;
coinex

بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس ؛ ویژگی‌هایی که این محصول را خاص می‌کنند!

اپل در ساخت گوشی های خاص شهرت دارد و آیفون 11 پرو مکس هم استثنا نیست. در این مطلب به معرفی بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس پرداخته‌ایم.

اگر از طرفدارن گوشی های اپل هستید، می‌توانید آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس را خریداری کنید. این دو گوشی از بهترین اسمارت فون های مخصوص عکاسی و فیلم برداری هستند و حالت شب و نمایشگر بسیار خوبی را در اختیار شما می‌گذارند. اپل در ساخت این گوشی هایش از پردازشگر بسیار سریعی هم استفاده کرده است. در ادامه شما را با بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس آشنا می‌کنیم. با تکراتو همراه باشید.

بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس

قابلیت های لمسی جدید

اگر آیفون 11 پرو مکس اولین گوشی آیفون بدون دکمه خانه شماست، باید مدتی زمان بگذارید و نحوه استفاده از فرامین لمسی جدید آن را یاد بگیرید. یادگیری نحوه استفاده از این فرامین بسیار ساده است و وقت زیادی را از شما نمی‌گیرد. این فرمان‌ها کارایی آیفون جدیدتان را به میزان زیادی ساده می‌کنند و افزایش می‌دهند.

روش انتقال مستقیم جدید

اگر از یک آیفون با سیستم عامل آی او اس ۱۲.۴ یا نسخه‌های بالاتر استفاده می‌کنید، می‌توانید از روش انتقال مستقیم جدید برای تنظیم کردن آیفون خود استفاده کنید. این ویژگی از بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس محسوب می‌شود. برای استفاده از این ویژگی زمانی که وارد صفحه انتقال دیتا شدید، گزینه انتقال از آیفون را لمس کنید تا اطلاعات خود را به طور بی سیم از آیفون قدیمیتان به آیفون جدیدتان منتقل نمایید.

بیشتر بخوانید:

این انتقال به صورت دستگاه بر دستگاه انجام می‌شود و اطلاعات موجود در حافظه آی کلود را در بر نمی‌گیرد. به همین دلیل انتقال سریعتر انجام می‌شود و شما می‌توانید در گوشی جدیدتان به همه عکس‌ها و نرم‌ افزارهایتان دسترسی داشته باشید.

تم حالت شب در iOS 13

تم حالت شب در iOS 13
بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس

تم حالت شب در iOS 13 شما را به خودش علاقمند می‌کند. این ویژگی هم از بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس است، با سرعت بسیار بالایی رنگ نرم افزارها و بافت گوشی را تغییر می‌دهد و علاوه بر این یک پیش زمینه مشکی واقعی با متن سفید را در اختیارتان می‌گذارد. این حالت علاوه بر این که باعث می‌شود چشمان کاربر خستگی کمتری را تجربه کنند، میزان مصرف شارژ باتری را نیز کاهش می‌دهد.

برای فعال سازی این قابلیت باید وارد قسمت کنترل مرکزی گوشی شوید و نوار تغییر دهنده میزان روشنایی را لمس کنید و نگه دارید تا بتوانید در گوشه پایین سمت چپ صفحه نمایش سوئیچ جدید را مشاهده کنید. زمانیکه این سوئیچ را لمس کنید، تم حالت شب فعال می‌شود.

تاچ لمسی (Haptic Touch)

تاچ لمسی (Haptic Touch)
بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس

اپل در آیفون 11 پرو قابلیت تاچ سه بعدی را حذف و با قابلیتی به نام تاچ لمسی جایگزین کرده است. این ویژگی هم جزو بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس محسوب می‌شود زیرا به واسطه آن می‌توانید با لمس کردن و نگه داشتن یک فایل یک منوی چند گزینه‌ای را درباره آن باز کنید.

قبل از اینکه این ویژگی ارائه شود، شما مجبور بودید برای دسترسی پیدا کردن به این منو نمایشگر را محکمتر لمس کنید. وجود این ویژگی به این موضوع دلالت دارد که شما هم اکنون به یک روش جدید برای مرتب سازی آرایش برنامه‌هایتان دسترسی دارید.

بیشتر بخوانید:

در آیفون 11 پرو مکس پیش نمایش‌ها هم در سافاری به گونه‌ای متفاوت عمل می‌کنند، اما این تفاوت یک تغییر مثبت محسوب می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این ویژگی و تغییرات جدید تنها کافی است که یک منو، لینک یا آیکون نرم افزار را لمس کنید تا اطلاعات آن در اختیار شما قرار گیرد.

فعال سازی دوربین اولترا واید

فعال سازی دوربین اولترا واید
بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس

برای راه اندازی این ابزار به عنوان یکی از بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس تنها باید گزینه x0.5 را لمس کنید تا سنسور التراواید به سرعت فعال شود.

فعال سازی لنزهای تله فوتو

برای فعال سازی این ابزار در آیفون 11 پرو مکس تنها کافی است که گزینه 2x را لمس کنید تا این لنزها فعال شوند. پس از فعال سازی این قابلیت یک زوم اپتیکال دو ایکس در اختیار شما قرار می‌گیرد.

استفاده از هر مقدار زوم بین x0.5 تا 2x

گزینه‌های کنترلی موجود در نرم افزار آیفون 11 پرو مکس شما را قادر می‌سازند تا حد دقیقی از بزرگ نمایی را انتخاب کنید، با این حال شما می‌توانید مقدار بزرگ نمایی را بین x0.5 تا 2x تغییر دهید. پس از اعمال این تغییرات لنزهای دوربین هم خودشان را متناسب با آن‌ها تنظیم می‌کنند. برای تغییر میزان بزرگ نمای تنها کافی است که نوار ارائه شده برای این منظور را لمس کنید تا بتوانید با حرکت دادن این نوار میزان بزرگ نمایی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

ضبط فیلم 4k با هریک از سنسورهای دوربین پشتی

یکی از بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس این است که شما می‌توانید با هر یک از سنسورهای دوربین اصلی آن فیلم 4k ضبط کنید. برای استفاده از این ویژگی مسیر settings > camera > record video را دنبال و گزینه 4k را فعال کنید.

بیشتر بخوانید:

از این طریق شما می‌توانید با هر یک از سنسورهای موجود در سیستم دوربین اصلی آیفون 11 پرو مکس با کیفیت 4k فیلم ضبط کنید، اما باید به یاد داشته باشید که این فیلم‌ها با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط می‌شوند. زمانی که قابلیت نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه آیفون 11 پرو مکس فعال باشد، نمی‌توانید در هنگام ضبط ویدیو بین سنسورهای دوربین اصلی سوئیچ کنید.

ضبط فیلم 4k با دوربین سلفی

یکی از بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس این است که شما همچنین می‌توانید از قسمت تنظیمات گوشی رزولوشن فیلمبرداری با دوربین سلفی را نیز روی مقدار 4k تنظیم کنید.

ضبط فیلم اسلو موشن با دوربین سلفی (Slofie)

اپل در آیفون 11 پرو مکس این امکان را نیز برای شما فراهم کرده است که با دوربین سلفی این گوشی فیلم اسلوموشن ضبط کنید. برای استفاده از این قابلیت باید ابتدا دوربین صفحه گوشی و سپس گزینه جدید اسلوموشن را فعال کنید. اپل نام Slofie را برای این ترفند انتخاب کرده است.

زوم کردن روی عکس‌های گرفته شده با دوربین اولترا واید در هنگام ویرایش عکس‌ها

زمانی که با آیفون 11 پرومکس عکس می‌گیرید، دوربین این گوشی از منظره مورد نظر شما هم با سنسور واید و هم با سنسور اولترا واید عکس می‌گیرد و عکس گرفته شده با سنسور اولترا واید را برای مدتی نگه می‌دارد؛ بنابراین شما می‌توانید وارد صفحه ویرایش سازی شوید، زوم کنید و جزئیات گرفته شده از عکس اولتراواید را اضافه کنید.

استفاده از حالت شب برای عکاسی و فیلم برداری

استفاده از حالت شب برای عکاسی و فیلم برداری
بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس

اپل بالاخره حالت شب را به دوربین آیفون خود اضافه کرد. بد نیست بدانید که این قابلیت حقیقتاً از قابلیت ارائه شده توسط گوشی پیکسل ۳ عملکرد بهتری دارد. پیکسل ۳ در هنگام فعال بودن حالت شب عکس‌های بسیار خوبی را ثبت می‌کند، اما جزئیات این عکس‌ها محدود هستند.

آیفون 11 پرو مکس مانند سایر گوشی های اپل در هنگام شب عکس‌های طبیعی‌ترین را ثبت می‌کند و این عکس‌ها جزئیات زیادی را نیز در خود دارند. زمانی که در هنگام شب عکس گرفته می‌شود، حالت شب آیفون 11 پرو مکس به طور خودکار فعال می‌شود و هیچ دکمه‌ای برای فعال سازی آن در رابط کاربری دوربین این گوشی هوشمند وجود ندارد. این ویژگی زمانی که نرم افزار دوربین تشخیص دهد شما در یک موقعیت کم نور هستید، به طور خودکار فعال می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

حالت شب اضافه شده یکی از بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس است و عکس‌های بسیار خوبی را ثبت می‌کند، اما در هنگام استفاده از سنسور اولتراواید نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

ویژگی QuickTake

ویژگی QuickTake
بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس

این ویژگی هم از قابلیت های جدید نرم افزار دوربین آیفون 11 پرو مکس محسوب می‌شود. به واسطه این ویژگی در هنگام عکاسی می‌توانید دکمه شاتر را لمس کنید و نگه دارید تا پروسه ضبط فیلم آغاز شود.

فیلم‌هایی که در این حالت ضبط می‌شوند، فریم یکسانی با عکس‌های قبل خود دارند که یک ویژگی منحصر به فرد محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید برای مدت زمان طولانیتری فیلم ضبط کنید، می‌توانید شاتر را به سمت راست حرکت دهید تا آن را در حالت ضبط فیلم قفل کنید.

گرفتن عکس‌های پشت سر هم (Brust mode)

در آیفون 11 پرو مکس برای گرفتن عکس‌های پی در پی شاتر دوربین را لمس و آن را به سمت چپ حرکت دهید.

تغییر شدت فیلتر

هم اکنون می‌توانید در حالت ویرایش سازی عکس در آیفون 11 پرو مکس بعد از انتخاب یک فیلتر جدید شدت تغییرات اعمال شده توسط این فیلتر را نیز تنظیم کنید.

کراپ کردن و چرخاندن فیلم‌های 4k

کراپ کردن و چرخاندن فیلم‌های 4k
بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس

یکی از بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس این است که امکان کراپ کردن و چرخاندن فیلم‌های ۴ کی را هم برای شما فراهم می‌کند. برای استفاده از این ویژگی در آیفون 11  پرو مکس باید در هنگام پخش فیلم  دکمه ویرایش سازی فیلم را لمس کنید تا گزینه‌های مربوط به کراپ کردن و چرخاندن فیلم در اختیار شما قرار گیرند. نرم افزار دوربین آیفون 11 پرو مکس امکان تغییر میزان نور فیلم‌ها و چند عامل دیگر را نیز برای شما فراهم می‌کند.

استفاده از فرامین لمسی حرکتی برای ویرایش متن

اپل در آیفون 11 پرو مکس به نوشتن متن هم دقت زیادی کرده است. در این گوشی هوشمند هم اکنون می‌توانید با لمس کردن و نگه داشتن نشانگر متن قسمت موردنظرتان را از متن انتخاب و آن را جابجا کنید.

بیشتر بخوانید:

آیفون 11 پرو مکس انتخاب متن را برای شما بسیار راحتتر کرده است، به این معنی که تنها کافی است یک لغت را لمس کنید و سپس نشانگر را به قسمت مورد نظرتان ببرید تا نرم افزار گوشی آن قسمت از متن را برای شما انتخاب کند. زمانی که متن موردنظر انتخاب شد، شما می‌توانید از فرامین لمسی و حرکتی برای کپی کردن متن استفاده کنید.

حالا اگر سه انگشت خود را روی نمایشگر به سمت یکدیگر بکشید، متن کپی می‌شود، اگر انگشتانتان را از یکدیگر دور کنید، متن چسبانده می‌شود و در صورتی که با سه انگشت خود صفحه را به سمت قبل حرکت دهید، متن تایپ شده یا عمل انجام شده به حالت قبل برمی‌گردد.

استفاده از قابلیت فیس آیدی در زوایای بیشتر

یکی از بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس این است که سرعت فیس آیدی در آن ۳۰ درصد بیشتر شده است و اینکه این قابلیت در زاویه‌های بیشتری فرامین شما را انجام می‌دهد. بنابراین اگر که آیفون شما درست در رو به روی صورتتان نباشد، فیس آیدی باز هم می‌تواند قفل گوشی را برای شما باز کند.

تایپ حرکتی

اپل صفحه کلید آیفون 11 پرو مکس را نیز به میزان زیادی ارتقا داده است، به این معنی که شما هم اکنون می‌توانید انگشتتان را روی حروف صفحه کلید حرکت دهید و از این طریق لغات مختلف را تایپ کنید. کیبوردهای سوئیفت کی و جی بورد هم کارایی مشابهی را ارائه می‌کنند.

برگرداندن کلید خانه

برگرداندن کلید خانه
بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس

اگر قبل از آیفون 11 پرو مکس از آیفون ۷ یا آیفون 8 استفاده می‌کرده‌اید، ممکن است در گوشی جدیدتان دلتان برای دکمه خانه تنگ شده باشد. در آیفون 11 پرو مکس به کلید خانه فیزیکی دسترسی ندارید، با این حال اپل این امکان را برای شما فراهم کرده است که از یک دکمه خانه نرم افزاری با استفاده از ویژگی Accessibility استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

برای بکار گیری کلید خانه نرم افزاری باید مسیر settings> general > Accessibility > assistive touch را دنبال و میانبرهایی را برای یک ضربه، دو ضربه، لمس طولانی و 3D تاچ دکمه assistive touch تعیین‌ کنید. می‌توانید یک ضربه را برای انتقال به صفحه خانه اختصاص دهید؛ همچنین می‌توانید از قابلیت تعریف سایر فرامین لمسی برای تعریف ویژگی‌هایی که دسترسی به آن‌ها برای شما سخت است، استفاده کنید.

خرید رابط لایتینگ به هدفون 3.5 میلیمتری

خرید رابط لایتینگ به هدفون 3.5 میلیمتری
بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس

حال که آیفون 11 پرو مکس را خریده‌اید احتمالا متوجه شده‌اید که این آیفون پر زرق و برق بدون‌ رابطه لایتینگ به هدفون ۳.۵ میلیمتری ارائه شده است. اپل از زمان عرضه آیفون ۷ به بعد آیفون‌های جدیدش را با یک رابطه ارائه کرد، اما آیفون 11 پرومکس فاقد این رابط است. اگر از Earpod یا ایرپاد استفاده می‌کنید به این رابطه نیاز ندارید، با این حال بیشتر افراد به یک رابطه یدکی نیاز دارند زیرا ممکن است بخواهند آن را به یک خودرو یا اسپیکر متصل کنند. اپل این رابط را با قیمت ۹ دلار در اختیار شما می‌گذارد.

گرفتن عکس با فرمت خام

گرفتن عکس با فرمت خام
بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس

یکی از بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس این است که عکس‌های بسیار خوبی را به واسط حالت اچ دی آر هوشمند جدیدش ثبت می‌کند، با این حال شما می‌توانید با استفاده از نرم افزارهایی مانند Halide با فرمت خام عکس بگیرید و پارامترهای مورد نظرتان را به طور دستی در آن تنظیم کنید. با این برنامه می‌توانید میزان نورگیری، روشنایی و سایر پارامترهای یک عکس را تنظیم کنید و علاوه بر این به یک حالت تشخیص عمق منحصر به فرد هم دسترسی داشته باشید.

ویرایش عکس‌ها به منظور افزایش کیفیت آن‌ها

ویرایش عکس‌ها به منظور افزایش کیفیت آن‌ها
بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس

عکس‌هایی که با استفاده از حالت hdr هوشمند یا نرم افزار Halide آیفون 11 پرو مکس ثبت می‌کنید، کیفیت بسیار خوبی دارند، ولی شما می‌توانید با استفاده از یک برنامه ویرایش سازی عکس کیفیت آن‌ها را باز هم بهتر کنید.

بیشتر بخوانید:

اسنپ سید و دارک روم از نرم افزارهایی هستند که این کار را برای شما انجام می‌دهند و کاربرد ساده‌‌ای دارند. دارک روم علاوه بر این یک مجموعه منحصر به فرد از فیلترها را نیز در اختیار شما می‌گذارد.

غیرفعال سازی قابلیت Attention Awareness

اپل از سیستم فیس آیدی استفاده می‌کند تا تشخیص دهد که آیا شما به گوشی نگاه می‌کنید یا نه، و براساس نتیجه‌ای که در این زمینه می‌گیرد کارهای مختلفی را انجام می‌دهد. برای مثال این سیستم می‌تواند زمانی که شما به صفحه توجه نمی‌کنید، نور صفحه را کاهش دهد یا به طور خودکار گوشی را روی حالت سایلنت بگذارد. اما اگر نمی‌خواهید که اپل این کارها را برای شما انجام دهد، باید مسیر settings > face ID & passcode > attention aware features را دنبال کنید و این ویژگی را غیر فعال نمایید.

غیرفعال سازی ویژگی لمس نمایشگر برای بیدار کردن گوشی (Tap to Wake)

همانطور که در قسمت فوق گفته شد، این ویژگی می‌تواند کارایی بسیار بالایی داشته باشد، اما اگر که به صورت تصادفی هم نمایشگر را لمس کنید این ویژگی گوشی را بیدار می‌کند. اگر می‌خواهید این ویژگی را غیر فعال کنید، مسیر settings > general > accessibility > tap to wake را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iphonehacks

نظر شما در خصوص بهترین قابلیت های آیفون 11 پرو مکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر