coinex
راهنمای خرید تکراتو

تاریخ اکران و تریلر شانگ چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings)

شانگ چی و افسانه ده حلقه از جمله فیلم‌های جدید ابرقهرمانی مارول استودیوز است که ما در این گفتار به تاریخ اکران و تریلر شانگ چی و افسانه ده حلقه می‌پردازیم.

اگر شما هم از طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی مارول هستید، مطمئنا اسم فیلم جدید شانگ چی و افسانه ده حلقه به گوش شما خورده است. Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings یک فیلم ابرقهرمانی روبه اکران آمریکایی است که بر اساس شخصیتی در مارول کامیکس به نام به همین نام ساخته می‌شود.

قرار است شانگ چی و افسانه ده حلقه توسط مارول استودیوز تولید و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع شود، همچنین قرار است این فیلم بیست و پنجمین فیلم در دنیای سینمایی مارول (MCU) باشد. حال در ادامه این گفتار به بررسی دقیق‌تر تاریخ اکران و تریلر شانگ چی و افسانه ده حلقه می‌پردازیم.

تاریخ اکران و تریلر شانگ چی و افسانه ده حلقه

پس از مدت‌ها بالاخره شاهد رونمایی از تریلر فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings بودیم، فیلمی ابرقهرمانی که بیست وپنجمین فیلم دنیای مارول محسوب می‌شود. کارگردانی شانگ چی و افسانه ده حلقه بر عهده دستین دنیل کرتون (Destin Daniel Cretton) است که وی شهرت خود را مدیون فیلم‌های درام Short Term 12 و Just Mercy‎ است. حال باید ببینیم این کارگردان در ژانر فیلم‌های ابرقهرمانی نیز مورد تحسین قرار می‌گیرد یا خیر.

دیوید کالاهام (David Callaham‎) نیز فیلمنامه نویس این فیلم است که در سابقه فیلمنامه نویسی وی نام فیلم‌های گودزیلا 2014، سرزمین زامبی‌ها 2 و زن شگفت‌انگیز 1984 به چشم می‌خورد. علاوه بر فیلمنامه نویسی فیلم جدید Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings به‌نظر می‌رسد این کارگردان برای فیلم ابرقهرمانی مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی 2022 نیز انتخاب شده است.

علاوه بر این‌ها، کوین فایگی (Kevin Feige) نیز که تهیه کننده تمام فیلم‌های مارول است و از اولین فیلم مردان ایکس تاکنون در تمامی تولیدات سینمایی شرکت مارول استودیوز حضور داشته است، تهیه کنندگی این فیلم را هم به عهده دارد.

حال در ادامه مطلب، به تاریخ اکران و تریلر شانگ چی و افسانه ده حلقه می‌پردازیم.

تاریخ اکران فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه

تاریخ اکران و تریلر شانگ چی و افسانه ده حلقه
تاریخ اکران فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه

هرچند تا چند وقت پیش تاریخ اکران فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه برای ژوئیه 2021 مشخص شده شده بود، اما تاریخ اکران فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه برای بار سوم به عقب افتاد و اکنون تاریخ اکران Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings در سوم سپتامبر 2021 تعیین شده است. قبل از آن نیز یک بار گفته شده بود تاریخ اکران فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه در 12 فوریه 2021، اولین روز سال نوی چینی است.

جالب است بدانید از سال 2001 فیلمی درباره شانگ چی در دست ساخت بود، اما با جدیت بر روی این پروژه کار نشد تا اینکه در سال 2018، دیوید کالاهام، کارگردان این فیلم استخدام شد. دنیل کرتون نیز در اوایل سال 2019 به این پروژه پیوست و پس از آن، کار روی این پروژه جدیت شروع شد. عنوان فیلم و بازیگران اصلی در ژوئیه 2019 اعلام شد.

هرچند در آن زمان انتظار می‌رفت فیلمبرداری در نوامبر 2019 آغاز شود، اما کرتون در اکتبر گفت تولید در اوایل سال 2020 آغاز می‌شود. فیلمبرداری اصلی از اوایل سال 2020 در فاکس استودیوز استرالیا در سیدنی و در مکانی در ایالت نیو ساوت ولز آغاز شد. همچنین قرار بود فیلمبرداری در لس آنجلس برگزار شود.

در 12 مارس، پس از آنکه استودیوها به دلیل پانادمی کروناویروس، تولید فیلم‌ها را متوقف کردند، کرتون تصمیم گرفت تست کرونا بدهد و در تاریخ 13 مارس، فیلمبرداری این فیلم متوقف شد.

اما با بهتر شدن وضعیت کشور استرالیا، مراحل فیلم‌برداری و تولید فیلم Shang-Chi and The Legend of the Ten Rings از اواخر ماه ژوئیه 2020 از سر گرفته شد و پس از اینکه بازیگران و اعضای تیم تولید دو هفته در قرنطینه ماندند، فیلمبرداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد. انتظار می‌رود این فیلم در زمره‌ی بهترین فیلم های مارول در سال 2021 و به طور کلی جزو بهترین فیلم های 2021 قرار بگیرد.

تاریخ اکران و تریلر شانگ چی و افسانه ده حلقه : بازیگران

تاریخ اکران و تریلر شانگ چی و افسانه ده حلقه
تاریخ اکران فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه

از جمله بازیگرانی که قرار است در این فیلم هنرمایی کنند می‌توان به سیمو لیو (Simu Liu‎) اشاره کرد که این بازیگر چینی قرار است در نقش شانگ چی درShang-Chi and the Legend of the Ten Rings حضور داشته باشد.

لیو بعد از درخشش در سریال کانادایی Kim’s Convenience، حال در آستانه‌ی شهرت بیشتر است. هرچند افراد زیادی به نقش این بازیگر در این فیلم اعتراض کرده‌اند، اما می‌بایست منتظر بود تا بعد از اکران فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه، توانایی‌های وی را ارزیابی کرد.

تونی لیانگ از دیگر بازیگران چینی است که قرار است در نقش ونوو در این فیلم هنرنمایی کند و چهره آن در تریلر فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings نشان داده شده است. آوکافینا بازیگر فیلم Crazy Rich Asians نیز در نقش کتی جزو بازیگران این فیلم است.

به علاوه، رونی چینگ در نقش جان جان، فلورین مانتینو در نقش ریزور فست، میشل یئو در نقش جیانگ نان، فالا چن در نقش جیانگ لی و منگر ژانگ در نقش زیالینگ، از جمله دیگر بازیگرانی هستند که در فیلم Shang-Chi and The Legend of the Ten Rings حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان و تریلر فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

تاریخ اکران و تریلر شانگ چی و افسانه ده حلقه
تاریخ اکران و تریلر شانگ چی و افسانه ده حلقه

حال که تاریخ اکران Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings مشخص شده است و می‌دانیم در اواخر تابستان این فیلم اکران خواهد شد، به سراغ داستان و تریلر فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings خواهیم رفت.

با توجه به تریلر فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings ، شانگ-چی تمام کودکی و نوجوانی خود را با یادگیری مهارت‌های رزمی تحت نظارت دث دیلر، ماندرین و سازمان جنایتکارانه‌ وی یعنی، ۱۰ حلقه گذرانده است.

پروتاگونیست که علاقه‌ای به چنین سبک زندگی‌ای ندارد، تصمیم می‌گیرد به آمریکا رفته و یک زندگی معمولی را تجربه کند و در این زمان طی اتفاقاتی کتی را ملاقات می‌کند و احتمال می‌دهیم که آنها رابطه دوستانه‌ای ندارند.

نکته دیگری که تریلر فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings بر آن تاکید دارد، اهمیت شانگ چی برای پدرش است. ماندرین پسر خود را به گونه‌ای اموزش داده که نه تنها بتواند از خودش دفاع کند، بلکه بتواند در آینده مدیریت سازمان را نیز به عهده بگیرد. اما شانگ چی که علاقه‌ای به ادامه دادن راه پدر ندارد، فرار را به قرار ترجیح می‌دهد و به آمریکا می‌رود.

از دیگر نکات جالب‌توجه در اولین تریلر فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings می‌توان به نبرد ماندرین با ارتشی متشکل از انسان‌ها و موجودات تخیلی اشاره کرد. اینطور که به نظر می‌رسد، محصول جدید مارول می‌خواهد به بخشی از تاریخ جهان خود بپردازد. در بخش دیگر تریلر هم شاهد مبارزه ماندرین و یک زن هستیم.

در آغاز تابستان 2021، سیمو لئو در نقش شانگ-چی در فیلم سینمایی Shang-Chi and The Legend of The Ten Rings حضور خواهد یافت. شانگ-چی با باز شدن پایش به سازمان مرموز Ten Rings باید با گذشته خود را که تصور می‌کرد پشت سر گذاشته رودررو شود.

تاریخ اکران و تریلر شانگ چی و افسانه ده حلقه
تاریخ اکران فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه

خوب است بدانید سازمان ده حلقه همواره بخشی از دنیای سینمایی مارول از زمان آیرون من در سال 2008 بوده است جایی که اعضای سازمان تروریستی تونی استارک را در افغانستان به دام می‌اندازند.

ماندارین در ظاهر اولین بار در فیلم آیرون من 3 با بازی بن کینگزلی حضور پیدا کرد تا در انتها مشخص شود او بازیگری کنار فراموش‌شده به نام ترور اسلتری است که توسط آلدریچ کیلیان استخدام‌شده است تا به‌عنوان پوششی برای فعالیت‌های جنایی مرتبط به Extremis عمل کند.
بااین‌حال مارول در سال 2014 با Hail to the King، باری دیگر با بازی کینگزلی، نشان داد که ماندارین واقعی در دنیای سینمایی آنها وجود دارد و علاقه دارد کسی را که به‌جای او در مقابل دوربین ظاهر شد، ملاقات کند.

تاریخ اکران و تریلر شانگ چی و افسانه ده حلقه
تاریخ اکران و تریلر شانگ چی و افسانه ده حلقه

اولین تریلر  Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings در تاریخ 20 آوریل منتشر شد و در این تریلر Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings ، هنرهای رزمی به چشم می‌خورد و در طول تریلر  Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings علاوه‌بر گذشته شخصیت اصلی و وضعیت امروز وی، شخصیت‌های بیشتری از جمله شخصیت منفی فیلم و شخصیت ماندرین هم در آن حضور پررنگی دارند.

برای تماشای تریلر فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

در یوتیوب در اینجا کلیک کنید.

پس از بررسی تاریخ اکران و تریلر شانگ چی و افسانه ده حلقه ، بد نیست نگاهی به تاریخ اکران و تریلر فیلم بادیگارد همسر آدمکش، تاریخ اکران و تریلر بتمن 2021 و تاریخ اکران و تریلر فیلم ترسناک Sacrifice نیز بیاندازید.

همینطور تیم تکراتو مقالاتی در راستای معرفی بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021، بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 و بهترین فیلم های اکشن 2021 نیز تهیه کرده است که ممکن است برای شما جالب باشد.

به علاوه، مقالاتی در راستای ترسناک ترین فیلم های 2021، بهترین فیلم های کمدی 2021 و بهترین فیلم های زامبی 2021 نیز تهیه شده که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

فراتر از آن، می توانید مطالب بهترین فیلم های دی سی 2021، بهترین فیلم های مارول و بهترین فیلم های عاشقانه 2021 را نیز در تکراتو بررسی کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص تاریخ اکران و تریلر شانگ چی و افسانه ده حلقه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر