;
coinex

جدول قطعی برق امروز 8 تیر 1400 همه استان ها

بیش از یکماه است که قطعی‌های برق برنامه ریزی شده در کشور رخ می‌دهند. از این رو، در ادامه به بررسی جدول قطعی برق امروز 8 تیر 1400 همه استان ها می‌پردازیم.

اواخر اردیبهشت ماه بود که در کلان شهرها شاهد قطعی‌های برق مکرر و بلند مدت شدیم. این خاموشی‌های گاه و بی گاه در اوایل بدون هیچ برنامه ریزی و اطلاعیه قبلی به مردم صورت می‌گرفت و در مدت کوتاهی، خسارات زیادی را به مردم وارد کرد و این امر، موجب شد سیل انتقادات به سمت دولت روانه شود.

بالاخره مسئولین تصمیم گرفتند به صورت رسمی به مردم اطلاع دهند که صنعت برق کشور با کمبود 6 تا 10 هزار مگاواتی برق مواجه بوده و برای جبران این کمبود، کشور مجبور است خاموشی‌هایی را به صورت برنامه ریزی شده در برخی از مناطق اجرا کند. از این رو، تا زمانی که این کمبود برق جبران نشود و تعادل میان برق مصرفی کشور با میزان تولیدی آن برقرار نشود، همچنان شاهد این خاموشی‌ها خواهیم بود.

در اوایل، مسئولین و مقامات درباره علت خاموشی ها دچار سردرگمی بودند و جواب‌های متناقضی به مردم ارائه می‌کردند. بررسی اولین گزارش ها و واکنش های رسمی در این باره به مردم درباره ارتباط میان ماینینگ ارزهای دیجیتال با خاموشی ها اطلاع می‌داد که این امر در نهایت توسط شماری از مسئولین و نهادهای دیگر تکذیب شد.

پس از گذشت این یک ماه، مردم در تلاش هستند که با این خاموشی‌ها کنار بیایند و البته شرکت توانیر اعلام کرده است که برای جلوگیری و کاهش خسارات وارده به مردم، شرکت نیروی برق هر کشور موظف است برنامه خاموشی را به مردم ارائه دهد. از این رو، ادارات هر استان برنامه ریزی‌های خود را برای خاموشی به اطلاع مردم می‌رسانند و در صورتی که مصرف برق در منطقه‌ای بیش از مقدار در نظر گرفته شده شود، خاموشی‌ها اعمال می‌گردد.

از آنجایی که در اوایل تابستان 1400 به سر می‌بریم، انتشار جداول دقیق خاموشی بسیار منظم و دقیق شده است و افراد می‌توانند با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط اداره برق استان خود، از زمان بندی خاموشی محل سکونت یا کار خود مطلع شده و با توجه به آن، کارهای خود را برنامه ریزی کنند. از این رو در مقاله جدول قطعی برق امروز 8 تیر 1400 با تکراتو همراه باشید.

جدول قطعی برق امروز 8 تیر 1400

موج جدید خاموشی ها

اینکه هرسال با شروع فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی، مصرف برق در کشور بالا می‌رفت و به همین خاطر، گاها برخی مناطق کشور با خاموشی مواجه می‌شدند مشکل جدید نیست اما خاموشی‌های امسال فراتر از انتظارات مردم بود.  در واقع امسال مسئله کمبود برق نه تنها برطرف نشده، بلکه کشورمان یک ماه زودتر به استقبال این خاموشی‌ها رفت.

این شروع زودتر از موعد که مسئولین علت آن را گرمای زیاد هوا و مصرف بیشتر مردم از وسایل سرمایشی اعلام می‌کنند، نگرانی و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است. در این باره، موضوعی که بیش از هرچیز مورد توجه مردم قرار گرفت، اظهارات اولیه سخنگوی برق بود که خبر از قطعی برق و استخراج بیت کوین می‌داد.

البته هرچند برخی مقامات این موضوع را رد کردند، اما این اظهار در ادامه توسط برخی مدیران عامل شرکت های توزیع برق استانی نیز تایید شد و همینطور اخبارهای برخی از استان‌ها مبنی بر پیدا شدن دستگا‌های غیر قانونی استخراج ارز دیجیتال مهر تائیدی بر این گفته شد. درواقع عموم کاربران بر مصرف بالای برق این فرایندها و البته مزارع گسترده استخراج در کشور اتفاق نظر دارند.

قبل از آن هم مصطفی رجبی مشهدی گفته بود که مصرف برق در کشور 15 درصد افزایش یافته و بنابر اظهارات کارشناسان احتمالا ایران در تابستان سال 1400 به طور میانگین با کمبود 6 تا 10 هزارمگاواتی برق مواجه است.

جدول قطعی برق امروز 8 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 8 تیر 1400

در تابستان امسال میانگین دمای هوا در کشور 36 درجه است و البته ممکن است در طول تابستان افزایش 1 تا 1.5 درجه ای دما را نیز داشته باشیم. افزایش دمای هوا تا 38 درجه به معنای افزایش مصرف برق در کشور تا 62 هزار مگاوات است که این مسئله به افزایش مصرف برق ختم شده و در نهایت کشور را با کمبود برق مواجه می‌کند.

در طول هفته گذشته نیاز مصرف برق به بیش از 60 هزار مگاوات رسید و موجب به وجود آمدن شکاف شش هزار مگاواتی در تراز بین تولید و مصرف شد. از این رو، مسئولین پیش بینی می‌کنند این هفته با توجه به شرایط موجود، احتمال تشدید این شکاف بیشتر است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با تاکید بر اینکه برنامه های مدیریت اضطراری مصرف برق در همه کشورهای دنیا اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد:

در ایران نیز همانند سایر نقاط دنیا، مصارف به ساعت‌هایی غیر از ساعات پیک منتقل می‌شود. در اوایل خرداد ماه شاهد رشد بیش از 30 درصدی مصرف برق بودیم، بخش کشاورزی به دلیل کمبود بارش‌ها این دو گروه از ابتدای امسال رشد مصرف زیادی را تجربه کرده‌اند که در بخش کشاورزی به دلیل کمبود بارش‌ها شاهد افزایش پمپاژ آب و در نتیجه بالا رفتن 18 درصدی مصرف برق بودیم و پس از آن نیز بخش صنعت بود که در رده دوم مصرف قرار داشت.

دبیر ستاد راهبری اوج بار تاکید کرد که برنامه های مدیریت برق احتمالی بوده و در صورت همکاری مشترکین و مدیریت مصرف، برنامه‌های خاموشی اعمال نخواهد شد. او در ادامه گفت:

در صورتی که همه هموطنان کولرهای گازی روی عدد 25 درجه تنظیم و از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند و استفاده از وسایل پرمصرف برقی را نیز به ساعات خنک روز یا پایانی شب موکول نمایند، می‌توانیم به طور قطع اطمینان دهیم که شاهد قطعی برق نخواهیم بود.

این مقام مسئول همچنین با قدردانی از همکاری مشترکین صنعتی و کشاورزی در طرح های مدیریت بار اضافه کرد:

همه این تلاش‌ها برای پایدار ماندن شبکه و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها صورت می‌گیرد. در بخش خانگی نیز می‌توان این جا به جایی بار را با موکول کردن استفاده از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، جارو برقی، ماشین لباسشویی و غیره به ساعات خنک روز یا پایانی شب انجام داد.

غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع توانیر و دبیر ستاد راهبری اوج بار صنعت برق کشور گفت:

تنها راهکار جلوگیری از اعمال برنامه های احتمالی مدیریت بار در شرایط فعلی، مدیریت صحیح مصرف توسط مشترکان است. در کشور حدود 24 هزار مگاوات از برق تولیدی کشور به وسایل سرمایشی اختصاص دارد. پیک برق در بازه ساعت‌های 12 تا 18 رخ می‌دهد، اگر فرض کنیم که این اوج بار برای سه ماه رخ دهد در حدود 450 ساعت در سال اوج مصرف داریم که برای پاسخگویی به این نیاز مصرف باید هفت تا هشت هزار مگاوات نیروگاه احداث شود.

در بخش دیگری از صحبت‌ها، رخشانی مهر به این موضوع اشاره کرد که بیش از 50 درصد ذخایر آب پشت سدها کاهش یافته است و این بدین معناست که پتانسیل تولید برق نیروگاه های برق آبی کشور به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

اگر بر این مسئله تداوم خشکسالی ها و ضرورت حفظ ذخایر آبی برای کشت پاییزه را در نظر بگیریم، توان تولید برق نیروگاه‌های برق آبی بیش از این کاهش خواهد یافت و به همین خاطر ذخیره آبی کشور باید بسیار مدیریت شده و دقیق مصرف شود. در ادامه به جدول قطعی برق امروز 8 تیر 1400 خواهیم پرداخت.

جدول قطعی برق امروز 8 تیر 1400 اصفهان

شرکت استانی توزیع برق استان اصفهان جزئیات برنامه قطع برق در شهر اصفهان را منتشر کرده است. جزئیات این برنامه را در ادامه بررسی کنید. البته سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفته است که با توجه به افزایش دما در تابستان، در صورتی که مردم اصفهان صرفه‌جویی را ادامه دهند خاموشی برق در این استان رخ نخواهد داد.

 

جدول قطعی برق امروز 8 تیر 1400 شهرستان های اصفهان نیز توسط این شرکت به طور جداگانه منتشر شده است که می‌توانید از این صفحه استفاده کنید.

جدول قطعی برق امروز 8 تیر 1400 تهران

شرکت توزیع برق تهران، مناطقی را که از پنجم تا دهم تیر ماه با قطعی احتمالی برق روبه‌رو می‌شوند، اعلام کرد. برای دانلود فایل PDF زمان بندی خاموشی‌های تهران اینجا کلیک کنید. (300 کیلوبایت)

جدول قطعی برق امروز 8 تیر 1400 تبریز

شرکت توزیع برق استان آذربایجان شرقی برنامه زمان بندی خاموشی امروز 8 تیر 1400 را برای تبریز و شهرستان های تابع آن منتشر کرده است. جزئیات این برنامه را در این فایل PDF مطالعه کنید.  (300 کیلوبایت)

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 8 تیر 1400 فارس

اطلاعات خاموشی استان فارس نیز در قالب فایل اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 8 تیر 1400 برای این استان منتشر شده است. برای دانلود فایل PDF خاموشی‌های این استان در اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق فارس 1400

جدول قطعی برق امروز 8 تیر 1400 مرکزی

اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 8 تیر 1400 نیز رسما منتشر شد. اطلاعات بیشتر در این باره را در ادامه بررسی کنید. برای دانلود فایل PDF این برنامه اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 8 تیر 1400 یزد

اطلاعات خاموشی استان یزد نیز به طور مدون برای امروز 8 تیر منشر شده است. اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 8 تیر 1400 برای استان یزد را در ادامه بررسی کنید. برای دانلود فایل PDF این برنامه اینجا کلیک کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 8 تیر 1400 آذربایجان غربی

اطلاعات جدول قطعی برق امروز 8 تیر 1400 برای استان آذربایجان غربی را در ادامه ببینید. برای دانلود برنامه خاموشی های امروز این استان اینجا کلیک کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 8 تیر 1400 کردستان

جدول قطعی برق امروز 8 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 8 تیر 1400

جدول قطعی برق امروز 8 تیر 1400 برای استان کردستان منتشر شده است که در ادامه می توانید آنرا بررسی کنید. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق کردستان مراجعه کنید

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 8 تیر 1400 سمنان

اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 8 تیر 140 برای استان سمنان را در ادامه می توانید بررسی کنید. برای دریافت فایل PDF خاموشی‌ های سمنان اینجا کلیک کنید.

برنامه قطع برق 8 تیر 1400 گلستان

شرکت توزیع برق استان گلستان اطلاعات جدول قطعی برق 1400 را برای این استان منتشر کرده است. اطلاعات بیشتر را در ادامه ببینید.

زمان بندی قطع برق گلستان 1400

برنامه قطع برق 8 تیر 1400 چهارمحال و بختیاری

شرکت توزیع برق استان چهارمحال و بختیاری، اطلاعات خاموشی این استان و شهرستان های تابعه آن را منتشر کرده است. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق چهارمحال و بختیاری مراجعه کنید

برنامه قطع برق 8 تیر 1400 خراسان شمالی

زمان بندی خاموشی استان خراسان شمالی برای روز 8 تیر 1400 توسط شرکت توزیع برق این استان منتشر شده است. برای بزرگنمایی بیشتر می‌توانید بر روی عکس‌های زیر کلیک کنید:

برنامه قطع برق 8 تیر 1400 ایلام

اطلاعات خاموشی استان ایلام نیز برای روز 8 تیر 1400 منتشر شده است که اطلاعات بیشتر را در ادامه به شما ارایه می کنیم.

زمان بندی قطع برق ایلام 1400

واردات برق از آذربایجان

جدول قطعی برق امروز 8 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 8 تیر 1400

اوضاع نابه‌سامان به وجود امده در کشور موضوعی نگران کننده برای تمامی مسئولین و مردم است. از این رو، درخرداد ماه مسئولین تصمیم به وارد کردن برق از کشور آذربایجان کردند. مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور  در رابطه با این موضوع گفته است:

با سنکرون شدن خطوط انتقال برق مغان به شبکه برق جمهوری آذربایجان، واردات برق از این کشور آغاز شد. او با اشاره به واردت 73 مگاواتی برق از آذربایجان به کشور گفت که میزان واردات برق از این خط انتقال تا 130 مگاوات در ساعات خاص قابل افزایش است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه صنعت برق همه ظرفیت ها و توان فنی خود برای تامین برق داخل کشور را به کار بسته است، گفته است که مشترکان خانگی با سهم پنجاه درصدی در اوج مصرف از نقشی بسیار تاثیرگذار در این میان برخوردار هستند.

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای همکاری صنایع و کشاورزان در مشارکت با طرح ‌های تشویق محور مدیریت مصرف در ساعت اوج بار، گفت:

مشترکان خانگی می‌توانند تنها با به کار بستن سه راهکار ساده از بروز خاموشی احتمالی جلوگیری کنند. استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی 25 درجه و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعت گرم روز (12 تا 18) مهمترین راهکارها برای تأمین برق همه مشترکان و پایدار ماندن شبکه برق کشور است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص جدول قطعی برق امروز 8 تیر 1400 چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر