coinex
راهنمای خرید تکراتو

از تبلیغات میلیاردی تا اینترنت رایگان در اپلیکیشن روبیکا، آیا Rubika از تلگرام جاسوسی می‌کند؟

در چند روز اخیر حرف و حدیث‌های بسیار زیادی پیرامون اپلیکیشن Rubika به گوش می‌رسد. از تبلیغات میلیاردی این برنامه گرفته تا اینترنت رایگان، لوگوی کپی شده از The Right Bytes و جاسوسی از تلگرام. در این مقاله به بررسی تمامی ابهامات پیرامون اپ روبیکا می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید.

این روزها اپلیکیشن روبیکا با تبلیغات پرزرق و برق و با بودجه بسیار زیاد، صدا و سیما را به اشغال خود درآورده و شاید به راحتی روزانه حداقل 1 ساعت می‌توان تبلیغات این برنامه را در شبکه‌های مختلف صداوسیمای ملی مشاهده کرد؛ از اسپانسرینگ برنامه عیدانه بهارنارنج علیخانی و اسپانسرینگ مردان آهنین در شبکه سه تا ویدیوی تبلیغاتی اختصاصی ارسطو و نقی معمولی (احمد مهران‌فر و محسن تنابنده) پیش از سریال پایتخت و تبلیغات موشن گرافیک گسترده چند ده ثانیه‌ای!

در این مقاله به هیچ عنوان با اینکه هزینه تبلیغات این اپلیکیشن چند میلیارد تومان بوده و این مبلغ از کدام سازمان تامین شده کاری نداریم (چراکه بعید می‌دانیم هیچ شرکت خصوصی توان پرداخت چنین هزینه‌ای را داشته و یا اصلا این حجم از هزینه را تنها برای تبلیغات تلویزیونی صرف کند) و صرفا به سوالات، نظرات و انتقاداتی که هموطنانمان درباره این اپلیکیشن داشته‌اند می‌پردازیم.

شایان ذکر است که این سوالات و نظرات را از دیدگاه‌های به ثبت رسیده در مقاله “بررسی اپلیکیشن روبیکا” که چندی پیش برای شما در تکراتو منتشر کردیم و همچنین توییت‌های کاربران در شبکه اجتماعی توییتر گرد‌آوری کرده و مورد بررسی قرار داده‌ایم.

اپلیکیشن روبیکا، غریبه‌ای نام آشنا!

همانگونه که پیش‌تر گفتیم، در این نوشتار به بررسی برخی از مهم‌ترین حواشی به وجود آمده پیرامون اپ روبیکا می‌پردازیم. این موارد عبارتند از:


اینترنت رایگان!

یکی از چالش‌های مردمی درباره اپلیکیشن روبیکا، رایگان بودن یا نبودن حجم اینترنت مصرفی توسط آن است. در تبلیغات مختلف، صحبت‌های گوناگونی درباره اینترنت مصرفی این اپلیکیشن شنیده می‌شد که برخی از آن‌ها به رایگان بودن اینترنت مصرفی این برنامه اشاره داشت (یعنی رایگان بودن اینترنت آن توسط تمامی ارائه‌دهندگان اینترنت از جمله اپراتورهای تلفن همراه و یا ISPهای خطوط تلفن ثابت و غیره) و در برخی دیگر از تبلیغات، تنها به رایگان بودن اینترنت این اپلیکیشن در هنگام استفاده از اینترنت همراه اپراتورهای اول و دوم (همراه اول و ایرانسل) اشاره می‌شد.

ما به آخرین صحبت اکتفا کرده و بررسی می‌کنیم که آیا واقعا در هنگام استفاده از این اپلیکیشن با استفاده از داده تلفن همراه در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، حجمی از اینترنت گوشی‌های شما مصرف می‌شود یا خیر.

برای انجام این کار، ابتدا پیش از باز کردن اپلیکیشن روبیکا، باید از مقدار حجم اینترنت باقی‌مانده بسته اینترنت همراه خود مطلع شویم. در سیم‌کارت‌های همراه اول، این کار با استفاده از کد دستوری #0*100* انجام می‌شود.

در سیم‌کارت‌های ایرانسلی نیز، مقدار حجم اینترنت باقی‌مانده بسته اینترنت همراه خود را می‌توانید با کد دستوری #4*1*555* هم برای سیم‌کارت‌های دائمی و هم اعتباری انجام دهید.

در ادامه روند انجام کار را مشاهده می‌کنید. همان‌طور که در تصویر هم مشخص است، 6.34 گیگابایت از حجم اینترنت ایرانسل و 100 مگابایت از حجم اینترنت همراه اول باقی‌مانده است.

حال به سراغ اپلیکیشن روبیکا می‌روم. پس از مراجعه به بخش پخش آنلاین، چند دقیقه‌ای از پخش زنده تلویزیونی را مشاهده کرده و سپس با استفاده از کد‌های دستوری، حجم اینترنت باقی‌مانده خود را چک می‌کنم.

همان‌طور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید، این اپلیکیشن هم برای همراه اول و هم برای ایرانسل، هیچ حجمی از بسته اینترنت من کم نکرده است.

و اما پس چرا کاربران فکر می‌کنند که اینترنت روبیکا رایگان نیست و این اپلیکیشن حجم اینترنتی زیادی مصرف می‌کند؟ (شایان ذکر است که این بخش را بیشتر برای افرادی که آشنایی کمتری با این موضوع دارند مطرح می‌کنیم، بنابراین اگر شما به چرایی این امر واقف هستید، این قسمت را رد کرده و به مطالعه قسمت‌های بعدی بپردازید).

درحقیقت باید گفت که کاربران حق دارند! نه تنها روبیکا، بلکه هر اپلیکیشن و سرویسی که داده‌های استریم شده‌ای مثل فیلم (ویدیو) یا موسیقی (صوت) ارائه می‌دهد، حجم اینترنت زیادی مصرف می‌کند و اینکه گفته می‌شود اینترنت فلان اپلیکیشن یا سرویس رایگان است یا تعرفه ارزان‌تری دارد، بدین معنی نیست که هیچ پهنای باندی اشغال نکرده و هیچ اینترنتی مصرف نمی‌کند.

با توجه به اقدامات فوق، متوجه شدیم که در طی مدت زمان کوتاه (حدودا 3، 4 دقیقه‌ای) استفاده از این اپلیکیشن، هیچ هزینه‌ای برای من در بر نداشته است. اما وقتی به قسمت تنظیمات گوشی (Settings)، سربرگ شبکه‌ها (Networks) و بخش داده‌های تلفن همراه (Mobile Data) مراجعه کنیم، با تصویر زیر مواجه می‌شویم:

همان‌گونه که می‌بینید، اپلیکیشن Rubika در همین مدت زمان کوتاه، چیزی نزدیک به 58 مگابایت (با دیتای ایرانسل) و 34 مگابایت (با دیتای همراه اول) ترافیک اینترنتی مصرف کرده است، اما با توجه به‌اینکه این حجم اینترنت در روبیکا مصرف شده و سازندگان این اپلیکیشن با اپراتورهای اول و دوم برای رایگان بودن اینترنت مصرفی آن تعاملاتی داشته‌اند، هیچ هزینه‌ای برای من (کاربر) در بر نداشت.

درضمن، تفاوت اینترنت‌های مصرفی در این دو حالت، به این دلیل است که در هنگام مشاهده پخش آنلاین با ایرانسل، کیفیت ویدیو را روی 480p قرار دادم و در همراه اول، کیفیت 360p را انتخاب کردم.

بروزرسانی 16 فروردین: به دلیل افزایش دیدگاه‌های کاربران مبنی بر مصرف دیتای گوشی در هنگام استفاده از اپلیکیشن روبیکا و همچنین براساس برخی شایعات، به نظر می‌رسد اینترنت رایگان برای اپلیکیشن تنها تا 15 فروردین بوده است. سعی می‌کنیم در اسرع وقت این موضوع را با مسئولان روبیکا پیگیری کنیم. توصیه می‌کنیم پیش از استفاده کامل از این اپلیکیشن، با شماره‌گیری کدهای مذکور، از مصرف یا عدم مصرف اینترنت دیتای خود مطلع شوید.


بیشتر بخوانید: افزایش سرعت اینترنت ۴G گوشی ؛ ۴ ترفند برای بهبود عملکرد اینترنت گوشی


لوگوی کپی و دیگر هیچ!

اگر تمامی هزینه‌های تبلیغات و اسپانسرینگ روبیکا در شبکه‌های مختلف صداوسیما را “صفر تومان” در نظر بگیریم (فرض محال است و فرض محال هیچ‌گاه محال نیست!)، هدیه‌هایی که این اپلیکیشن وعده داده که به 3 برنده خوش شانسش خواهد داد، 3 خودروی سراتو است. با توجه به مقاله “بررسی و مشخصات فنی کیا سراتو 2018” که چند ماه قبل برای‌تان منتشر کردیم، قیمت این خودرو در ایران چیزی بین 73 تا 105 میلیون تومان است؛ یعنی چیزی نزدیک به 219 میلیون تا 315 میلیون تومان، حجم جایزه‌های اپلیکیشن روبیکا برای کاربرانش است.

بنابراین به نظر می‌رسد اینکه چنین اپلیکیشنی با چنین پشتوانه مالی (و معنوی!)، لوگوی خود را از روی یک برند خارجی کپی برداری محض کند، شاید کمی کوتاهی یا سهل‌انگاری یا فقر دانش و خلاقیت فراوان در تیم طراحی این اپلیکیشن باشد؛ چراکه به توجه به گفته‌های فوق، بعید می‌دانم که از سرِ مشکل مالی، نتوانستند برای طراحی یک لوگوی اختصاصی هزینه کنند.

اما دلیل آن هرچه که می‌خواهد باشد، با توجه به حجم بسیار گسترده تبلیغات این اپلیکیشن، نباید شاهد چنین اتفاق آماتورگونه‌ای می‌بودیم.


جاسوسی از تلگرام؟ گناهی نابخشودنی!

یکی دیگر از حرف و حدیث‌هایی که این روزها پیرامون این اپلیکیشن به گوش می‌رسید، جاسوسی روبیکا از تلگرام بود! و همین موضوع نیز باعث شد دید منفی نسبتا زیادی درباره این اپلیکیشن در شبکه‌های اجتماعی شکل بگیرد، به گونه‌ای که وزیر محترم فناوری اطلاعات را نیز وادار به واکنش کرد.

آذری جهرمی در روز دوشنبه ششم فروردین 96 در اکانت توییتر خود این‌گونه نوشت:

در خصوص نرم افزاری که این روزها از صدا و سیما تبلیغ می‌شود، پیگیری شد و پاسخ زیر را ارائه کردند. گزارش مردمی و نیز پاسخ فنی واصل شده از سوی #روبیکا را به یکی از مراکز آپا برای بررسی دقیق فنی ارسال و نتایج را مرکز ماهر اعلام خواهد نمود. در مورد #توسکا هم به زودی خواهم نوشت.

(پی‌نوشت: آپا مخفف عبارت “آگاهی‌رسانی، پشتیبانی، امداد بوده و معادل مفهومی CERT یا Computer Emergency Response Team است. همچنین مرکز ماهر نیز، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای به آدرس اینترنتی www.certcc.ir است).

توییت آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
توییت آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

و اما پاسخ تیم فنی روبیکا به وزیر فناوری اطلاعات نیز به شرح زیر است:

استفاده از کدهای اپن سورس مرسوم هست، تلگرام نیز اپن سورس هست و ما در روبیکا بخشی از کد تلگرام را برای مدیریت بهتر صفحه های برنامه استفاده کردیم (BaseFragment)، تا روبیکا هم مثل تلگرام در گوشی های قدیمی روان اجرا بشه و به دلیل کمبود وقت فرصت حذف قسمت های اضافی کد تلگرام که نیازی نبود رو نداشتیم. که در ورژن بعدی حذف خواهند شد.

از لحاظ فنی هم هیچ اپی امکان دسترسی به هیچ قسمت تلگرام شمارو نداره. و تنها در صورتی که دسترسی حافظه داشته باشه به فایل های دانلود شده ی تلگرام میتونه دسترسی داشته باشه.

روبیکا هم در هنگام نصب هیچ دسترسی حساسی از شما نمیخواد و تنها ، دسترسی به حافظه گوشی رو برای آپلود عکس پروفایل اون هم در هنگام اجرا درخواست میکنه. و در صورتی که اجازه دسترسی ندهید روبیکا امکان دسترسی به حافظه ی شما هم ندارد.

پس این که قسمتی از کد تلگرام در برنامه استفاده بشه هیچ ارتباطی به جاسوسی از تلگرام نداره.

قصد ادامه این بحث را ندارم و بهتر است صحبت‌های بیشتر در این خصوص را به دست صاحب نظران بسپاریم. در همین خصوص مرکز ماهر بررسی‌های خود را در مورد اپلیکیشن روبیکا بدین شرح بیان کرد:

  • این نرم افزار حریم خصوصی کاربران را نقض نمی کند!
  • این نرم افزار دسترسی به محتوای اطلاعاتی سایر اپلیکیشن ها از جمله تلگرام را ندارد.

برای اطلاع از جزئیات بیشتر در این خصوص و سایر موارد مرتبط با بررسی‌های صورت گرفته روی این اپلیکیشن، به مقاله “بررسی حریم خصوصی کاربران در اپلیکیشن روبیکا؛ پاسخ مرکز ماهر” مراجعه کنید.


سخن پایانی

در نهایت باید ذکر کنیم که در این مقاله صرفا قصدمان بیان تمامی سوالات و ابهامات به وجود آمده حول این اپلیکیشن تازه‌وارد به دنیای تجارت و ارائه پاسخی “تا حدّ امکان دقیق” به آن‌ها بود؛ چراکه این ابهامات توسط همان مردمی مطرح شده که این اپلیکیشن برای آن‌ها ساخته و پرداخته شده و قطعا این حق تمامی کاربران است که به سوالاتشان پاسخی مناسب داده شود.

به هر حال با توجه به هزینه‌های بسیار زیادی که توسط شرکت سازنده این اپلیکیشن برای تبلیغات و جایزه‌های آن صورت گرفته، به نظر می‌رسد در پشت روبیکا، پر است از افرادی با “ژن‌های بسیار خوب”! امید است که این عزیزان بتوانند سرویسی در خور توجه و در شان مردم عزیز کشورمان ارائه داده و در آینده خودشان برای پاسخ دادن به سوالات و ابهامات احتمالی، پاسخی مناسب به مردم ارائه دهند و نگذارند که آنقدر حجم ابهامات درباره این اپلیکیشن زیاد شود تا وزیر ارتباطات برای یافتن پاسخی مناسب به مردم، دست به کار شود؛ قطعا وزیر محترم ارتباطات کارهای مهم‌تری نسبت به پیگیری حواشی پیرامون یک اپلیکیشن دارد!

اگر شما نیز تجربه کار با این اپلیکیشن را داشته و یا سوالات، ابهامات و نظراتی در خصوص آن دارید، بخش نظرات در پایین همین مطلب متعلق به شماست.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (137 نظر)

    من توی ده روز اول سال خیلی از این برنامه استفاده کردم و هیچ هزینه ای نداشت برام
    ولی ۱۷ فروردین رو همین حساب استفاده کردم ولی بعد دیدم ۵۰ هزار تومان قبض اومده برام
    واسه همین هر چی برنامه ایرانی داشتم پاک کردم و دیگه هم اعتماد نمیکنم

    پاسخ

    با اینترنت همراه اول رفتم از حجم بسته کم کرد اما با اینترنت ایرانسل رفتم بسته نداشتم 0ریال پول داشتم برنامه رو باز کرد و. یه پخش زنده دیدم

    پاسخ

    دروغه ….دروغهههه …روبیکای کلاهبردار

    پاسخ

    سلام .من یه انتقاد نسبت به اپلیکشن روبیکاداشتم .بنده موجودی سیم همراه اولم ۵۱۵۵۰ ریال بوده بعد باز کردن اپلیکشن روبیکا واستفاده دو دقیقه ای مبلغ سیم را چک کردم و موجودیم شد مبلغ ۴۱۰۰۰ ریال بازم بگید روبیکا رایگان است . برنامه لنز بهتره لااقل دروغ نمیگوید یه مدت رایگان بعد پولی

    پاسخ

    سلام دوستان . من از برنامه روبیکا استفاده کردم چند روز اول از مبلغم کم نشد ولی بعد چند روز دوبار رفتم دیدم اصلا اینترنتم کار نمیکنم اولش فکر میکردم گوشیم هنگ کرده ریستارت کردم ولی دیدم نه حل نشد بعد نگاهی به مبلغم کردم دیدم نه بابا هر چی بود رفته بر باد.. دوباره با مبلغ کم حدود 2000 تومان شارژ گرفتم رفتم برنامه حدود یه دقیقه دیدم بعد مبلغم رو چک کردم دیدم بله داره خوب جارو میکنه فکر کنم ظرف چند ماه میخواد به بیل گیتس نزدیک بشه !!!!! فکر کنم اولین روزها رایگان بوده ولی بعدها مبلغ کم میکنه

    پاسخ

    چهار روز مجانی بود ولی روز بعد بد بختم کرد 2700 اینترنتم مونده بود چند دقه پایتخت نگاه کردم هشدار پایان اینترنت برام فرستاده شد خدا ازتون نگذره

    پاسخ

    بعضی از این مردم چرا اینقدر ساده اند اخه یه برنامه با تبیلغات میلیاردی و جایزه های انچنایی .با اینترنت رایگان برای خیر اموات و صلواتی درست شده?? این که همش هزینه است و پس این کسب وکار اینترنتی چطور میخواد پول در بیاره?? خودتون فکر کنید… هر چیزی زود باور نکنید

    پاسخ

    قبل ۱۳ بدر شارژ گوشیم رو مصرف نمی کرد اما بعدش ۱۰ هزار تومان رو خورد که با تست مجدد متوجه شدم بله در ۲۰ ثانیه ۵۰۰ تومان دیگر را خورد

    پاسخ

    سلام خسته نباشید.من ۲هفته با این نرم افزار کار کردم به هیچ عنوان از حجم بستم کم نکرد اما از امروز متفاوت شد.برای ۳ دقیقه حدودا۱۶۵ مگ از حجم بستم کم شد حتی با خط و گوشیه دیگه هم امتحان کردم همین اتفاق افتاد.دوستان بیشتر دقت کنند.

    پاسخ

    همش الکیه من یک فیلم نگاه کردم 1 گیگ از من کم کرد فقط به خاطر تبلیغات دروغ شماست

    پاسخ

    من از اینترنت همراه اول استفاده می کنم
    روبیکا اینترنت رو مصرف می‌کنه و فقط با دیدن چند دقیقه از شبکه تلوزیونی حدود ۱۵۰ مگابایت اینترنت مصرف شد

    پاسخ

    واقعا برای این ملت و کشور تاسف میخورم!

    حق مردم فرهیخته ما این همه دروغ نیست..
    کدوم اینترنت رایگان؟؟!!
    با همه روش ها و گروهی از دوستان تست کردیم.همش دروغه

    پاسخ

    من حدود ۲گیگ فیلم دیدم با بسته ۱۰۰مگ هنوز ۱۰مگ هم کم نکرده .
    به نظرم مشکل شما سیمکارت شماست یا به نظرم دوباره روبیکارو دانلود کنید

    پاسخ

    کاملا این مطالب دروغه زیرا برار من در این اپلیکیشن حجم کم کرده و به نقدار خیلی زیادی.

    پاسخ

    دروغ،دروغ،دروغ
    من دیشب با روبیکا 1 ساعت داشتم فیلم میدیدم که برام پیام از همراه اول اومد که نوشته بود بسته اینترنت شما به پایان رسیده، من حدود 1.5 گیگابایت حجم داشتم که به وسیله روبیکا تمام شد
    قابل توجه اونهایی که قسم خوردن از حجمشون کم نمیکنه !
    منم قسم میخورم که ۱.۵ گیگ از حجمم کم شد
    آخه ما چقدر مردم ساده لوحی هستیم
    بیایید کمی فکر کنیم! آخه چرا باید یه برنامه رایگان (رایگان) یک خدمات اینچنینی را به طور مجانی در اختیار مردم بزاره
    فقط 3 دلیل وجود داره
    1- یا دروغ میگه
    ۲- یا برای جاسوسی طراحی شده
    ۳- هر دو گزینه صحیح میباشد

    پاسخ

    حضرت علی :دنیای هرکس به اندازه عقل اوست.

    من اخساس میکنم بعضی ها ذروغ میگن
    والا من با سیمکارت بدون شارژ و بسته همراه اول و ابرانسل تست کردم دیدم کم نمیشه بعد گوشیمو گذاشتم روی هات اسپات با تبلت وصل میشم و دیگه سراغ تلوزیون نمیرم
    درضمن به نظر من اپارات این همه هزینه کرد تا برای ای پی تی وی خودشو مطرح کنه«قرازه به زودی توی کشور اجرا بشه» ولی این اپلیکیشن در عرض چند ماه راه چندین ساله اپارات رو رفت و هزینه بینهایت کمی هم کرده.
    نکته خوب این اپلیکیشن: چون در روستاها تلوزیون بیشتر از 4تا کانال تلوزیون نداره دیگه میتونن با این نرم افزار همه کانالارو داشته باشن و حتی توی باغ و کوهستان هم تلوزیون توی جیبشون باشه

    پاسخ

    دوست عزیز به من بگو چرا ظرف این یه ماه نصف ممبرهای کانالو گروه تلگرامم حذف شده جریان چیه طرف اگه تلگرامم نره اکانتش دلیت نمیشه فرضم که بعد حداقل شش ماه بشه از کانال کم نمیشه همشون دزدو جاسوسن ضمنا گروه و کانال من سیاسیه و ضمنا کانال روبیکا در تلگرام از سال ۹۴فعاله

    پاسخ

    درسته. منم یک ساعت فیلم دیدم و از روی نرم افزار همراه من چک کردم چون کیفیت را پایین آورده بودم حدود 350 مگ کم کرده بود

    پاسخ

    به روباهه میگن شاهدت کیه ؟
    میگه دمم
    آخه آدم مطمئن تری از آذری جهرمی نبود که از نقل قول کنید

    پاسخ

    بابا بخدا همش دروغه من دوتا فیلمو حدود ۳۰ دقیقه نگاه کردم حدود ۲۲۰مگابایت کم کرد از همون موقع ذیگه نرفتم توش اونایی که میگن رایگانه حتما روزای اولشونه بعد از چند روز میفهمن رایگان چیه؟

    پاسخ

    ایترنت رایگان سرکاریه . من هم برای چند بار استفاده متوجه شدم که هیچ اینترنتی استفاده نمیکنه اما الا یه هفته ای هست که وقتی وارد برنامه میشم سریع اینترنتم کم میشه یا شاید به گفته یکی برنامه دیگه ای داره استفاده میکنه و از همه محم تر اینه که فکر کنم دست رسی به تلگرام در اپدیت های جدید برداشته شده تو موبایل من که اندرویدش ۵ بود اول نصب برنامه نوشته بود به هیچ مجوزی نیاز ندارد و فقط موقع انتخاب عکس کاربر و دریافت اس ام اس تایید هویت اول برنامه دیگه مجوزی نخاسته

    پاسخ

    سلام . آقا من نه برنامه سازم نه آزار دارم که بخام روبیکا یا لنز ایرانسل رو خراب کنم پیش مروم ولی بخدا استعلام قبل و بعد این دو برنامه رو از حجم اینترنتم گرفتم حجم اینترنتم رو اساسی کم کرد .. شاید جایی از برنامه مشکل داره بررسی کنید

    پاسخ

    سلام،من باهمین روشی که گفتید استعلام گرفتم اینترنتو ،بسته اینترنت همراه اول دارم،بعد از اینکه با روبیکا چند دقیقه فیلم دیدم از بسته اینترنتم کم شد،این برنامه رایگان نیست

    پاسخ

    سلام دوستان .من این کارو کردم نرم افزار مدیریت برنامه های اندرو نصب کردم ..تمام برنامه های گوشیم رو از حالت اجرا غیر فعال کردم .رو بیکا رو نصب کردم …بینهایت دقیقه تصویری نگاه کردم خداییش حجم کم نمیکنه حدال امکان خوشبینش فعلا …یکم فکر کنید مگه سر کار گذاشتن یک ملت حداقل ب این راحتی نیست …برین لذتشو ببرید….

    پاسخ

    دقیقا. … بعضی ها فکر می کند … یه شرکت با اون همه خرج و تبلیغات میاد دروغ میگه و سر مردم رو کلاه میزاره. .. اینها وقتی اینترنت رو روشن میکنن از برنامه دیگه در گوشیشون استفاده میکنه فکر میکنند روبیکا داره اینترنت استفاده میکنه…

    پاسخ

    من یه ساعت فیلم نگاه کردم هیچی از اینترنت من استفاده نکرد. ضمنا اینترنت من ایرانسله

    پاسخ

    راست میگه .. اگه سه یا چهار دیغه استفاده کرده چرا ساعت موبایل قبل و بعدش یکیه .. قبلش 21.25 دیغه هستش بعدی هم 21.25 دیغه …. یه توصیه .. با فتوشاپ میشه زمانو تغیر داد

    پاسخ

    آیا این اپ هیچگونه هزینه دیگری( هنگام نصب ، بروزرسانی، استفاده از اینترنت و …) برای من کار بر ندارد.

    پاسخ

    قطعا برای نصب و به روزرسانی اینترنت استفاده میشه. چون شما باید از سایت هایی مثل اپ استور یا بازار اون اپدیت و یا اپ رو دان کنید ک اون سایت ها رایگان نیست.

    پاسخ

    همش دروغه از اینترنت کم نمیشه اگه عکس بالا قبل از دیدن فیلم رو ببینید ساعت همراه اول رو زده ۲۱:۱۳:۱۲و بعد فیلم رو ببینید زده۲۱:۱۳:۱۲ مردمو خره گیر اوردن

    پاسخ

    من یه اهنگ گوش کردم مقدار 20 مگا کم کرد دروغه

    پاسخ

    منم همراه اول دارم از مال منم کم شد و حتی به دیگران هم پیشنهادش کردم که آبروم پیش همه رفت

    پاسخ

    اون زمان سرور همراه اول هست . زمان پیامک رو اگه دقت کنین اولش زده ۲۱:۱۵ بعدش زده ۲۱:۲۴

    پاسخ

    تو باز دیگه کی هستی؟!!! اولا که چرا توی این مدت نباید زمان (به قول تو) سرور همراه اول تغییر کنه؟! دوما اگر هم اینطور باشه همراه اول هم بر اساس همین زمان مصرف اینترنت رو محاسبه میکنه. مطمئنا در طول صفر ثانیه (یعنی وقتی اختلافی بین دو زمان وجود نداره حتی یک ثانیه!) هیچ اینترنتی هم نباید مصرف بشه!!!! پس چرا ایشون انتظار داشته که حجم اینترنتش کم بشه؟ متوجه شدی؟! وقتی به کسایی رای میدیم که به دوربین نگاه میکنن و دروغ میگن! انتظار این کلاهبرداریها رو هم باید داشته باشیم!!!!!!

    پاسخ

    همش دروغه بابا اینجا ایرانه هیچ چیز مفتی وجود نداره

    پاسخ

    سلام مهدی جان، ممنون که نظرت رو به اشتراک گذاشتی. همون طور که دوست دیگری به نام اردلان گفتن، اون زمانی که در پیامک مشاهده می کنین، زمان سرور همراه اول هست. اگر با دقت مقاله رو مطالعه کرده باشین، به راحتی متوجه خواهید شد که به هیچ عنوان، این محتوا تبلیغاتی نبوده و صرفا به تمامی حواشی، سوالات و نظراتی که کاربران این اپلیکیشن باهاش مواجه شدن، پرداخته شده و سعی شده تا حد امکان به این سوالات پاسخ درستی داده بشه. هر دو مورد (ایرانسل و همراه اول) رو شخصا تست کردم و از بسته اینترنتی من کم نکرد.

    درضمن، در مورد تصویر هم حق با شماست، متاسفانه همون موقع متوجه این موضوع نشدم اما در تصویر هم کاملا مشخص هست که اسکرین شات دوم، 10 دقیقه بعد از اسکرین شات اول گرفته شده (شاید واقعا این ایراد رو بشه به همراه اول گرفت)

    باز هم سعی می کنیم در صورتی که حواشی حول اپلیکیشن روبیکا همچنان ادامه داشته باشه، سعی می کنیم در مقالات دیگری به اون ها بپردازیم.

    پاسخ

    برادر من حتی اگر هم داده پس زمینه رو محدود کنید یعنی استفاده سایر برنامه ها رو هم محدود کنید شاید. با بررسی بلافاصله بعد از استفاده کم نشه اما بعد از پنج دقیقه مبلغی از شارژ یا حجمی از بسته کم میشه
    ضمنا همگام سازی خودکار رو هم غیر فعال کردم

    پاسخ

    اخه ادمای قدر نشناس و …چرا اینقد …بازی در میاری دوست عزیز اون ساعت فعال شدن بستش تصاویر کاملا درست و بی موردن شما باید به ساعت ارسال پیام توجه کنی معلومه که ساعته فعال شدن بسته تغییر نمی کنه وقتتونو تلف نکنید همش واقعیته تو عکسام اگه ب ساعتا توجه کنید درسته…هیچ اینترنتی مصرف نمی شه

    پاسخ

    احسنت زمان استعلام یکیه عکس پیام همون عکس قبلیه که توی 10 دقیقه به اشتراک گذاشتن

    پاسخ

    دوست عزیز اونی که تو میگی پیام همراه اول هست که تو داری به فرصت استفاده از بسته رو اشاره میکنی خب مسلما نباید تغییر کنه. اطلاعاتمون رو بالا ببریم خیلی خوبه

    پاسخ

    سلام منم استفاده ولی ازحجم اینترتم کم نشد.

    پاسخ

    اینترنت روبیکا رو تست کردم بعد از سه دقیقه مشاهده شبکه تلویزیونی حجم اینترنت رو کم کرد قبل از نگاه کردن ۲۲۳۰ بود ولی بعد از سه دقیقه شد ۲۲۲۹ .پس اینکه میگن اینترنت رایگان داره همش دروغ هست باور نکنین .در ضمن سیم کارت من هم همراه اول بود وای به حال ایرانسلی ها

    پاسخ

    یعنی شما سه دقیقه فیلم دیدید یک مگ فقط؟ گوشیتو بزار رو ذخیره نیرو تا فقط برنامه ای که توشی نت مصرف کنه و دوباره تست کن

    پاسخ

    منم پخش زنده دیدم کم کرده

    پاسخ

    بسیار عالی
    خیالمون راحت شد .با تشکر

    پاسخ

    رو تله موشه که پیدا میکنید پنیر مفتی

    پاسخ

    عه
    جالبه
    ولی آمریکا که میخواست اینترنت رایگان بده شده بود رابین هود؟

    پاسخ

    شما باید منبع رو بررسی کنی رو ظاهر کار(اینترنت رایگان) نمیشه قضاوت درستی کرد. باید ببینی با په قیمتی داری اینترنت رایگان دریافت میکنی(به قیمت شنود و جاسوسی که سابقه اون تو دولت آمریکا اصلن هم کم نیست؟!)

    قطعا اونها(صاحب(ان) روبیکا) حداقلِ حداقلِ حداقل اگه بخوایم فقط رو فروش شارژ برای خط های اعتباری و پرداخت قبض ها حساب کنیم دارن روزانه چند ده میلیون تومن سود خالص میبرن(اگه جمع همون دویست تومن ها و پونصد تومن ها که سوپری ها بابت شارژ از ما میگیرن و پورسانتی که ارائه دهنده های خدماتی که قبض صادر میکنن به اینا میدن(که ما کفِ کفِ کف مثلن 1% از هر قبض در نظر میگیریم) رو حساب کنین قطعن به عدد وحشتناکی میرسین!)

    از تکراتو و تیمش ممنونم و آرزو دارم کاش نویسندگان تکتراتو یکم با صبر و سخاوت بیشتری اطلاعات رو در اختیار مردم (که اطلاعات تخصصی چندانی ندارن) بزارن.

    پاسخ

    مث تلگرام و گوکل و واتس اپ و یاهو و جیمیل و ….؟

    پاسخ

    سلام.من چند دقیقه از این اپلیکیشن استفاده کردم وقتی از پخش زنده تلویزیون استفاده کردم چیزی از شارژ یا ترافیک اینترنتم کم نشد.دفعه دوم که استفاده کردم از بخش رسانه پخش یک کارتون رو انتخاب کردم که مبلغ 500ریال از شارژ پولیم برای چند چند ثانیه پخش کم شد.انترنت من ازاد حساب میشه.اول فکر کردم تبلیغاتشون دروغه.برنامه هامو که چک کردم دیدم یه برنامه دیگه داشته اپدیت میکرده.از یه برنامه که دسترسی برنامه ها به اینترنت رو مسدود میکنه استفاده کردم و فقط دسترسی اینترنت رو به روبیکا دادم و 10 دقیقه همون فیلم رو پخش کردم.هیچ پولی کم نشده بود چه از شارژ پولی چه از حجم اینترنتی.پیشنهاد میکنم از یک برنامه که جلوی دسترسی برنامه ها به اینترنت رو میگیره استفاده کنید و برنامه هایی که نمی خاهید به اینترنت دسترسی داشته باشن رو در لیست سیاهش قرار بدبن مثل برنامهnetguard(من از این برنامه استفاده کردم)

    پاسخ

    مملکت رو دارید زیر سؤال میبرید مردم رو با این کاراتون خر گیر اوردید…😐😐😐😐😐😐😐

    پاسخ