;
coinex

نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست (SpiderMan : No Way Home)

نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست یکی از چالش‌برانگیزترین موضوعاتی است که در حال حاضر وجود دارد. ما قصد داریم به بررسی این فیلم بپردازیم. برای بررسی این فیلم با ما همراه باشید.

نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست یکی از موضوعاتی است که اخیراً در میان علاقه‌مندان به فیلم و سینما رواج یافته است. این فیلم که به‌تازگی اکران شده، توانسته جای خود را در میان سایر فیلم‌ها باز کرده و موردعلاقه بسیاری از افراد واقع شود.

ازاین‌رو، ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله از تکراتو به نقد و بررسی این فیلم جذاب بپردازیم و آن را از تمام جوانب مورد بحث قرار دهیم. پس تا پایان ما را همراهی کنید و به موضوعات و حقایق جالبی درباره این فیلم دست یابید.

نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست

بسیاری از منتقدان در نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست اعتقاد دارند که این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های شرکت مارول بوده که توانسته مخاطب را از همه لحاظ کاملاً راضی کند.

خوب است بدانید که این فیلم جذاب، بیست و هفتمین فیلم از شرکت مارول و همچنین سومین فیلم از سری فیلم‌های مرد عنکبوتی است. علاوه بر شرکت مارول، این فیلم با همکاری مشترک شرکت‌های مارول، سونی و دیزنی ساخته شده است که بیشتر با عنوان مارول آن را می‌شناسند. اخبار بسیار زیادی نیز در رابطه با این شخصیت دنیای مارول در زمینه‌های مختلف منتشر شد.

این فیلم که موردتوجه بسیاری از افراد معمولی و منتقدان قرار گرفته، یکی از بهترین فیلم‌های شرکت مارول شناخته می‌شود. حتی بسیاری از افراد در نقد فیلم SpiderMan No Way Home اعتقاد دارند که این فیلم از فیلم‌های پیشین خود بسیار بهتر عمل کرده و می‌توان آن را نقطه عطفی برای مجموعه فیلم‌های اسپایدرمن دانست.

نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست
نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست

همان طور که می‌دانید، مجموعه فیلم‌های مرد عنکبوتی موردتوجه بسیاری از افراد قرار گرفته و حتی اغلب کسانی که طرفدار آن هستند، سری آخر آن را بیشتر از موارد قبلی دوست داشتند.

این فیلم که پس از مدت‌های بسیار طولانی و انتظارهای زیادی به اکران درآمد و طرفداران خود را تا حد زیادی هیجان‌زده کرد. ما در ادامه این مقاله، به نقد و بررسی این فیلم هیجان‌انگیز و جذاب خواهیم پرداخت. اگر شما نیز به این فیلم و نقد آن علاقه دارید، تا انتهای این مقاله را مطالعه فرمایید.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم آخرین شب در سوهو (Last Night in Soho) 

نقد فیلم کندی من (Candyman)

درباره تریلر

در ابتدا که تریلر این فیلم منتشر شد، تعداد زیادی از منتقدان و حتی افراد معمولی در نقد فیلم مرد عنکبوتی اظهار داشتند که در این فیلم هم شاهد حضور ابرشرورهای زیادی خواهیم بود. اما بعد از اکران عمومی این فیلم، متوجه شدیم که داستان فیلم تنها به حضور ابرشرورها ختم نمی‌شود.

ما در اسپایدرمن شاهد هیجان و سورپرایزهای بسیاری هستیم که موجب می‌شود مخاطب تا لحظه آخر جذب فیلم بماند. همین امر هم موجب شده که اغلب منتقدان به این فیلم نمره بسیار خوبی بدهند. در ادامه به معرفی این فیلم می‌پردازیم.

نکته دیگری که درباره این فیلم وجود دارد، این است که باید در تمام بخش‌های فیلم به آن توجه کامل داشته باشید. زیرا حتی در مواقعی که تیتراژ هم در حال پخش است، برخی از سکانس‌های مهمی در آن مشاهده می‌کنیم که موجب می‌شود به موضوع داستان مرتبط باشند. ازاین‌رو، به تمام طول تیتراژ هم توجه داشته باشید که از موضوع مهمی که در آن مشخص می‌کند، عقب نمانید. اسپایدرمن 2099 را از دست ندهید.

معرفی فیلم SpiderMan : No Way Home

برای بررسی نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست خوب است در ابتدا معرفی این فیلم را به‌دقت مطالعه فرمایید. فیلم SpiderMan : No Way Home با کارگردانی جان واتس (Jon Wotts) در تاریخ 13 دسامبر سال 2021 (مطابق با 22 آذر سال 1400) روی پرده‌های سینما رفت و طرفداران خود را کاملاً راضی نگه داشت.

خوب است بدانید که کریس مک‌کنا به همراه اریک سامرز، فیلم‌نامه آن را نگاشته‌اند و همچنین بازیگران بسیار خوبی از جمله تام هالند (Tom Holland) در آن بازی کرده و موجب جذابیت بیشتر آن شده‌اند.

همان طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، این فیلم بعد از اولین اکران خود، موردتوجه اغلب منتقدان قرار گرفت و اغلب افراد در نقد فیلم اسپایدرمن No Way Home نظرات مثبتی به آن ارائه کردند. ازآنجاکه در سراسر فیلم هیجان را مشاهده می‌کنیم، موجب می‌شود تا آخرین لحظات با آن همراه باشیم.

نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست
نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست

همچنین خوب است بدانید که سری اول این مجموعه، مرد عنکبوتی بازگشت به خانه در سال 2017 و سری دوم آن هم مرد عنکبوتی دور از خانه رد سال 2019 بود. اکنون هم که با نام مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست، وارد سینماهای آمریکا شده است. در ادامه، برای این‌که بهتر و بیشتر با این فیلم آشنا شوید، ژانر آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم زمانی برای مردن نیست (No Time To Die)

نقد فیلم ونوم 2 (Venom 2)

ژانر فیلم اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حالا نوبت به آن می‌رسد تا برای نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست ژانر این فیلم محبوب را بدانیم. همان طور که تاکنون متوجه شدید، این فیلم سراسر هیجان بوده و مهم‌ترین ژانر آن را می‌توان اکشن بودن آن دانست.

علاوه بر این، در فیلم مرد عنکبوتی تا حد زیادی شاهد ماجراجویی‌های فراوانی هستیم. ازاین‌رو، این فیلم ژانر ماجراجویی نیز دارد. به‌جز موارد ذکرشده، در اسپایدرمن هم مانند سایر فیلم‌های شرکت مارول، با موارد و موضوعات علمی تخیلی روبرو خواهیم شد.

نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست
نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست

داستان فیلم اسپایدرمن راهی به خانه نیست

بعد از آشنایی با ژانر این فیلم، نوبت به اطلاع از داستان آن می‌رسد که در ادامه به آن می‌پردازیم. شاید برای شما جالب باشد که بدانید بعدازاین همه مدت که ما با مرد عنکبوتی آشنا شده و فیلم‌های آن را مشاهده کردیم، حالا شخصیت واقعی وی نمایان می‌شود.

در این فیلم برای اولین‌بار با هویت و شخصیت حقیقی این فرد روبرو خواهیم شد. این تلاش سازندگان فیلم را از لحظات آغازین فیلم می‌توانیم مشاهده کنیم.

ما در این فیلم به طرز عجیبی متوجه می‌شویم که مرد عنکبوتی برخلاف تصور عموم، نه‌تنها یک قهرمان نبوده، بلکه یک قاتل واقعی شناخته می‌شود که باید به جزای اعمال خود برسد. این امر موجب می‌شود که روال عادی و طبیعی زندگی پیتر پارکر (اسپایدرمن) به‌کلی مختل شده و حتی جان افراد نزدیک به او هم در خطر باشد.

در نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست مشاهده می‌کنیم که پارکر برای نجات از این وضعیت، به سراغ دکتر استرنج (بندیکت کامبربچ) رفته و از او می‌پرسد که آیا می‌تواند از طلسمی برای نجات از این اتفاق استفاده کند یا خیر.

او به دنبال طلسمی است که بتواند کاری کند که همه مردم سراسر جهان، هویت واقعی وی را از یاد ببرند. البته پارکر بیشتر قصد دارد هویت واقعی خود را از نامزد خود ام‌جی (زندایا)، بهترین دوست خود (جیکوب باتالون) و حتی عمه می (ماریسا تومی) برای همیشه پنهان کند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Free Guy (مرد آزاد)

نقد فیلم قهرمان اصغر فرهادی

نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست
داستان فیلم اسپایدرمن راهی به خانه نیست

در نقد فیلم SpiderMan No Way Home مشاهده می‌کنیم که وقتی پارکر سعی دارد این موضوعات را برای اجرای طلسم برای دکتر استرنج توضیح دهد، وقایع بدی روی می‌دهد. در این وقایع، مشاهده می‌کنیم که شکاف‌های زیادی در جهان موازی ایجاد می‌شود و موجب ورود شخصیت‌های شرور بسیاری به دنیای فیلم می‌شود.

این بدان معنی است که بعد از ایجاد شکاف در جهان موازی، برخی شخصیت‌های شرور از آنجا وارد دنیای فیلم می‌شوند که موجب بروز وقایع وحشتناکی خواهند شد. البته همه این شخصیت‌ها بد نیستند.

بیشتر بخوانید:

نقد سریال هجوم (Invasion 2021)

نقد سریال بازی مرکب (Squid Game)

شخصیت‌های فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست

بسیاری از منتقدان در نقد فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست اظهار داشتند که این فیلم از نظر شخصیت‌پردازی بسیار عالی عمل کرده است. همان طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، یکی از بهترین بازیگران این فیلم که محبوبیت بسیار زیادی در این مجموعه منحصربه‌فرد دارد، تام هالند بوده که نقش خود را به زیبایی ایفا می‌کند.

منتقدان در نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست اعتقاد دارند که دلیل عمده موفقیت این فیلم، انتخاب عالی بازیگران و همچنین شخصیت‌پردازی آن بوده است.

نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست
شخصیت‌های فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست

حتی بسیاری از افراد در نقد این فیلم بیان کرده‌اند که بازیگران سومین سری از مجموعه مرد عنکبوتی، بسیار بهتر از فیلم‌های قبلی آن هنرنمایی کرده‌اند.

برای مثال، بسیاری از طرفداران باور دارند که ویلم دفو که نقش گرین گابلین را بازی می‌کند، در این فیلم بیشتر از سری فیلم‌های قبلی درخشید. در ادامه، این بازیگران را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم جوخه انتحار 2 (The Suicide Squad)

نقد انیمیشن Wish Dragon (اژدهای آرزوها 2021)

تام هالند در نقش پیتر پارکر

یکی از اصلی‌ترین بازیگران این فیلم جذاب، تام هالند (Tom Holland) بوده که به زیبایی هرچه بیشتر نقش پیتر پارکر را بازی می‌کند. این بازیگر محبوب که نقش مرد عنکبوتی را بازی می‌کند، به‌عنوان مهم‌ترین شخصیت این فیلم شناخته می‌شود.

تامس استنلی هالند در تاریخ یکم ژوئن سال 1996 (مطابق با 12 خردادماه 1375) در کینگستون لندن در انگلستان به دنیا آمد. وی اولین نقش حرفه‌ای خود را در نمایش موزیکال زیبای بیلی الیوت بین سال‌های 2008 تا 2010 بازی کرد.

نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست
تام هالند در نقش پیتر پارکر

لازم به ذکر است که هالند برای بازی در فیلم جذاب غیرممکن که در سال 2012 اکران شد، از طرف حلقه منتقدان فیلم لندن جایزه بهترین بازیگر مرد بریتانیایی را به دست آورد.

می‌توان این‌گونه برداشت کرد که هالند با بازی در مجموعه فیلم‌های مرد عنکبوتی در سال‌های 2017، 2019 و در نهایت 2021 به شهرت جهانی رسید. همچنین برای نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست خوب است بدانید که این بازیگر بعد از این‌که در فیلم کاپیتان آمریکا جنگ داخلی بازی کرد، توانست جایزه بفتا را نیز به دست آورد.

این بازیگر 25 ساله، یکی از بهترین بازیگران فیلم اسپایدرمن به شمار می‌رود که طرفداران بسیار زیادی دارد. این بازیگر که فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 2006 آغاز کرد، آینده بسیار روشنی در پیش دارد و روزبه‌روز درحال‌رشد و کسب شهرت بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم انتلرز (Antlers)

نقد فیلم اسپنسر (Spencer)

ویلم دفو در نقش نورمن آزبورن یا گرین گابلین

یکی دیگر از بازیگران محبوب فیلم مرد عنکبوتی که باید با وی آشنا شوید، ویلم دفو (Willem Dafoe) بوده که نقش خود را در این فیلم به زیبایی به تصویر درآورده است.

این بازیگر حرفه‌ای در تاریخ 22 ژوئیه سال 1955 (مطابق با 2 بهمن‌ماه 1333) در ایالات متحده دیده به جهان گشود. این بازیگر تاکنون موفق به کسب جوایز بسیاری شده است. از مهم‌ترین جوایز ویلم دفو، می‌توان به دریافت خرس افتخاری در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین اشاره کرد.

نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست
ویلم دفو در نقش نورمن آزبورن یا گرین گابلین

علاوه بر این، دفو برای بازی در فیلم‌های جوخه در سال 1986 و همچنین سایه خون‌آشام، نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در اسکار شده است. به‌علاوه، وی دو بار هم برای دو فیلم پروژه فلوریدا و همچنین بر دروازه ابدیت، نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد در اسکار شد. در نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست هم گفته شده است که این بازیگر نیز نقش مهمی در موفقیت این فیلم جذاب داشت.

بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج

یکی دیگر از شخصیت‌های ماندگار فیلم مرد عنکبوتی، بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) دوست‌داشتنی است که تا ابد در ذهن مخاطبان می‌ماند.

بندیکت تیموتی کارلتون کامبربچ در تاریخ 19 ژوئیه سال 1976 (مطابق با 29 دی‌ماه 1354) در همرسمیت لندن در انگلستان دیده به جهان گشود. این بازیگر حرفه‌ای در تلویزیون، سینما و حتی تئاتر از شهرت بسیار بالایی برخوردار است و طرفداران زیادی دارد. وی در سال 2014 توسط مجله تایم، یکی از 100 فرد تأثیرگذار در جهان شناخته شد.

علاوه بر این، لازم به ذکر است که این بازیگر دوست‌داشتنی، موفق به دریافت یک جایزه بفتا و همچنین یک جایزه لارنس الیویه شد. همچنین خوب است بدانید که این بازیگر یک جایزه امی نیز دریافت کرده است.

او برای بازی در سریال شرلوک هلمز، توانست نامزد بهترین بازیگر مرد مینی سریال در گلدن گلوب شود. همچنین وی با بازی در مجموعه زیبای پاتریک ملروز، موفق به دریافت جایزه آکادمی تلویزیون بریتانیا شد. بندیکت کامبربچ در بسیاری فیلم‌های دیگری بازی کرده است که موجب شده تا یکی از بهترین بازیگران شناخته شود.

بیشتر بخوانید:

معرفی سریال The Wheel of Time

نقد فیلم گزارش فرانسوی (The French Dispatch)

نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست
بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج

برای آشنایی بیشتر با بندیکت، خوب است بدانید که این بازیگر در سال 2016 به سینمای مارول پیوست. همچنین در نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست مشاهده می‌کنیم که وی نقش مهم دکتر استرنج را در این فیلم بازی می‌کند.

علاوه بر مرد عنکبوتی، کامبربچ در سایر فیلم‌های مارول ازجمله ثور رگناروک در سال 2017، انتقام‌جویان جنگ ابدیت در سال 2018 و همچنین انتقام‌جویان پایان بازی در سال 2019 هنرنمایی کرده است.

فیلم‌نامه فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

برای بررسی نقد فیلم SpiderMan No Way Home خوب است درباره ساختار و فیلم‌نامه آن نیز اطلاعات کافی کسب کنید. بسیاری از منتقدان در نقد فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست اعتقاد دارند که ساختار این فیلم بسیار عالی بوده و از همه نظر کاملاً مورد قبول آن‌هاست.

همان طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، اریک سامرز به همراه کریس مک‌کنا این فیلم را نگاشته‌اند و به شیوه هوشمندانه‌ای شخصیت‌ها را در خلال داستان گنجانده‌اند. جذابیت داستان به قدی زیاد است که مخاطب تا آخرین لحظه چشم از فیلم برنمی‌دارد.

علاوه بر این، فیلم‌نامه داستان به‌گونه‌ای است که توانسته به‌خوبی با فیلم‌های قبلی این مجموعه هماهنگ شود و آن‌ها را ادامه دهد. برخی از منتقدان در نقد فیلم اسپایدرمن No Way Home اعتقاد دارند که این فیلم از نظر ساختار، تا حد زیادی شبیه به فیلم Inception از کریستوفر نولان است.

زیرا در این فیلم با پیچیدگی‌های بسیاری مواجه می‌شویم که ما را به فکر کردن وامی‌دارد. داستان این فیلم آن‌چنان فشرده است که باعث شده تا ذهن مخاطبت تماماً درگیر شود. در ادامه، بیشتر به نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

نقد انیمیشن خانواده ادامز (The Addams Family)

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice) 

نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست
فیلم‌نامه فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

منتقدان در نقد فیلم SpideMan No Way Home بیان کردند که این فیلم ساختار بسیار قوی و قدرتمندی دارد و مخاطبت را به طرز شگفت‌انگیزی با خود همراه می‌کند. حتی در این فیلم علاوه بر هیجان، با کمی ترس هم روبرو می‌شویم.

بااین‌حال، باز هم مانند فیلم‌های قبلی این مجموعه، توانسته جذابیت و تازگی خود را حفظ کند. ما در این فیلم، با تعداد بسیار زیادی از اشارات مواجه می‌شویم که نشان می‌دهد این قسمت از مرد عنکبوتی تا چه حد با سایر فیلم‌های مارول هماهنگ است.

امتیازهای فیلم SpiderMan No Way Home

حالا نوبه به آن می‌رسد تا امتیازهای این فیلم محبوب را بررسی کنیم. همان طور که گفتیم، این فیلم توانسته تاکنون نظر اغلب منتقدان را به خود جلب کند. ازاین‎رو، 47 نقد در سایت راتن تومیتوز برای نقد فیلم SpiderMan No Way Home انجام شد که از این تعداد، 100 درصد آرا مثبت بود. پس می‌توان گفت که این فیلم در این وب‌سایت، امتیاز 100 را کسب کرد.

از سوی دیگر، این فیلم در سایت متاکریتیک نیز مورد بحث و برسی قرار گرفت و 20 نفر به نقد فیلم اسپایدرمن No Way Home پرداختند. از این 20 رأی، این فیلم توانست امتیاز 71 از 100 را به دست آورد. علاوه بر این وب‌سایت‌ها، وب‌سایت‌های دیگری نیز به نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست پرداختند. برای مثال، وب‌سایت NewYork Post امتیاز 88 از 100 را به این فیلم داد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم جاودانگان (Eternals)

نقد فیلم 7 زندانی (Prisoners 7)

نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست
امتیازهای فیلم SpiderMan No Way Home

بسیاری از منتقدان در نقد فیلم SpiderMan No Way Home باور دارند که این فیلم را می‌توان نقطه اوج کل مجموعه مرد عنکبوتی دانست. همچنین بسیاری از افراد، بازیگری بی‌نظیر تام هالند را مورد ستایش قرار دادند.

منتقدان در نقد فیلم اسپایدرمن No Way Home می‌گویند که این فیلم، تمام چیزهایی که یک فیلم اکشن و علمی تخیلی باید داشته باشد را دارد. ازاین‌رو، امتیازهای بسیار خوبی برای آن مشاهده می‌شود که محبوبیت و قدرت بالای آن را نشان می‌دهد.

سخن نهایی

نقد فیلم مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که اخیراً در دنیای سینمای مارول موردتوجه منتقدان قرار گرفته است. همان طور که گفتیم، اکثر افراد این فیلم را از نظر فیلم‌نامه، شخصیت‌پردازی و حتی بازیگری مورد ستایش قرار دادند.

ما در این مقاله، به نقد فیلم SpiderMan No Way Home پرداختیم. باتوجه‌به موضوعات فوق‌الذکر، می‌توانید مطمئن باشید که تماشای این فیلم کاملاً منطقی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

.

منابع: rottentomatoes.com

نظر شما در خصوص نقد فیلم مرد عنکبوتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر