coinex
راهنمای خرید تکراتو

زمان واریز یارانه تیر 1401 چه زمانی است؟ [تاریخ جدید اعلام شد]

یارانه تیر 1401 در چه زمانی واریز می‌شود؟ آیا اصلا این یارانه برای تیر ماه نیز به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد؟ در ادامه قصد داریم توضیحاتی را درباره زمان واریز یارانه تیر 1401 ارائه دهیم؛ با تکراتو همراه باشید.

طبق اصلاحات جدید دولت درباره مبلغ یارانه، تاکنون دو دوره از یارانه 300 هزار تومانی برای دهک چهارم تا نهم و همچنین یارانه 400 هزار تومانی برای دهک اول تا سوم، پرداخت شده؛ اما تا به الان تنها مرحله اول به صورت نقد قابل برداشت بوده و مرحله دوم هنوز در حساب سرپرستان خانوار مسدود است.

حال سوالی که برای بسیاری از مردم ایجاد شده این است که آیا روال واریز یارانه تیر 1401 به صورت نقدی خواهد بود و یا از ماه آینده کمک معیشتی به صورت کالابرگ در بین مردم توزیع شده و یارانه نقدی متوقف می‌شود؟

بیشتر بخوانید: با یارانه 300 هزار تومانی و قیمت‌های جدید چه می‌توان خرید؟

نحوه پرداخت و زمان واریز یارانه تیر 1401 به چه صورت است؟

یش از یک ماه است که وضعیت پرداختی یارانه‌ها متفاوت شده است؛ دیگر خبری از یارانه نقدی ۴۵هزار تومانی و یارانه معیشتی نیست و قرار شده بود تا دو ماه یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومانی و پس از آن نیز کالابرگ توزیع شود.

دولت در پی تخصیص ارز ترجیحی و گران شدن کالاهای اساسی به مردم وعده داد که تا فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نیاز برای توزیع کالابرگ الکترونیکی، به منظور جبران اختلاف قیمت کالاها، یارانه 300 و 400 هزار تومانی را به ازای هر نفر، به 9 دهک جامعه پرداخت نماید. همچنین چندی پیش اعلام کرد که در حال حاضر تکامل زیرساخت‌ها برای توزیع کالابرگ، امکان‌پذیر نبوده و واریز یارانه نقدی ادامه خواهد داشت.

زمان واریز یارانه تیر 1401 چه زمانی است؟

حال در چند روز اخیر حجت براتعلی، مدیر کل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران، اعلام کرده است که طرح کالابرگ از ماه آینده اجرا خواهد شد و دیگر لازم نیست یارانه نقدی واریز شود؛ به جای آن مردم می‌بایست از کالابرگ الکترونیکی برای خرید استفاده کنند.

با توجه به گفته‌های براتعلی، واضح است که یارانه 300 و 400 هزار تومانی از تیر ماه قطع شده و جای خود را به کالابرگ الکترونیکی می‌دهد.

براتعلی در ادامه افزود که این طرح که همانند کوپن دهه 60 بوده و تنها مختص به کالاهایی از جمله نان، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن اختصاص دارد که قیمت آن‌ها اصلاح شده است. او همچنین بار دیگر یادآور شد که در واقع هدف دولت در این طرح این است که، تمام قیمت‌های اجناس نام‌برده شده به قیمت شهریور 1400 برگردد. درواقع مشتری در هنگام خرید، اجناس را با قیمت قبلی خود خریداری می‌کند. سپس مابقی آن، توسط دولت به حساب فروشنده واریز می‌شود یا در صورتی دیگر، کل مبلغ به حساب بانکی افراد واریز شده، اما فقط می‌توانند این مبلغ را صرف خرید کالاهای اساسی کنند.

بنابراین اگر دولت موفق به توزیع کالابرگ تا ماه آینده شود، خانواده‌ها نباید دیگر منتظر واریز یارانه تیر 1401 به‌صورت نقدی باشند.

زمان پرداخت کالابرگ

از ابتدای کار قرار بود دولت دو مرحله یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای ۹ دهک درآمدی واریز کند تا زیرساخت‌های پرداخت کالابرگ فراهم شود. بعد از آن قرار بود این کمک نقدی، در قالب کوپن الکترونیک به خانوارها تعلق بگیرد. کمی بعد گفته شد احتمالا زیرساخت‌های کالابرگ به زودی فراهم نمی‌شود و فعلا واریز یارانه نقدی ادامه دارد.

اما روز گذشته مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران از اجرایی شدن طرح کالا برگ الکترونیک در ماه آینده خبر داد. حجت براتعلی به تسنیم گفته است پرداخت یارانه نقدی تنها دو ماه اجرا می شود و بعد وارد اجرای فاز دوم که پرداخت کالابرگ است می‌شویم. گفته این مقام مسئول به این معناست که یارانه نقدی در تیرماه حذف می‌شود و به جای آن کالابرگ پرداخت می‌شود.

کدام جاماندگان یارانه حق اعتراض دارند؟

بر این اساس سامانه hemayat.mcls.gov.ir  از سوی وزارت رفاه، در دسترس قرار گرفت که ورود به آن برای عموم نیست بلکه تنها افرادی می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض و درخواست بازبینی در آن اقدام کنند که تا فروردین امسال یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و یا یارانه معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی را دریافت می‌کردند و  یا هر دو را داشته‌اند، به عبارتی یارانه‌بگیر بوده‌اند و  یارانه مرحله ۱۳۴ (فروردین) را هم دریافت کرده بودند ولی دیگر مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ یعنی برای اردیبهشت و خرداد که یکجا واریز شد را دریافت نکرده و حذف شدند.

همچنین افرادی می‌توانند به این سامانه وارد و درخواست بازبینی داشته باشند که حتی یارانه جدید را دریافت کرده‌اند ولی نسبت به دهک‌بندی انجام شده، معترض هستند. کلیه افراد یارانه‌بگیر و آنهایی که دریافتی ندارند، می‌توانند با ورود به همین سامانه hemayat.mcls.gov.ir  و یا از طریق شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ از وضعیت دهک خود مطلع شوند.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، درباره آخرین وضعیت یارانه جاماندگان و معترضان تیر 1401 گفته که حدود 2.5 میلیون نفر جامانده از یارانه تیر داشتیم و بنابر بررسی‌های وزارت رفاه، از این تعداد گروهی به تشخیص وزارت رفاه در دهک‌های اول تا نهم قرار گرفتند.

طیبه حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت این افراد از سوی وزارت رفاه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها معرفی شده‌اند تا در لیست یارانه‌بگیران تیر قرار بگیرند. حسینی افزود:

علاوه براین از این میان این ۲٫۵ میلیون نفر، برخی هم به تشخیص وزارت رفاه، مشمول دهک دهم درآمدی هستند. طبق برنامه اصلاح ارزترجیحی به این گروه از شهروندان یارانه معیشتی تعلق نمی‌گیرد اما در مقابل حق ثبت درخواست اعتراض و رسیدگی مجدد محفوظ است.

یارانه معترضان نیز هنوز قابل برداشت نیست و فرصت وزارت رفاه نیز برای بررسی موضوع به اتمام رسیده؛ اما هنوز تکلیف یارانه معترضان هم مشخص نشده که گفته می‌شود تغییر استعفای وزیر دلیل این موضوع است. بنابراین این افراد نیز باید منتظر بمانند تا بالاخره وزارت رفاه لیست را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارائه کند.

زمان واریز یارانه تیر 1401

یارانه تیرماه نقدی است یا کالابرگ؟

تجارت‌نیوز نوشته: وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌گوید دولت برای پرداخت یارانه کالایی منتظر گزارش نهایی دوره آزمایشی سامانه‌های کالابرگ است.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌افزاید:

تا زمانی که گزارش نهایی دوره‌های آزمایشی سامانه‌های کالابرگ آماده نشود، دولت تصمیم جدیدی در مورد یارانه‌ها اتخاذ نمی‌کند. امیدواریم گزارش دوره‌های آزمایشی سامانه‌های کالابرگ در تیر به دولت ارسال شود تا ستاد اقتصادی تصمیم بگیرد که برای ماه‌های بعد، به چه شکلی عمل کند.

محمدمهدی سبحانیان نیز در همین زمینه اظهار داشت:

اگر قرار به پرداخت کالابرگ باشد، یارانه‌ها در قالب اعتبار خرید به کارت‌های افراد پرداخت می‌شود که بر اساس آن مردم می‌توانند در سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها از آن اعتبار خرید استفاده کنند. سبحانیان گفت: هیچ تغییری در مبلغ و افرادی که یارانه دریافت می‌کنند اتفاق نخواهد افتاد. همان افرادی که تا به امروز یارانه دریافت کرده‌اند و کسانی که بر اساس تقاضا، به فهرست یارانه‌بگیران اضافه می‌شوند، مشمول دریافت کالابرگ خواهند شد.

یارانه فعلا به همه دهک‌های درآمدی تعلق می‌گیرد اما خانوارهایی که فعلا در ۳ دهگ برخوردار قرار گرفته‌اند، امکان برداشت آن را ندارند.  قرار است نتایج نهایی بررسی اعتراض خانوارهایی که معتقدند جزو این ۳ دهک نیستند، تا پایان خرداد از طریق سامانه حمایت اعلام می‌شود. بخش از مساله به عدم شفافیت در تجارت و کسب و کار بر می‌گردد و استفاده از حساب شخصی در امور تجاری، باعث شده دهک‌بندی‌ها با خطا مواجه شوند.

مبلغ یارانه تیر 1401

بیش از یک ماه است که وضعیت مبلغ پرداختی یارانه ها فرق کرده است. دیگر خبری از یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و یارانه معیشتی نیست. با اعلام دولت مقرر شده بود تا دو ماه یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی و پس از آن نیز کالابرگ الکترونیکی توزیع شود. پاسخ مشخصی جهت ابهام زدایی راجع به یارانه نقدی و کالابرگ داده نشده اما وزیر کشور در این باره گفته است: «پرداخت یارانه نقدی تا زمان آماده شدن کالابرگ‌ الکترونیکی ادامه دارد». بدین ترتیب مبلغ یارانه تیر 1401 نیز همانند اردیبهشت و خردادماه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

آپدیت 1 تیر: 

هنوز پاسخ مشخصی به این سوال ارایه نشده است؛ مثلا وزیر اقتصاد در این باره گفته است:

ما در سیاست عادلانه کردن یارانه‌ها، طی دو ماه اول پرداخت نقدی، زمانی را لازم داشتیم که زیرساخت فنی را آماده و حکم قانون بودجه ۱۴۰۱ را اجرا کنیم که مجلس از ما خواسته بود کالابرگ الکترونیکی را برای کاهش فشار به مردم در نظر بگیریم و امیدواریم تا پایان تیرماه زیرساخت‌های لازم به شکل صد درصدی آماده شود.

وزیر کشور نیز در این باره توضیح داد: پرداخت یارانه‌ها تا زمان آماده‌شدن کالابرگ‌ الکترونیک ادامه خواهد داشت.  بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز در پاسخ به این سوال گفت: تا زمانی که زیرساخت‌های کالابرگ الکترونیکی فراهم نشده باشد، پرداخت یارانه‌ها ادامه خواهد داشت.

آپدیت 17 تیر:

خبرگزاری برنا نوشته:

در مورد زمان واریز یارانه مرحله ۱۳۷ (تیرماه ۱۴۰۱) نیز دولت هنوز جزئیاتی را منتشر نکرده است. اما بررسی ما نشان می‌دهد که معمولا دولت بیستم هر ماه یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند. در این مرحله نیز احتمالا طی هفته آینده یارانه بگیران باید منتظر دریافت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی باشند.

در این میان برخی از رسانه‌ها نیز ادعا می‌کنند که در این مرحله نیز یارانه دو ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اما دولت هنوز در این رابطه اظهار نظری نکرده و بعید هم به نظر می‌آید که در شرایط اقتصادی عجیب دولت دست به واریز دو مرحله‌ای بزند.

آپدیت 19 تیر: یارانه 20 تیر واریز نمی‌شود

اعلام کرد که فردا (۲۰ تیر) یارانه‌های معیشتی این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز نخواهد شد. طیبه حسینی به خبرگزاری ایسنا گفت زمان واریز یارانه‌ها به محض مشخص شدن اطلاع‌رسانی می‌شود. یارانه‌های نقدی معمولا بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. میزان یارانه‌ها از اردیبهشت امسال هم‌زمان با حذف ارز ترجیحی برای واردات کالای اساسی تغییر کرد و تا سقف ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت. هم‌زمان با حذف ارز ترجیحی، قیمت کالاهای اساسی یک‌باره افزایش یافت. در حالی که مردم نسبت به کمتر شدن قدرت خرید و کوچک‌تر شدن سفره‌شان اعتراض می‌کردند، برخی‌ رسانه‌های دولتی ایران، افزایش میزان یارانه را قدمی مثبت برای افزایش قدرت خرید مردم می‌دانستند.

آپدیت 20 تیر: یارانه فردا واریز می‌شود

تاریخ دقیق پرداخت یارانه تیر 1401 روز 21 این ماه اعلام شده است. به گفته سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه معیشتی 300 و 400 هزار تومانی روز یکشنبه 21 تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. بیشتر بخوانید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درمورد یارانه تیر 1401 چیست؟ به نظر شما زیرساخت‌های طرح کالابرگ در این بازه زمانی فراهم خواهد شد؟ طفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (166 نظر)

    سلام من مستاجر با ۷سر عایله و۳ تا دانش آموز که از پس خرج وخارج خانواده ام بر نمیام چطوری زندگی کنم ای مسئولین محترم تو را به خدایی که شما را آفریده درد ما فقیر وفقرا ومردم را بفهمید ما باید کرایه خونه بدیم سرویس بچه مدرسه داریم پول آب وبرق وگاز باید بدیم یارانه را فقط بصورت نقدی به مردم پرداخت کنید کالا برگ به درد ما نمی‌خورد کالا برگ متناسب با خرج ومخارج مردم نیست اصلا کالا برگ منتفی کنید وفقط یارانه را بصورت نقدی به مردم پرداخت کنید فقط نقدی نقدی نقدی

    پاسخ

    سلام من مستاجر با ۷سر عایله و۳ تا دانش آموز که از پس خرج وخارج خانواده ام بر نمیام چطوری زندگی کنم ای مسئولین محترم تو را به خدائی که شما را آفریده درد ما فقیر وفقرا ومردم را بفهمید ما کالا برک نمی خواهیم ما می‌خواهیم کرایه خونه بدیم سرویس مدرسه داریم مریض داریم فقط یارانه را بصورت نقدی پرداخت کنید کالا برگ را منتفی کنید که متناسب با خرج ومخارج مردم نیست فقط یارانه را نقدی بدید به مردم فقط نقدی نقدی نقدی

    پاسخ

    سلام سید نورعلی حسینی هستم با ۷سر عائله ومستاجر و۳ تا دانش آموز که پس خرج وخارج خانواده ام بر نمیام ای مسئولین محترم که سکاندار کشور هستید تورا بودائی که شما را آفریده دردما فقیر فقرا ومردم را بفهمید کالابرگ به درد ما نمیخوره همون یارانه را بصورت نقدی بدید به مردم کالا برک متناسب با خرج و مخارج مردم نیست شاید یکی میخاد کرایه خونه بده یکی سرویس بچه مدرسه داره یکی مریض احتیاج به پول نقد داره اصلا کالا برگ منتفی کنید

    پاسخ

    کالابرگ دیگه چه صیغه آیه مردم پول نقد میخواد شاید من همه پول رو بخوام خرج دوا درمان کنم تخم مرغ و روغن سوخته وهزار جنس تاریخ مصرف گذشته به چه درد من میخوره اینم یک بهانه بیشتر نیست برای قطع یارانه نقدی دردتون اینه یارانه مردمو قطع کنید چون آقازاده‌ها پول کم آوردند جورشو باید مردم بدبخت بکشند حالا ببین اگه کلا قطع نشدند کمی وجدان بیدار خوبه مگه ما چه گناهی کردیم اینقدر باید زجر وبدبختی بکشیم اون دنیا چطور میخواهید جواب مردم رو بدید این دنیا که هیچ

    پاسخ

    بعد با کدوم درامد از کالا برگ استفاده شه همه را بدبخت کردن خدا ازتون نگزره فقط فکر خودتون هستین تا الان یک شب گشنه خوابیدین من کارگر شش ماه یک روز کار نتونستم بکنم ازهمه طرف زدین تو سرمون بیست میلیون افغانی ریختین تو ایران هرجا کاری باشه با نصف قیمت انجام میدن هرشهری که میری هستن گناه ما چیه که شما مسعولین کشور ما شدین تو هیچ چیزی به داد مردم نمیرسید تورم اینقدر زیاده که خیلی از ما راضی به مرگ هستیم به خدا به خاطر خوردن نیست شما ذلت نکشیدین تا بفهمید وقتی صاحب خانه جوابت کنه پول پیش هم نداشته باشی و از ترس تو خیابان خوابیدن و بی عابرویی شبها خواب نداشته باشی

    پاسخ

    لطفایارانه رانقدی بدیدتامردم اختیارپولشونوخودشان داشته باشند کالابرگ پول درجیب شرکتهاوسوپیهای موادغذایی میره لطفا یارانه رانقدی بدید

    پاسخ

    مسخره بازیا چیه کالابرگ چیه پول رو بدین به مردم با این راه میخایین دزدی کنین والا کسی دوس نداره تخم مرغ بخوره همش ۴ قلم نرفته بالا کلی جنس رفته بالا این چه دولتیه رید تو مملکت پولشو بدین به مردم دوست دارن هرکاری بکنن دستتون از دزدی کوتاه شده میخایین از یارانه مردم بدزدین کالا برگ مال خودتون بخوره تو سرتون

    پاسخ

    کالا برگ نمیخاهیم پول نقد فقط مردم را قول نزنید

    پاسخ

    به نظر من این طرح اصلا طرح خوبی نیست ن قیمت اجناس رو بالا ببرند و ایجاد تورم و فساد و احتکار و وووووو غیره بشه تو مملکت نه هم اینکه یارانه‌ها رو کالابرگی کنن. اولا که خود بنده ب دهک بندی یارانه‌ها اعتراض دارم چون بنده معلولیت شدید اعصاب روان دارم از کار افتاده ام نمیتونم کار کنم موقعیت زندگیم منفی فقره چرا درک نمیکنین تو شهرک‌های خوزستان توی جهنم این دنیا بدون کولر با اینهمه بیماری و زردی و هزار کوفت وزهرماری ک هم نوعانمون دارن بدادم ن میرسن ک تا حالا زنده موندیم. وگر ن دولت‌ها فقط فقرکشی میکنن. کدوم خونه ها ک میدن بهمون یا کدوم زمینا شون ک میدن بهمون. اومدن خیرسرشون نشه یارانه رو بعد از چند سال مبلغشو زیادتر کنن قیمت تمام اغلام خوراکی و پوشاکی کلا مصرفی رو ب 100درصد هم رساندن. اگه دستور کشتن ما بیچاره هارو دارین خب راحت کل نیروهای مسلح رو بریزین قتل عاممون کنن بره واسه خودت هی ورکنهدیز کنین بیلالا

    پاسخ

    ‌کالا برگالیکترونیکی یا کوپن درد نخوره نقدی بهتر است

    پاسخ

    یارانه نقدباشه خوبه هر کسی خوش می‌دونه چی بخره چی نخره من که ب پول نقد احتیاج دارم ممنون

    پاسخ

    انگار که ما مردم بچه وبیعقل ونادانیم وشما دولتیها،عاقل وولی ماهستید که از پیش خودتون تصمیم گیری میکنید که بایارانه ای که حق هر ایرانیه،چکار کنیم؟یکی از این نماینده ها گفته بودم دم یارانشون رو صرف پارک وسینما ولباس میکنن…آقا به شما چه،هرکسی حق داره با پولی که حقشه هرکاردلش خاست بکنه،مگه ما بچهاتونیم که دایه مهربان‌تر از مادر شدید،مثله این می مونه که یارو پولی سرمایه‌گذاری کرده یاخونه ش رو به اجاره داده،بعد بجای سود یا اجاره ش بیان بهش نخود لوبیا بدن وبگن بهتر بدردت میخوره!!بابا ولمون کنید. قیمتها سربه فلک کشیده،اونموقع چهارقرون بدید اونم نتوانیم برداشت کنیم وفقط چهارقلم آشغال بگیریم اونم به قیمت قبلی خودمون پولش رو هم بپردازیم!!!!! واقعا که…..اسم اینکار دزدی نیست؟!؟!؟!

    پاسخ

    تو حرف نزنی نمیگن لالی

    پاسخ

    خواهرا برادرا،من میخوام فقط شما رو از نگرانی در بیار
    خریدار کوپن هستش میتوونید بفرووشین
    بعدش خداوند بزرگه

    پاسخ

    سهمیه نوشتن بلد نیست اونوقت از حق میگه آخه حکیم فرزانه من نوعی که دیابت دارم مصرف روغنم کمه میخوام چکار خیلیا اصلا مرغ دوست ندارن یا شیر نمیخرن پنیر یا دوغ میخرن مثل اینه تولدت دوستت برات لباس کوچیک بیاره ندونی چکارش کنی چون نو هست دلت نمیاد دور بریزی یا قدرت فروختن یا تعویض نداشته باشی یا اصلا گوشتخوار نیاشی

    پاسخ

    کوپن یه برگه بود میفروختی تازه کلی دلالها سرمون کلاه میزاشتن اما جنس یا اعتبار فروختنش سختتره کار هرکسی نیست همه کاسب نیستن که بعدشم کالا رو فقط با کارت ملی و بانکی میدن با چه اطمینانی بدیم دست دلال؟

    پاسخ

    اولا این پول یه توهینه دوما اینا کالابرگ نمیخوان به کسی بدن میخوان کاا یارانه رو قطع کنن اون چهل و پنج هزار تومن که از فحش بدتر بو د توش موندن بقیه اش داستانه بنزین هزار تومن بو یارانه ۴۵ هزار شد سه هزا ر یارانه همون ۴۵ هزار تو خود حدیث مفصل بخوان

    پاسخ

    کالا برگ خوبه اما نه برای همه افراد بعضی ها واقعا درآمد ماهیانه ندارند واین مبلغ را که میگرن به زخمی از زندگیشون میزنن هر چند هم آن مبلغ یارانه هم کفاف نمیده و کمه اما از هیچی بهتره .اگه میشد یه سیستمی بکار ببرن که بشه هر کی نخواست بجا کالا برگ همون سیصد تومن را از فروشنده دریافت کنه و کالا برگ را نگیره وهر کی هم خواست کالا برگش اجناس خواربار بگیره بهتره نظره شما چیه این نظرمنه

    پاسخ

    برو تو دولت بدرد میخوری

    پاسخ

    آقایون مسخره کردن با این دهک بندی شوند من نه خونه دارم نه ماشین دارم نه زمین برای من یارانه خرداد رو واریز نکردن به کی بگیم درد مون رو خدا مملکت بی در و پیکر لعنت خدا برشما

    پاسخ

    دولت واقعا خیلی رو دارین به جای 4قلم 400قلم گرون کردین واقعا روی همرو تو دنیا کم کردین پرچم ایرانو بردین به عرش خسته نباشید به همه مسئولین

    پاسخ

    زمان انقلاب دیگری در راه هست،تا کی شما سیرید،مردم عادی فقیرترازدیروز،بالاخره روزی نفرین مردم،صبرمردم درنقطه ای سرخواهدرفت،به امیداون روز

    پاسخ

    سلام من که کارمندم وای به حال افراد بی بضاعت حتی دیگه روغن و تخم مرغ و پنیر هم از سفره مردم پریده خدا لعنتتون کنه

    پاسخ

    اقایان مسئول محترم .کوپن امکان داره باهاش قبوض هم پرداخت کنیم . بجز چهار قلم کالا باقی اجناس چی ک نجومی بالا رفته
    اقا اگ ب فکر مردم و اجرای عدالت هستید لاقل حرف مردم بشنوید .مزدم کوپن و کالا برگ نمیخوان .
    من بابای روستایی چقد هزینه کنم بیام شهر ت صف کالای کوپنی بایستم .
    من ک لبنیات نخوام تخم مرغ نخوام چکار کنم .

    پاسخ

    سلام ما که هرچی بگیم اقا ما کالا برگ نمیخواهیم بدرد ما نمیخورد ما به پول نیاز داریم کرایه خونه سه تا فرزند نوجوان داریم که بیکارن با یک پدر کارگر نگهبان انم دهک چهارم زده فقط بخاطر بیمه دارد ما هرچی که میگیم اینا فقط خر خودشنو سوارن هی کالا برگ تخم مرغ پنیر میکنن نه صدایه مارو میشنوند نه میفهمند چرا بگیم وقتی خودشون درک ندارن درکشون پایینه دیگه نیازی نیس حرفی بزنیم خودشون میبرن خودشون میدوزن ما انگار حیواناتی هستیم که امروز قراره کاه بخوره فردا ینجه تصمی درباره خودش نمیتونه بگیره فقط باید به خدا واگذارشون کنیم انم اگه بترسن که نمیترسن

    پاسخ

    کالا برگ نمیخوایم، یا یارانه رو میزنید ویا اول از اخوندا شروع میکنیم بعد…….. ایرانو مثل شما زیباتر میکنیم ممنون ازتون عزیزان

    پاسخ

    با سلام بحرحال پول نقد بیشتر به درد ما مردم ایران میخوره ممنوع

    پاسخ

    سلام و درود بر شما.. ما به پول نیاز داریم نه کالا برگ پول اب و برق و گاز پول شارژ ساختمان کرایه خونه اینا رو چجوری بدیم قسط وام هم از اینور بعد شما ها میگید نفری ۳۰۰ و ۴۰۰ میدید ولی زیر ۳۰۰ تومن دادید لطفا پای حرفتون بمونید

    پاسخ

    ممنونیم از مسئولین عزیز و زحمتکش جمهوری اسلامی که تو این مملکت تپه **** باقی نذاشتن و تمام تلاششون رو میکنن تا ایران و ایرانی به خاک ذلت بشینند

    پاسخ

    مردم نیاز به نقدینگی دارن کالا برگ به چه کارشون میاد؟ مگه شما از نیازهای هر خانواده ای آگاهین که براشون تعیین تکلیف می کنید؟

    پاسخ

    توروخدا کالابرگش نکنید،من ماهها مرغ وگوشت نخورم چیزی نمیشه پولشو بدین خودمون تصمیم میگیریم چی بخریم…التماستون میکنم کالابرگش نکنید 😭

    پاسخ

    کالابرگ یا نقدی فرقی نمیکنه بلخره میخای برخونت کالابخری سنگ که نمیشه خوردنظردیگردرباره اماده سازی کالابرگ اگه قیمتهاکالاتعیین شده باشه ومعقدارسحمیه بندی خانواده مشخص شده باشه به زودی کالابرگ اماده میشه وبرااون دسته کسانی که نیازبه پول دارن میتونن ازپولی که تا حالاخریدکردن خریدنکنن وجای دیگراستفاده کنن وازاین کالابرای خونه مصرف کنن

    پاسخ

    کلا برگ به مردم نمی‌خوره چون من خودم لبنیات حذف کردم مرغ هم هفته ای یه بار میخورم پس نقدی بهتره

    پاسخ

    شما نفست از جای گرم بلند میشه ؟،،اگر همه مردم طبق قانون در یک دهک قرار داشتن و ماهیانه بیشتر از ده میلیون حقوق می‌گرفتند شاید حق باتو بود،،فکر کسانی که تو این مملکت دارند با همین یارانه نقدی سرمیکنند باشید،وقتی حقوق نداره از سر قبر کی پول قبض آب وبرق وگاز رو بیاره،،سهم عده‌ای از مردم در این چهل سال سطل های زباله شده که شما نمیتونی بفهمی

    پاسخ

    موافقم .
    الان من یه نفر ادمم بیکار نه خونه دارم نه جا دارم کف خواب خیابونم چشم نصفه مونده غذایی ک تو خیابون یکی ول میکنه این کالا برگ مرغ و کوفت و درد ی ک من اصلا پولش و ندارم بخرم ک داشتمم خونش و ندارم ک توش بپزم بخورم به کجام بزنم

    پاسخ

    کالابرگ میخواهیم چکار بزنیم تو سر خودمون آخه پول بدین مردم خودشون تصمیم بگیرن که چه خاکی به سرشون بزنن وبه زخم زندگی بزنن مثل خودم که فقط برای اجاره خانه میخواهم آخه چرا به جای مردم تصمیم میگیرین شماپول بدین مردم خودشون میدانن چکارکنن یکی میده پول آب یکی میده قبض برق یکی دیگه اجاره خانه یکی دیگه پوشاک برای بچه اش یکی دیگه بی سرپرست هست میشه خرج مخارج خانه

    پاسخ

    آغا یکی بیاد برا من چاره کنه من نه مرغ و نه پنیر و نه تخم مرغ میخورم.حالا چکار کنم

    پاسخ

    میتونی بفروشی به فروشندها

    پاسخ

    با سلام چرا زودتر تکلیف افرادب ک فقط یارانه اردیبهشت گرفتند مشخص نمیکنین
    واریز اول ک برای همه دو سه مرحله بود یا بیشتر گفتع اعلام شده خیلیا رو ب شک انداخت اعتراض زدند
    چرا اعتراض جواب نمیدن حداقل باز کنن واریزها دریافت کنیم ما هم نیاز داریم مشکل
    کالابرگ به چکار ما میاد وقتی نیاز ب پول داریم

    پاسخ

    به پول نقدی نیازمندیم توروخدا بدهیامونو چیکارکنیم به فکرفقیروفقراباشید من یه سرپرست خانوار هستم و نمیتونم ازآنهابربیام

    پاسخ

    سلام خسته نباشید ما نیاز به کالا برگ نداریم مردم بیشتر به پول نیاز داریم کرایه خونه هست پول اب و برق هست ممنون از همکاری🙏🙏🙏

    پاسخ

    جالبه ! نه یه وجب زمین و خونه گرفتم نه خودرو مستاجرم و مجروح جنگی که نخواستم ثبتش کنم الانم دولت عدالت پرور دهک دهم تشخیص داده !!!! هزینه ۴نفره خانوار با اجاره ۲۰ملیون میخواد ۱ملیون کدوم دردو تو گرونی درمان میکنه ایکاش عوض این بذل و بخشش پول ملی رو پِهِن نمیکردن!!!!!!

    پاسخ

    پول نقد بدین کالا برگ نمی‌خواهیم پول کرایه رو چکار کنیم.اگه بچه مریض بشه چکار کنیم ؟؟؟😢😢😢😢

    پاسخ

    چرا دولت ریسی پیرو دستور العملی که دولت احمدی نژاد برای یارانه نقدی گذاشته و هم بندوتبصره داره،،نیست احمدی نژاد برای یارانه نقدی به مردم استارت رو زد،که این یارانه برای قبوض برق،گاز،آب،وو باشد الان یه خانواده که بیمه نداره و بدون حقوق داره زندگی میکند،البته فقط زنده هست،زندگی پیشکش،،دولت روحانی هم تاکید داشتند که یارانه باید برای پرداخت قبوض باشد،حالا منه بدون بیمه و کار چطوری از کجا پول آب وبرقی که نزدیک به بیست درصد افزایش داشته را بیاورم چرا ریسی از اقتصاددانان کشور همفکری نمیگیرد که کالا برگ را اداره گاز و برق قبول نمیکنند،،آیا میتوان یک مرغ و روغن بجای پول قبض به شرکت آب داد،چرا تنها فکر افراد دهک ده به بالا هستید ،،شما. در آخرت باید جوابگوی من و آدمهای امثال من باشید اگر اعتقادی دارید

    پاسخ

    سلام ما مردم کوپن یا کالا برگ نمیخواهیم با چه زبونی بهتون بگیم حالیتون کنیم رایانه نقدی میخواهیم والا بخدا بدهکاریم قسط وام داریم اجاره خونه بچه مریض پوشاک بچه ها خورد وخوراک ایناها را شما از جبیب خودتون میاید به مردم میدین اهان که اینطوری دارید به سر مردم میدین نکنین خدا را خوش نمیاد با این اوضاع گرونی واقتصادی بد مردم دیگه براشون اعصاب نمی مانده تورا به جان عزیزاتون رایانه نقدی بدین همین یه ذره امید مردم را ازشون نگیرید

    سلام یارانه ما را که قطع کردن ودهک ۷ روحانی بودیم ۴۵۵۰۰ت میدادن حالا شدیم دهک ۱۰ رئیسی خداکنه حالا که یارانمون قطع کردن حداقل با این گرونی کالابرگ بهمون بدهند ما هم ایرانی هستیم شریک بیت المال هستیم سال ۶۰ به همه میدادن وخودشون را مدیون نمیکردن که ۹ دهک بدهند ویک دهک ۱۰ ندهند به امید وتوکل به خدای بزرگ

    بله حق با شماست گفته بودن یارانه حامل های انرژی آزاد میشه و پولش به مردم داده میشه که بین کم مصرف و پر مصرفها یا کسایی ماشین ندارند یابنزین مصرفیشون کمه عدالت اجرا بشه کو پس دروغگوها شما را چه به عدالت شما ترس و وحشت از عدالت دارید.

    طرح کپن برای افرادی از جامعه مناسبه ک درامد ثابت دارن ومیتونن کرایه خونه ومخارج دیگشونو با درامد ثابتشون تامین کنن ولی درحال حاضر وقتی 70درصد جامعه درامد ثابت ندارن و40درصد بیکار یا بدون درامد مکفی هستن کپن بابت خرید روغن پنیر ب کارشون نمیاد، این قشر ازجامعه مجبورن از اقلام ضروری زندگیشون بگذرن وبا پول یارانه کرایه خونه یا قسمتی از کرایه خونه و هزینه های واجب زندگی مثل هزینه تحصیل فرزندان یا هزینه پرداخت حامل های انرژی تامین کنن درنتیجه ب نظر میاد یارانه ب صورت نقدی بیشتر ب درد مردم میخوره تا کپن، چون باید شرایط و وضیعت اقتصادی و نحوه تامین معاش اکثریت جامعه را درنظر گرفت و درمورد نحوه پرداخت یارانه تصمیم گیری کنن، وبا شرایط حال حاظر مردم ایران متاسفانه 70درصد جامعه زیر خط فقر هستن وکپن بابت روغن تخم مرغ ب کارشون نمیاد مگر اینکه اگر میخوان کپن بدن تمام اقلام مورد نیاز یک خانوار از برنج تا گوشت روغن ووووومحاسبه کنن اونوقت بابت تهیه این اقلام کوپن توضیع کنن درغیر اینصورت با پرداخت کپن برای 5قلم کالا بجز اینکه مردم بیشتر تو فشار اقتصادی بیفتن نتیجه ی دیگه نمیده مثلا خانواده خودم ک 4نفریم مصرف ماهیانه تخم مرغمون 10عدد هست وپنیر یک قالب کپن ب دردمون نمیخوره همینطور مصرف مرغمونم ماهی دوعدد هست، عملا این کوپن کمیخواد دولت بده فقط داره درظاهر ی خدمات معیشتی بدون نتیجه مثبت ارائه میکنه واصطلاحا داره از سر خودش مشکلات مردم رد میکنه و با چهارتا کوپن دهن مردم ببنده همین یارانه نقدی بیشتر ب کار مردم میاد وکمکشون میکنه تا کوپن

    پاسخ

    به نظر من یارانه نقدی خییییییلی بهتره
    ما کالا برگ نمیخوایم

    و اینکه اون بدبخت بیچاره ای که به خاطر دلالیلی فقط یکبار پول یکی دیگه باعث گردش حسابش شده چرا باید یارانش قطع بشه
    به نظرم باید کنترل گردش حساب رو طی چندین ماه انجام بدن، نه فقط مدت محدود

    والله تو کشورهای دیگه دولت با همشون پول یارانشونو میده در هر وضهیت مالی که باشن

    خلاصه اینکه این برنامه یارانه از بیخ مشگل داره
    از نحوه تعلق گیری یارانه ها بگیر تا مبلغ و مدت و نوع یارانه ها

    *********************************************
    و یا اینکه اصلا یارانه هر شخص بالای ۱۸ سال از خانوار باید بصورت شخصی به حساب خودش واریز بشه******************************************

    پاسخ

    کوپن و کالا برگ لازم نداریم.فقط پول

    پاسخ

    یارانه خرداد کی باز میشه

    پاسخ

    سلام توروخداهمون نقدی باشه البته اگه کسی این نظراتومیخونه ب گوش مسئولین برسونین ک مردم گوشت گوسفندی برنج قندسیب زمینی پیازحبوبات میخوان زندگی فقط تنهامرغ وتخم مرغ نیست ولابریدخواهشن سریخچالای خودتون ماهم همونومیخوایم حالابااین پرداخت چندرغازبازم کمی میشه تهیه کردلطفاصدای مردموبشنویدممنونم

    پاسخ

    بنظرم کالا برگ خیلی مناسب مردم نیست و برای دولت هم خیلی هزینه کرایه و پرسنل و … دارد و اینکه هر خانواده ای مصرفش متفاوت است مثلا ممکن است که برنج کمتر بخورد یا نان بیشتر یا ذائقه غذایی متفاوتی داشته باشد یا بخواهد پولش را صرف امور مهم تر مثل قسط و ..بکند

    پاسخ

    لطفا جای مردم تصمیم نگیریم این پول در اختیار خودشون بزارین لطفا چرا ایقدرر دولت ما بی تدبیر

    پاسخ

    سلام همون یارانه نقدی بهتر است شاید یکی مایل باشد از خوراک زندگیش بزند تا با این یارانه به قول مسعولین که ارزشیم ندارد به یه زخمی دیگه بزنند لطفا به جای مردم تسمیم نگیرید

    پاسخ

    باسلام وخسته نباشید.به نظر من به جای کوپن ویارانه نقدی دوات باید تورم 100صدردی رو کنترل بکنه این کارها ی که الان دولت مشغولش هست فقط به ضرر مردم ودرامدش توجیب دولت میرود یارانه 400میده ولی هروز اجناس گرانتر میشود اینو بهش میگن درامد زایی واسه دولت بخدا دولت به فکر فقیر وفقرا نیست به لبنان نفت مجانی به عراق انرژی مجانی وبه افغانستان واون وحشی های عصرحجر یمن کمک بشردوستانه به قول خودش.400تومان فقط یک روغن نباتی کوچک میتونی باهاش بخری .بقیه اجناس دیگه چی یک سال دیگر اجناس 1000برابر دیگه گران میشود اقایان که ان نقشه هارو واسه مردم ریختن به سودشون هست بخدا یک سال دیگه نگاه بکنید چه بلای سرمون میاد اقایان زورگو باد اون دنیا جوابگوی خداباشید به درود

    پاسخ

    آخرش که کالابرگش میکنید
    بعد یک مدت هم مطمعناً همون کالابرگ هم قطع میکنید
    ولی همه که پنیر و مرغ نمیخوان شلید چیز دیگه بخوان بخورن
    حالا بقول شما یارانه نقدی تورم میاره ،قبول
    پس کاری کنید که با یارانه قبضهامون هم بتونیم پرداخت کنیم لااقل

    پاسخ