لپ تاپ و قیمت لپ تاپ 1400 گفته است:

به نظر می ‌رسد تاثیر کاهش قیمت دلار در این بازار محقق شده و حتی می‌ توان گفت که کاهش نرخ ارز به میزان ۲۰ درصدی که افت قیمت در بازار لپ‌تاپ قطعات اتفاق افتاده نبوده است. چرا که قیمت بالای کالاهای این حوزه و در نتیجه کاهش تقاضا هم مزید بر علت شده و منجر به شکستن قیمت‌ها شده است. از طرف دیگر اخیرا نرخ ارز دوباره رو به بالا بوده و احتمالا قیمت‌ها در بازار لپ‌تاپ پیش از این کاهش پیدا نمی ‌کند.

فرجی همچنین در ادامه صحبت های خود درباره قیمت لپ تاپ 1400 از مشکلات تامین قطعه در این حوزه گفت:

پیشنهاد ما این است که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به عنوان شاخه ‌ای از وزارت صنعت معدن و تجارت (صمت) برای شرکت‌ های دارای گارانتی مجوزی صادر کند تا افرادی که می‌ خواهند قطعات کامپیوتر را بابت گارانتی وارد کنند ثبت سفارش جداگانه داشته باشند تا بعد از تایید و تخصیص ارز سریع، کالا به صورت هوایی وارد و گارانتی مشتریان سریع‌ تر پشتیبانی شود. اما در حال حاضر چون فرایند جداگانه ‌ای برای قطعات گارانتی تعریف نشده، ورود آن‌ ها به کشور چهار تا شش ماه طول می کشد و واردکنندگان هم تا یک حدی می‌توانند از جیب یا از خرد کردن دستگاه‌ها، قطعات را تامین کنند.

وی درباره پیش بینی قیمت لپ تاپ در سال 1400 افزود:

پیش بینی قیمت لپ تاپ در سال 1400
پیش بینی قیمت لپ تاپ در سال 1400

به عبارت دقیق ‌تر در حال حاضر خریداران خواهان پشتیبانی و گارانتی کالای خود هستند، اما فرایند ورود قطعات به کشور زمان‌ بر است. بنابراین شرکت‌ ها مجبور هستند قطعه را از بازار به صورت آزاد تهیه کنند و قطعه بعدی که به کشور وارد می‌شود را با ضرر بفروشند. بنابراین سعی می‌کنند تا حد امکان پشتیبانی از گارانتی را طولانی کنند و به همین دلیل در حال حاضر تامین گارانتی زمان ‌بر شده است.

بر این اساس فرجی معتقد است سازمان حمایت مصرف کنندگان می تواند این مشکل را حل کند و از شرکت هایی که مجوز گارانتی دارند، لیست دستگاه هایی که احتیاج به قطعه گارانتی دارند را با تاییدیه اتحادیه دریافت کند و برای آن ها ثبت سفارش جداگانه باز کند، در این شرایط قطعه گارانتی شده ارز زیادی نیز نیاز ندارد. این مسئله می تواند به طور غیرمستقیم بر قیمت لپ تاپ 1400 موثر باشد.

پیشنهادهایی برای خرید لپ تاپ

همانطور که پیش از این نیز گفتیم، برای خرید لپ تاپ شما باید با جیب پر از پولی به بازار بروید و اگر به دنبال یک دستگاه کارآمد باشید از بازه قیمتی 15 تا بالای 20 میلیون را برای خرید یک محصول خوب در نظر بگیرید. اما اگر نمیخواهید اینقدر پول خرج کنید، یا اصلا انقدر پول برای خرج کردن ندارید، همچنان شانسی برای تهیه یک لپ تاپ خوب دارید. اما چطور؟ توصیه ما خرید لپ تاپ دست دوم و ارتقای آن است. اما چگونه؟

ارتقای لپ تاپ های دست دوم یا قدیمی

در حال حاضر یک راه ساده برای دور زدن قیمت های بازار، ارتقای لپ تاپ های قدیمی است. اگرچه در این روش امکان ارتقای سری پردازنده های لپ تاپ وجود ندارد، ولی همچنان می توانید برخی از قابلیت ها و بخش های اساسی لپ تاپ را ارتقا دهید و تجربه کاربری بهتری داشته باشید. با تبدیل هارد دیسک به SSD و همچنین ارتقای حافظه موقت دستگاه می توانید سرعت خوبی را تجربه کنید.

پیش بینی قیمت لپ تاپ در سال 1400 ؛ فراز و فرود قیمت موبایل در سال جدید
آخرین وضعیت قیمت لپ تاپ

البته اگر قصد خرید لپ تاپ دست دوم را دارید باید حسابی مراقب باشید و از نظر کارشناس معتمد استفاده کنید. به علاوه همانطور که گفتیم، از آنجا که سری پردازنده قابل تغییر نیست، بهتر است سراغ لپ تاپ هایی با پردازنده قوی تر بروید و مدل هایی با سری پردازنده های Core i5 یا Core i7 را تهیه کنید.

قیمت انواع RAM در بازار

از دیگر مشخصات لپ تاپ های قدیمی که با کمی هزینه می توان آنرا ارتقا داد، رم دستگاه است. برای کاربری های عادی رم 8 گیگابایتی گزینه معقولی به نظر می رسد و احتمالا بتوان با هزینه 1 میلیون تومانی آنرا تهیه کرد. فارغ از این رم 4 گیگابایتی هم می تواند کارآمد باشد.

البته باید هنگام خرید دستگاه مشخصات آن و نهایت حافظه موقت که دستگاه پشتیبانی می کند را چک کنید. برخی دستگاه ها حداکثر 8 و برخی دیگر ارقام بالاتر را پشتیبانی می کنند. ارتقای رم نیز به نوبه خود در تجربه کاربری بهتر از دستگاه و افزایش قدرت آن موثر است.

پیش بینی قیمت لپ تاپ در سال 1400 ؛ فراز و فرود قیمت موبایل در سال جدید
آخرین وضعیت قیمت لپ تاپ

اگر لپ تاپ به اصطلاح کند است، ویندوز با تاخیر زیادی اجرا می‌شود و انتقال فایل ها زیاد طول می‌کشد می توانید روی انواع هارد SSD حساب باز کنید. این هارد ظرفیت کمتر و سرعت بسیار بیشتری دارند و البته قیمت شان از هارد دیسک معمولی بالاتر است.

با بررسی آگهی های فروش لپ تاپ دست دوم میتوان دید که یک لپ تاپ دست دوم با پردازنده Core i7 را می توان با بودجه ای نهایتا 8 میلیون تومانی تهیه کرد. در این حالت با هارد دیسک یک میلیون تومانی اس اس دی و حافظه رم 8 گیگابایتی میتوان آنرا سرجمع با 10 میلیون تهیه کرد که یک لپ تاپ کارآمد و عالی خواهد بود. خرید لپ تاپی نو با همین مشخصات بودجه ای بیش از 20 میلیون می طلبد!

در پایان به گیمرها در صورتی که قصد دارند لپ تاپ خوبی بخرند، توصیه می کنیم نگاهی به بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2021 داشته باشند. البته که گیمرها ابزارهای خاص خود را دارند و در میان بهترین هدفون های 2021 نیز نگاهشان به بهترین هدست گیمینگ 2021  است. ولی بدون شک هر گیمری هم نیاز به صرفه جویی دارد و بر همین اساس نیاز به آشنایی با بهترین سیستم گیمینگ ارزان قیمت دارد. فارغ از این بهترین مادربردهای 2021 را از دست ندهید.

به علاوه در پایان توصیه می کنیم نگاهی به بهترین تبلت های 2021، بهترین ساعت های هوشمند 2021 و بهترین تلویزیون های 2021 داشته باشد. البته بهترین تلویزیون های ایرانی نیز مانند بهترین تلویزیون های ایکس ویژن جالب توجه هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص پیش بینی قیمت لپ تاپ در سال 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    بر پدر گرانی لعنت بر باعث و بانیش هم لعنت بر دولت روحانی چموش و ******* هم لعنت

    من یک لب تاپ قدیمی دارم ولی باهاش سر می کنم تا وقتی قیمتا واقعی بشه
    مردم ایران هیچ چیز نخرید با هر چی دارین سر کنید اینا قیمت خونشونو دارن از ما میگیرن

    نه به تمام لوازم برقی گران

    پاسخ

    واقعا چه مطلب چرتی رو گذاشتید. اصلا خودتون فهمیدید که چی گفتید . یه دقیقه بشینید به پستی که گذاشتید دقت کنید چه نتیجه ای میگیرد خودتون. هه واقعا مردم رو گیر آوردینا

    پاسخ

    کاهشی در کار نبوده ک

    پاسخ

    علی ایحال یعنی چی؟ واژه های عربی را به کار نبرید

    پاسخ