;
coinex

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 8 ؛ تقابل بزرگان سامسونگ

در این متن به مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 8 سامسونگ می‌پردازیم. دو پرچمدار 2018 و 2017 سامسونگ در دو سری متفاوت، چه عملکردی در مقابل یکدیگر دارند؟ با تکراتو همراه شوید.

اگر به گوشی‌های قدرتمند با صفحه نمایش بزرگ علاقه دارید، پس حتما دو گوشی سنگین‌وزن سامسونگ را در نظر گرفته‌اید. در حال حاضر، سامسونگ گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8)، بزرگ‌ترین گوشی این کمپانی کره‌ای محسوب می‌شود؛ اما نسخه‌ی جدیدتر، یعنی گلکسی اس 9 پلاس (Galaxy S9 Plus) با ویژگی‌هایی همراه است که در برخی قسمت‌ها، برگ برنده را در اختیار این گوشی قرار می‌دهد. با مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 8 سامسونگ به بررسی مشخصات و قابلیت‌های این دو پرچمدار می‌پردازیم. در ادامه،‌ جدول مشخصات کامل این گوشی‌های هوشمند را مشاهده می‌کنید.

جدول مشخصات

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 8

مشخصات گلکسی نوت 8 گلکسی اس 9 پلاس
ابعاد 162.5 در 74.8 در 8.6 میلی‌متر (6.40 در 2.94 در 0.34 اینچ) 157.7 در 73.8 در 8.5 میلی‌متر (6.21 در 2.91 در 0.33 اینچ)
وزن 195 گرم 189 گرم
اندازه نمایشگر 6.3 اینچ آمولد 6.2 اینچ آمولد
رزولوشن صفحه نمایش 2960 در 1440 پیکسل با تراکم 521 پیکسل در هر اینچ 2960 در 1440 پیکسل با تراکم 531 پیکسل در هر اینچ
سیستم عامل اندروید 7.1.1 اوریو با قابلیت آپدیت به اندروید 8.0 اوریو. رابط کاربری Samsung Experince اندروید 8.0 اوریو. رابط کاربری Samsung Experience 9
حافظه داخلی 64 گیگابایت، 128 گیگابایت، 256 گیگابایت 64 گیگابایت، 128 گیگابایت، 256 گیگابایت
میکرو اس دی کارت دارد. قابلیت افزایش تا 256 گیگابایت دارد. قابلیت افزایش تا 400 گیگابایت
خدمات پرداخت سامسونگ پی، اندروید پی اندروید پی، سامسونگ پی
پردازنده کوالکام اسنپدراگون 835 کوالکام اسنپدراگون 845
رم 6 گیگابایت 6 گیگابایت
دوربین دوگانه با دو لنز 12 مگاپیکسلی. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی دوگانه با دو لنز 12 مگاپیکسلی. دیافراگم متغیر. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی
ویدیو کیفیت 2160 با سرعت 30 فریم در ثانیه. 1080 پیکسل با سرعت 60 فریم در ثانیه. 720 پیکسل با سرعت 240 فریم در ثانیه کیفیت 2160 با سرعت 30 فریم در ثانیه. 1080 پیکسل با سرعت 240 فریم در ثانیه. 720 پیکسل با سرعت 960 فریم در ثانیه
نسخه‌ی بلوتوث 5.0 5.0
پورت‌ها جک هدفون 3.5 میلی‌متری، یو‌اس‌بی نوع سی جک هدفون 3.5 میلی‌متری، یو‌اس‌بی نوع سی
سنور اثرانگشت دارد دارد
مقاومت در برابر آب IP68 IP68
باتری 3300 میلی‌آمپر ساعت، پشتیبانیز از شارژ سریع Quick Charge 2.0 و شارژ وایرلس 3500 میلی‌آمپر ساعت، پشتیبانی از شارژ سریع Quick Charge 2.0 و شارژ وایرلس
تنوع رنگی مشکی، طلایی، خاکستری، آبی مشکی، آبی، بنفش
قیمت 950 دلار 840 دلار

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 8

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 8 عملکرد، عمر باتری و شارژ

عملکرد، عمر باتری و شارژ

گلکسی اس 9 پلاس به سیستم روی تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون 845 مجهز شده است. اما گلکسی نوت 8 که پرچمدار سری نوت سال 2017 این کمپانی محسوب می‌شود، با تراشه‌ی اسنپدراگون 835 همراه است. پردازنده‌ی جدیدتر کوالکام، علاوه بر سرعت بالاتر، مصرف بهینه‌تری دارد و بسیاری از ترفندها و راهکارهای مختلف را امکان‌پذیر می‌‌کند. از آنجاییکه هر دو گوشی پرچمدار به رم 6 گیگابایتی مجهز هستند، پس قطعا گلکسی اس 9 پلاس با پردازنده‌ی قوی‌تر، عملکرد اجرایی بالاتری دارد.

برتری دیگر گلکسی اس 9 پلاس،‌ باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی است؛ این در حالیست که گلکسی نوت 8 از باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. اما نکته‌ی جالب اینجاست که عملکرد نوت 8 در آزمون‌های عمر باتری، عملکرد بهتری را نشان داده است. هر دو گوشی پرچمدار سامسونگ از شارژ وایرلس (بی‌سیم) و شارژ سریع کوالکام، یعنی Quick Charge 2.0 پشتیبانی می‌کنند. با این ویژگی، باتری این گوشی‌های هوشمند در عرض 90 دقیقه، به طور کامل شارژ می‌شود و در عرض 30 دقیقه، بیشتر از 40 درصد از ظرفیت باتری را پر می‌کند. برتری جزئی پرچمدار 2018 سامسونگ باعث شده تا برنده‌ی این بخش از مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 8 سامسونگ را به سختی انتخاب کنیم.

برنده: سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس


بیشتر بخوانید: مقایسه ال جی وی ۳۵ تین کیو با گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس؛ تقابل پرچمدارها


طراحی و مقاومت

طراحی و مقاومت

زبان طراحی سامسونگ همچنان ادامه دارد. هر دو گوشی گلکسی اس 9 پلاس و گلکسی نوت 8 سامسونگ از صفحه نمایش‌های مشابه که گوشه‌های خمیده دارد، برخوردار هستند. حاشیه‌ی باریکی نیز در لبه‌ی بالایی و پایینی صفحه نمایش دیده می‌شود. خمیدگی گوشه‌ی گلکسی اس 9 پلاس از نوت 8 بیشتر است، اما در مجموع، تفاوت چشمگیری مشاهده نمی‌شود. تفاوت بزرگ در پنل پشتی این دو دستگاه نهفته است. ماژول دوربین دوگانه در گلکسی اس 9 پلاس به صورت عمودی چیده شده و اسکنر اثر انگشت نیز کمی پایین‌تر از ماژول قرار گرفته است. اما گلکسی نوت 8 با چیدمان افقی در دوربین دوگانه همراه شده و اسکنر اثر انگشت، در سمت راست ماژول دوربین تعبیه شده است. محل قرارگیری این اسکنر در گلکسی اس 9 پلاس بهتر از نوت 8 است. دسترسی به این سنسور آسان‌تر شده و احتمال لمس لنزهای دوربین، کمتر شده است. علاوه بر این، گلکسی اس 9 پلاس کمی سبک‌تر و کوچک‌تر است؛ این دو مورد برای یک گوشی‌ بزرگ، ویژگی‌های مثبتی به شمار می‌روند.

گلکسی اس 9 پلاس به اسپیکرهای استریو مجهز شده که در گوشی گلکسی نوت 8 وجود ندارد. هر دو گوشی پرچمدار سامسونگ از استاندارد ضد آب IP68 برخوردار هستند و احتمال شکستن آنها در سقوط‌ها نیز به یک میزان است. در این بخش از مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 8 سامسونگ باید گوشی جدیدتر این کمپانی را به عنوان برنده انتخاب کنیم.

برنده: سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

صفحه نمایش

صفحه نمایش

متمایز کردن دو گوشی سامسونگ در این بخش از مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 8 بسیار دشوار است. پرچمدار فعلی سری نوت سامسونگ از صفحه نمایش بزرگ‌تر 6.3 اینچی برخوردار شده است؛ این در حالیست که اس 9 پلاس از نمایشگر 6.2 اینچی بهره می‌برد. هر دو گوشی از رزولوشن 2960 در 1440 پشتیبانی می‌کنند. تراکم پیکسل گلکسی اس 9 پلاس، 529 ppi و تراکم پیکسل نوت 8، 521 ppi است. این اختلاف جزئی، چیزی از ارزش‌های صفحه نمایش گلکسی نوت 8 کم نمی‌کند. به همین دلیل،‌ در این بخش از مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 8 سامسونگ هیچ برنده‌ای نداریم.

برنده: مساوی


بیشتر بخوانید: مقایسه ال‌جی جی ۷ تین‌کیو با سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس [تماشا کنید]


دوربین

دوربین

گلکسی نوت 8، اولین گوشی سامسونگ است که به دوربین دوگانه مجهز شده که دو لنز 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و f/2.4، تنظیمات آن را تشکیل می‌دهند. این تنظیمات دوربین به شما اجازه می‌دهد که روی سوژه‌ی عکس‌های خود زوم کنید، بدون اینکه جزئیات تصویر از بین برود یا وضوح آن کمتر شود. این دوربین همچنین از افکت بوکه پشتیبانی می‌کند که در آن، تار شدن تصویر پس زمینه باعث می‌شود که سوژه‌ی اصلی با وضوح بیشتری به ثبت برسد. کمپانی سامسونگ در طراحی گلکسی اس 9 پلاس، تنظیمات دوربین را تغییر داده است. البته این گوشی همچنان به دو لنز 12 مگاپیکسلی مجهز شده،‌ اما دیافراگم متغیر دارد. به بیان بهتر،‌ دریچه‌ی دیافراگم این دوربین‌ها بین f/1.5 تا f/2.4 تغییر می‌کند. دریچه‌ دیافراگم بزرگ‌تر f/1.5 باعث می‌شود که دوربین،‌ نور بیشتری را جذب کند و در نتیجه‌ی آن، عکس‌های بهتری در شرایطی با نور کم اتاق یا شب‌ به ثبت برسند.

اما اگر از کاربرانی هستید که به فیلم گرفتن علاقه دارید،‌ باید بگوییم که پرچمدار سری گلکسی اس سامسونگ در سال 2018 از ویژگی سوپر اسلو موشن برخوردار شده است که می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت 720 پیکسل را با سرعت 960 فریم در ثانیه ضبط کند. دوربین گلگسی اس 9 پلاس همچنین می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 1080 پیکسل را با سرعت 240 فریم در ثانیه ضبط کند. این در حالیست که گلکسی نوت 8 سامسونگ به فیلمبرداری 1080 پیکسل با سرعت 60 فریم در ثانیه و 720 پیکسل با سرعت 240 فریم در ثانیه محدود شده است. این گوشی‌‌های سامسونگ،‌ دوربین سلفی یکسانی دارند،‌ اما عملکرد فوق‌العاده در عکسبرداری نور کم و ضبط ویدیو‌ی سوپر اسلو موشن باعث شده تا برنده‌ی این بخش از مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 8 را به سادگی انتخاب کنیم.

برنده: سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

نرم‌افزارها و آپدیت

نرم‌افزارها و آپدیت

گلکسی نوت 8 سامسونگ همراه با اندروید 7.1.1 نوقا  و رابط کاربری Experience راه‌اندازی شد. کاربران این گوشی هوشمند به‌زودی آپدیت اندروید 8.0 اوریو را دریافت خواهند کرد. اما گلکسی اس 9 پلاس  از همان آغاز به اندروید 8.0 اوریو و رابط کاربری Experince 9 مجهز بود. گلکسی نوت 8 به لطف قلم استایلوس اس پن، با برخی ویژگی‌های نرم‌افزاری همراه است، اما گلکسی اس 9 پلاس که به نسخه‌ی جدیدتر اندروید و رابط کاربری سامسونگ مجهز شده، با برخی ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید مثل تغییر صفحه به لنداسکیپ همراه است.

گوشی جدید اس 9 پلاس همچنین آپدیت‌های نرم‌افزاری را زودتر دریافت خواهد کرد.

برنده: سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس


بیشتر بخوانید: مقایسه دوربین هواوی پی ۲۰ با گلکسی اس ۹ پلاس [تماشا کنید]


ویژگی‌ها

ویژگی‌ها

اگر به دنبال ویژگی‌ها و ترفندهای موبایلی هستید، با خرید گوشی‌های سامسونگ، بهترین گزینه‌ها را در اختیار دارید. هر دو گوشی گلکسی اس 9 پلاس و گلکسی نوت 8 از دستیار هوش مصنوعی بیکسبی برخوردار هستند. علاوه بر این، از دکس استیشن (Dex Station) پشتیبانی می‌کنند. با اتصال این گوشی‌ها به این گجت می‌توانید از دستگاه خود به عنوان یک کامپیوتر دسکتاپ استفاده کنید. گوشی گلکسی نوت 8 به قلم استایلوس اس پن مجهز شده که به شما اجازه می‌دهد روی دستگاه یادداشت کنید یا نقاشی بکشید. این کمپانی کره‌ای، برخی از بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری را اعمال کرده تا کاربرد و بهره‌وری قلم استایلوس اس پن را بیشتر کند. البته بسیاری از افراد معمولا از این قلم‌ها استفاده نمی‌‌کنند، با اینحال یک امتیاز بزرگ برای گلکسی نوت 8 محسوب می‌شود. ویژگی‌های منحصربه‌فرد قلم استایلوس باعث شده تا برنده‌ی این بخش از مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 8 سامسونگ، پرچمدار 2017 این کمپانی باشد.

برنده: سامسونگ گلکسی نوت 8

قیمت

گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با اسقبال خوبی در بازارهای جهانی روبرو هستند و به همین دلیل نیز به آسانی در هر فروشگاهی پیدا می‌شوند. گلکسی نوت 8 در بازارهای جهانی با قیمت 950 دلار به فروش می‌رسد،‌ اما گلکسی اس 9 پلاس با قیمت کمتر 840 دلاری در دسترس قرار می‌گیرد. پرچمدار سری نوت سامسونگ در زمان عرضه‌ی خود با ویژگی‌های منحصربه‌فردی همراه بود که این برچسب قیمتی را توجیه می‌کرد. اما گوشی جدیدتر این کمپانی با قیمت کمتری به فروش می‌رسد.

برنده: سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

برنده‌ی نهایی مقایسه گلکسی اس 9 پلاس با گلکسی نوت 8 سامسونگ

ویژگی‌ها و مشخصات جدیدتر گلکسی اس 9 پلاس باعث شده تا این گوشی را به عنوان برنده‌ی نهایی این رقابت انتخاب کنیم. علاوه بر اینکه با برچسب قیمتی کمتری به فروش می‌رسد. اگر به ویژگی‌های اختصاصی قلم استایلوس اس پن اهمیت می‌دهید، پس قطعا نوت 8 را انتخاب می‌کنید. در غیر اینصورت، گلکسی اس 9 پلاس را پیشنهاد می‌کنیم. این گوشی، سرعت بالاتری دارد و با طراحی جدیدتری همراه است. عملکرد دوربین نیز تقویت شده و عمر باتری بیشتری دارد. البته کسانی که در حال حاضر از گوشی گلکسی نوت 8 استفاده می‌کنند، ترجیح می‌دهند که منتظر نسخه‌ی جدید گلکسی نوت 9 بمانند. آپگرید از نوت 8 به گلکسی اس 9 پلاس، تفاوت زیادی ندارد و پیشنهاد ما این است که منتظر بمانید. گلکسی اس 9 پلاس، گوشی جدیدتر این کمپانی بزرگ کره‌ای است؛ اما نوت 8 نیز قابلیت‌ها و قدرت فراوانی دارد و هنوز هم از بهترین گوشی‌های هوشمند بازار به شمار می‌رود.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر