;
coinex

موفق ‌ترین و بهترین کارآفرین های جهان در سال 2020 ؛ فهرست پولدارترین کارآفرینان دنیا

امروز می‌خواهیم در مورد موفق ترین و بهترین کارآفرین های جهان در سال 2020 صحبت کنیم. ‌کارآفرین به شخصی گفته می شود که با ریسک مالی، یک سازمان یا تجارت را تاسیس کند.

کارآفرین کسی است که با عواملی مانند نوآوری، سود مالی، تأثیرگذاری و مواردی از این دست انگیزه پیدا می‌کند و با وجود تمام خطرات، برای کسب پاداش‌های مالی، موقعیت اجتماعی و بسیاری از مزایای دیگر فرصتی ایجاد می‌کند.

هدف همه انسان‌ها در زندگی رسیدن به موفقیت است. دست‌یابی به این هدف آسان‌تر می‌شود اگر بدانیم موفق ترین کارآفرین های جهان هم از ابتدا موفق نبوده‌اند، بلکه انسان‌هایی عادی بودند و در میان مردم عادی دیگر زندگی می‌کردند.

در سال جاری برخی از ثروتمندترین کارآفرین های دنیا ثروت هنگفتی را به چنگ آوردند. افزایش سهام تسلا بیشترین رشد را در میان یونیکرن‌ها نسیب ایلان ماسک جوان کرده است. ولی این سوال پیش می‌آید که این مبالغ نجومی کیف پول آنها چگونه تولید می‌شود و آیا آنها به رشدشان ادامه می دهند؟

در این نوشتار، ما ثروتمندترین و بهترین کارآفرین های جهان در سال 2020 و نحوه موفقیت آنها را توضیح می‌دهیم و همینطور در مورد ثروت خالص و شرکت‌های آنها اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌دهیم. با تکراتو همراه باشید!

بهترین کارآفرین های جهان در سال 2020 چه کسانی هستند؟

چه چیزی یک کارآفرین را موفق میکند؟ چه چیزی موجب موفقیت یک کارآفرین از نظر مالی می‌شود؟ من معتقدم موفقیت کارآفرین به واقعیت‌های زیر و به ویژگی‌های بهترین کارآفرین های جهان در سال 2020 بستگی دارد:

  • توانایی مدیریت افراد
  • طرز فکر هدفمند
  • ریسک پذیر بودن
  • پشتکار داشتن

با اینحال کارآفرینی شغل آسانی نیست و به افرادی که به دنبال راه‌های کوتاه و سریع هستند، پیشنهاد نمی‌شود. همینطور می‌توان گفت این شغل می‌تواند فرصتی برای تغییر دنیا به جایی بهتر باشد. اگر کارآفرین اهل ریسک کردن نبود، چیزهایی مانند شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو، برنامه‌های پیام رسان، نوآوری در خودروهای الکتریکی و کیف پول‌های دیجیتال اختراع نمی‌شدند.

جف بزوس (Jeff Bezos)

ثروت خالص: 188 میلیارد دلار

بهترین کارآفرینان جهان در سال 2020
بهترین کارآفرین های جهان در سال 2020

جف بزوس، متولد سال 1964، در سال 1994 تجارت بزرگ الکترونیکی آمازون را از گاراژ خود در سیاتل آغاز کرد و همچنان با در دست داشتن 16٪ سهام، مدیرعامل شرکت است.

وی با ثروت خالص 188.3 میلیارد دلار، در صدر لیست ثروتمندترین کارآفرین های قرار دارد. او آمازون را به عنوان یک کتابفروشی آنلاین در سال 1994 تأسیس کرد و پس از مدتی، محصولات جدید را بی‌وقفه به شرکت خود اضافه کرد. امروزه، آمازون نه تنها بزرگترین فروشگاه جهانی آنلاین است، بلکه در بسیاری از تجارت‌های دیگر مانند خدمات وب آمازون، الکسا (Alexa)، جانگلی (Junglee)، کتاب های شنیداری (Audible) و غیره خدمات متنوعی دارد.

مادرجف بزوس در زمان تولد او دانش آموز دبیرستان بود و فقط ۱۷ سال سن داشت. زندگی پدر و مادر او بیش از یک سال دوام نداشت و هنگامی که جف نوزاد بود، آن‌ها از هم جدا شدند. جف ۵ ساله بود که مادرش برای سروسامان گرفتن و رهایی از مشکلات با یک مهاجر کوبایی به نام میگل مایک بزوس ازدواج کرد. مایک بزوس مدت کوتاهی پس از ازدواج با مادر جف، او را به فرزندخواندگی پذیرفت و نام خانوادگی او را از «جورگنسن» به «بزوس» تغییر داد.

جف بزوس بنیانگذار و مدیر عامل شرکت آمازون در تاریخ ۱۶ ژوئیه ۱۹۹۵، پس از اینکه از ۳۰۰ دوست خود درخواست کرد تا  سایت بتای وی را آزمایش کنند آمازون را به تقلید از نام رودخانه پرآشوب آمریکای جنوبی افتتاح کرد. این شرکت بدون تبلیغ مطبوعات، ظرف ۳۰ روز کتاب هایی را در سراسر ایالات متحده و ۴۵ کشور خارجی فروخت. در طی دو ماه، فروش به ۲۰ هزار دلار در هفته رسید و این سریع‌تر از آن چیزی بود که بزوس و تیم استارتاپ وی پیش بینی کرده بودند.

برنارد آرنو (Bernard Arnault)

ثروتمندترین مرد اروپا با ثروت خالص: 115 میلیارد دلار

بهترین کارآفرینان جهان در سال 2020
موفق ترین کارآفرینان جهان 2020

آرنو رئیس و مدیرعامل کنگره مد ال وی ام اچ (LVMH)، بزرگترین شرکت کالاهای لوکس در جهان است. وی با ثروت خالص 76 میلیارد دلار، جزو ثروتمندترین افراد اروپا است. ال وی ام اچ  بیش از 70 مارک تجاری از جمله لویی ویتون (Louis Vuitton) و لوازم آرایشی سفورا (Sephora) را دراختیار دارد.

بیشتر بخوانید:

وی در 5 مارس 1949 در فرانسه متولد و در سال 1969 از دانشکده پلی تکنیک فارغ التحصیل شد و قبل از پیوستن به شرکت ساخت و ساز خانوادگی، پدر خود را متقاعد کرد که با نام فرینل در حوزه املاک و مستغلات فعالیت کند. وی در سال 1978 به عنوان رئیس این شرکت جانشین پدر شد.

بیل گیتس (Bill Gates)

ثروت خالص: 112.8 میلیارد دلار

بهترین کارآفرینان جهان در سال 2020
بهترین کارآفرین های جهان در سال 2020

وی بنیانگذار شرکت نرم افزاری رایانه‌های شخصی مایکروسافت است. او به همراه همسر خود، ملیندا، بنیاد خیریه خصوصی بیل و ملیندا گیتس را راه اندازی کرد. گیتس همراه با 96.5 میلیارد دلار ثروت خالص، در جایگاه دوم این لیست قرار دارد. او عموما به عنوان یکی از پیشگامانی که با استفاده از سیستم عامل ویندوز (Windows) مایکروسافت، انقلابی در صنعت کامپیوتر شخصی ایجاد کرده، شناخته می شود.

بیل گیتس بعد از ترک تحصیل از دانشگاه هاروارد، با دوست دوران کودکی اش، پاول آلن، به دنبال تحقق رویاهای بلند پروازانه اش رفت. شرکت مایکروسافت در تاریخ ۴ ماه آوریل ۱۹۷۵ با مدیر عاملی بیل گیتس تاسیس شد. در اوت ۱۹۷۷، مایکروسافت با مجله اسکی در ژاپن توافق کرد و در نتیجه نخستین دفتر بین المللی خود را در ژاپن تاسیس کرد.

مایکروسافت از سال 1975 آغاز به کار کرد و اکنون سرمایه گذاری های متنوعی در شرکت های مختلف از جمله اسکایپ (Skype)، لینکدین (LinkedIn)، یامر (Yammer) و نوکیا (Nokia) دارد. همچنین وی به‌طور فعال در پروژه‌های مختلف خیرخواهانه شرکت می‌کند.

بیشتر مردم سه نکته را در مورد بیل گیتس می‌دانند: او یکی از ثروتمندترین مردان جهان، بنیانگذار یکی از موفق‌ترین کمپانی‌های تکنولوژی جهان به نام «مایکروسافت» و یکی از خیرین بزرگ دنیاست که بنیاد خیریه «بیل و ملیندا گیتس» را تاسیس کرده است.

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)

ثروت خالص: 96.1 میلیارد دلار

بهترین کارآفرینان جهان در سال 2020
موفق ترین کارآفرین های دنیا 2020

وی بنیانگذار و مدیرعامل معروف شبکه اجتماعی فیس بوک است و با ثروت خالص 96.1 میلیارد دلار، در جایگاه هشتم این لیست و جوانترین کارآفرین محسوب می شود. از زمان تأسیس فیس بوک در سال 2004 ، این برنامه به سرعت پیشرفت کرده است. اخیرا، فیس بوک شبکه ی اجتماعی و برنامه پیام رسان اینستاگرام و واتساپ را خریداری کرده است. در دسامبر 2015 ، زاکربرگ و همسرش، پریسیلا چان، متعهد شدند که 99٪ از سهام فیس بوک خود را در طول زندگی خود به دیگران اهدا کنند.

دانشجوهای هاروارد کتابچه‌هایی به اسم فیس‌بوک داشتند که درآن عکس و اسامی افرادی که در خوابگاه زندگی می‌کردند بود. مارک الیوت زاکربرگ تصمیم گرفت وب‌سایتی طراحی کند که به‌ صورت تصادفی عکس چهار دانشجو را انتخاب می‌کرد و از کسانی که داخل این وب سایت بودن می‌خواست که به فرد موردعلاقه خود رأی بدهند.

مارک الویت زاکربرگ این وب سایت را برای سرگرمی ساخته بود اما این وب سایت بین دانشجو ها به سرعت به شهرت رسید به طوری که سیستم سرور وب سایت دانشگاه را با اختلال روبرو کرد که سبب شد دانشگاه به او هشدار انضباتی دهد و وب سایت او را ببندد. مجله فوربس در سال ۲۰۰۸ او را به عنوان جوانترین میلیاردر که ثروتش را شخصاً کسب کرده معرفی کرد و ثروت او را ۱٬۵ میلیارد دلار تخمین زد.

ایلان ماسک (Elon Musk)

ثروت خالص: 93.5 میلیارد دلار

بهترین کارآفرینان جهان در سال 2020
بهترین کارآفرین های جهان در سال 2020

روزی نیست که به رسانه‌ها سری بزنید و خبری در مورد ایلان ماسک (Elon Musk) نشنوید. او همه‌جا حضور دارد. ماسک از یک سو  با اسپیس‌ایکس (SpaceX) رویای تسخیر فضا را در سر می‌پروراند و از سوی دیگر با تسلا موتورز (Tesla Motors) می‌خواهد انقلابی در صنعت خودروسازی راه بیندازد. افزایش خیره‌کننده سهام تسلا نابغه متولد آفریقای جنوبی را در میان 5 ثروتمند جهان و یکی از بهترین کارآفرین های دنیا در سال 2020 قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

داستان شگفت‌انگیز ایلان ماسک ؛ فرزند طلاقی که مرز های علم و تخیل را به هم پیوند زد

ایلان در ۱۵ سالگی یک برنامه نوشت که آن را به قیمت ۵۰۰ دلار فروخت و از همان موقع حس کرد که می تواند از این کار پول زیادی را در به دست بیاورد و رشد کند. او که از بچگی علاقمند بود که به آمریکا برود، به خاطر اینکه شرایط آن برای او فراهم نشد، مجبور شد که به کانادا به قصد ادامه تحصیل و پیشرفت سفر کند.

اولین باری که ایلان ماسک با دانشگاه روبه رو شد، در سن نوزده سالگی بود. ایلان از همان اولی که وارد کانادا شد به امید روزی بود که بتواند به ایلات متحده آمریکا مهاجرت کند که البته در دانشگاهی که تحصیل می‌کرد، این فرصت برای او به وجود آمد. او توانست در سال 1992 به دانشگاه پنسیلوانیا در برود و در آمریکا درس بخواند. او درک کرده بود که در ایالات متحده آمریکا به آن درجه‌ای که لایقش بود می تواند برسد.

وارن بافِت (Warren Buffett)

ثروت خالص: 78.5 میلیارد دلار

بهترین کارآفرینان جهان در سال 2020
موفق ترین کارآفرینان دنیا 2020

وی به عنوان «اوراکل اوماها» شناخته می‌شود و یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران عصر ما است. همچنین با داشتن ثروت خالص 82.5 میلیارد دلار، در سومین جایگاه لیست بهترین کارآفرین های جهان در سال 2020  قرار دارد. بافِت شرکت برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) را اداره می‌کند که شامل 60 شرکت، از جمله بیمه گایکو (Geico) ، باطری سازی دوراسل (Duracell) و رستوران های زنجیره ای دایری کویین (Queen Dairy) است. وی متعهد شده که 99٪ از دارایی خود را به خیریه‌ها اهدا کند.

لری الیسون (Larry Ellison)

ثروت خالص: 75.4 میلیارد دلار

بهترین کارآفرینان جهان در سال 2020
پولدارترین کارآفرینان جهان در سال 2020

وی در سال 1977 شرکت نرم افزاری اوراکل( Oracle) را تاسیس کرد و از نیاز روزافزون به پایگاه داده‌های مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کرد. او با ثروت خالص 75 میلیارد دلار، در جایگاه هفتم این لیست قرار دارد. شرکت اوراکل عمدتا در پایگاه مدیریت ارتباط با مشتری است. لری در سال 2014 از سِمَت مدیرعاملی اوراکل انصراف داد اما همچنان به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر ارشد فناوری فعالیت می‌کند. الیسون پس از خرید 3 میلیون سهام تسلا (Tesla) در دسامبر 2018 به عضو هیئت مدیره تسلا درآمد.

بیشتر بخوانید:

لری پیج (Larry Page)

ثروت خالص: 73.3 میلیارد دلار

بهترین کارآفرینان جهان در سال 2020
بهترین کارآفرین های جهان در سال 2020

پیج بنیانگذار و مدیرعامل شرکت آلفابت (Alphabet)، هلدینگ مادر گوگل، است. وی در سال 1998 با همکلاسی خود سرگی برین( Sergey Brin) که دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد بود، گوگل را تأسیس کرد. گوگل علاوه بر بزرگترین موتور جستجوگر جهان، مجموعه ای از خدمات دیجیتالی معروف مانند یوتیوب(YouTube)، نقشه (Maps ) ، درایو(Drive)، فضای ابری(Cloud)، جیمیل(Gmail) و از این دست موارد را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

آلفابت در زمینه بهداشت و لوازم خانگی هوشمند هم اقدامات ابتکاری مختلفی را انجام می‌دهد و یکی از سرمایه‌گذاران بنیادین در شرکت اکتشافات فضایی (Planetary Resources) است و بودجه شرکت های نوپا مانند ماشین پرنده  (flying car)، کیتی هاک (Kitty Hawk) و اپنر (Opener) را نیز تأمین می‌کند. وی با ثروت خالص 50.8 میلیارد دلار، در جایگاه دهم این لیست قرار دارد.

آمانسیو اورتگا (Amancio Ortega)

ثورت خالص: 63 میلیارد دلار

بهترین کارآفرینان جهان در سال 2020
پولدارترین کارآفرین های جهان در سال 2020

وی یکی از ثروتمندترین مردان اروپا و ثروتمندترین خرده فروش در جهان است و با ثروت خالص 63 میلیارد دلار، در جایگاه ششم لیست بهترین کارآفرینان جهان در سال 2020  قرار دارد. شرکت ایندیتکس ( Inditex) دارای 8 برند است و بیش از 7500 فروشگاه عظیم را در سراسر جهان اداره میکند. اورتگا به طور معمول بیش از 400 میلیون دلار سود در سال کسب می‌کند.

مایکل بلومبرگ (Michael Bloomberg)

ثروت خالص: 54.9 میلیارد دلار

پولدارترین کارآفرین های جهان در سال 2020

وی در سال 1981 شرکت اطلاعات مالی و رسانه‌ای بلومبرگ ال.پی (Bloomberg LP) را بنیان گذاشت. او بودجه اولیه را در شرکت سرمایه گذاری کرد و اکنون مالک 88٪ از این تجارت، که حدود 10 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، است. وی با ثروت خالص 55.5 میلیارد دلار در جایگاه نهم لیست ثروتمند ترین و بهترین کارآفرینان جهان در سال 2020 قرار دارد. همینطور او عضو کمپین اهدای پول (The Giving Pledge) است و قرار است نصف دارایی‌اش را به خیریه اهدا کند. وی به‌عنوان یک خیّر فعال، 8 میلیارد دلار برای کنترل اسلحه، تغییرات آب‌ و‌ هوا و دلایل دیگر پول اهدا کرده است.

کارلوس اسلیم هلو (Carlos Slim Helú)

ثروت خالص: 51 میلیارد دلار

بهترین کارآفرینان جهان در سال 2020
بهترین کارآفرین های جهان در سال 2020

ثروتمندترین مرد مکزیک، کارلوس اسلیم هلو و خانواده‌اش شرکت موبایل آمریکا (America Movil)، بزرگترین شرکت مخابراتی تلفن همراه آمریکای لاتین را اداره می‌کنند. وی با ثروت خالص 64 میلیارد دلار، در جایگاه پنجم این لیست قرار دارد.  همچنین او دارای سهام شرکت‌های ساختمانی مکزیکی، کالاهای مصرفی، معدن و شرکت‌های املاک و 17٪ از نیویورک تایمز است.

بهترین کارآفرینان جهان در سال 2020 در یک نگاه

  1. جف بزوس با 188 میلیارد دلار
  2. برنارد آرنو با 115 میلیارد دلار
  3. بیل گیتس با 112.8 میلیارد دلار
  4. مارک زاکربرگ با 96.1 میلیارد دلار
  5. ایلان ماسک با 93.5 میلیارد دلار
  6. وارن بافت با 78.5 میلیارد دلار
  7. لری الیسون با 75.4 میلیارد دلار
  8. لری پیج با  73.3 میلیارد دلار
  9. آمانسیو اورتگا با 63 میلیارد دلار
  10. مایکل بلومبرگ با 54.9 میلیارد دلار
  11. کارلوس اسلیم هلو با 51 میلیارد دلار

در پایان من معتقدم که پول پارامتر درستی برای قضاوت درمورد توانگر بودن یک کارآفرین (یا حتی یک شخص) نیست و در آخر آنچه اهمیت دارد، تاثیر اجتماعی است. نظر شما در خصوص بهترین کارآفرین های جهان در سال 2020 چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در قسمت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید!

مترجم: زهرا یاوری

بیشتر بخوانید:

.

منبع: entrepreneursofworld

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر