;
coinex

شکایت تیک تاک از دولت آمریکا ؛ اپلیکیشن چینی از تحریم‌های ترامپ شاکی است!

شکایت تیک تاک از دولت آمریکا به دلیل محدودیت‌های اعمال شده پس از تحریم‌های دولت آمریکا است که فعالیت این اپلیکیشن را مغایر با امنیت ملی آمریکا قلمداد می‌کند. با بررسی بیشتر این خبر با تکراتو همراه باشید.

اپلیکیشن تیک تاک که شرکت چینی بایت دنس که مالک تیک تاک است از یک قاضی فدرال درخواست کرد مانع اجرای ممنوعیت دولت ترامپ علیه این شبکه اجتماعی شود. این اپلیکیشن اشتراک‌گذاری ویدئوی عصر دوشنبه رسما از دولت دونالد ترامپ برای ممنوعیت فعالیت‌های این شرکت در آمریکا یک شکایت 39 صفحه‌ای را به دادگاه‌های آمریکا تقدیم کرد.

شکایت تیک تاک از دولت آمریکا

اپلیکیشن چینی از تحریم‌های ترامپ شاکی است!

در شکایت نامه شرکت چینی آمده که فرمان اجرایی ترامپ (Trump Ban) قوانین مختلف را زیر پا گذاشته است و از سویی دیگر مدرکی دال بر تهدید امنیت ملی آمریکا توسط تیک تاک در آن دیده نمی‌شود. در این شکایت آمده است: «فرمان ترامپ در اوایل این ماه تحت قانون اضطراری بین‌المللی قدرت‌های اقتصادی، حق این شرکت برای اثبات اینکه داده‌های خود را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا نیست را نادیده گرفته است.»

بیشتر بخوانید:

روز ششم ماه آگوست سال جاری میلادی دونالد ترامپ طی یک فرمان اجرایی مبادلات تجاری شهروندان آمریکایی با تیک تاک را ممنوع اعلام کرد. رئیس جمهور آمریا اعلام کرده که تیک تاک یک ریسک امنیتی برای کاربران به شمار می‌رود. اما تیک تاک معتقد است دولت ترامپ تلاش‌های این اپلیکیشن برای رفع نگرانی‌ها را نادیده می‌گیرد و ارتباط با دولت چین را دستاویز کرده است.

شکایت تیک تاک از دولت آمریکا
شکایت تیک تاک از دولت آمریکا به دلیل تحریم های صادره از سوی دونالد ترامپ است.

تیک‌تاک در دفاع از خود می‌گوید از داده‌های کاربران آمریکایی را در سرورهایی در آمریکا و سنگاپور و مشخصا خارج از مرزهای چین نگهداری می‌کند. در بخشی از بیانیه شرکت بایت دنس آمده است:

ما در شکایت از دولت آمریکا جدی هستیم هرچند احساس می‌کنیم چاره‌ای جز دفاع از حقوق خود نداریم. دستور ممنوعیت فعالیت‌های آمریکای تیک تاک ۱۰,۰۰۰ شغل آمریکایی را در معرض حذف قرار می‌دهد و به میلیون‌ها آمریکایی دیگر که از این نرم‌افزار برای ارتباط با هم و اشتراک لحظات زندگی، به ویژه در شرایط کرونا، استفاده می‌کنند، آسیب می‌زند.

به نظر می‌رسد این شکایت در راستای تشدید کمپین ترامپ علیه چین با هدف کمک به پیروزی مجددش در انتخابات ریاست جمهوری صورت می گیرد اگرچه به قیمت نارضایتی میلیونها کاربر جوان تیک تاک تمام می شود. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در راستای برنامه «شبکه پاک» برای جلوگیری از دسترسی مقامات چینی به اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی، از شرکتهایی آمریکایی خواسته است اپلیکیشنهای چینی را از فروشگاههای برنامه خود حذف کنند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: nyt

نظر شما در خصوص شکایت تیک تاک از دولت آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر