;
coinex

ردمی 9A شیائومی (Xiaomi Redmi 9A) ؛ مشخصات فنی و قیمت

ردمی 9A شیائومی (Xiaomi Redmi 9A) یکی از گوشی‌های پرطرفدار شیائومی است. تکراتو در این مطلب مشخصات فنی شیائومی Redmi 9a را بررسی کرده است. پس با بررسی مشخصات گوشی ردمی 9a با تکراتو همراه باشید.

ردمی 9A شیائومی یکی دیگر از خوش‌ قیمت‌های این کمپانی است. ویژگی اصلی ردمی 9A شیائومی برچسب قیمتی مقرون‌به‌صرفه و امکانات عالی آن است. هرجایی که حرف از یک گوشی خوش‌ قیمت باشد، شیائومی حرف اول را می‌زند. قیمت Redmi 9a نیز بسیار مناسب است.

ردمی 9A شیائومی در تیر ماه سال 99 روانه‌ی بازار شد. شیائومی ادعا کرده که چیپست مدیاتک که در قلب ردمی 9A شیائومی قرار دارد، تجربه‌ی استفاده کاربری بدون لگ را به طرفداران خود هدیه می‌دهد.

اگر مایل هستید در مورد مشخصات فنی شیائومی Redmi 9a و قیمت گوشی ردمی 9a اطلاعات بیشتری داشته باشید در ادامه با ما همراه باشید.

ردمی 9A شیائومی (Xiaomi Redmi 9A)

شیائومی در سالیان اخیر به خوبی توانسته جایگاه مهمی از بازار را به خود اختصاص دهد. محصولات سری ردمی بدون پسوند نوت جزو ارزان‌قیمت‌ترین و اقتصادی‌ترین گوشی‌های این کمپانی هستند. یکی از پرطرفدارترین و البته ارزان‌قیمت‌ترین گوشی‌ها در این دسته شیائومی ردمی 9A‌ است.

مشخصات گوشی ردمی 9a در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به ویژگی‌ها و مشخصات فنی شیائومی Redmi 9a می‌توان به خوبی در مورد خرید آن تصمیم گرفت.

طراحی و ساخت شیائومی ردمی 9A

در حقیقت طراحی گوشی شیائومی ۹a بسیار شبیه نسخه‌ی قبلی بوده است. حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش 6.53 اینچی بزرگ هستند. دقیقا به همین علت می‌توان ردمی 9A شیائومی را در ردیف گوشی‌های اقتصادی طبقه‌بندی کرد. ظاهر شیائومی ردمی ۹a تغییرات این مدل را نشان می‌دهد.

ماژول دوربین با استفاده از یک نوارعمودی براق که تا پایین گوشی هم ادامه دارد از پنل مات پشتی جدا شده است. جک 3.5 میلی‌متری هدفون در بالای ردمی 9A شیائومی قرار گرفته و در قسمت پایین هم میکروفون، بلندگو و پورت USB جا گرفته است.

دکمه پاور و کنترل صدا در سمت راست ردمی 9A شیائومی قرار دارد و سمت چپ به درگاه سیم‌کارت اختصاص داده شده است. سنسور اثر انگشت در گوشی شیائومی ردمی ۹a وجود ندارد؛ اما امکان باز کردن قفل نمایشگر با تشخیص چهره در ردمی 9A شیائومی امکان‌پذیر است.

ظاهر xiaomi redmi 9a در مقایسه با نسخه‌های قبلی خود جذابیت بیشتری پیدا کرده است. با وجود اینکه ردمی ۹ ای هم از پلی‌کربنات ساخته شده اما حاشیه‌های آن بزرگ به نظر می‌رسد که در همان نگاه اول متوجه می‌شوید با یک گوشی اقتصادی طرف هستید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با گلکسی A71

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

ردمی 9A شیائومی

ردمی 9 a با ابعادی  9 * 77.1 * 164.5 میلی متر و وزنی برابر با 196 گرم نسخه‌ی بسیار خوش دستی است. یک ماژول دوربین کوچک به منظور قرارگیری تنها لنز دوربین و فلش در پنل پشتی ردمی ۹ آ تعبیه شده است.

بدنه شیائومی ردمی 9a از پلاستیک موجدار ساخته شده اما این به این معنا نیست که در دست گرفتن گوشی برای شما مشکل خواهد بود. چرا که پلاستیک مرغوب بدنه مانع از عرق کردن و لغزیدن گوشی خواهد شد. همچنین رنگ مات قاب لک اثر انگشت یا عرق دست را به خود نمی‌گیرد و گوشی شما همواره یک گوشی تمیز و زیبا خواهد ماند.

در نمای پشتی، دوربین اصلی دیده می‌شود که به جای مرکز در گوشه سمت چپ قرار داده شده است. در این نما به جز نام ردمی چیز دیگری به چشم نمی‌آید. گوشی redmi 9a در 3 رنگ آبی، سبز طاووسی و مشکی گرانیتی معرفی شده و شیائومی سعی کرده پنل پشتی ردمی a9 را خاص طراحی کند. به طور کلی شیائومی ردمی 9a از همه المان‌های طراحی یک گوشی اقتصادی برخوردار است.

صفحه نمایش ردمی 9A شیائومی

صفحه نمایش 6.53 اینچی شیائومی ردمی 9a بخش زیادی از نمای جلویی آن را تشکیل می‌دهد. ابعاد بزرگ این صفحه نمایش عملکرد یک دستی گوشی را مشکل‌تر می‌کند اما تماشای فیلم یا بازی با گوشی را برای شما راحت‌تر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی اس 21 با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با آیفون 13 پرو

ردمی 9A شیائومی

رزولوشن تصویر صفحه نمایش شیائومی ردمی 9a برابر با 720 در 1600 پیکسل بوده و در هر اینچ 269 پیکسل را به نمایش می‌گذارد. از آنجایی که نمایشگر این گوشی از نوع IPS LCD است، می‌تواند تصویر را با وضوح HD به شما نمایش دهد. به همین دلیل در کار طولانی با گوشی چشمان شما کمی بیشتر از نمایشگرهای AMOLED خسته خواهند شد که البته برای گوشی در این محدوده قیمت بسیار مناسب است.

بر روی صفحه نمایش ردمی 9A شیائومی دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی به صورت ناچ قطره‌ای در نمایشگر 6.53 اینچی گوشی قرار گرفته است. نمایشگر ردمی 9A کمی بزرگ‌تر از صفحه نمایش نسل قبل است.

گوشی ردمی9a نسبت تصویر 20:9 دارد و برای انجام اموری مثل تماشای فیلم، بازی کردن مناسب است، اما ممکن است در طولانی مدت کمی چشم را خسته کند. گوشی شیائومی redmi 9a به لطف بهره‌مندی از 400 نیت روشنایی، چه برای فضای داخل و چه برای فضای بیرون بسیار خوب عمل می‌کند.

دوربین ردمی 9A شیائومی

گوشی ردمی 9A تنها یک لنز 13 مگاپیکسلی دارد که با فلش ال ای دی در یک ماژول عمودی در سمت چپ قرار گرفته است. با وجود این که دوربین گوشی ردمی 9A شیائومی تنها یک لنز 13 مگاپیکسلی است اما عکس‌های خوب و باکیفیتی ثبت می‌کند و به طور کلی رنگ‌های جذابی را ارائه می‌دهد.

دوربین ردمی 9 آ می‌تواند با دوربین 13 مگاپیکسلی برندهای دیگر به خوبی رقابت کند. اگر تجربه‌ی کافی در عکاسی با موبایل داشته باشید می‌توانید با استفاده از این سنسور، تصاویر زیبایی خلق کنید. دوربین ردمی 9A از قابلیت HDR، پانوراما و فیلم برداری فول اچ دی با سرعت 30 فریم برثانیه پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو

ردمی 9A شیائومی

دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی ردمی ۹a در حالتی ایده‌آل روشنایی، تصایر خوبی ثبت کرده و از قابلیت HDR و فیلمبرداری Full HD با سرعت 30 فریم برثانیه نیز برخوردارست.

به طور کلی این دوربین‌‌ها در فضای با نور کافی تصاویر قابل قبولی ثبت می‌کنند، اما در محیط کم نور کیفیت چندانی ندارند که البته با توجه به قیمت Redmi 9a که بسیار مناسب و اقتصادی است، قابل قبول است.

باتری و شارژدهی گوشی ردمی 9A

در ادامه بررسی مشخصات فنی شیائومی Redmi 9a ، باتری این گوشی را مورد بحث قرار می‌دهیم. ردمی 9A وزن زیادی دارد که به خاطر باتری بزرگ 5000 میلی آمپری آن است که برای یک گوشی ارزان‌قیمت و اقتصادی ظرفیت بسیار جذابی است. اما متأسفانه شیائومی قابلیت شارژ سریع را برای گوشی شیائومی ردمی a9 استفاده نکرده که خود یک نقطه ضعف محسوب می‌شود.

به این دلیل که با وجود باتری با این ظرفیت زمان بسیار زیادی برای شارژ شدن نیاز دارد. همچنین اگر به مدت یک ساعت با حداکثر روشنایی ویدئو تماشا کنید نیز فقط 8 درصد شارژ باتری ردمی ۹آ کم می‌شود و با یک ساعت بازی کردن 14 درصد از شارژ باتری کاهش می‌یابد.

البته برای شارژ کامل ردمی 9A باید به مدت سه ساعت و نیم منتظر بمانید زیرا این نسخه از قابلیت شارژ سریع بی‌بهره است که با توجه به قیمت redmi 9a نمی‌توان از آن ایرادی گرفت.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با شیائومی می 11 لایت

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A52

مشخصات نرم‌افزاری شیائومی Redmi 9a

مشخصات گوشی ردمی 9a از نظر نرم افزاری بدین قرار است که رابط کاربری MIUI 12 بر پایه‌ی سیستم عامل اندروید 10 برای شیائومی a9 در نظر گرفته شده که عملکردهای مهم و جالبی نظیر ژست‌های کنترل، شخصی‌سازی انواع تم‌ها و بسیاری از قابلیت‌های دیگر را دارد. این رابط کاربری بسیار روان و ساده است، اما برای اجرای چندین برنامه‌ی سنگین کمی تأخیر و لگ دارد.

ردمی 9A شیائومی

مشخصات سخت‌افزاری شیائومی ردمی 9a

این کمپانی برای ردمی 9A یکی از جدیدترین چیپست‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی مدیاتک یعنی MediaTek Helio G25 را بکار گرفته است. امتیازی که مشخصات ردمی ۹a در بنچمارک آنتوتو کسب کرده برابر با 102788 بوده که امتیاز بسیار عالی برای یک گوشی اقتصادی محسوب می‌شود.

گوشی ردمی 9A در یک نسخه با رم 2 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی عرضه شده است. در نظر داشته باشید که نباید از گوشی ردمی 9a انتظار داشته باشید که بازی‌های سنگین و آنلاین را به خوبی و برای طولانی مدت اجرا کند، اما باز هم بازی‌هایی مثل کال آف دیوتی را می‌توان در ردمی ۹a اجرا کرد و شما می‌توانید میزان سطح گرافیکی و فریم‌ریت این بازی را در ویدئو ببینید ولی ردمی 9a در اجرای بازی‌های سبک‌تر حقیقتاً عملکرد رضایت بخشی خواهد داشت.

قیمت گوشی ردمی 9a

ردمی 9A قیمت بسیار اقتصادی‌ دارد و نسبت قیمت ردمی 9a به امکانات آن کاملاً درخور است. لازم به ذکر است که قیمت گوشی شیائومی a9 در بازارهای جهانی زیر 100 دلار است، البته در بازار ایران با توجه به هزینه واردات قیمت گوشی ردمی ۹a کمی بالاتر می‌رود.

قیمت گوشی ردمی 9a را در کنار امکانات کاربردی از جمله امتیازات redmi9a به شمار می‌رود که می‌توانید در زمان خرید redmi 9a در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

آیفون 13 پرو (Apple iPhone 13 Pro)

آیفون 13 و آیفون 13 مینی (Apple iPhone 13 Mini)

ارزش خرید گوشی شیائومی ردمی 9A

ارزش خرید گوشی ردمی 9a بالاست؛ redmi 9a مشخصات نسبتاً خوبی دارد. دقیقاً مانند نسخه قبلی، ردمی ۹ای سنسور اثر‌انگشت ندارد، اما کاربران می‌توانند از ویژگی‌های مثل تشخیص چهره برای افزایش امنیت آن استفاده کنند.

ردمی 9 ای از پورت شارژ MicroUSB  بهره می‌برد که کمی برای کاربران ناامید کننده است، اما باید این نکته را در نظر گرفت که قیمت گوشی redmi 9a بسیار پایین است. شیائومی ردمی 9a همچنین از بلوتوث نسخه‌ی 5 و GPS نیز بهره می برد، اما از قابلیت NFC بی بهره است و تمام این امکانات که در یک پیج 100 دلاری تحویل مشتری می‌شود.

ردمی 9A شیائومی

اگر کاربر عادی بوده و صرفاً برای برطرف شدن نیازهای روزانه دنبال یک مدل جدید می‌گردید خرید گوشی شیائومی ردمی 9a به عنوان یک گوشی اقتصادی انتخاب درستی است! چون گوشی redmi9a علاوه براینکه جدید است، به‌خوبی نیز از پس کارهای روزانه مانند وبگردی و سرزدن به شبکه‌های اجتماعی یا تماشای فیلم بر‌می‌آید، علاوه بر این ردمی 9a در مقایسه با هم‌رده‌های خود از برندهای دیگر قیمت مناسب‌تری دارد.

در این مطلب مشخصات گوشی ردمی 9a مورد بررسی قرار گرفت. گوشی ردمی 9A یک گوشی با کیفیت با قابلیت‌ها و توانایی‌هایی بسیار است که این ویژگی‌ها باعث شده ارزش خرید بالایی داشته باشد.

در کنار امکاناتی که این گوشی در اختیار قرار داده است باید گفت که قیمت گوشی ردمی 9a بسیار مناسب و اقتصادی است. پس در صورتی که برای کارهای ساده روزانه به دنبال گوشی هستید و قصد ندارید زیاد برای آن هزینه کنید گوشی ردمی 9A یک انتخاب هوشمندانه است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ردمی 9A شیائومی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    باسلام این گوشی اندروید بروز نمیشه

    پاسخ

    باسلام گوشی ردمی9aاندروید بروز نمیشه؟

    پاسخ