;
coinex

برنامه های رمضان 1400 ؛ ویژه برنامه های ماه مهمانی خدا در سیمای ملی

برای ماه مبارک رمضان در سیمای ملی باید انتظار ویژه برنامه های سحر و افطار را نیز داشته باشیم. این گفتار به برنامه های رمضان 1400 اختصاص دارد.

به عنوان یک مناسبت مذهبی شاخص در تقویم سالانه کشور، ماه رمضان هرساله با شکوهی هرچه تمام تر برگزار می شود و آیین های متنوع مذهبی این ماه بخش مهمی از روزمرگی افراد در ماه مهمانی خدا را تشکیل می دهد.

در این میان رسانه ملی نیز به عنوان مرجع رسمی همراه با مردم، به مناسبت این ماه برنامه های متنوعی را در شبکه های سیما ترتیب می دهد. در این میان ویژه برنامه های سحر و افطار جایگاه ویژه ای دارند و در این جستار به برنامه های رمضان 1400 خواهیم پرداخت.

برنامه های رمضان 1400

ویژه برنامه های ماه مهمانی خدا در سیمای ملی

همواره و متناسب با ایام ماه رمضان، فارغ از شماری از سریال ها و آثار مرتبط با مفهوم با ماه مبارک، سیمای ملی شماری از ویژه برنامه های خاص رمضان را نیز تدارک می بیند. احتمالا تا همین چندسال پشی که ماه عسل با احسان علیخانی پای ثابت شبکه سه سیما بود، همه ما تایم افطار را به این برنامه اختصاص می دادیم. اما حالا و با پایان یافتن این برنامه، باید دید شبکه های سیما در دسته بندی ها و سطوح گوناگون برای افطار و سحر چه برنامه هایی تدارک دیده اند؟

ترکیب برنامه های رمضان 1400 به مانند سریال های ماه رمضان 1400 می تواند مشتمل بر آثاری طنز، جنگ های شاد و مسابقات تلویزیونی باشد. در ادامه این گفتار قصد داریم شماری از برنامه های رمضان 1400 را به شما معرفی کنیم. این می تواند شامل برنامه های سحر ماه رمضان 1400 و برنامه های افطار ماه رمضان 1400 باشد.

البته باید بدانید که فهرست مذکور بیش از هر چیز مبتنی بر حدسیات و با تکیه بر برنامه های سال پیش تهیه شده است. برنامه های ماه رمضان و سایر برنامه های مناسبتی عموما تا چند سال ادامه دارند و بر همین اساس به برنامه های رمضان 1400 می پردازیم.

برنامه های رمضان 1400 شبکه یک

ماه خدا  : برنامه های سحر ماه رمضان 1400

برنامه سحرگاهی ماه خدا امسال نیز با اجرای حسن سلطانی روی آنتن می ‌رود. حجت‌ الاسلام رفیعی به عنوان کارشناس ثابت برنامه، با موضوع ادعیه در قرآن از اول تا پایان ماه مبارک رمضان هر سحرگاه (از دو ساعت قبل از اذان صبح) مهمان سحرگاهی مخاطبان شبکه یک خواهد بود.

برنامه دعوت : برنامه های افطار ماه رمضان 1400

برنامه های رمضان 1400 ؛ ویژه برنامه های ماه مهمانی خدا در سیمای ملی
برنامه های تلویزیون رمضان 1400

ویژه برنامه های افطار ماه رمضان 1400 در شبکه یک احتمالا ادامه ای از برنامه دعوت به تهیه کنندگی مجتبی کشاورز خواهد بود. از سال 95 تاکنون، فصول مختلف این برنامه با اجرای نیما کرمی و همسرش زینب زارع در ماه رمضان روی آنتن شبکه یک رفته و امسال پنجمن سال متوالی خواهد بود که روی آنتن می رود. به احتمال کارشناس برنامه مذکور در سال جاری نیز حجت الاسلام برمایی خواهد بود.

این برنامه که به ‌واسطه چندین سال پخش، در بین برنامه ‌های ویژه ماه مبارک رمضان همواره مخاطبان خود را به همراه داشته است، امسال نیز با رویکردی متفاوت و گسترده‌ تر، هر روز ساعت ۱۹:۲۰ روانه آنتن خواهد شد.

سال گذشته محوریت برنامه دعوت به موضوع ازدواج و سبک زندگی مطلوب در زمان حاضر اختصاص داشت. امسال هم سرفصل ‌های متنوع ‌تری نسبت به سال گذشته در آن گنجانده شده، اما رویکرد اصلی، همچنان بر حفظ و تحکیم بنیان خانواده متمرکز است.

برنامه های رمضان 1400 شبکه دو

پگاه عاشقی : برنامه های سحر ماه رمضان 1400

ویژه برنامه سحرگاهی شبکه دو سیما باید برنامه پگاه عاشقی باشد که به صورت زنده روی آنتن می رود. بخش ها مختلف این برنامه را گفت‌وگوی کارشناسی، مناجات خوانی مداحین برتر کشور، شعرخوانی شعرای آیینی جوان، قرائت دعای سحر به صورت زنده و بخش‌ های متنوع در ارتباط با حرم معصومین (ع) هر روز ساعت ۳:۰۰ پخش خواهد شد.

مکث: برنامه های افطار ماه رمضان 1400

مکث از دیگر تولیدات شبکه دو سیما در ایام رمضان است. گفتگو با افرادی که در وضعیت کنونی شیوع پاندمی به نوعی در کمک به دیگران در روزهای محدودیت موثر بوده اند یا در مبارزه با بیماری موفق عمل کرده اند. این برنامه از بخش های گفتگومحور و مستند تشکیل شده است. مکث کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه‌ کنندگی جواد فرحانی که هر روز ساعت ۱۹ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

بچه محل

برنامه های رمضان 1400 ؛ ویژه برنامه های ماه مهمانی خدا در سیمای ملی
برنامه های تلویزیون رمضان 1400

در ماه رمضان باید انتظار فصل دیگری از بچه محل را با حضور عموپورنگ داشته باشیم. سال گذشته همانطور که این برنامه به عنوان یکی ویژه برنامه نوروزی پخش شد، در ماه رمضان نیز ارائه شد. این برنامه همچون ایام نوروز، هم اجرای داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) را به‌همراه خود دارد و هم کارهای نمایشی را روی آنتن می ‌برد.

برنامه های رمضان 1400 شبکه سه

برنامه های رمضان 1400 ؛ ویژه برنامه های ماه مهمانی خدا در سیمای ملی
برنامه های تلویزیون رمضان 1400

مثل ماه: برنامه های افطار ماه رمضان 1400

تا پیش از این، ویژه برنامه افطار شبکه سه سیما، ماه عسل با اجرای احسان علیخانی بود که طی سالها محبوبیت بسیاری را کسب کرد. این برنامه با اجرای رسالت بوذری روی آنتن خواهد رفت.

این برنامه به مسائل اجتماعی و دینی می‌پردازد و مهمانان از شهرهای مختلف در آن حضور پیدا خواهند کرد و از زندگی و اتفاقات خاص خود صحبت می ‌کنند. این برنامه به تهیه کنندگی هادی آشتیانی و کارگردانی پیام ابراهیم پور، ساعت ۱۹ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. دکور برنامه مثل ماه را پیمان قانع طراحی کرده است. برنامه سحرگاهی شبکه سه سیما ممکن است ادامه ای بر برنامه ماه من باشد اما هنوز اطلاعی درباره این موضوع منتشر نشده است.

برنامه های رمضان 1400 شبکه چهار

برنامه های رمضان 1400 ؛ ویژه برنامه های ماه مهمانی خدا در سیمای ملی
برنامه های تلویزیون رمضان 1400

سحوری: برنامه های سحر ماه رمضان 1400

ویژه برنامه سحوری با موضوع انسان، جامعه و تمدن قوی در شبکه 4 سیما و با محوریت حدیث جنود عقل و جهل در صحیفه سجادیه پخش خواهد شد. موضوع به 30 شاخصه انسان های قوی و جامعه قوی اختصاص دارد.

این برنامه که با اجرای امیر مهرداد خسروی در ساعت ۳ بامداد پخش می‌ شود، شامل بخش ‌های متنوع و مناجات خوانی میرزا محمدی خواهد بود.

زندگی پس از زندگی

شبکه چهار سیما برای افطار ویژه برنامه زندگی پس از زندگی را در نظر دارد که از ساعت 19 هر روز روی آنتن خواهد رفت. این برنامه ترکیبی مستند گونه است که در آن با ۳۰ نفری که از دنیا رفته اند، اما عمرشان به دنیا بوده و حیات دوباره یافته اند گفت و گو شده و آنها از مشاهدات خود می‌گویند. ویژه برنامه رمضانی «زندگی پس از زندگی» سعی دارد با دعوت از اساتید بنام در حوزه‌های مختلف جامعه شناسی، روانشناسی، فلسفه، مردم شناسی و غیره به معنای زندگی در دنیای دیجیتالی امروز بپردازد.

برنامه های رمضان 1400 شبکه تهران

برنامه های رمضان 1400 ؛ ویژه برنامه های ماه مهمانی خدا در سیمای ملی
برنامه های تلویزیون رمضان 1400

عقیق و جشن رمضان

عقیق به تهیه کنندگی محمد قنبری یک برنامه گفتگو محور در شبکه تهران است که هرروز قبل از افطار روی آنتن خواهد رفت. موضوعات مختلفی در دستور کار عقیق قرار دارد.

با در نظر گرفتن وضعیت شیوع پاندمی، بر خلاف سال های گذشته برنامه جشن رمضان بدون حضور تماشاگران و در قالبی متفاوت روی آنتن خواهد رفت. این برنامه به تهیه کنندگی رسول آذر سرا و اجرای حسین مولایی در قالب یک کار ترکیبی از نمایش و با مهمانان ویژه حوالی ساعت 20 تا 21:30 روی آنتن می رود.

به دلیل فداکاری‌های مردم و کادر بهداشتی درمانی در مبارزه با کرونا و همچنین مجاهدت گروه‌های جهادی، جشن رمضان امسال به انعکاس فعالیت گروه‌ های جهادی در عرصه ‌های مختلف از جمله بهداشت، درمان، عمران، سرپرستی ایتام، حمایت از خانواده‌های بی سرپرست و بر اساس بیانات مقام معظم رهبری مواسات، همدلی و کمک مومنانه می‌پردازد.

بازیگر اصلی برنامه به نام «پیوست» در کنار خانم حلیمه سعیدی، پیوند دهنده بخش ‌های برنامه است که با چاشنی طنز، سعی بر ارائه جذاب برخی اخبار، اطلاعات و نکات پیرامون موضوع و سوژه برنامه دارد.

تا نیایش

شبکه پنج همچنین برای ظهرها نیز ویژه برنامه ای با نام تا نیایش را ترتیب داده که هر روز قبل از اذان ظهر پخش خواهد شد. تهیه کنندگان برنامه علیرضا هنرمند و علیرضا توحیدی و مجری آن مجید یراق بافان است. برنامه «تا نیایش» هر روز یک موضوع را با حضور کارشناسان مذهبی مطرح می‌کند که فهرست این موضوعات به شرح زیر است:

شنبه ‌ها حجت ‌الاسلام ثمری با موضوع اخلاق عملی، یکشنبه‌ ها حجت‌ الاسلام سرلک با موضوع جامعه موفق، دوشنبه ‌ها فکر نو، پاسخ به استجابت دعا با اجرای محبوبه عزیزی، سه شنبه ‌ها حاج ابوالقاسم دولابی و موضوع نماز، چهارشنبه‌ ها پیام‌ های تربیتی در گنجینه معرفتی با اجرای محبوبه عزیزی، پنج شنبه ‌ها سید محسن میرباقری و بحث توحید و خداشناسی.

خلوتگه عارفان : برنامه های سحر ماه رمضان 1400

خلوتگه عارفان عنوان ویژه برنامه سحر شبکه پنج سیماست که یک ساعت قبل از اذان صبح پخش می‌شود. این برنامه به تهیه کنندگی توحید عرب و با اجرای صابر خراسانی روی آنتن می‌رود و دارای آیتم ‌هایی همچون کلام بزرگان، مناجات با خدا و دعای سحر است. برنامه سحرگاهی شبکه پنج سیما در ۳۰ قسمت از حرم مطهر رضوی (ع) برای مخاطبان ضبط و تولید شده است.

برنامه های رمضان 1400 شبکه نسیم

برنامه های رمضان 1400 ؛ ویژه برنامه های ماه مهمانی خدا در سیمای ملی
برنامه های تلویزیون رمضان 1400

خونه مونی

مجری، کارگردان و طراح مسابقه جدید تلویزیونی خونه‌مونی، علی مشهدی است که شعار «خونه بمونید، بازی کنید و جایزه بگیرید» را برای این مسابقه در نظر گرفته است. این برنامه از هفتم اردیبهشت همزمان با ایام ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.

علاقه ‌مندان به این مسابقه می ‌توانند ویدیوهای خودشان را در بخش ‌های بازی یک قطعه از یک فیلم، موسیقی ابداعی با وسایل خانه، اجرای نمایش طنز کرونا و هر کار خلاقانه ‌ای با موضوع کرونا ارسال و در این مسابقه شرکت کنند. این برنامه هر شب در ماه مبارک رمضان روی آنتن می‌رود.

کودک شو

برنامه کودک‌شو هم بدون تماشاگر و با رعایت پروتکل های بهداشتی و ضدعفونی‌کردن صحنه برنامه، به ضبط خودش ادامه می‌دهد و قرار است در ماه رمضان روی آنتن برود. «کودک‌شو» با اجرای پژمان بازغی چند فصلی است روی آنتن شبکه نسیم رفته است.

برنامه های رمضان 1400 شبکه سلامت

شهروند و مافیا

برنامه های رمضان 1400 ؛ ویژه برنامه های ماه مهمانی خدا در سیمای ملی
برنامه های تلویزیون رمضان 1400

در ماه مبارک رمضان، شبکه سلامت فصل بعدی شهروند و مافیا را به راوی گری علیرام نورایی روی آنتن می برد. قرار بر این است که این برنامه هر شب پخش شود. البته خانم‌ها در این سری قبلی مسابقه حضور نداشتند و باید دید در فصل جدید اوضاع چگونه خواهد بود!

شهروند و مافیا مسابقه ‌ای خانوادگی است و در آن فرد با آزمون و خطا سعی در شناسایی افراد دیگر می‌کند. در این بازی افراد به دو گروه مافیا و شهروندان تقسیم و نبرد میان دو گروه آگاه و ناآگاه شبیه سازی می‌شود. در این مسابقه افراد به صورت پنهانی تعیین نقش می ‌شوند و اکثریت شهروند این فرصت را پیدا می ‌کنند تا افراد مافیا را شناسایی و برای حذف آن‌ ها رای بدهند.

بومی سازی یک بازی مشابه هداف اصلی این برنامه است و منتج به تولید 32 مسابقه جذاب در دکوری به مساحت 300 متر شده است. این دکور بیشتر بر فضای نوری متمرکز شده و تغییرات نور باعث تغییر در فضای دکور آن می شود. علیرضا سلطانی تهیه کننده و محمد رجایی کارگردان این مسابقه هستند.

برنامه های شبکه قرآن در رمضان 1400

ویژه برنامه سحرگاهی شبکه قرآن و معارف برنامه مهمان خدا است که در ایام ماه مبارک از ساعت 2:30 بامداد به صورت زنده روی آنتن می رود. ویژه برنامه افطار این شبکه نیز ضیافت نام دارد و با ترکیبی مستندگونه به بررسی زندگی علما و بزرگان دین می پردازد و هر روز از ساعت 19 به صورت زنده پخش می شود.

پیش از این در تکراتو سریال رعد و برق و سریال دعوت نحس را به عنوان سریال هایی که در ماه رمضان پخش می شوند مورد بررسی قرار داده بودیم. فارغ از این با سریال های نوروز 1400 نیز می توانید سرگرم باشید.

به علاوه برای اطلاعاتی بیشتر درباره سال 1400 و نمادهای سال 1400 توصیه می کنیم رنگ سال 1400 و حیوان سال 1400 را نیز ببینید. همچنین پیشگویی و طالع بینی سال 1400، تعطیلی های سال 1400 و خورشیدگرفتگی سال 1400 نیز می تواند مفید فایده باشید.

به علاوه برای شناخت بهترین سرمایه گذاری 1400 و یا بهترین مشاغل سال 1400 باید شناخت دقیقی از حوزه های مهم سرمایه گذاری در سال 1400 از جمله پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400، سود بانکی در سال 1400 و پیش بینی قیمت سکه در سال 1400 داشته باشید. به علاوه در نظر داشتن پیش بینی قیمت یورو در سال 1400، عرضه اولیه های 1400 و پیش بینی قیمت گوشی 1400 نیز بی فایده نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص برنامه های رمضان 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر