coinex
راهنمای خرید تکراتو

نارضایتی کاربران اروپایی از تغییرات موتور جستجوی گوگل در نحوه نمایش اطلاعات

تغییرات موتور جستجوی گوگل

موتور جستجوی گوگل (Google Search Engine) تغییراتی را در نحوه نمایش اطلاعات جستجو شده محصولات و بخش فروش خود در قاره اروپا به وجود آورده است. که آن طور که به نظر می‌رسد، تغییرات موتور جستجوی گوگل مورد توجه کاربران اروپایی قرار نگرفته و کسی از آن رضایت ندارد.

شاید به یاد داشته باشید که در ماه ژوئن سال جاری (سال 2017 میلادی) شرکت گوگل با جریمه‌ای 2.7 میلیارد دلاری (معادل 10.500 میلیارد تومان با احتساب دلار 3.900 تومانی در زمان نگارش) از سوی کمیسون اروپا مواجه شده بود و بر اساس اعتقاد بسیاری از کارشناسان رفتار گوگل در نحوه نمایش اطلاعات دقیق نیست. بر اساس اطلاعات کمیسیون اروپا (بخش اجرایی اتحادیه اروپا)، گوگل به صورت بسیار ناعادلانه، اطلاعات و محصولات تجاری مربوط به خود را در مکانی بالاتر از سایران به نمایش در آورده که این امر موجب افزایش ترافیک به میزان 45 فولد (Fold – واحدی برای نمایش میزان تغییر) در کشورهای اروپایی شد. گوگل این حکم را پذیرفت اما رویه جدیدی را پیش گرفته که مانع از اتخاد تصمیماتی اینچنینی شده و باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای سیستم فروش این شرکت گردد.

تغییرات موتور جستجوی گوگل در اروپا

اگر شما ساکن یکی از کشورهای اروپایی باشید، به زودی شاهد تغییرات در نحوه نمایش اطلاعات این موتور جستجو خواهید بود. رویه گوگل در نمایش اطلاعات محصولات تجاری تغییر کرده و بر خلاف گذشته که محصولات این شرکت در جایگاهی بالاتر از سایر موارد قرار می‌گرفت، در آینده شما تنها شاهد تبلیغاتی مبتنی بر حراجی‌ها خواهید بود که ارائه دهده مناسب ترین قیمت به طور واضح در آنها مشخص شده است. تصویر زیر نمونه‌ای است از نحونه نمایش جدید اطلاعات که توسط Wall Street Journal تهیه شده است:

تغییرات موتور جستجوی گوگل

بر اساس اعلام گوگل، این شرکت آگهی‌های موجود در این بخش را به تجار و شرکت‌های تجاری فروخته و این سیستم را به عنوان یک بخش مستقل اداره کرده تا مانع از اتخاد تصمیمات و جریمه از سوی اتحادیه اروپا گردد. به عبارت دیگر با اعمال تغییرات موتور جستجوی گوگل در نحوه نمایش اطلاعات در اروپا، گوگل از اولویت و اعتباری مشابه با سایر توزیع کنندگان و فروشندگان برخوردار خواهد بود. البته پر واضح است که گوگل از این تصمیم رضایت نداشته و تغییرات موتور جستجوی گوگل در نحوه نمایش اطلاعات بر اساس اجبار است. البته نکته جالب اینجاست که طرف دوم ماجرا نیز از تغییرات موتور جستجوی گوگل در نحوه نمایش اطلاعات رضایت ندارد.

معایب تغییرات موتور جستجوی گوگل در نحوه نمایش اطلاعات

بر اساس اعلام Wall Street Journal، این تغییرات هنوز مفید نبود و شرکت‌های کوچک و متوسط هنوز شانس برابری در نمایش اطلاعات محصولات تجاری خود نداشته و به دلیل محدودیت در منابع از چرخه رقابت خارج می‌شوند. بر اساس این نظریه، درحالیکه شرکت‌های تجاری و تجار توانایی شرکت در حراجی‌های گوگل را دارند اما بیشتر رقبای نمایش داده شده در این بخش قیمت‌های بالاتری را برای محصولات خود ارائه می‌دهند که در نتیجه توانایی رقابت با محصولات گوگل را نخواهند داشت. با این توصیفات هرچند گوگل در ظاهر خود را مقید به قوانین اتحادیه اروپا کرده اما در واقع شرکت‌های کوچک و متوسط با توجه به توانایی‌های مالی و قیمت‌های ارائه شده از دور رقابت خارج خواهند شد.

کمیسیون اروپا اعلام کرده که هنوز برای ارزیابی تغییرات موتور جستجوی گوگل در نحوه نمایش اطلاعات و لغو جرایم اعمال شده اندکی زود بوده اما هشدار داد که نحوه عملکرد این شرکت زیر ذره بین قرار دارد. البته به عقیده کارشناسان این صنعت، قوانین و الزامات کمیسون اروپا بر عملکرد سایر سرویس‌های شرکت گوگل مانند سیستم موجود بر روی سیستم عامل اندروید نیز تاثیر خواهد گذاشت. البته در گذشته روسیه نیز با اجرای قوانینی مانع از اجبار کاربران سیستم اندروید از موتور جستجوی گوگل شده بود و این انتخاب با کاربران داده شده بود که موتور جستجوی مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

 

منبع : AndroidAuthority

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر