;
coinex

پاسخ ایلان ماسک به ارائه اینترنت ماهواره ای در ایران

اینترنت ماهواره ای استارلینک طی مدت اخیر بسیار خبرساز شده است. حالا از پاسخ ایلان ماسک به ارائه اینترنت ماهواره ای در ایران بخوانید. با ما در ادامه همراه باشید.

همانطور که پیش از این در آموزش راه اندازی اینترنت ماهواره ای نیز گفته بودیم، پروژه استارلینک اسپیس ایکس، شرکت متعلق به مدیر عامل تسلا در حال پیشرفت است و احتمالا به زودی باید شاهد عملیاتی شدن فاز اول آن باشیم.

حالا از هم اکنون سوالات زیادی برای کاربران در این باره شکل گرفته است. برخی کاربران میخواهند از امکان عرضه اینترنت ماهواره ای در ایران بدانند. حالا مدیرعامل تسلا و مالک اسپیس ایکس در مصاحبه ای رسمی از شرایط عرضه اینترنت ماهواره ای در ایران گفته است.

پاسخ ایلان ماسک به ارائه اینترنت ماهواره ای در ایران

ایلان ماسک احتمال عرضه اینترنت ماهواره ای در ایران را اخیرا تایید کرده است. ایلان ماسک در پاسخ به سوالی که پرسیده بود آیا ایرانیان نیز می توانند از اینترنت ماهواره ای استارلینک استفاده کنند، گفته است تا جایی که امکان داشته باشد از این کار حمایت می کند.

پاسخ ایلان ماسک به ارائه اینترنت ماهواره ای در ایران

جالب اینجاست که در اواخر بهمن ماه بود که شورای عالی فضای مجازی، کارگروهی اختصاصی برای مواجهه با اینترنت ماهواره ای تشکیل داد. ابوالحسن فیروزآبادی دبیر نام آشنای شورای عالی فضای مجازی در این باره گفته بود:

برای آنکه حکمرانی فضای مجازی کشور دچار خدشه نشود، باید اقداماتی صورت گیرد.

او همچنین تاکید کرده بود که اگر شبکه ملی اطلاعات نتواند خدماتی بهتر، ارزان تر، و با سرعت بیشتر ارائه کند، تحت الشعاع شبکه های جهانی اینترنت ماهواره ای که عمدتا آمریکایی هستند قرار خواهد گرفت.

چندی پیش ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ ایکس اعلام کرده بود که تا پایان سال جاری میلادی سرعت اینترنت ماهواره ‌ای این شرکت به ۳۰۰ مگابیت در ثانیه می ‌رسد. در حالی که سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه سرعت ناشناخته‌ای نیست اما بالاتر از سرعت اینترنتی است که بسیاری از افراد در حال حاضر به آن دسترسی دارند.

هم ‌اکنون سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک عددی بین ۵۰ تا ۱۵۰ مگابیت در ثانیه است. تاخیر این سرویس هم قرار است از حدود ۴۰ میلی ‌ثانیه کنونی به ۲۰ میلی‌ثانیه برسد. شرکت اسپیس‌ ایکس در حال تزریق ماهواره‌ های بیشتر برای پروژه استارلینک است.

هم اکنون تعداد ماهواره‌ های در مدار به بیش از هزار فروند رسیده است؛ این تعداد در فاز نهایی به ۱۲ هزار عدد خواهد رسید. این ماهواره‌ها در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار می‌گیرند. برای دریافت این اینترنت ماهواره ای، به یک دستگاه فرستنده و گیرنده، یک آنتن مخصوص و یک حساب کاربری نیاز است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ارائه اینترنت ماهواره ای در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر