;
coinex

بررسی و دانلود تیک تاک لایت ؛ هرآنچه باید از TikTok Lite بدانید!

تیک تاک در حال حاضر از محبوبترین و در عین حال پرحاشیه ترین شبکه های اجتماعی جهان محسوب میشود. این گفتار به بررسی و دانلود تیک تاک لایت اختصاص دارد.

اپلیکیشن تیک تاک در حال حاضر از محبوبترین شبکه های اجتماعی دنیا با تعداد بالای کاربر است. این اپلیکیشن چینی که با تقلید از اینستاگرام طراحی و ساخته شده، با برداشتن برخی محدودی های اینستاگرام موفق شد در مدت کوتاهی به سطح اینستاگرام برسد.

طوفان محبوبیت تیک تاک که بسیاری از کشورها را درنوردید، اگرچه برای مالکان این اپلیکیشن مزایای زیادی به همراه داشت، اما از دردسرهایشان چیزی کم نکرد.

محبوبیت بالای اپلیکیشن چینی، جنس محتوا منتشر شده در آن و برخی مسائل دیگر دست به دست هم داد تا هرکدام عاملی شود در راه محدودیت و ممنوعیت تیک تاک در بسیاری از کشورها.

در ایران محدودیت ها درباره تیک تاک و مشکلات فنی از همان ابتدا وجود داشت و با وجود استقبال خوب کاربران ایرانی، دسترسی به این اپلیکیشن در ایران با موانع زیادی مواجه بود.

در این میان دولت ایالات متحده و غول های فناوری امریکایی نیز که بازار فناوری و اپلیکیشن را تحت سلطه خود میدیدند، از رشد انفجاری محبوبیت تیک تاک در امریکا به نگرانی افتادند و با تلاشهای دولت ایالات متحده و دستور مقام قضایی،‌ قرار بر محدودیت تیک تاک و حذف آن از اپ استورهای رسمی تعیین شد.

با این حال این موضوع چیزی از نحوه عملکرد و محبوبیت تیک تاک نکاست، و این اپلیکیشن چینی همچنان با قدرت به کار خود ادامه میدهد. این گفتار به بررسی، آموزش کار و دانلود تیک تاک لایت اختصاص دارد. با ما همراه باشید.

بررسی و دانلود تیک تاک لایت : تیک تاک لایت چیست؟

همانطور که گفتیم اپلیکیشن تیک تاک در مدت کوتاهی توانست به محبوبیت بالایی برسد. ما در همان دوران با بررسی اپلیکیشن تیک تاک، سعی کردیم آشنایی جامعی برای مخاطبین خود در ارتباط با تیک تاک پدید آوریم.

البته این موضوع به این معنا نبود که اپلیکیشن چینی یک اپلیکیشن کامل است. از همان ابتدا مشکل no network connection  در تیک تاک برای بسیاری از کاربران دردسرساز شده بود.

بررسی تیک تاک لایت
تیک تاک لایت چیست

بعدها مشکلات خاصی برای کاربران ایرانی تیک تاک که از همان ابتدا هم دسترسی با محدودیتی به این اپ داشتند ایجاد شد. همین موضوع سبب شد تا ما به نحوه حل مشکل تیک تاک در ایران نیز بپردازیم.

امروز در ادامه سیر بررسی جنبه های مختلف اپلیکیشن تیک تاک، قصد داریم به بررسی و آموزش کار با تیک تاک لایت بپردازیم. پس اگر به دنبال دانلود تیک تاک لایت هستید با ما همراه باشید.

دانلود تیک تاک لایت ؛ تاریخچه تیک تاک

شاید از خود بپرسید تیک تاک چیست و چرا به یکباره اینچنین محبوب و معروف شد. در حقیقت محبوبیت تیک تاک حاصل یک روز و یک سال نیست و تاریخچه مهمی پشت این اپلیکیشن این روزها محبوب قرار دارد.

شاید ویدیوهای 6 ثانیه‌ای واین را بخاطر داشته باشید. این ویدیوها در اینترنت غوغا به‌پا کرده بودند. در سال 2012 شبکه اجتماعی Vine شروع به کار کرد و در سال 2014 شاهد عرضه Musical.ly بودیم.

این سرویس نیز مانند واین امکان ساخت ویدیوهای کوتاه را برای کاربران فراهم می‌کرد. در سال 2019 شاهد انتشار چندین میلیون ویدیو 15 ثانیه‌ای تا 1 دقیقه‌ای در فضای مجازی بودیم. شاید با خود بگویید که این موارد چه ارتباطی با تیک تاک دارد؟ در جواب باید گفت، خیلی!

بررسی تیک تاک لایت
تیک تاک لایت چیست

تیک تاک ابتدا با نام Douyin عرضه شد که در حقیقت نسخه چینی این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. در حال حاضر اپلیکیشن Douyin همچنان در چین قابل دسترس است.

به علت قوانین سخت‌گیرانه در کشور چین، کاربران باید از این اپلیکیشن استفاده کنند. در حالت کلی باید گفت کاربران در کشور چین به اپلیکیشن Douyin و کاربران در کشورهای دیگر به تیک تاک TikTok دسترسی دارند.

اپلیکیشن Douyin در سال 2016 توسط بایت دانس ByteDance توسعه پیدا کرد و در سال 2017 تیک تاک به صورت جهانی عرضه شد. این اپلیکیشن به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد و در مدت زمان کوتاه توسط میلیون‌‌ها کاربر مورد استفاده قرار گرفت.

برنامه TikTok به رشد خود در سال‌های اخیر ادامه داده است. شرکت ByteDance تصمیم گرفت در اوت 2018 برنامه Musical.ly را با تیک تاک ادغام کند. این موضوع باعث شد کاربران این سرویس به راحتی قادر به انتقال اطلاعات حساب خود به تیک تاک TikTok باشند.

این برنامه هم اکنون دارای لوگوی ادغام شده با Musical.ly بوده و مانند این برنامه، لقب Musers را به کاربران اعطا می‌کند. برنامه تیک تاک TikTok از محبوبیت بالایی در میان کاربران برخوردار است و یکی از پرطرفداراترین شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

تیک تاک لاین نسخه سبک تر تیک تاک معمولی است اما با برخی تفاوت ها در عملکرد کلی، امروز قصد دارم شما را با تیک تاک لایت آشنا کنم و به علاوه لینک دانلود تیک تاک لایت را نیز در اختیارتان قرار دهم.

بیشتر بخوانید:

آموزش حذف اکانت تیک تاک ؛ به همراه نکات آموزشی دیگری درباره این برنامه!

تیک تاک لایت چیست ؛ تفاوت تیک تاک و تیک تاک لایت

در اوایل آگوست 2018 ، Bytemod Pte Ltd یا ByteDance ، سازندگان TikTok ، بی سر و صدا نسخه سبک تری از برنامه را منتشر کردند. با نام TikTok Lite ، این برنامه در ابتدا محدود به چند کشور جنوب شرقی آسیا بود. اکنون در بسیاری از مناطق آسیایی و آفریقایی در دسترس است و بیش از 7 میلیون بار بارگیری شده است. در نوامبر 2018 ، TikTok طی یک ماه 800 میلیون کاربر فعال جهانی داشت.

دانلود تیک تاک لایت
دانلود تیک تاک لایت

شاید از خود بپرسید: تفاوت های تیک تاک و تیک تاک لایت چیست؟ آیا فقط نام و اندازه برنامه است یا چیز دیگری وجود دارد؟ اصلا نسخه های لایت اپلیکیشن ها چیستند و برای چه تولید میشوند؟ خب در ادامه قرار است به این موضوع بپردازیم.

اما پیش از آن، لینک دانلود تیک تاک لایت:

دانلود اپلیکیشن تیک تاک

نسخه لایت یک اپلیکیشن دقیقا چه تفاوتی با نسخه اصلی دارد؟

اگر از جمله کاربران پرشمار اندروید باشید احتمالا با نسخه های لایت از اپلیکیشن های معرفی جز تیک تاک نیز مواجه شده اید. صلاح دیدم پیش از پرداختن به مبحث بررسی و دانلود تیک تاک لایت، شما را با مبحث مقدماتی نسخه های لایت اپلیکیشن های مختلف و اهمیت و کاربرد آنها آشنا کنم.

بررسی تیک تاک لایت
تفاوت تیک تاک و تیک تاک لایت

نسخه های لایت اپلیکیشن ها در حقیقت نسخه های سبک تری هستند که هم فضای کمتری اشغال میکنند و هم در وضعیتی که سرعت اینترنت مناسب نباشد هم میتوانند به کار خود ادامه بدهند.

در حقیقت نسخه های لایت برای افرادی عرضه میشود که گوشی های قدیمی تر (بخوانید حافظه داخلی کمتر) دارند و یا به اینترنت ضعیف تری دسترسی دارند (یعنی مثلا کشور عزیزمان ایران)

برخی از اپلیکیشن های معروفی که نسخه لایت دارند و شما میتوانید آنها را از گوگل پلی دانلود کنید عبارتند از:

  1. Facebook Lite
  2. Facebook Messenger Lite
  3. Twitter Lite
  4. YouTube Go
  5. Amazon Kindle Lite
  6. CleanMaster Lite
  7. Shazam Lite
  8. UC Mini Browser
  9. Google Go
  10. Skype Lite

تفاوت اپ های Lite و  Native چیست؟ نسخه Lite همه ویژگی‌های نسخه Native را داراست و به همه وظایف اصلی خود عمل میکند. مهمترین تفاوت در UI یا رابط کاربری این دو نسخه از اپ ها است.

نسخه های Lite معمولا تحت مرورگر داخلی در اپ اجرا می شوند که سریعتر بارگزاری شوند و منابع کمتری مصرف کنند. نسخه های Native از همه پتانسیل گوشی استفاده میکنند و سعی میکنند بیشتر داده ها رو کش کنند. ویژگی ها و امکانات جدید معمولا در ابتدا برای نسخه های Native منتشر میشوند.

خب با این مقدمه به سراغ تفاوت تیک تاک و تیک تاک لایت خواهیم رفت. در ادامه با ما باشید تا به بررسی و دانلود تیک تاک لایت هم بپردازیم.

تفاوت تیک تاک و تیک تاک لایت

معمولاً یک نسخه Lite از هر برنامه با اندازه پرونده کوچکتر است ، دارای ویژگی های محدودی است و برای افرادی در شبکه های داده کندتر 3G یا 2G در نظر گرفته شده است.

برنامه TikTok هنگام نصب دارای اندازه پرونده حدود 182 مگابایت است و در نهایت بسته به کاربرد آن فضای بیشتری را جمع می کند (داده برنامه + حافظه پنهان).

تفاوت تیک تاک و تیک تاک لایت
تفاوت تیک تاک و تیک تاک لایت

در حال حاضر فضا اشغال شده این برنامه بیش از 300 مگابایت بر روی گوشی من است. از طرف دیگر ، TikTok Lite 30 مگابایت کوچکتر است.

تفاوت تیک تاک و تیک تاک لایت
تفاوت تیک تاک و تیک تاک لایت

ترکیبی از داده های برنامه و داده های حافظه پنهان ، فضای ذخیره سازی آن را به حدود 125 مگابایت می رساند که به نصب تیک تاک معمولی حدودا کمتر از نصف است. بنابراین ، اگر گوشی با حافظه داخلی محدود داشته باشید ، نسخه Lite کاملاً مناسب است.

از آنجا که هر دو نسخه از پخش فیلم پشتیبانی می کنند، میزان مصرف باتری تقریباً مشابه است. برای قضاوت در مورد آن، ما از TikTok و TikTok Lite هر کدام تقریباً بیست و یک دقیقه استفاده کردیم. مصرف باتری در هر دو مورد حدود 4٪ بود. بنابراین در این مورد اختلاف خاصی بین Tiktok و TikTok Lite نیست.

بیشتر بخوانید:

مشهورترین و بهترین تیک تاکرها در جهان

رابط کاربری و امکانات آپلود

در نگاه اول، رابط کاربری هر دو برنامه مشابه است. از طریق دکمه صفحه اصلی می توانید به فیلم ها دسترسی پیدا کنید و در کنار آن چهار گزینه جستجو ، بارگذاری ، اعلان و نمایه وجود دارد.

آموزش کار با تیک تاک
آموزش کار با تیک تاک لایت

با کشیدن انگشت به سمت بالا میتوانید فیلم ها را رد کنید و با کشیدن انگشت به چپ از نمایه بارگذار بازدید کنید. با مرور فیلم ها ، متوجه می شوید که بارگیری آنها از یک ثانیه بیشتر طول می کشد. این تأخیر زیاد طولانی نیست ، اما ممکن است در طولانی مدت آزار دهنده باشد ، به خصوص هنگام گشت زدن در تیک تاک برای وقت گذرانی و یا کشف یک کلیپ خنده دار.

به طور کلی نسخه های لایت به دلیل هدف طراحی شان که بهره گیری کمتر از موبایل، اینترنت و فضای گوشی است، به خوبی نسخه اصلی نیستند. این موضوع در تیک تاک نیز رخ نمایی میکند و علت اصلی این تاخیرهاست.

همچنین اپلیکیشن های لایت سعی بر این دارند تا با برداشتن ابزارهای اضافی کمی از شلوغی اپلیکیشن اصلی بکاهند و نسخه معمولی تری ارائه دهند.

در این اپلیکیشن برخی قابلیت ها تفاوت چندانی با تیک تاک اصلی ندارد. در ورژن لایت هم شما میتوانید TikCode شخصی خود را تنظیم کنید که تفاوت چندانی با همان شناسه کاربری در اینستاگرام ندارد.

آموزش کار با تیک تاک لایت
آموزش کار با تیک تاک لایت

به علاوه برخی گزینه های مربوط به حریم شخصی میتواند به شما در تعیین اینکه چه کسانی به مطالب منتشر شده توسط شما دسترسی داشته باشند کمک کند.

وقتی صحبت از حریم خصوصی می شود، شما می توانید حساب دیگران را مسدود کنید، حساب خود را خصوصی کنید و برخی از تنظیمات اعلان اصلی را انجام دهید. البته خب این بدیهی است که اگر فعالیت خاصی در تیک تاک نداشته باشید، نیاز چندانی هم به گزینه های حریم خصوصی ندارید.

آموزش کار با تیک تاک لایت
آموزش کار با تیک تاک لایت

بیشتر بخوانید:

بیشترین فالوور تیک تاک ؛ رکورد فالوور Tik Tok متعلق به کیست؟

سایر قابلیت های تیک تاک لایت

جدا از ویژگی های فوق ، یکی دیگر از تفاوت های بزرگ TikTok و TikTok Lite در توانایی به اشتراک گذاشتن آنهاست. برنامه TikTok ویژگی های بسیاری مانند Duet ، React ، Save Video ، Share as GIF ، Favorites و Live Photos را ارائه می دهد.

آموزش کار با تیک تاک لایت
آموزش کار با تیک تاک لایت

ابزارهای خوب تیک تاک سبب میشود تا شما برای ساخت کلیپ های خاص نیازی به اپلیکیشن های شخص ثالث برای اعمال ادیت ها و جلوه های خاص نداشته باشید.

اما مشکل تیک تاک لایت شاید این باشد که بسیاری از این قابلیت ها را نیز از شما میگیرد. در اینجا شما فقط گزینه های لینک و گزارش را در دسترس خواهید داشت. به هر صورت شما پیش از دانلود تیک تاک لایت و نصب آن باید تصمیم بگیرید.

آموزش کار با تیک تاک لایت
آموزش کار با تیک تاک لایت

در نهایت باید گفت تیک تاک لایت بیشتر برای آن دسته کاربرانی کاربرد دارد که نمیخواهند یا نمیتوانند فضای زیادی از گوشی را با نسخه اصلی اشغال کنند، به علاوه اینترنت خوبی نیز ندارند و در نهایت هم قصدشان از نصب تیک تاک، وقت گذرانی، تفریح و استفاده از محتوای دیگران است نه تولید محتوا. در نتیجه تیک تاک لایت بهترین گزینه و البته گزینه کم مصرف تر است.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص دانلود تیک تاک لایت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    فقط کسایی که تیک تاک لایت دارن میتونن پستای مارو ببینن؟ یعنی اگه چیزی در تیک تاک لایت اپلود کنیم کسایی که تیک تاک اورجینال دارن هم میتونن ببینن؟

    پاسخ