coinex
راهنمای خرید تکراتو

جدیدترین تاریخ پرتاب آرتمیس 1 توسط ناسا اعلام شد

جدیدترین تاریخ پرتاب آرتمیس 1 توسط ناسا اعلام شد. گفته می شود ناسا اول و چهارم مهرماه سال جاری را برای پرتاب دوباره آرتمیس اعلام کرده است.

پس از ناموفق بودن پرتاب های اول و دوم آرتمیس 1 ، ناسا تصمیم دارد پس رفع اشکالاتی نظیر سیستم سوخت رسانی، تائیدیه نیروی فضایی و زمان بندی پرتاب، مجددا آن را به فضا پرتاب کند.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: راهپیمایی فضایی فضانوردان روس در ماموریت 7 ساعته ناسا!

جدیدترین تاریخ پرتاب آرتمیس 1

بنا به گفته ناسا جدیدترین تاریخ پرتاب آرتمیس 1 ، اول و چهارم مهرماه خواهد بود. ماموریت آرتمیس 1 به عنوان اولین پرتاب موشک SLS این است که فضاپیمایی تحت عنوان اوریون را به مدار ماه بفرستد. نکته قابل توجه اینکه، این ماموریت بدون خدمه و با هدف آزمایش ماموریت‌های بعدی آرتمیس انجام می‌شود. قرار است در ماموریت بعدی یعنی آرتمیس 2، فضانوردان به دور ماه بچرخند و در ماموریت بعدی یعنی آرتمیس 3، قدم به سطح ماه بگذارند.

نشت هیدروژن دلیل اصلی ناموفق بودن پرتاب اول آرتمیس 1 در تاریخ 12 شهریور 1401 به فضا بود. بنابراین ناسا تصمیم گرفت این نقص را در حالی که موشک هنوز بر سکوی پرتاب قرار دارد برطرف کند و اتصالات بین موشک و خطوط سوختی که سوخت هیدروژن را به موشک می‌رساند را تعویض کند.

تعمیر موشک در این حالت به مهندسان این امکان را می‌دهد که اتصالات جدید را در دماهای برودتی متفاوت مورد آزمایش قرار دهند تا شرایط حین پرتاب به صورت واقعی باشد.

علاوه بر مشکل نشت هیدروژن و تعمیر و بررسی اتصالات، عوامل دیگری نیز ممکن است پرتاب این موشک را تحت شعاع قرار دهد. عواملی همچون flight termination یا سیستم پایان پرواز. flight termination در واقع یک سیستم ایمنی کلیدی است که در هنگام برخورد با راکت‌ها یا موشک در زمان پرتاب، باید عمل کند.

پیش از این ناسا گواهینامه لازم برای استفاده از این سیستم در پرتاب‌های مجدد را دریافت کرده بود اما اگه اوضاع به همین شکل ادامه پیدا کند شاید نیاز به تمدید مجدد داشته باشد.

ناسا تصمیم دارد این موشک را در 26 شهریور از نظر سیستم برودتی آزمایش کند و پس از حصول اطمینان از نحوه کارکرد آن مجددا آن را به فضا پرتاب کند. از همین رو جدیدترین تاریخ پرتاب آرتمیس 1 ، اول مهرماه تعیین شده است.

علت تعیین جدیدترین تاریخ پرتاب آرتمیس 1 در اول و چهارم مهر ماه این است که با برنامه های فضایی آزانس های دیگر تداخل نداشته باشد. در صورتی که برنامه پرتاب در این دو تاریخ هم لغو شود، ممکن است تا اواخر آبان ماه امکان پرتاب دیگری وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد جدیدترین تاریخ پرتاب آرتمیس 1 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر