coinex
راهنمای خرید تکراتو

نقد فیلم کروئلا (Cruella 2021) ؛ عصیان گری در دنیای مُد

در این نوشتار به نقد فیلم کروئلا ساخته گیلسپی میپردازیم. در ادامه با سایت تکراتو همراه باشید تا با مفاهمی که در فیلم cruella وجود دارد بیشتر بدانید.

پس از اکران یک سری فیلم های لایو اکشن در سال های اخیر مانند The Lion King و علاءالدین (با ارزش گذاری های متفاوت)، دیزنی اکنون به بازگشته تا خود را در اوج به نمایش بگذارد و قدرت نمایی عجیبی را در دنیا و در مقابل شرکت های مختلف سینمایی نشان دهد. این بار آمده  تا ریشه های Cruella de Vil را کشف کند، یک شرور محبوب و منفور.

روی کاغذ، کروئلا خیلی تلاش میکند. این فیلم توسط کارگردان با استعداد کریگ گیلسپی (سازنده فیلم من، تونیا) هدایت میشود و اما استون همیشه قابل اعتماد در نقش استلا بازی میکند. یک زن جوان ناراحت و عصیان گر که در حاشیه جامعه زندگی میکند و به آرامی به Cruella de Vil دوم یا شاید اول تر از او تبدیل میشود.

برای خواند نقدی کامل و جامع در رابطه با فیلم کروئلا میتوانید به صفحه نقد فیلم Cruella (کروئلا 2021) ؛ یک دختر مُداماتیک و برتری طلب در سایت فیگار مراجعه بفرمایید.

نقد فیلم کروئلا (Cruella 2021)

عصیان گری در دنیای مُد

نقد فیلم کروئلا ؛ نقد فیلم Cruella 2021
نقد فیلم کروئلا ؛ نقد فیلم Cruella 2021

این فیلم با یک جوان بنام استلا شروع میشود که در مدرسه به دنبال مرگ تصادفی مادرش، با رنگ آمیزی قرمز موهایش شورش میکند، اما به زودی پس از درگیری با هوراس (جو مک دونالد) و جاسپر (زیگی گاردنر) استعداد دزدی را در خود میبیند. این سه جوان شروع به سرقت های آنچنانی در خیابان های لندن میکنند،

سپس نزدیک به یک دهه به جلو میپریم و میفهمیم که چیز زیادی تغییر نکرده است. جاسپر (جوئل فرای) که اکنون در دهه 70 لندن مستقر شده است، برای استلا (استون) ترتیب کار میدهد تا در بوتیک شغلی مناسب بدست آورد، جایی که او میتواند از طریق طراحی لباس وحشی آلود خود تأمین هزینه کند. استلا با اشتیاق تصمیم میگیرد کار خلاقانه ای را که مد نظر او است انجام دهد.

متأسفانه، اوضاع دقیقاً همانطور که استلا تصور کرده پیش نمیرود. در نهایت به دلایلی استلا اخراج میشود. با این حال، در پیاده روی Baroness (اما تامپسون)، یک طراح مد بسیار ثروتمند و با نفوذ که به علت طراحی جسورانه Estella گزیده میشود و بلافاصله به او پیشنهاد کار میدهد که برای او کار کند.

بیشتر بخوانید: 

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

بهترین فیلم های 2021

Estella به سرعت میفهمد که کار برای The Baroness تمام چیزی نیست که برایش کافی باشد. بارونس بدون هیچ ارزش گذاری خاصی به ایده های Estella برای طراحی هایش حمله میکند و واقعا با او به عنوان یک ابزار مفید رفتار میکند.

در ادامه با فضاسازی عجیب و هیجان انگیزی در فیلم مواجه میشویم. انرژی افسار گسیخته استلا، که با بهترین آهنگ های هارد راک و پروتو-پانک آن دوران تعلق گرفته است، یکی از جذاب ترین جنبه های Cruella است که با روایتی خاص بسیار زجرآور میشود.

نقد فیلم کروئلا ؛ نقد فیلم Cruella 2021
نقد فیلم کروئلا ؛ نقد فیلم Cruella 2021

از بسیاری جهات، این یک فیلم با دو هویت متمایز و متخاصم است. داستان یک طراح مد درخشان شبیه ویوین وست وود که جالب توجه ترین و جالبترین عنصر فیلم است،

حتی اگر مخاطب تصویری واضح از کروئلا در ذهن خود داشته باشد، فیلم سعی میکند آن را به هر نحوی از آنِ خود کند. فیلم میخواهد توضیحی یونیک برای کروئلا معروف بدنام که از فیلم های دیگر میشناسیم ارائه دهد، در حالی که سعی دارد او را به یک شخصیت دلسوز تبدیل کند. این دوگانگی فیلم را با لحن خاصی روبرو میکند که به شدت برای من هیجان انگیز است.

نقد فیلم کروئلا (Cruella 2021)

اما استون واقعاً همه چیز را در یک اجرای دوگانه ارائه میدهد که به او اجازه میدهد مثل آنچه که او در سنین مختلف دیده ایم گسترش یابد. حتما بازیگران نقش مکمل عالی هستند، از خشمگین بودن اما تامپسون به عنوان بارونس تا شخصیت خنده دار پل والتر هاوزر در نقش هوراس، که با پیشرفت فیلم فقط جنون آمیزتر و دوست داشتنی تر میشود.

نقد فیلم کروئلا ؛ نقد فیلم Cruella 2021
نقد فیلم کروئلا ؛ نقد فیلم Cruella 2021

همانطور که انتظار میرفت، طراحی تولید باورنکردنی است، از طراحی لباس های مجلل گرفته تا فضاسازی هایی ه در طراحی صحنه شاهد آن هستیم و گریم خارق العاده.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های نتفلیکس می 2021

نقد سریال Shadow And Bone (سایه و استخوان 2021) 

کریگ گیلسپی همچنین در این فیلم کار خود را در حوزه کارگردانی به خوبی انجام میدهد، با برخی از تکنیک های پیچیده دوربین کمی ادای اسکورسیزی را در میاورد.

بگذارید طور دیگری برای معرفی این فیلم بگویم. دیزنی با ساختن فیلمی شبیه به Maleficent، یا یک لایو اکشن دیگر با تمرکز بر روی آنتاگونیست داستان، در لندن دهه 70، در بحبوحه انقلاب راک پانک، اتفاقاتی که منجر به تولد یکی از شاخص ترین شخصیت های شرور میشود میسازد.

کروئلا نمایش اما استون است. بازیگر برنده اسکار برای فیلم La La Land. هیچ کس مانند او قادر به خیانت و بی رحمی و در عین حال همدلی نیست، مانند یک ضد قهرمان عمل میکند و میتواند توسط مردم دوست داشته شود. وی به خوبی دلسوزی را برانگیخته و حتی شیطانی میکند. حقیقتا کروئلا نقشی بس درست و متناسب با نگاه، فیزیک و رفتار استون میباشد.

در حالی که فیلم گیلسپی قادر به خلاص شدن از قید و بندهای گذشته نیست، اما استون کار فوق العاده ای انجام میدهد و این شخصیت شرور برجسته را از آن خود میکند. این نسخه از Cruella de Vil شاید این بار شخصیت دلسوز تری باشد، اما استون هرگز اجازه نمیدهد مخاطب شرارت شکل گرفته در درون را فراموش کند.

این کمک میکند تا کار اما تامپسون به عنوان بارونس نه تنها با Stones رقابت کند بلکه به مخاطب حس خودشیفته طوری میدهد که حتی بیش از Cruella در سالهای دزدی خود را تحقیر میکند. ترکیبی از بازی های شیطانی خوب استون و تامپسون و طراحی لباس های متناسب در نهایت یک فیلم سرگرم کننده را ارائه میدهد.

نقد فیلم کروئلا ؛ نقد فیلم Cruella 2021
نقد فیلم کروئلا ؛ نقد فیلم Cruella 2021

عوامل فیلم ؛ واکنش منتقدان به فیلم کروئلا (Cruella 2021)

  • کارگردان: کریگ گیلسپی
  • تهیه‌کننده: اندرو گان، مارک پلات و کریستین بلور
  • فیلمنامه‌نویس: دانا فاکس و تونی مک نامارا
  • داستان: آلین بروش مک کنا، کلی مارسل و استیوزیسیس
  • بازیگران: اما استون، اما تامپسون، جوئل فرای، پاول والتر هوزر، امیلی بیچام و مارک استرانگ
  • فیلم‌بردار: Nicolas Karakatsanis
  • تدوین‌گر: تاتیانا اس. ریگل
  • شرکت‌های تولید: والت دیزنی پیکچرز و گان فیلمز
  • توزیع‌کننده: استودیو سینمایی والت دیزنی
  • کشور: ایالات متحده آمریکا
  • زبان: انگلیسی

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بررسی و نقد فیلم A Quiet Place Part II چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر