coinex
راهنمای خرید تکراتو

توقف تولید ردمی نوت 10 ؛ بحران جهانی کمبود دامن شیائومی را گرفت!

دستور توقف تولید ردمی نوت 10 در حالی داده شده است که اوایل سال جاری میلادی به صورت رسمی رونمایی شد و در بازارهای مختلف جهانی با استقبال شدیدی روبرو شده است.

سری ردمی نوت از محبوبترین و در عین حال باکیفیت ترین گوشی های میان رده شیائومی است که طرفداران زیادی دارد. چندی پیش جدیدترین نسخه این سری، یعنی ردمی نوت 10 رسما رونمایی شد. اما شیائومی با مشکل موجودی تراشه درگیر است که به همین علت دستور توقف توقف تولید ردمی  Note 10 داده شده است.

توقف تولید ردمی نوت 10

اوایل سال ٢٠٢١ میلادی بود که ردمی رسماً از سری Note 10 خود و موبایل‌های زیادی در این سری رونمایی کرد. این موبایل‌ها، از تراشه‌های مختلفی استفاده می‌کنند مثلا یکی از آن‌ها از تراشه Helio G95 و دیگری از Snapdragon 732G و ردمی نوت ١٠ نیز از Snapdragon 678 استفاده می‌کند.

این موبایل‌ها به تعداد زیادی در بازار بوده‌اند. اما محبوبیت شدید ردمی نوت ١٠، باعث توقف تولید آن شده است که علت آن مشکلات تامین تراشه ١١ نانومتری Snapdragon 678 می‌باشد.

توقف تولید ردمی نوت 10 ؛ بحران جهانی کمبود دامن شیائومی را گرفت!

در حال حاضر، جهان درگیر با مشکل موجودی تراشه است و ردمی نیز از این قاعده مستثنی نیست و با مشکلاتی مواجه شده است. تاکنون، توقف تولید ردمی Note 10 در اندونزی صورت گرفته و احتمالا در مناطق دیگر نیز این اتفاق می‌افتد. البته ردمی جزئیات تکمیلی از این موضوع را منتشر نکرده است اما قطعا علت آن ناتوانی در تأمین تراشه اسنپدراگون ۶٧٨ است.

علاوه بر این شرکت، شرکت‌های دیگری نیز به علت محدودیت‌های تولید به خاطر شیوع کرونا، با مشکلاتی مواجه شده اند که احتمالا با این روند جهش ویروس و شیوع بیشتر دلتا، اوضاع وخیم‌تر نیز خواهد شد. تاکنون‌ نیز ردمی نگفته است که چه زمانی ردمی نوت ١٠ مجدداً قابل دسترس می‌شود و آیا این مسئله برای موبایل‌ها دیگر نیز می‌افتد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص توقف تولید ردمی نوت 10 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر