coinex
راهنمای خرید تکراتو

جدول قطعی برق امروز 9 تیر 1400 همه استان ها

از آنجایی که مشکل کمبود برق در کشور برطرف نشده، همچنان نیازمند جدول خاموشی هستیم. در ادامه به بررسی جدول قطعی برق امروز 9 تیر 1400 همه استان ها می‌پردازیم.

هرچند مشکل کمبود برق در کشور را نمی‌توان مشکل جدیدی دانست و در سال‌های پیش نیز کماکان کشور ایران با این مشکل مواجه بود و در فصل گرما به منظور جبران این کمبود، برخی ساعات برق مناطقی قطع می‌شد. اما امسال اوضاع بسیار بدتر از سال‌های پیش است و یک‌ماه مانده به شروع فصل تابستان، شاهد خاموشی‌های طولانی و بلند مدت در برخی شهرها بودیم.

دقیقا از اواخر اردیبهشت ماه قطعی برق در برخی استان‌ها شروع شد. در آن زمان این خاموشی‌ها بدون اطلاع رسانی قبلی صورت می‌گرفت و این مسئله موجب شد خسارات زیادی به مردم وارد شود و در پی آن اعتراضات و انتقادات نسبت به این قضیه در شبکه‌های مجازی اوج گرفت.

در نهایت، صنعت برق کشور ضمن عذرخواهی از مردم اعلام کرد کشور با کمبود 6 تا 10 هزار مگاواتی برق مواجه بوده و برای جبران این کمبود، کشور مجبور است خاموشی‌هایی را به صورت برنامه ریزی شده در برخی از مناطق اجرا کند و شرکت نیروی برق هر استان موظف است برنامه خاموشی را به مردم ارائه دهد تا خسارات وارده به مردم کاهش یابد. همینطور به نظر می‌رسد تا زمانی که این مشکل در کشور برطرف نشود، کماکان با قطعی برق مواجه هستیم.

حال که بیش از یک ماه از این خاموشی‌ها می‌گذرد، برنامه‌های خاموشی بیشتر استان‌ها بسیار منظم و دقیق شده است و افراد می‌توانند با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط اداره برق استان خود، از زمان بندی خاموشی محل سکونت یا کار خود مطلع شده و با توجه به آن، کارهای خود را برنامه ریزی کنند. از این رو، در ادامه با جدول قطعی برق امروز 9 تیر 1400 همه استان ها با ما همراه باشید!

جدول قطعی برق امروز 9 تیر 1400 همه استان ها

موج جدید خاموشی ها

تابستان گرم امسال با دمای 36 درجه (که احتمالا در طول تابستان افزایش 1 تا 1.5 درجه ای دما را نیز تجربه کنیم) موجب شده استفاده از وسایل سرمایشی در کشور افزایش یابد و مصرف برق بیشتر شود. به همین خاطر مصرف برق در کشور تا 62 هزار مگاوات بالا رفته که با توجه به نیروگاه‌های تولید برق موجود کشور، تولید این مقدار برق ممکن نیست.

غلامعلی رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع توانیر و دبیر ستاد راهبری اوج بار صنعت برق کشور، در رابطه با این موضوع گفته است که تنها راهکار جلوگیری از اعمال برنامه های احتمالی مدیریت بار در شرایط فعلی، مدیریت صحیح مصرف توسط مشترکان است. در کشور حدود 24 هزار مگاوات از برق تولیدی کشور به وسایل سرمایشی اختصاص دارد. پیک برق در بازه ساعت‌های 12 تا 18 رخ می‌دهد، اگر فرض کنیم که این اوج بار برای سه ماه رخ دهد در حدود 450 ساعت در سال اوج مصرف داریم که برای پاسخگویی به این نیاز مصرف باید هفت تا هشت هزار مگاوات نیروگاه احداث شود.

طبق گفته معاون هماهنگی توزیع توانیر، از اوایل خرداد ماه بود که شاهد رشد بیش از 30 درصدی مصرف برق بودیم. بخش کشاورزی به دلیل کمبود بارش‌ها و نزولات آسمانی بیش از قبل مجبور به پمپاژ آب هستند و در نتیجه مصرف برق 18 درصد افزایش یافته است. به غیر از آن، در بخش صنعت نیز شاهد افزایش مصرف برق بوده‌ایم و تمام این‌ها موجب شده در ایران نیز همانند سایر کشورهای دنیا، برنامه های مدیریت اضطراری مصرف برق اجرا شوند.

جدول قطعی برق امروز 9 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 9 تیر 1400

البته از دیگر دلایل کمبود برق که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت، رابطه میان قطعی برق و استخراج بیت کوین بود. سخنگوی برق در اظهارات اولیه خود مدعی شد که به دلیل مصرف بالای برق فرایندهای استخراج ارزهای دیجیتالی و البته مزارع گسترده استخراج، کشور با کمبود برق جدی مواجه شده است.

هرچند پس از آن برخی مقامات این گفته را رد کردند، اما در ادامه اخباری که از پیدا شدن مزرعه‌های ماینیننگ غیرقانونی در برخی استان‌ها خبر می‌داد، گواهی بر درستی این سخن بود. علاوه بر پیدا شدن بسیاری از مزرعه‌های استخراج غیر قانونی در برخی استان‌ها، صنعت برق کشور اعلام کرده که به منظور اولویت قرار دادن نیاز مردم، در طول ساعات اوج مصرف، برق مزرعه‌های ماینینگ قانونی نیز قطع خواهد شد.

اما در نهایت، این مشکل با یاری مردم حل خواهد شد و در صورتی که همه هموطنان کولرهای گازی روی عدد 25 درجه تنظیم و از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند و استفاده از وسایل پرمصرف برقی را نیز به ساعات خنک روز یا پایانی شب موکول نمایند، می‌توانیم به طور قطع اطمینان دهیم که شاهد قطعی برق نخواهیم بود. همه این تلاش‌ها برای پایدار ماندن شبکه و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها صورت می‌گیرد. حال در ادامه اطلاعات جدول زمان بندی قطعی برق امروز 9 تیر 1400 را برای تمامی استان‌ها بررسی می‌کنیم.

جدول قطعی برق امروز 9 تیر 1400 یزد

اطلاعات خاموشی استان یزد نیز به طور مدون برای امروز 9 تیر منتشر شده است. اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 9 تیر 1400 برای استان یزد را در ادامه بررسی کنید. برای دانلود فایل PDF این برنامه اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 9 تیر 1400 اصفهان

شرکت استانی توزیع برق استان اصفهان جزئیات برنامه قطع برق در شهر اصفهان را منتشر کرده است. جزئیات این برنامه را در ادامه بررسی کنید. البته سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفته است که با توجه به افزایش دما در تابستان، در صورتی که مردم اصفهان صرفه‌جویی را ادامه دهند خاموشی برق در این استان رخ نخواهد داد.

 

جدول قطعی برق امروز 9 تیر 1400 شهرستان های اصفهان نیز توسط این شرکت به طور جداگانه منتشر شده است که می‌توانید از این صفحه استفاده کنید.

جدول قطعی برق امروز 9 تیر 1400 تبریز

شرکت توزیع برق استان آذربایجان شرقی برنامه زمان بندی خاموشی امروز 9 تیر 1400 را برای تبریز و شهرستان های تابع آن منتشر کرده است. جزئیات این برنامه را در این فایل PDF مطالعه کنید.  (300 کیلوبایت)

جدول قطعی برق امروز 9 تیر 1400 تهران

شرکت توزیع برق تهران، مناطقی را که از پنجم تا دهم تیر ماه با قطعی احتمالی برق روبه‌رو می‌شوند، اعلام کرد. برای دانلود فایل PDF زمان بندی خاموشی‌های تهران اینجا کلیک کنید. (300 کیلوبایت)

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 9 تیر 1400 فارس

اطلاعات خاموشی استان فارس نیز در قالب فایل اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 9 تیر 1400 برای این استان منتشر شده است. برای دانلود فایل PDF خاموشی‌های این استان در اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق فارس 1400

جدول قطعی برق امروز 9 تیر 1400 مرکزی

اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 9 تیر 1400 نیز رسما منتشر شد. اطلاعات بیشتر در این باره را در ادامه بررسی کنید. برای دانلود فایل PDF این برنامه اینجا کلیک کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 9 تیر 1400 آذربایجان غربی

جدول قطعی برق امروز 9 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 9 تیر 1400

 

اطلاعات جدول قطعی برق امروز 9 تیر 1400 برای استان آذربایجان غربی را در ادامه ببینید. برای دانلود برنامه خاموشی های امروز این استان اینجا کلیک کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 9 تیر 1400 کردستان

جدول قطعی برق امروز 9 تیر 1400 برای استان کردستان منتشر شده است که در ادامه می توانید آنرا بررسی کنید. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق کردستان مراجعه کنید

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 9 تیر 1400 سمنان

اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 9 تیر 140 برای استان سمنان را در ادامه می توانید بررسی کنید. برای دریافت فایل PDF خاموشی‌ های سمنان اینجا کلیک کنید.

برنامه قطع برق 9 تیر 1400 گلستان

شرکت توزیع برق استان گلستان اطلاعات جدول قطعی برق 1400 را برای این استان منتشر کرده است. اطلاعات بیشتر را در ادامه ببینید.

زمان بندی قطع برق گلستان 1400

برنامه قطع برق 9 تیر 1400 خراسان شمالی

زمان بندی خاموشی استان خراسان شمالی برای روز 9 تیر 1400 توسط شرکت توزیع برق این استان منتشر شده است. برای بزرگنمایی بیشتر می‌توانید بر روی عکس‌های زیر کلیک کنید:

برنامه قطع برق 9 تیر 1400 ایلام

اطلاعات خاموشی استان ایلام نیز برای روز 9 تیر 1400 منتشر شده است که اطلاعات بیشتر را در ادامه به شما ارائه می کنیم.

زمان بندی قطع برق ایلام 1400

برنامه قطع برق 9 تیر 1400 چهارمحال و بختیاری

شرکت توزیع برق استان چهارمحال و بختیاری، اطلاعات خاموشی این استان و شهرستان های تابعه آن را منتشر کرده است. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق چهارمحال و بختیاری مراجعه کنید

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص جدول قطعی برق امروز 9 تیر 1400 چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر