;
coinex

تماس تصویری واتساپ در کامپیوتر/ ویندوز [آموزش تصویری]

واتساپ در حال حاضر بزرگترین پیامرسان دنیاست. اخیرا امکان تماس تصویری واتساپ در کامپیوتر به عنوان یک قابلیت کاربردی به این سرویس اضافه شده است.

واتساپ با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال در حال حاضر بزرگترین پیامرسان دنیا و یکی از پرمخاطب ترین شبکه های اجتماعی محسوب می شود. سرویسی که بعد از خریداری توسط فیسبوک هر روز با قابلیت ها و امکانات جدیدی رو به پیشرفت گذاشت تا به یکی از محبوبترین پیامرسان های جهان بدل شود.

البته که اگر بخواهیم واتساپ را با برخی رقبایش نظیر تلگرام یا سیگنال مقایسه کنیم، کاستی های واتساپ برجسته شده و به چشم میخورد. کاستی هایی که حتی در یک کاربری روزمره و ساده نیز ممکن است با آن ها مواجه شویم. از محدودیت حجم فایل های ارسالی تا موارد دیگری در ابزارهای این سرویس که در مقایسه با دیگران بسیار ضعیف به نظر می رسد.

اما هرچه باشد واتساپ پیامرسانی پر کاربرد است که همه ما احتمالا تجربه یک بار استفاده از آن را داشته ایم. اخیرا واتساپ آپدیت های خوبی ارائه داده و در جدیدترین بروزرسانی آن یک قابلیت مورد انتظار یعنی تماس تصویری واتساپ در کامپیوتر ارائه شده است.

اما نحوه برقراری ویدیوکال واتساپ در ویندوز یا برقراری تماس تصویری واتس اپ لپ تاپ چگونه است؟ در ادامه با آموزش برقراری تماس ویدیویی واتساپ در لپ تاپ ، ویندوز و کامپیوتر ما را همراهی کنید.

تماس تصویری واتساپ در کامپیوتر

نحوه برقراری ویدیوکال واتساپ در ویندوز

توسعه اینترنت و ابزارهای ارتباطی و ارائه شبکه های اجتماعی، قابلیت جدید تماس تصویری را مدت ها پیش از این در میان مردم محبوب کرده بود. واتساپ نیز از اولین سرویس های معتبری بود که نسبت به ارائه این قابلیت در نسخه موبایل اقدام کرد و به رقیب مهمی برای سرویسی چون اسکایپ بدل شد.

اما به مرور و هرچه دیگر ابزارهای تماس تصویری برای تماس تصویری در ویندوز و کامپیوتر ارائه شد، به نظر خبری از تماس تصویری واتساپ در کامپیوتر و نسخه وب نبود. بسیاری از کاربران اما طبیعتا مایل به استفاده از تماس تصویری واتساپ در کامپیوتر بوده و هستند.

تماس تصویری واتساپ در کامپیوتر/ ویندوز [آموزش تصویری]

عدم ارائه این قابلیت به طور رسمی از سوی واتساپ سبب شده بود تا برخی افراد که مایل به استفاده از این قابلیت هستند، به روش های فرعی و پیچیده ای چون استفاده از شبیه ساز فضای اندروید برای استفاده از قابلیت تماس تصویری واتساپ در کامپیوتر روی بیاورند.

از سال 2016 که برقراری تماس تصویری در نسخه های اندروید و آیفون واتساپ میسر شد، منتظر ارائه قابلیت تماس تصویری واتساپ در کامپیوتر بوده ایم و حالا بالخره امکان برقراری تماس تصویری واتس اپ لپ تاپ و ویندوز فراهم شده است. اما استفاده از قابلیت تماس تصویری واتساپ در کامپیوتر چگونه است؟ در ادامه به آموزش برقراری تماس تصویری واتس اپ لپ تاپ خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

ارسال ویدئو با حجم بالا از طریق واتس اپ

فیلترشکن و پروکسی برای تلگرام دسکتاپ

تماس تصویری واتساپ در کامپیوتر

تماس تصویری واتساپ در کامپیوتر/ ویندوز [آموزش تصویری]

البته که سرویس های مهمی برای تماس تصویری در کامپیوتر وجود دارد و شاید مهمترین اسکایپ باشد که از پلتفرم های مختلفی چون ویندوز، لینوکس و مک پشتیبانی می کند و تقریبا امکانات خوبی برای یک تماس تصویری قابل قبول ارائه می دهد. اما واتساپ نیز مدتهاست که قابلیت تماس تصویری پایداری در نسخه های موبایلی ارائه داده است.

اگر از قید میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ بگذریم، این ویژگی قابلیتی مهم در دوران شیوع پاندمی برای برقراری ارتباط میان افراد گوناگون بوده و در کاربری های گوناگونی از آموزشش و شغلی تا دوستانه و تفریحی مورد استفاده قرار گرفته است.

اما به طبع موجی که برای ارائه قابلیت های متناسب با وضعیت شیوع پاندمی کرونا در شبکه ها و سرویس های بزرگ اجتماعی به راه افتاد و حتی با ارائه ابزارهایی چون شبکه اجتماعی کلاب هاوس مواجه شدیم، واتساپ و پلتفرم های وابسته به آن که تحت مالکیت فیسبوک هستند نظیر اینستاگرام نیز با به روزرسانی های مهم و کاربردی برای این ایام تجهیز شدند.

تماس تصویری واتساپ در کامپیوتر/ ویندوز [آموزش تصویری]

اما در جدیدترین اخبار تکنولوژی و با فراهم شدن امکان برقراری تماس تصویری واتس اپ لپ تاپ قصد داریم به آموزش نحوه برقراری ویدیوکال واتساپ در ویندوز بپردازیم. با ما در آموزش برقراری تماس ویدیویی واتساپ در لپ تاپ همراه شوید.

بیشتر بخوانید:

نحوه انتقال اکانت واتساپ چگونه است؟

چگونه تشخیص دهیم کسی ما را در واتساپ بلاک کرده؟

نحوه برقراری ویدیوکال واتساپ در ویندوز

تماس تصویری واتساپ در کامپیوتر/ ویندوز [آموزش تصویری]
آموزش برقراری تماس ویدیویی واتساپ در لپ تاپ
تا پیش از این اگر از ما نحوه برقراری ویدیوکال واتساپ در ویندوز را می خواستید باید شما را به مطلب بهترین شبیه سازهای اندروید 2020 ارجاع داده و از شما می خواستیم با نصب یکی از موارد فهرست، نسخه اندرویدی واتساپ را در ویندوز اجرا کنید و بعد از گذراندن هفت خان! یک تماس تصویری واتساپی در کامپیوتر داشته باشید.

واتساپ اما ابتدا با ارائه قابلیت تماس تصویری به صورت آزمایشی در یکی از آخرین آپدیت ها، شرایط برای عرضه برقراری تماس تصویری واتس اپ لپ تاپ را بررسی کرد و نهایتا در آخرین به روزرسانی این سرویس، امکان برقراری تماس تصویری واتس اپ لپ تاپ رسما ارائه شد.

واتساپ در این به روزرسانی برخی ویژگی ها مهم را به تماس تصویری اضافه کرده است و علاوه بر امکان برقراری تماس تصویری واتس اپ لپ تاپ یا ویندوز، شما حالا می توانید تا تماس تصویری 50 نفره را تجربه کنید.  البته این قابلیت در نسخه وب به 8 نفر محدود شده است.

اما برای برقراری تماس تصویری در نسخه ویندوزی واتساپ، ابتدا باید نسخه اندرویدی آن را در دستگاه هوشمند خود به روزرسانی کنید. برای اینکار کافی است به گوگل پلی یا اپ استور مراجعه کرده و آخرین به روزرسانی ارائه شده را دانلود کنید تا به طور خودکار نصب شود. طبیعتا می دانید که اجرا و استفاده از قابلیت های اصلی و اساسی واتساپ در ویندوز تنها با اتصال گوشی و به صورت پیوسته در دسترس شما قرا میگیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین مرورگرهای اندروید در سال 2020

آموزش برقراری تماس تصویری با اسکایپ

در نتیجه استفاده از قابلیت جدید نیز تنها در صورتی ممکن است که نسخه موبایلی را به روزرسانی کنید تا بتوانید از این قابلیت در ویندوز استفاده کنید. بعد از بروزرسانی و نصب آن، واتساپ دسکتاپ را باز کرده و آن را به نسخه موبایلی متصل کنید. برای اسکن کد QR در واتساپ دسکتاپ؛ برنامه واتساپ را در گوشی خود باز کنید. به این ترتیب این دو برنامه به هم متصل می شوند.

بعد از اینکه نسخه دسکتاپ لود شد کافیست یکی از مخاطبان تان را به میل خود انتخاب کنید و وارد صفحه چت خصوصی خود با او شوید. اگر خوش شانس باشید شما باید آیکن جدیدی برای تماس های صوتی و ویدیویی در صفحه چت کاربران مورد نظر خود را مشاهده کنید. این آیکن در بالا و سمت راست صفحه چت شما ظاهر خواهد شد.

تماس تصویری واتساپ در کامپیوتر/ ویندوز [آموزش تصویری]
آموزش برقراری تماس ویدیویی واتساپ در لپ تاپ
ویژگی تماس صوتی و تصویری در برنامه وب و دسکتاپ واتساپ به چت های شخصی محدود شده است و این بدان معناست که شما دکمه های جدید را در چت های گروهی مشاهده نخواهید کرد. برای تماس صوتی با واتساپ ویندوز کافیست که روی گزینه مرتبط تپ کنید.

در اینجا و با انتخاب این گزینه، پنجره پاپ آپ مرتبط با تماس تصویری در ابعاد کوچکی ظاهر می شود. در ابزارهای گوشه بالا سمت راست تصویر می توانید این پنجره را به حالت تمام صفحه درآورید.

تماس تصویری واتساپ در کامپیوتر/ ویندوز [آموزش تصویری]
آموزش برقراری تماس ویدیویی واتساپ در لپ تاپ
در کل باید گفت نحوه برقراری ویدیوکال واتساپ در ویندوز چیز چندان پیچیده ای نیست و ابزارهای خیلی خاصی ندارد. در حین تماس شما به برخی تنظیمات محدود دسترسی دارید و البته می توانید تماس را از حالت ویدیویی به حالت صوتی درآورید.

در اینجا آموزش نحوه برقراری ویدیوکال واتساپ در ویندوز به پایان می رسد. اگر هنوز این قابلیت را امتحان نکرده اید حتما همین حالا با بروزرسانی این نرم افزار آن را امتخان کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آموزش تماس تصویری واتساپ در کامپیوتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بد بدرد نمی خوره

    پاسخ