coinex
راهنمای خرید تکراتو

پرفروش ترین و گران ترین NFT ها کدامند؟

همان طور که می‌دانید، امروزه توکن‌ها و ارزهای دیجیتال رواج بسیار زیادی دارند به همین دلیل هم ما قصد داریم به بررسی پرفروش ترین و گران ترین NFT ها بپردازیم.

پرفروش ترین و گران ترین NFT ها شامل موارد زیادی می‌شوند. این توکن‌ها در طول تاریخ، با بیشترین قیمت مورد انتظار به فروش رسیده‌اند. در عصر حاضر، افراد زیادی به خریدوفروش ارزهای دیجیتال روی آورده است. حتی بسیاری از افراد تمایل دارند بیشتر با بازار ارزهای دیجیتال آشنا شده و بدانند که کدام یک از ارزها بازار بهتری داشته است.

ما نیز تصمیم گرفته‌ایم که در این مقاله به بررسی این موضوع مهم بپردازیم و مهم‌ترین و گران‌‌قیمت‌ترین ارزهای دیجیتال را برای شما نام ببریم. پس با دقت به این مقاله از تکراتو توجه بفرمایید. قیمت ارزها و توکن‌ها در سال‌های اخیر تا حد بسیار زیادی رشد کرده است و این امر، نشان‌دهنده محبوبیت بالای این NFTها به نظر می‌رسد.

نه‌تنها در سال‌های گذشته، بلکه پیش‌بینی می‌شود که قیمت NFTها در سال‌های آینده نیز رشد کند. زیرا این توکن‌ها محبوبیت بسیاری کسب کرده‌اند و افراد زیادی به خرید آن‌ها روی آورده‌اند. اکثر کسانی که خرید این NFTها را دارند، می‌خواهند اطلاعات بیشتری از توکن‌های گران‌قیمت کسب کنند. برای دریافت این اطلاعات، ما را تا پایان همراهی و از این موضوعات به بهترین شکل استفاده کنید.

پرفروش ترین و گران ترین NFT ها

همان طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، NFTها اخیراً محبوبیت بسیار زیادی کسب کرده‌اند و به همین دلیل هم قیمت آن‌ها روزبه‌روز افزایش یافته است. بدین ترتیب، توکن‌های بسیاری وجود دارد که با قیمت‌های بسیار بالا به فروش رسیده‌اند. ما قصد داریم به برخی از پرفروش ترین و گران ترین NFT ها در این مقاله بپردازیم و مهم‌ترین آن‌ها را برای شما عزیزان ذکر کنیم.

پرفروش ترین و گران ترین NFT ها

قبل از این‌که با گران قیمت ترین NFT های فروخته شده آشنا شوید، می‌توانید بهترین  بازی های NFT برای کسب درآمد را نیز بشناسید. با استفاده از این بازی‌ها شما می‌توانید هم‌زمان با بازی کردن و رفع سرگرمی، به درآمد قابل‌توجهی دست پیدا کنید. اگر هم تمایل داشته باشید، می‌توانید اطلاعاتی در زمینه آینده NFT ها در سال 2022 کسب کنید. همچنین لیست بهترین توکن های NFT نیز می‌تواند کمک شایانی به شما کند. با مطالعه این موارد، می‌توانید اطلاعات تکمیلی درباره توکن‌ها را کسب کنید.

در عصر حاضر، NFTها یا توکن‌های غیر قابل تعویض، با رشد چشمگیری در حال‌توسعه و ارتقا یافتن هستند. این توکن‌ها با محبوبیت فراوانی که دارند، موجب شده‌اند که افراد زیادی را به خرید و معامله ترغیب کنند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید قیمت بعضی از NFTها واقعاً دیوانه‌کننده است. این محبوبیت در سال‌های 2020 و 2021 به اوج خود رسید و تا حد زیادی رشد کرد.

لازم به ذکر است که مجموعه‌های هنری در این بازار به‌عنوان jpeg با قیمتی نزدیک به میلیون‌ها دلار فروخته شد. این امر موجب شد که بسیاری از اینفلوئنسرها و افراد مشهور در سراسر جهان، با این موضوع درگیر شوند. مجموعه‌هایی مانند Bored Ape Yacht Club و همچنین CryptoPunks را می‌توان در لیست گران قیمت ترین NFT های فروخته شده برشمرد.

البته این موضوع در حالی اتفاق افتاد که بسیاری از افراد گمان نمی‌کردند که این هنرهای دیجیتالی رونق پیدا کنند. اما پرفروش ترین و گران ترین NFT ها در سراسر جهان کدامند؟ در این بخش، برخی از مهم‌ترین و گران‌قیمت‌ترین ان‌اف‌تی‌های جهان را مشاهده می‌کنید. البته توجه داشته باشید که تمام این قیمت‌ها بر اساس دلار آمریکا ذکر شده‌اند و همه رقم‌ها نیز قیمت اتریوم آن‌ها در زمان فروش آورده شده است.

کریپتوپانک #5217 (CryptoPunk #5217) – 5.59 میلیون دلار

پرفروش ترین و گران ترین NFT ها

ظاهر این NFT غالباً به‌صورت میمونی با کلاه بافتنی و زنجیر به نظر می‌رسد. این توکن ویژگی‌های بسیار مطلوبی داشته و استانداردها را نیز کاملاً رعایت می‌کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این توکن غیرمثلی، یکی از کمیاب‌ترین کریپتوپانک‌های موجود در بازار است و شاید یکی از دلایل افزایش قیمت آن هم همین باشد.

این NFT از نظر نادر بودن، در لیست تمام توکن‌های موجود رتبه 34 را دارد. بدین ترتیب، کارشناسان انتظار دارند که قیمت این ارز دیجیتال تا حد سرسام‌آوری افزایش پیدا کند. ازاین‌رو، افراد بیشتری به خرید این توکن غیرمثلی ترغیب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

میم کوین چیست

آلت سیزن چیست؟

Beeple’s Ocean Front – قیمت: 6 میلیون دلار

پرفروش ترین و گران ترین NFT ها

Ocean Front را می‌توان به‌عنوان سومین توکن گران Beeple در نظر گرفت. بیپل (Beeple) یکی از مشهورترین هنرمندهای دیجیتالی است که گران ترین ان اف تی جهان را با نام Ocean Front ایجاد کرده است. این توکن از شهرت بسیار بالایی برخوردار است و در بازار ارزهای دیجیتال نیز احترام زیادی برای آن قائل هستند. زیرا این توکن تمام استانداردها را حفظ کرده و کاملاً معتبر است. لیست قیمت‌های بیپل نیز این موضوع را آشکار می‌سازد.

این اثر که یکی از پرفروش ترین و گران ترین NFT ها در نظر گرفته می‌شود، محبوبیت زیادی دارد و افراد زیادی تمایل به خرید آن دارند. به همین دلیل هم اثر کاملاً برتری شناخته می‌شود. تصویر این اثر، شکل یک خانه سیار و درخت است که در وسط اقیانوس قرار دارند. این تصویر را می‌توان جزء ده اثر برتر هنرهای دیجیتالی به شمار آورد.

بیشتر بخوانید:

بازی کریپتو بلیدز (Crypto Blades)

آپلند (Upland)

A Coin for the Ferryman مربوط به XCopy – قیمت: 6.03 میلیون دلار

پرفروش ترین و گران ترین NFT ها

یکی دیگر از NFT های معروف و گران‌قیمت در بازار ارزهای دیجیتال، A Coin for the Ferryman بوده که مربوط به توکن اصلی XCopy است. این ارز محبوب که در سال 2018 ساخته شد، در تاریخ 4 نوامبر سال 2021 وارد بازار شد و افراد زیادی از آن استقبال کردند. این ارز تا حدی پیش رفت که توانست به قیمتی بیشتر از 6 میلیون دلار فروخته شود. این قیمت برای یک ارز دیجیتال بسیار زیاد است.

شکل این هنر دیجیتالی، به‌صورت چهره‌ای با خطوط متفاوت روی یک صفحه و پس‌زمینه رنگارنگ است. علاوه بر این، شما فرم GIF را نیز در این هنر مشاهده می‌کنید که موجب منحصربه‌فرد شدن آن گشته است. با استفاده از این GIF مالک آن می‌تواند با افتخار به خریدوفروش بپردازد و به آن ببالد. محبوبیت این هنر تا حدی زیاد است که برخی می‌گویند ممکن است هرگز قطعه هنری دیگری حتی مشابه A Coin for the Ferryman ساخته شود.

بیشتر بخوانید:

شت کوین چیست؟

ایردراپ چیست؟

کراس رود بیپل – قیمت: 6.6 میلیون دلار

پرفروش ترین و گران ترین NFT ها

یکی دیگر از پرفروش ترین و گران ترین NFT ها در حال حاضر، توکن کراس رود (Crossroad) شناخته می‌شود. این هنر دیجیتالی نیز مربوط به بیپل است که قیمت بسیار بالایی هم دارد. این اتفاق که اخیراً روی داده است، نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این توکن محبوب تا حد زیادی منظور و مقصود سیاسی دارد. کراس رود بیپل تنها یک ویدئوی کوتاه 10 ثانیه‌ای است که بدنی بزرگ در کنار خیابان افتاده و روی آن جملات توهین‌آمیز نوشته شده است. مردم نیز از کنار این بدن عبور می‌کنند. برخی از افراد اعتقاد دارند که این هنر دیجیتالی غالباً سعی دارد دونالد ترامپ را به نمایش بگذارد و ضد سیاست‌های وی آشکار شود.

این اثر دیجیتالی در بازار ارز دیجیتالی Nifty Gateway به قیمت بیشتر از 6.6 میلیون دلار فروخته شده است. این رقم باعث شد که این هنر تاریخ‌ساز شده و توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. اغلب کارهای بیپل مورداحترام هستند؛ زیرا آن‌ها چیزهایی فراتر از یک NFT ساده را به نمایش می‌گذارند و غالباً مقصود پنهانی درون خود دارند. شاید یکی از دلایل افزایش قیمت آن هم همین موضوع باشد که باعث شده کراس رود یکی از گران ترین ان اف تی جهان شناخته شود.

کریپتوپانک #7804 – قیمت: 7.6 میلیون دلار

پرفروش ترین و گران ترین NFT ها

یکی دیگر از پرفروش ترین NFT جهان که با قیمت بسیار بالایی به فروش رسید، کریپتوپانک با شماره 7804 است. این توکن که از پرفروش ترین و گران ترین NFT ها در سراسر جهان شناخته می‌شود، در زمان فروش خود با قیمتی نزدیک به 7.6 میلیون دلار فروخته شد. لازم به ذکر است که مدیرعامل مربوط به شرکت سازنده نرم‌افزار طراحی فیگما (Figma) به‌عنوان فروشنده این توکن محبوب شناخته می‌شود.

خوب است بدانید که کریپتوپانک‌ها همگی به‌صورت مجموعه‌های کاملاً اتفاقی هستند که از بیشتر از 10000 کاراکتر تشکیل شده‌اند. این کاراکترها کاملاً منحصربه‌فرد بوده و هرکدام با دیگر تفاوت دارد. شایان‌ذکر است که این توکن پرفروش در ابتدای فعالیت خود، به‌صورت رایگان به کاربران داده می‌شد.

در این فرایند، تنها برخی از توکن‌هایی که ویژگی‌های خاصی داشتند، با قیمت‌های بسیار بالا و قابل‌توجه به فروش می‌رسیدند. شکل این توکن هم به‌صورت فرد غریبه‌ای است که پوستی آبی داشته و پیپ می‌کشد. این کاراکتر یک کلاه هم به روس سر دارد.

بیشتر بخوانید:

استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟

آینده دار ترین شت کوین ها

کریپتوپانک #3100 – قیمت: 7.67 میلیون دلار

پرفروش ترین و گران ترین NFT ها

یکی دیگر از NFT های معروف که با قیمت بسیار بالا به فروش رسید، کریپتوپانک با شماره 3100 است. نکته جالب‌توجه درباره این ارز دیجیتال، این است که تنها یک روز بعد از فروش فوق‌العاده 7804، کریپتوپانک 3100 با قیمت بهتری به فروش رسید و از برادر خود هم گران‌تر شد.

لازم به ذکر است که این توکن نام‌برده، یکی از کمیاب‌ترین NFTهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود و طرفداران زیادی هم دارد. کریپتوپانک با شماره 3100 که یکی از پرفروش ترین و گران ترین NFT ها در جهان ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، هفتمین کریپتوپانک کمیاب در این بازار است. شکل این پانک هم به‌صورت کاراکتر غریبه‌ای با پوست آبی روشن است که بک هدبند با آبی پررنگ‌تر و سفید روی سرش دارد.

کریپتوپانک #7523 – قیمت: 11.75 میلیون دلار

پرفروش ترین و گران ترین NFT ها

همان طور که در این لیست مشاهده می‌کنید، تعداد زیادی از کریپتوپانک‌ها با قیمت‎های نجومی به فروش می‌رسند. کریپتوپانک با شماره 7523 نیز یکی دیگر از گران قیمت ترین NFT های فروخته شده به شمار می‌رود که با قیمتی نزدیک به 11.75 میلیون دلار به فروش رسید. این قیمت برای یک هنر دیجیتالی واقعاً زیاد است و توجه اغلب افراد را به خود جلب کرده است.

نکته مهم درباره این توکن این است که شماره 7523 را به‌عنوان گران ترین ان اف تی جهان کریپتوپانک می‌شناسند. این توکن نیز تا حد زیادی کمیاب است و از این نظر، رتبه سوم را کسب کرده است. این بدان معنی است که کریپتوپانک 7523، سومین توکن کمیاب جهان شناخته می‌شود. اکنون سؤال مهمی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید، این است که دو کریپتوپانک کمیاب‌تر از 7523 کدامند؟ قیمت آن‌ها تا چقدر افزایش یافته است؟

شکل کاراکتر این کریپتوپانک هم کاملاً منحصربه‌فرد است. تصویر این کاراکتر، به‎صورت فردی بیگانه با پوست آبی است که یک کلاه قهوه‌ای به سر کرده است. علاوه بر این، شما می‌توانید تصویر یک ماسک را روی دهان این کاراکتر مشاهده کنید که باعث منحصربه‌فرد بودن آن شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین ارز دیجیتال ایرانی

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟

HUMAN ONE از بیپل _ قیمت: 28.985 میلیون دلار

پرفروش ترین و گران ترین NFT ها

یکی دیگر از پرفروش ترین و گران ترین NFT ها در سراسر جهان و بازار ارزهای دیجیتال، HUMAN ONE از هنرمند مشهور، بیپل است. همان طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، این هنرمند تعداد بسیار زیادی هنرهای دیجیتالی را تولید کرده که با قیمت‌های فوق‌العاده‌ای به فروش رسیده‌اند. این هنرمند، یکی دیگر از گران‌ترین آثار خود با نام HUMAN ONE را تولید و به فروش رسانده است. خوب است بدانید که این ارز، یکی از NFT های معروف به شمار می‌رود که با قیمتی کمتر از 30 میلیون دلار فروخته شد.

قیمت دقیق این توکن، حدود 28.985 دلار بوده و فروش آن در تاریخ 9 نوامبر سال 2021 ثبت شد. همان طور که مشاهده می‌کنید، این NFT در سال گذشته فروخته شده و از آن زمان تاکنون، افراد زیادی به آن علاقه‌مند شده‌اند. لازم به ذکر است که در حال حاضر، توکن HUMAN ONE به‌عنوان سومین توکن گران‌قیمت شناخته می‌شود.

همه روز: 5000 روز اول – قیمت: 69.3 میلیون دلار

پرفروش ترین و گران ترین NFT ها

یکی دیگر از NFT های معروف که با قیمت فوق‌العاده‌ای به فروش رسیده، توکن همه روز: 5000 روز اول (Everydays: the First 5000 Days) است. این توکن مشهور، از گران قیمت ترین NFT های فروخته شده تا به امروز شناخته می‌شود که با قیمتی نزدیک به 69.3 میلیون دلار به فروش رسیده است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این توکن هم توسط بیپل ساخته شده است. آن را می‌توان یکی از پرفروش ترین و گران ترین NFT ها برشمرد، در خانه حراجی کریستیز فروخته شد.

این توکن محبوب، نمایشی از 5000 اثر هنری آغازین بیپل را نشان می‌دهد. بدین ترتیب، می‌توان پیشرفت هنری این هنرمند را در این توکن مشاهده کرد. این اثر به‌صورت کاملاً دیجیتالی به نظر می‌رسد که در خانه حراج Christie’s به فروش رسید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید که این توکن در یک مزایده فروخته شد که فردی نه نام ویگنش ساندیرسن (Vignesh Sundaresan) از هند برنده این مزایده شناخته شد. وی در ابتدا هویت خود را اعلام نکرد، اما بعد از مدتی نام واقعی خود را بیان کرد.

بیشتر بخوانید:

بازی اسپلینترلند (Splinterlands)

بازی بلاکچینی و ارز دیجیتال گالا (Gala)

The Merge از پاک – قیمت: 91.8 میلیون دلار

پرفروش ترین و گران ترین NFT ها

در نهایت، اولین و پرفروش ترین NFT در تاریخ ارزهای دیجیتال، توکن The Merge از پاک (Pak) شناخته می‌شود. این توکن در تاریخ 2 دسامبر سال 2021، به‌عنوان گران قیمت ترین NFT های فروخته شده در تاریخ به ثبت رسید. لازم به ذکر است که این توکن به کمک حدوداً 30000 کلکسیونر جمع‌آوری شد. البته تعداد دقیق این افراد، نزدیک به 28983 نفر بودند که این توکن را به قیمت کمتر از 100 میلیون دلار خریداری شد.

این NFT که صاحبان بسیار زیادی دارد، با قیمت دقیق 91.8 میلیون دلار به فروش رسید. این قیمت بسیار بیشتر از چیزی است که ما انتظار آن را داشتیم و تا حد زیادی هم دیوانه‌کننده است. The Merge که تا به امروز، پرفروش ترین و گران ترین NFT ها در سراسر جهان شناخته می‌شود، توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرده است.

همان طور که تا اینجا مشاهده کردید، NFT ها در طول زمان روزبه‌روز محبوبیت بیشتری در بین سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال کسب می‌کنند. اما مهم‌ترین سؤالی که برای برخی از افراد پیش می‌آید، این است که آیا این قیمت‌ها قرار است تا چه حد برسد و سقف این محبوبیت چقدر است؟ به‌طورکلی، اگر شما نیز NFT دارید، مطمئن باشید که به سود قابل‌توجهی دست پیدا خواهید کرد و ثروت زیادی به جیب خواهید زد.

بیشتر بخوانید:

بازی دسنترالند (Decentraland) 

بازی ایلوویوم (Illuvium)

چرا برخی از NFTها قیمت بسیار بالایی دارند؟

اکنون شاید برای شما سؤال پیش بیاید که دلیل اینکه برخی از NFTها قیمت سرسام‌آوری دارند، چیست؟ برای پاسخ به این سؤال، باید بدانید که این توکن‌ها تنها یک NFT معمولی نیستند، بلکه از آن‌ها به‌عنوان مهم‌ترین ابزار سرمایه‌گذاری یاد می‌شود.

پرفروش ترین و گران ترین NFT ها

یکی دیگر از مواردی که موجب گران شدن این قیمت‌ها می‌شود، عوامل دیگری غیر از سرمایه‌گذاری است. عواملی مانند میزان سوددهی، نحوه مالکیت، تاریخچه، درک و پیش‌بینی خریدار، ارزش آینده و… نیز اهمیت زیادی در قیمت این NFTها دارند.

مورد دیگری که موجب شده پرفروش ترین NFT ها با قیمت فوق‌العاده فروخته شوند، این است که آن‌ها از یک وسیله برای سرمایه‌گذاری و سوددهی هم عبور کرده‌اند. همان طور که مشاهده کردیم، همه این توکن‌ها به‌صورت هنرهای دیجیتالی بودند که ارزش آن را چندبرابر می‌کنند. زیرا کارایی آن‌ها به اور اقتصادی و سیاسی هم وارد می‌شود و همین امر، موجب افزایش محبوبیت آن‌ها شده است.

برای مثال، کراس رود بیپل که یکی از پرفروش ترین و گران ترین NFT ها شناخته می‌شود، علاوه بر این‌که برای سرمایه‌گذاری استفاده شود، مفهوم سیاسی داشته و در این امور نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل هم افراد از پرداخت هزینه‎‌های بالا هم برای آن‌ها واهمه نداشته و به‌راحتی آن‌ها را در مزایده‌ها خریداری می‌کنند.

علاوه بر این، هنر دیجیتالی و توکن همه روز: 5000 روز اول که یکی از NFT های معروف به شمار می‌رود، روند صعودی و پیشرفت بیپل در 5000 کار ابتدایی خود را نشان می‌دهد که ارزش زیادی دارد. پس متوجه شدید که دلیل افزایش قیمت این توکن‌ها چیست و به چه علت با قیمت‌های سرسام‌آور خریدوفروش می‌شوند.

پرفروش ترین و گران ترین NFT ها

سخن نهایی

ما در این مقاله، به بررسی ده مورد از پرفروش ترین و گران ترین NFT ها در تاریخ بازار ارزهای دیجیتال پرداختیم و این توکن‌های محبوب را برای شما عزیزان نام بردیم. باتوجه‌به موضوعات بالا، می‌توانید با بهترین، مشهورترین و گران‌قیمت‌ترین توکن‌ها و هنرهای دیجیتالی آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

.

منابع:

نظر شما در خصوص پرفروش ترین و گران ترین NFT ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر