coinex
راهنمای خرید تکراتو

علت عدم واریز یارانه معیشتی خرداد 1401 چه بود؟ [+زمان برداشت یارانه]

دلیل عدم واریز یارانه معیشتی خرداد 1401 را می‌توان یکپارچه‌سازی یارانه‌های معیشتی و واریز آن در قالب یارانه 300 و 400 هزار تومانی دانست. در ادامه قصد داریم به جزئیات بیش‌تری از این خبر بپردازیم؛ پس با تکراتو همراه باشید.

با توجه به اینکه یارانه معیشتی از آذر ماه سال 98 هر ماه به صورت منظم برای سرپرستان خانوار واجد شرایط واریز شده است، می‌توان گفت که این ماه با عدم واریز یارانه معیشتی خرداد 1401 ، پرونده واریز یارانه معیشتی پس از دو سال بسته شد. درواقع با یکپارچه‌سازی تمام یارانه‌ها و پرداخت یارانه جدید 300 و 400 هزار تومانی، می‌توان گفت دیگر مبلغی با عنوان یارانه کمک معیشتی برای افراد واریز نخواهد شد.

عدم واریز یارانه معیشتی خرداد 1401

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه ها نشان می‌دهد که احتمالا یارانه خرداد ماه در آخرین روزهای ماه جاری قابل برداشت می‌شود. اما بسیاری از این افراد به عدم واریز یارانه انتقاد کردند. قرار شد معترضان به واریز نشدن کمک معیشتی اردیبهشت ماه، در سامانه ثبت‌نام کنند و وزارت کار بعد از رسیدگی به این اعتراضات، لیست جدید یارانه‌بگیران را در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار دهد.

حالا این سازمان اعلام کرده که برای واریز یارانه خرداد ماه، منتظر اتمام ثبت‌نام جاماندگان است و در مرحله بعد باید اطلاعات ثبت‌نام شدگان را بررسی کند و این روند سبب می‌شود که یارانه آخر خرداد ماه واریز شود. اولین یارانه جدید در روز ۲۱ اردیبهشت ماه قابل برداشت شد و انتظار می‌رفت که یارانه خرداد ماه هم نهایتا تا تاریخ ۲۱ خرداد قابل برداشت باشد.

طبق گزارشات منتشر شده از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، از این پس، دیگر یارانه معیشتی به حساب افراد واریز نخواهد شد. گفتنیست که تمام یارانه‌ها یکپارچه‌سازی شده و پرداخت یارانه نقدی و یارانه معیشتی، در قالب یک یارانه که آن هم یارانه 300 و 400 هزار تومانی است، واریز می‌شود.

عدم واریز یارانه معیشتی خرداد 1401

در گذشته افراد شناسایی شده علاوه بر دریافت یارانه نقدی 45,500 تومانی، یارانه دیگری به طور جداگانه با عنوان کمک معیشتی دریافت می‌کردند که مبلغ آن برای خانوار تک نفره 55 هزار تومان، خانوار دو نفره، 90 هزار تومان، خانوار سه نفره 137 هزار تومان و خانوار چهار نفره 172 هزار تومان و در نهایت خانوار 5 نفره و بیش‌تر 205 هزار تومان در نظر گرفته شده بود. حال دیگر یارانه‌های نقدی و معیشتی جمع شده و در قالب یارانه جدید واریز می‌شود.

گفتنیست که همزمان با قطع شدن یارانه 45 هزار تومانی از ماه گذشته و یارانه معیشتی بنزین از این ماه، یارانه 300 هزار تومانی به ازای هر نفر، برای 9 دهک اول جامعه از ماه گذشته پرداخت شده است که یارانه خرداد ماه از بیستم همین ماه قابل برداشت خواهد بود.

در رابطه با یارانه جدید باید بگوییم که این یارانه برای دهک اول تا سوم جامعه به مبلغ 400 هزار تومان برای هر نفر واریز می‌شود و برای دهک‌های چهارم تا نهم مبلغ 300 هزار تومان در نظر گرفته شده است. می‌توان این یارانه جدید را مجموع یارانه نقدی 45 هزار تومانی و یارانه معیشتی دانست.

البته این موضوع را هم باید ذکر کنیم که یارانه مذکور تنها تا اجرایی شدن طرح کالابرگ الکترونیکی واریز می‌شود و پس از آن افراد دیگر یارانه نقدی دریافت نخواهند کرد. درواقع پس از توزیع کالابرگ الکترونیکی، افراد می‌بایست کالاهای اساسی را با قیمت شهریور 1400 خریداری کنند و مابه‌تفاوت مبلغ پرداختی و قیمت روی اجناس از کالابرگ الکترونیکی کسر خواهد شد.

بروزرسانی 18 خرداد:

اواخر اردیبهشت یارانه جدید به حساب جاماندگان واریز شد. یارانه‌ای که هنوز قابل برداشت نیست. حالا وزیر اقتصاد اعلا کرده تمام افرادی که اعتراض خود را در سامانه وزارت کار ثبت‌کرده باشند، مشمول یارانه جدید شده‌اند و مبلغ یارانه باید به حساب همه این افراد واریز شده باشد. اگر فردی اعتراض خود را ثبت کرده اما هنوز یارانه‌ای به حسابش واریز نشده، حتما باید اطلاع بدهد و مجددا به وزارت کار مراجعه کند.

اگر قرار باشد یارانه جدید در تاریخ قبلی واریز شود، همه مشمولان باید امشب (18 خرداد) پیامک واریز یارانه را دریافت کنند و روز شنبه ۲۱ خرداد ماه امکان برداشت کمک معیشتی خرداد را داشته باشند. اما نکته مهم این است که سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده بود که کار بررسی اطلاعات خانوارهایی که در مرحله اول مشمول کمک معیشتی جدید دولت نشده‌اند، ادامه دارد و واریز یارانه‌ها بعد از بررسی اطلاعات این خانوارها انجام می‌شود.

گزارش‌ها می‌گوید حدود ۵ میلیون نفر جدید مشمول کمک معیشتی شده‌اند و اطلاعات این افراد در حال بررسی است. اما این روند احتمالا در هفته سوم و یا نهایتا آخر خرداد تمام می‌شود.

بروزرسانی 21 خرداد:

بالاخره پس ازمدتها انتظار  وعده یارانه جدید  رئیسی عملی شد و به حساب سرپرستان واریز شد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان یارانه جدید هنوز قابل برداشت نیست.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

«طیبه حسینی» اظهارداشت: هم اکنون دو دسته از افراد هستند که یارانه اردیبهشت و خرداد ماه آنها مسدود است، نخست افرادی که تا فروردین ماه یارانه دریافت می‌کردند اما پس از طرح اصلاح ارز ترجیحی و بررسی‌های انجام شده از لیست دریافت کنندگان یارانه خارج شدند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد عدم واریز یارانه معیشتی خرداد 1401 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (39 نظر)

    واریز نشده هنوز الان 2برج هست

    پاسخ

    سلام چرا یارانه به ما نمیدن وقطعش کردن چرا نظر ما را ارسال به سایت ومسئولین نمیکنید ؟؟
    اینها چه حرفی هست یارانه وکوپن مانند دهه سال ۱۳۶۰ به هر ایرانی داده می‌شد فرق وتبعیض بین هیچ فرد ایرانی نبود نباید ملت خوب ایران وامام حسینی وانقلابی ایثارگر همیشه در صحنه را به بهانه دهک ده ۱۰ لغو وحذف یارانه کنید مدیون هستید که ملت را از انقلاب واسلام ودین دل زده میکنید وباعث بانی شما هستید ونفرین خواهید شد دونرخ درکشور اسلامی درست نیست که عده‌ای گران وعده‌ای ارزان بخرند تورم وگرانی برای همه هست مدیریت وزبان خیر خوبی داشته باشید باتشکر

    پاسخ

    سلام با این همه مشکلات زندگی مرگ بهتر هست با حقوق کار گری با چهار فرزند کرایه خونه قصد وام نداشتن خونه نداشتن ماشین نداشتن پول پس انداز وشهریه فرزند چگونه زندگی کنم دیگه خسته شدم از این زندگی مرگ بهتر هست 09159475943

    پاسخ

    کی یارانه خرداد باز میشه

    پاسخ

    حتما کلکی تو کارشونه والی پول دوماهه تو حسابه چرا؟؟؟؟؟سواره از پیاده خبر نداره

    پاسخ

    سپاسگزارم از درج این خبر . بلأخره تا آخر ماه دولت باید یارانه خرداد ماه را قابل بر داشت کند . و جالب اینجاست که اعلام شده ، اقلام اساسی و مهّم ، مردم بعد از توزیع کالابرگهای الکترونیکی به قیمت شهریور 1400 میتوانند خریداری نمایند . این خیلی خوبه .
    برنج ، روغن ، تخم مرغ گوشت ( قرمز و گوشت مرغ و ماهی ) لبنیّات (شیر ، پنیر ، ماست ) و میوه ها و سیفی جات و حبوبات شامل کالاهای اساسی مردم هستند . اگر این مراحل به درستی اجرا شود دغدغه های مردم بر آورده شده و می مونه مسکن و وام ازدواج جوانان و اشتغال آفرینی برای قشر آسیب پذیر جوان که با اجرای درست این مورد خاص گناه و فقر و بی بند وباری در جامعه از بین خواهد رفت و گزینه فرزند آوری و آرامش جامعه رنگ زدگی به خود خواهد گرفت و دولت و مردم به سربلندی ایران افتخار خواهند کرد و نقشه های شوم بدخواهان و اجانب را به زباله دان تاریخ خواهند سپرد . البتّه به شرطی که دولت قیمت بنزین را بدون نظر سنجی و رضایت مردم بالا نبرد و باعث تورّم دگر باره در جامعه نشود . سپاسگزارم از دولت و حکومت مقتدر و با صلابت ایران .(سلام فرمانده)

    پاسخ

    من از همسرم ۲ سال پیش جدا شدم ولی در اول خرداد یارانه ام را جدا کردم ولی هنوز یارانه به حسابم واریز نشده است

    پاسخ

    بامن ازدواج میکنی؟

    پاسخ

    🤣🤣🤣 خدا شفات بده

    پاسخ

    از مسول های ما وطن فروش تر ریا کارتر دزدتر و نادان تر نیست در جهان که با ملت خودش این ظلم هارودر حقشون میکنن خدا ازتون نگذره بالاخره آه دل ما ایرانی ها دامن کثیفتون رو میگیره و نابودیتون رو جشن میگیریم اون روز زیاد دور نیست!!!!

    پاسخ

    اخه به ما گشنه ها چه ربطی داره کی یارانه شامل حالش شده یانه لاقل بزارید مابرداشت کنیم مال اونارم هروقت واریز کردید برداشت کنن مردیم بابا از موجودیه بی ارزش برداشت نشدنی اقای رییسی عزیز جلوی برداشت هارو باز کن بزار حالشو ببریم خیر ببینی

    پاسخ

    سلام.امروربهم.گفتن.مدت.اجارت.تمام.60میلیون.رهن.نمیخوام.برای.درد.شماره.کارت.بخواید.چون.اگرپدری.نتواند.تنهاارزوی.بچه.اش.دوچرخه.است.جورکند.بنظرتان. الان.باید.نفس.بکشه.فکرکردم.خودم.خلاص.کنم.تحمل.زجرکشی.رودیگه.ندارم

    اینقدر هم.دست.تمنابسوی.ش.درازکردم.دیگه.هم.خداببخش……شکم.کشنه.دینداری.حالیش.نیست

    پاسخ

    ای ملت بدبخت و بی آینده مملکت نمونه و دسته گل رو دو دستی تحویل این بی وطنهای بی رحم کردین و اینها هم که بیسواد و ادم کش و دروغگو و دشمن ایران خودشون گفتن که از ۵۷ که سوارتون شدن دیگه پیاده نمیشن.البته بزبون خوش.

    پاسخ

    حیف نظر و کلمه و وقت که واسه شما صرف بشه پول میزارین توی حساب مسدود میکنین ،بچه گول میزنین اونیکه ما رو فرض کردین خودتونید ،بی وجدانها

    پاسخ

    عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد، بنده دریک شهرستان شمالی که وضعیت معیشتی مردم نسبتا خوب هست زندگی میکنم یک هفته ای است که داد مردم از بابت خرید نان و گرانی افسار گسیخته دیگر بشدت پرخاشگری میکنند بعبارتی دقیقتر اعتراضات شروع بشود این مردم هم جزو معترضین بالقوه خواهند بود این یعنی آشپز آنقدر آش شور کرده که باید عوض بشه

    پاسخ

    اینا با این یارانه ها ملتو بیشتر فقیر کردن و بیشتر به نفع خودشون بود تا مردم نمونش حقوق ۵۰ درصدی کارمندان و نمایندگان مجلس مثلا انقلابی اینا اگه چیزی به نفع خودشون نباشه هیچوقت به نفع مردم کار نمیکنن اینو مطمئن باشید

    پاسخ

    مردم آگاه باشید‌‌. اینا خودشون میدونن چقدر بیسوادن. نزارید بیشتر از این بهتون ظلم کنن.

    پاسخ

    خدانبخشه کسی روکه پیشنهادکالابرگ داده نمی‌خواهیم کالابرگ لطفانقدبدیدیارانه ماروبه کی بگیم ماگوشت وبرنج نمیخوریم دق شدیم زندگی ماازهم میپاشه نکنیدبامااین کار مانه شغلی نه ماشینی نه خونه ونه زمینی بایک کلیه گوشه خونه افتادم اونوقت ماروانداختن ت گروه دهک چهاربه بالاانصافتون کجااااااست ای خداااااا به دادمون برس نقدنقدنقدنقدبدیدیارانه ماروبه تنمون رواینقدرنلرزونیداههههههه😩😩😩😭😭😫😫😠😠😠💔💔

    پاسخ

    توکه هیچی دست خودت نیست حتی نفس کشیدنت بیخودمیکنی توسایت بخش نظردهی میزاری..چرامردش نیستی پیام مردمو پخش کنی ها؟؟؟بریدچادرسرکنیدهیچی نگید..

    پاسخ

    حتی جرات پخش پیام مردمم ندارید…من جای شمااصحاب ور دستی رسانه باشم میرم یه ذره سم میگیرم خلاص..چندتاپیام گذاشتم جرات ندارن بزارن.. هرچی بنفع خودتونو ارباباتون باشه میزارید

    پاسخ

    سلام
    با توجه به وضعیت قیمتها در بازار و عدم دسترسی همه مردم به میادین و مراکز توزیع یارانه ایی کالا بهتر است یارانه ها به صورت نقدی پرداخت شوند به ویژه اینکه بسیاری از مردم زمانی برای خرید کالا های یارانه ایی از مراکز رسمی و دولتی عرضه کالا ندارند.
    در مورد پرداخت خرداد ماه، بهتر است یارانه افرادی که تعیین تکلیف شده اند پرداخت شود چون دست اکثر مردم خالی است. و به این ترتیب پرداخت یارانه این ماه به صورت تدریجی و به موازات تعیین تکلیف درخواست ها و شکایات مردم صورت گیرد.

    پاسخ

    صدقه باعث دفع بلای بی پولی میشودشمااین ماه صدقه ندادین وگرنه حاجتتون براورد میشد

    پاسخ

    درود…فقط میشه دریک جمله بگم خودتونو یارانه وهرکی طراح ایچنین طرحهای مزخرفی هست بریدبه جهنم…لعنت به قبراموات هرمسئولی ک بفکرمردمش نیست هرمسئولی

    پاسخ

    واقعا موندیم چیکارکنیم دولت به فکر مردم باشیدماپول نقدمیخوایم کوپن نمی‌خوایم وگرانی هم نباشه مابااون هیچی نمی‌تونیم بخریم بااین همه گرونی

    پاسخ

    هدف این بود که کم کم یارانه یک ماه پرداخت نشه .آغازپرداخت یارانه اول هرماه پرداخت میشد وهمین یارانه انتقال دادن به ۱۰برج وسپس ۲۰برج واینک پایان برج نتیجه اینکه یک ماه یارانه فقرا سربه نیست کردن یعنی بااین توضیح همان یارانه بایکماه تاخیری حالی که نوبت یارانه بعدی رسیده بود همزمان با ماه نو پرداخت شد ومایک یارانه طلب کاریم

    پاسخ

    ای برید بمیرید با یارانتون کل عالم آدم میخندن بهتون اقا ما خر ما نفهم ما از ز سیاست هیچی نمی‌دونیم ولی بجان عزیزترینم کم آوردم بدجور ی جنگ راه بندازید هممون بکشید ولی زجر کش نکنید گشنه نکنید شرمنده خانواده مهمان نکنید 😭😭😭😭😭😭

    پاسخ

    س ل ام خدامیدونه چه فیلمی سرمردم میخواهند بازدوباره درست کنند

    پاسخ

    تو به این دری وری وچرت و پرت گفتنت میگی خبر مثلا اومدی ملتو از سردر گمی خلاص کنی …..احتمالا یارانه خرداد اواخر ماه پرداخت میشه…
    چشم بسته داری غیب میگی شبا نزدیک پنجره نخاب

    پاسخ

    امروز توی خبر ها دیدم چندین تریلی روغن و مواد غذایی که گیر خودمون نمیاد و (خداشاهده خیلیها حسرت یک کیلو گوشت خریدن به دل بچه هاشون مونده ) بردن برای افغانستان توی چندین شهر دادن بمردم اونجا. نوشته بود این کمکها علاوه بر کمک های روزهای قبله 😑😐😐😶خاک برسر این وطن فروشهای کثیف.

    پاسخ

    سلام کالابرگ بدرد چی میخوره اخه بعضیا میخان کرایه خونه بدن بعضیا یچیز دیگر میخان بخرن خداوکیلی اینکارو نکنین یارانه نقدی بدین هرچند قیمتها بالا رفته بلخره مردم میتونن یارانه نقدیرو کرایه خونه بدن یا هرکار دلشون بخاد خب یارانه حق مردمه چرا این حقو از مردم میگیرین خدارو خوش نمیاد ممنون میشم اگ یارانه رو نقدی هرما واریز کنین تشکر

    پاسخ

    اینا ازسیاست کثیف دولته اول اومدن یارانه رازیاد کردن به این بهانه همه اجناسا چندبرابر کردن که یعنی اضافیشا میدن اینم چطور جنسا دهبرابر بیشترشده یارانه را سه برابر کردن بعدمیگن یارانه ۷برابر شده مگه یارانه معیشتی را دادن که میگن حالاهم که مخوان اینم ندن خدا لعنتشون کنه که هیچ جور جیبشون پرنمیشه سیرم نمیشن

    پاسخ

    واقعا خجالت نمی‌کشید؟؟ پول ریخته شده به حساب بعدا نمی‌ذارن برداشت بشه!!! پس غلط کرده هرکس که گفته پول ریخته شده به حساب!!! ماروچی حساب میکنید… ازاسب افتاده ایم اماازاصل نیفتاده ایم.

    پاسخ

    سلام عرض ادب …هیچی دلیل جز اینکه پول رو بزارن تو حیاب سودش بخشی از یارانه رو تامین کنه ی بخشش هم با یک ملیون ماه قبل مردم ساکت کنن الان شیر هقت هزاری اردیبهشت رو من خریدم هفده هزارتومن

    پاسخ

    سلام
    من و پسرم باهم زندگی میکنیم ماه گذشته به حساب یارانه ای ما۱۶۰۰ واریزکردنداولین ۴۰۰تومن و برداشت کردیم تا دیروز ۷۰۰ و خوردی تو حساب غیر قابل برداشت بود امروز که موجودی گرفتم دیدم صفر شده می خوام دلیلش رو بگن لطفا

    پاسخ

    دلیل نپرداختن یارانه خرداد چیزی نیست مگر اینکه تو فکر نقشه ای هستن که چجوری یارانه رو بدزدن از ملت و مبالغ فر ضا ۸۵۰هزار ت رو تبدیل به ۱۵۰ت بکنن منتظرن این سروصداهای معترض بخابه و طرحشون رو اجرایی کنن
    دنبال دلیل دیگه ای نباشیناینمدل مسخره بازی و لودگی فقط از حرومزاده های مسول برمیاد ُکه ۳ هفته پولی رو بدن بحساب اما اجازه برداشت ندن بهت

    پاسخ