;
coinex

آنچه از بازی The Last of Us Part 1 انتظار داریم

در این مقاله، آنچه که از بازی The Last of Us Part 1 انتظار داریم را در 10 نکته برای شما فراهم کرده‌ایم. این بازی 11 شهریور برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

ریمیک بازی The Last of Us کمتر از دو ماه دیگر با نام بازی The Last of Us Part 1 عرضه می‌شود. اگرچه واکنش‌های اولیه از رونمایی بازی تا حدودی متفاوت بود، اما هنوز موارد زیادی وجود دارد که ما در مورد آن‌ها اطلاعات کمی داریم. هدف اصلی ساخت مجدد این بازی، بازسازی عنوان اول با تمام پیشرفت‌های گیم‌پلی و موارد مهم دیگر است و اگر به درستی اجرا شود، می‌تواند ارزش وقت گذاشتن مجدد را داشته باشد.

Naughty Dog هنوز به‌صورت رسمی تایید نکرده است که بازی The Last of Us Part 1 شامل چه بهبودهایی می‌شود؛ اما ما در اینجا قصد داریم در مورد چند مورد از بزرگ‌ترین‌ انتظاراتی که از این بازی داریم صحبت کنیم.

10 چیزی که از بازی The Last of Us Part 1 انتظار داریم

01. مراحل وسیع‌تر

Naughty Dog با انتشار هر بازی جدید در چند سال اخیر، مراحل بزرگ‌تر و طراحی سطح بازتری را در بازی‌های خود گنجانده است. همین امر در مورد The Last of Us Part 2 هم صادق بود. نسخه اصلی The Last of Us در دسته بازی‌های فوق خطی قرار داشت و افرادی که دوست دارند این تغییر را در ریمیک بازی ببینند، کم نیستند. تنظیم بخش‌هایی از بازی به گونه‌ای که مراحل آن بزرگ‌تر و گسترده‌تر شود و حق انتخاب بیشتری در گیم‌پلی در دسترس قرار بگیرد، تا حد زیادی به تجربه‌ای تازه از بازی The Last of Us Part 1 کمک خواهد کرد.

آنچه از بازی The Last of Us Part 1 انتظار داریم

02. جست و جو و کاوش بهتر

این ویژگی با نکته اول ما در ارتباط است. کاوش در بازی اصلی The Last of Us خیلی مورد توجه قرار نگرفت، در حالی‌که قسمت 2 در نهایت این‌که یک بازی خطی بود، اما به لطف مراحل بسیار وسیع‌تر و ظریف‌تر که برای آن طراحی شده بود، جست و جو و کاوش در آن بیشتر و بهتر به‌‌نظر می‌رسید. ایجاد تعادل بین داستان خطی و کاوش در بازی راه مناسبی برای بازسازی این عنوان خواهد بود. بازی که سرعت و حرکت رو به جلو در داستان بازی را با خطی ماندن خود حفظ می‌کند، شایستگی زیادی دارد تا با داشتن فضای کافی و آزادی عمل برای کاوش، به بازیکنان این احساس را بدهد که می‌توانند هراز گاهی از مسیر اصلی خارج شده و به گشت و گذار در آن بپردازند و همچنین برای آن هم تروفی نیز در نظر گرفته شود.

03. بهبود حرکت

یکی از مهم ترین عناصر The Last of Us Part 2 که آن را به بازی بهتری نسبت به نسخه قبلی خود تبدیل کرده بود، حرکت دادن کاراکترها بود. شخصیت الی برای کنترل و بازی کردن، خیلی بهتر از جوئل به‌نظر می‌رسید. او زیرک‌تر، سریع تر و بسیار پر تحرک‌تر است. او می‌تواند بپرد، می‌تواند بخزد، می‌تواند از دیوارها و شکاف‌ها عبور کند، می‌تواند روی طناب‌ها تاب بخورد و مواردی دیگر. همه این ویژگی‌ها باید در بازی The Last of Us Part 1 نیز آورده شوند تا حرکت دادن شخصیت جوئل را در مقایسه با الی بهبود ببخشد. البته این تغییرات باید با طراحی مراحل در کنار یکدیگر انجام شوند تا این پیشرفت‌ها ارتقای بزرگی برای بازی به‌حساب بیاید.

04. هوش مصنوعی بهبود یافته

این ویژگی یکی از آن انتظاراتی است که به احتمال بسیار زیاد آن را خواهیم دید. Naughty Dog و Neil Druckmann تاکید کرده‌اند که ریمیک بازی The Last of Us Part 1 دارای هوش مصنوعی است که در نسخه دوم این بازی به‌کار گرفته شده و به خودی خود بسیار هیجان‌انگیز است. هوش مصنوعی فوق‌العاده واقع گرایانه‌ای که باعث می‌شد دشمنان با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و به شما واکنش نشان دهند در کنار حضور و اقدامات به موقع شما، بازی مخفی کاری و ماجرایی فوق‌العاده هیجان انگیزی را در The Last of Us Part 2 ایجاد می‌کرد. بنابراین داشتن ویژگی‌های هوش مصنوعی مشابه نیز در ریمیک این عنوان باعث می‌شود که شاهد یک پیشرفت چشم‌گیر در آن باشیم.

آنچه از بازی The Last of Us Part 1 انتظار داریم

05. ارتقاء QOL

بازی The Last of Us Part 2 علاوه بر پیشرفت‌های بزرگ گیم‌پلی در کنار هوش مصنوعی، طراحی مراحل، حرکت کاراکترها و موارد دیگر، گیم‌پلی نسل قبلی خود را به روش‌های جزئی‌تری نیز بهبود بخشیده بود. این بهبودهای جزئی که از آن به‌عنوان کیفیت زندگی (quality-of-life) نام برده می‌شود می‌تواند در ریمیک بازی The Last of Us Part 1 نیز حضور داشته باشد. به‌عنوان مثال شاید دادن یک چاقو به جوئل به جای تکه‌ شیشه‌هایی که می‌شکند و باید تعویض می‌شد (البته دلیلی در داستان وجود داشت که چرا الی چاقوی دائمی داشت و جوئل نداشت) یک بهبود مناسب به‌نظر برسد. همین‌طور ویژگی‌هایی که در قسمت دوم برای ساخت صدا خفه کن وجود داشت، می‌تواند به نسخه ریمیک بازی The Last of Us Part 1 آورده شود، به خصوص اگر بازی گیم‌پلی مخفی‌کاری خود را همان‌گونه که ما انتظار داریم، گسترش دهد.

06. ادغام Left Behind

Naughty Dog تایید کرده است که این بازی شامل محتوای دانلودی Left Behind که در بازی اصلی وجود داشت نیز می‌شود. این یک خبر فوق العاده است. Left Behind یک محتوای عالی از نظر داستان و گیم‌پلی داشت که ما را با یک بعد دیگر از الی آشنا می‌کرد. اما دقیقا چگونه قرار است بخشی از تجربه ما از ریمیک نسخه اول باشد؟ آیا یک قسمت جداگانه خواهد بود که به تنهایی قابل دسترس است یا به صورت ارگانیک در خود بازی ادغام خواهد شد و بخشی یکپارچه از تجربه اصلی خواهد بود؟ امیدواریم گزینه دوم درست از آب در بیاید، زیرا نه تنها تجربه طولانی‌تر و لذت‌ بخش‌تری را ایجاد می‌کند، بلکه به غنی‌تر شدن داستان بازی نیز کمک خواهد کرد.

07.  درجات سختی بازی

The Last of Us Part 2 با گزینه‌های متعددی که برای انتخاب توسط بازیکن در دسترس قرار داشت، پیشرفت‌های باورنکردنی را به‌وجود آورده بود و Naughty Dog هم تایید کرده است که این موارد در ریمیک نسخه اول نیز ارائه خواهند شد. امیدواریم که این موارد شامل گزینه‌های تنظیم دشواری بسیار انعطاف‌پذیر نیز باشد. به جای داشتن تعداد معینی از درجات سختی در بازی که همیشه وجود دارند، باید به بازیکنان همانند نسخه دوم اجازه داده شود تا مقیاس دشواری عناصری مانند مخفی کاری، رفتار دشمنان، میزان در دسترس بودن منابع و موارد دیگر را به‌صورت جداگانه انتخاب کنند. به بازیکنان اجازه دهید هر طور که مایل هستند بازی کنند.

08. حالت PERMADEATH

آنچه از بازی The Last of Us Part 1 انتظار داریم

The Last of Us Part 2 واقعا دارای طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها در بخش درجات سختی بود که در نهایت نشان دهنده انعطاف بالای این بازی برای انتخاب درجات سختی توسط بازیکنان بود. برای کسانی که خواهان یک چالش واقعی بودند، اضافه شدن درجه سختی Grounded و Permadeath پس از عرضه این بازی، غیر قابل چشم پوشی بود. حالت Grounded احتمالا از همان ابتدا در این ریمیک گنجانده خواهد شد، زیرا به یک سنت برای این سری تبدیل شده است، اما امیدواریم که درجه سختی Permadeath نیز به این بازی اضافه شود. طبیعتا این درجه سختی، تجربه‌ای نیست که همه از آن لذت ببرند، و فقط برای افرادی مناسب است که دوست دارند بازی را تبدیل به جهنم کنند. بنابراین امیدواریم که Permadeath از ریمیک نسخه اول جا نماند.

09. تغییراتی در داستان بازی

در حال حاضر می‌دانیم که کات سین‌های بازی The Last of Us Part 1 دوباره ضبط نشده‌اند و فقط استفاده مجدد از چیزی است که برای بازی اصلی ساخته شده بود. اما برای بهتری دیده شدن آن‌ها مقداری بهینه سازی صورت گرفته شده است. آیا این بدان معنا است که از نظر داستانی، این بازی یک کپی جزء به جزء از بازی اصلی خواهد بود؟ امیدواریم که این گونه نباشد. ساخت ریمیک نسخه اول فرصتی عالی برای ایجاد تغییراتی در داستان بازی است تا کمی بهتر به قسمت دوم ارتباط پیدا کند. شاید تغییر در سکانس آخر بیمارستان فایرفلای و نشان دادن شخصیت ابی جوان به‌مدت چند ثانیه، راه مناسبی برای مرتبط کردن داستان نسخه اول و دوم باشد.

10. حالت پرفورمنس

آنچه از بازی The Last of Us Part 1 انتظار داریم

احتمال پیاده سازی این حالت بسیار زیاد است. به‌نظر می رسد که تمام هدف ساخت بازی The Last of Us Part 1 ارتقاء فنی و بصری باشد که پلی استیشن 5 قادر به نمایش آن است. این تغییرات باید شامل گزینه‌های بهتری در پرفورمنس بازی ایجاد کند. داشتن چند حالت گرافیکی در اکثر بازی‌های فرست پارتی سونی به یک استاندارد تبدیل شده است، بنابراین امیدواریم که نسخه ریمیک از این قاعده مستثنی نباشد و حداقل یک حالت داشته باشد که پرفورمنس بازی را در اولویت قرار دهد و نرخ فریم بالاتری را ارائه کند.

بازی The Last of Us Part 1 در تاریخ 2 سپتامبر (11 شهریور) برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد. به گفته سازندگان نسخه پی‌سی نیز در حال توسعه است و در تاریخی که در آینده اعلام خواهد شد، منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

شما چه انتظاراتی را از بازی The Last of Us Part 1 دارید؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gamingbolt

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر