coinex
راهنمای خرید تکراتو

ایران سردرمدار بی‌کیفیت‌ترین اینترنت جهان ؛ هیچکس پاسخگو نیست

دیروز 1 بهمن 1402 برای چندمین بار اینترنت ایران دچار اختلال شدیدی شد و صدا کاربران را درآورد. برخلاف وعده وعید‌های مسئولین این حوزه به نظر ایران جام قهرمانی بی‌کیفیت‌ترین اینترنت جهان را به هیچ کشوری دیگری نمی‌دهد.

کیفیت اینترنت یا به قول یکی از نمایندگان مجلس که از آن فیلترنت یاد کرده بود، از جمله چالش‌هایی است که دست از گریبان کاربران ایرانی برنمی‌دارد.

بیشتر بخوانید: اختلال شدید اینترنت 1 بهمن 1402 ؛ اطلاعیه شرکت ارتباطات زیرساخت

شرکت زیر ساخت اعلام کرد، اختلال دیروز که تا نیمه‌های روز و برای بعضی از کاربران تا پایان شب ادامه داشته ناشی از قطع فیبر نوری در گرجستان بوده است. اما بی کیفیت‌ترین اینترنت جهان تنها دیروز نبود که دچار مشکل شده بود، بلکه کاربران اختلال اخیر را که در روز جمعه نیز وجود داشت گزارش کرده بودند و عنوان کردند که میزان تاخیر در پینگ افزایش داشته است.

ایران سردرمدار بی‌کیفیت‌ترین اینترنت جهان

هرچند که شرکت ارتباطات زیرساخت در پی این اختلال عنوان کرده که در حال بالانس کردن باند بر روی مسیرهای دیگر است و در صدد رفع مشکل‌های فنی در گرجستان هستند، اما این اختلال تا لحظه نگارش این خبر همچنان پابرجاست.

در هفته گذشته، انجمن تجارت الکترونیک تهران گزارش کیفیت اینترنت خود را منتشر کرد و نتایج نشان داد که ایران در سکوی نخست بی‌کیفیت‌ترین اینترنت جهان قرار دارد. طبق این گزارش، در مقایسه با ۵۰ کشور برتر بر اساس تولید ناخالص داخلی (GDP)، شبکه اینترنت ایران به بیشترین میزان اختلال دچار است.

با میانگین حدود 48 درصد وب‌سایت‌ها با اختلال، ایران عنوان کشوری را کسب کرده است که بیشترین مشکلات اینترنتی را تجربه می‌کند. این رقم از میانگین حدودی 47 درصد چین بیشتر است و ایران را به عنوان قهرمان اینترنت بی‌کیفیت در سطح جهان معرفی می‌کند.

هرچند مقامات بخش ارتباطات و فناوری کشور به گزارش انجمن تجارت الکترونیک تهران با واکنش مثبتی پاسخ نداده‌اند، اما تحلیل‌های کارشناسان نشان می‌دهد که دولت و به ویژه وزارت ارتباطات مسئولیت برطرف‌سازی این مشکلات را باید بپذیرند. سعید سوزنگر، کارشناس حوزه فناوری اطلاعات، در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» تأکید دارد که اینترنت با کیفیت پایین و پر از اختلالات عملاً بیهوده است و افزایش قیمت برای اینترنت ناعادلانه بوده و با حقوق شهروندی مردم در تضاد است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباه‌ی ارائه‌ی بی‌کیفیت‌ترین اینترنت جهان توسط ایران چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر