;
coinex

جدول قطعی برق امروز 19 تیر 1400 همه استان ها

این روزها اطلاع از زمان بندی خاموشی استان ها و شهرهای کشور ضروری است. در این نوشتار به جدول قطعی برق امروز 19 تیر 1400 خواهیم پرداخت.

این روزها وضعیت سختی داریم و همگی تجربه قطعی های برق دو یا چندساعته را داشته ایم. بنابر گفته های سخنگوی صنعت برق، مصطفی رجبی مشهدی، مصرف برق در روزهای گذشته به رکورد دیگری یعنی 66 هزار مگاوات رسید آن هم در شرایطی که کل تولید برق کشور 55 هزار مگاوات است.

اطلاعات اعلام شده توسط رجبی مشهدی مصادف بود با دومین روز اعمال قطعی های طولانی مدت و چندباره برق در پایتخت. او در اظهاراتی گفت دلیل این قطعی های بی برنامه برق، اوج گرفتن مصرف برق در کشور و در واقع رکوردزنی چندباره مصرف برق کشور است. او در ارائه جزئیات گفت، مصرف برق کشور در روز گذشته به 66 هزارمگاوات رسیده است و این در حالی است که اوج توان نیروگاه های کشور، تولید 55 هزارمگاوات است. مشهدی در این باره افزود:

هم ‌اکنون شاهد فاصله ۱۱ هزار مگاواتی تولید و مصرف برق هستیم که این میزان فاصله تولید و مصرف را باید با فعالیت‌ ها و برنامه ‌های جابجایی بار صنایع و مشترکان عمده پر کنیم یا اگر امکان ‌پذیر نباشد، ناچار به اعمال خاموشی خواهیم شد.

این اظهارات درواقع در توجیه خاموشی های دو یا سه نوبته در طول روز بیان شد. تا پیش از این روزها عموم مردم خاموشی های یک مرتبه ای و دوساعته را پذیرفته بودند، ولی حال گویا وضع بدتر است. رجبی مشهدی در این باره می گوید:

به‌منظور حفظ پایداری شبکه، رله ‌های فرکانسی به‌کار گرفته شده است و هنگامی که تراز تولید و مصرف از حد استاندارد فراتر رود و امکان کنترل مصرف وجود نداشته باشد، این رله ‌ها به‌صورت خودکار به‌کار افتاده و برق تعدادی از مشترکان را قطع می‌کنند.

رجبی مشهدی در توضیح و البته با عذرخواهی چنین گفت که اگر رله ها به درستی عمل نکنند، شاهد خاموشی سراسری و گسترده در سطح کشور خواهیم بود و به همین دلیل به این رله های فرکانسی برای حفظ پایداری برق در کشور نیاز است. او بار دیگر با اشاره به افزایش حداقل 14 درصدی مصرف برق کشور می گوید که هم اکنون تاسیسات شبکه توزیع برق تحت فشار شدیدی هستند و برای حفظ پایداری کلی شبکه سراسری، باید از مصرف مشترکان کاسته شود. او می گوید پیک بار سال گذشته بیش از 58 هزار مگاوات بوده و حال، کمبود 8 تا 10 هزارمگاواتی برق با صرفه جویی قابل جبران است.

مسئولان وزارت نیرو با توجه به افزایش دمای هوا در کشور در هفته گذشته به لزوم صرفه جویی 30 درصدی آب و برق تاکید کردند. مسئولین معتقدند که 40 درصد مصرف برق کشور به وسایل سرمایشی مربوط است که به طور روزافزون مورد استفاده قرار می گیرند. در ارتباط با مسئله ماینینگ ارزهای دیجیتال و ارتباط آن با قطعی برق، رجبی مشهدی با خبر از کشف 3782 مرکز غیرمجاز ماینینگ خبرداد که نزدیک به 570 مگاوات برق مصرف می کردند. او ادامه داد:

برای تأمین برق این میزان در محل مصرف، باید نیروگاهی به بزرگی ۸۰۰ مگاوات احداث می‌شد.

این مسئله در شرایطی از سوی این مقام مسئول عنوان شده است که فعالان دنیای ارزهای دیجیتال، بارها پیشنهاداتی مبنی بر احداث نیروگاه یا همکاری با نیروگاه ها در زمستان و حتی خرید برق از نیروگاه ها را ارائه کرده بودند، اما وزارت نیرو هیچگاه واکنشی نشان نداد. در ادامه با جدول قطعی برق امروز 19 تیر 1400 ما را همراهی کنید.

جدول قطعی برق امروز 19 تیر 1400

در ارتباط با وضعیت پیش آمده در مسئله برق، رئیس جمهور با عذرخواهی از این بابت، تاکید کرد که وزارت نیرو گرچه مقصر نیست اما باید در این باره به مردم توضیح دهد. رئیس جمهور روز 15 تیر ماه و در مراسم افتتاحیه طرح های ملی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و سیستان و بلوچستان در مورد اهمیت سرمایه گذاری در حوزه برق و مشکلات کمبود برق سخن گفت. رئیس جمهور مدعی شد در دوران هشت ساله صدارت او، ظرفیت تولید برق کشور هر سال نزدیک به 2 هزارمگاوات افزایش یافته است. در حالی که پیش از آن به طور متوسط 1700 مگاوات ظرفیت سالانه ایجاد می شده است. با این وجود در سالیان اخیر تامین برق در زمان های پیک مصرف همواره با مشکلاتی مواجه بوده است. حسن روحانی گفت:

مسئله برق در شرایط کرونا، در شرایطی که یک عده بیمار در بیمارستان هستند و برای مردم، کسبه، کارخانه‌ها و تولید بسیار مهم است. اینها نعمتهایی است که وقتی هست، آدم خیلی به آن توجه ندارد که برق چقدر مهم است؛ وقتی برق میرود معلوم میشود. مسئله برق برای زندگی و آسایش و حیات مردم و تولید کشور فوق العاده مهم است.

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 19 تیر 1400

روحانی با اشاره به خشکسالی بی سابقه و کاهش 52 درصدی بارش ها در کشور نسبت به سال گذشته گفت که ظرفیت تولید نیروگاه های برق آبی کشور که 7 هزار مگاوات برق تولید می کردند حالا بسیار کاهش یافته است. به علاوه نیروگاه بوشهر نیز که ظرفیتی هزارمگاواتی دارد از مدار خارج شده، در حال تعمیرات است. او با اشاره به اینکه مشکل آب و برق همواره در تابستان برای کشور رخ می دهد گفت:

زمستان هم همیشه مشکل کمبود گاز داریم که البته در سالهای اخیر این مشکل را تقریباً نداشتیم؛ چرا که تولید گاز به بیش از ۶۰۰ هزار متر مکعب در روز افزایش یافته است

روحانی با بیان اینکه وضعیت توسعه برق نیز مناسب بوده، گفت:

در زمینه برق هم توسعه ما مناسب بود. اشکال، خشک‌سالی امسال است که مانع شده، البته مصرف خیلی بالا رفته است. مصرف دلایلی مختلفی دارد که گرما و خشک‌سالی بسیار مؤثر بوده. تولیدات صنعتی ما هم امسال نسبت به سال گذشته تقریباً ۵۰ درصد اضافه شده است. وقتی تولید صنعت اضافه میشود، مصرف برق بالا میرود و اینها مؤثرند. چیزهای دیگر مثل رمزارزها و مسائل دیگر هم مؤثر بوده اند.

او با اشاره به برگزاری جلسه ای برای رفع معضل برق در کشور گفت که راه حل همراهی بخش هایی از صنعت است و ساعات فعالیت صنایع ممکن است اندکی تغییر کند. او ادامه داد:

برخی از صنایع که یک دوره تعطیلات برای کارگرهایش دارد و معمولاً در شهریور می‌گذارند که باید این دوران تعطیلات‌ را کمی زودتر بگذارند. برای مردم مهم این است که ساعت خاموشی را بدانند. برفرض امسال نمی‌توانیم به یک شهر در ۲۴ ساعت به‌طور منظم در این ۲، ۳ هفته‌ای که هوا خیلی گرم است، برق بدهیم. مردم باید بدانند که زمان این ۲، ۳ ساعت که برق قطع می‌شود، کی و از چه ساعتی است که بتوانند پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کنند. این کار باید حتماً انجام بگیرد. یکی، دو جا در کشورهای دیگر، حتی در اروپا دیدم که کل برق یک کشور به‌طور کامل می‌خوابد و یک‌مرتبه ۲۴ ساعت برق قطع می‌شود. برای اینکه این کار نشود، چند جا به‌صورت اتوماتیک دستگاه دیسپجینگ دستور خاموشی داده و مشکلاتی برای مردم درست شده است.

برنامه قطع برق 19 تیر 1400 ایلام

اطلاعات خاموشی استان ایلام نیز برای روز 19 تیر 1400 منتشر شده است که اطلاعات بیشتر را در ادامه به شما ارائه می کنیم. برای اطلاع از تقسیم بندی مناطق، فایل PDF را از اینجا دانلود کنید.

جدول قطعی برق امروز 18 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 19 تیر 1400

جدول قطعی برق امروز 19 تیر 1400 اصفهان

شرکت استانی توزیع برق استان اصفهان جزئیات برنامه قطع برق در شهر اصفهان را منتشر کرده است. جزئیات این برنامه را در ادامه بررسی کنید. به علاوه، سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفته است که با توجه به افزایش دما در تابستان، در صورتی که مردم اصفهان صرفه‌جویی را ادامه دهند خاموشی برق در این استان رخ نخواهد داد. برای دسترسی به فایل PDF تقسیم بندی ناحیه‌ها، اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 19 تیر 1400 شهرستان های اصفهان نیز توسط این شرکت به طور جداگانه منتشر شده است که می‌توانید از این صفحه استفاده کنید.

جدول قطعی برق امروز 19 تیر 1400 یزد

اطلاعات خاموشی استان یزد نیز به طور مدون برای امروز 19 تیر منتشر شده است. اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 19 تیر 1400 برای استان یزد را در ادامه بررسی کنید. برای دانلود فایل PDF این برنامه اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 19 تیر 1400 تبریز

شرکت توزیع برق استان آذربایجان شرقی برنامه زمان بندی خاموشی امروز 19 تیر 1400 را برای تبریز و شهرستان های تابع آن منتشر کرده است. جزئیات این برنامه را در این فایل PDF مطالعه کنید.

جدول قطعی برق امروز 19 تیر 1400 تهران

شرکت توزیع برق تهران، هنوز مناطقی را که از 19 تیر ماه با قطعی احتمالی برق روبه‌رو می‌شوند، اعلام نکرده است. شما می‌توانید اخبار خاموشی تهران را در صفحه زمان بندی قطع برق تهران 1400  دنبال کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 19 تیر 1400 استان فارس

اطلاعات خاموشی استان فارس نیز در قالب فایل اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 19 تیر 1400 برای این استان منتشر شده است. برای دانلود فایل PDF خاموشی‌های این استان در اینجا کلیک کنید. برای دسترسی به منطقه بندی و آدرس‌ها به سایت استان فارس مراجه کنید.

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق فارس 1400

برنامه قطع برق 19 تیر 1400 گلستان

شرکت توزیع برق استان گلستان اطلاعات جدول قطعی برق 1400 را برای این استان منتشر کرده است. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید به سایت شرکت توزیع برق گلستان مراجعه کنید.

زمان بندی قطع برق گلستان 1400

برنامه قطع برق 19 تیر 1400 خراسان شمالی

زمان بندی خاموشی استان خراسان شمالی برای روز 19 تیر 1400 توسط شرکت توزیع برق این استان منتشر شده است و شما می‌توانید در زیر آن را مشاهده نمایید.

جدول قطعی برق امروز 19 تیر 1400

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 19 تیر 1400 مشهد

اطلاعات جدول قطعی برق امروز 19 تیر 1400 برای مشهد هنوز اعلام نشده است. شما می‌توانید اطلاعات ثانویه را در صفحه زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400 دنبال کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 19 تیر 1400 قزوین

اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 19 تیر 1400 برای استان قزوین را می‌توانید در مطلب زمان بندی قطع برق قزوین 1400 بررسی کنید.

جدول قطعی برق امروز 19 تیر 1400 مازندران

اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 19 تیر 1400 را می‌توانید در گفتار زمان بندی قطع برق مازندران 1400 مطالعه کنید.

برنامه قطع برق 19 تیر 1400 چهارمحال و بختیاری

شرکت توزیع برق استان چهارمحال و بختیاری، اطلاعات خاموشی این استان و شهرستان های تابعه آن را منتشر کرده است. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق چهارمحال و بختیاری مراجعه کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 19 تیر 1400 کردستان

جدول قطعی برق امروز 19 تیر 1400 برای استان کردستان منتشر شده است که در ادامه می توانید آنرا بررسی کنید. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق کردستان مراجعه کنید

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 19 تیر 1400 زنجان

خوشبختانه جدول زمان بندی قطعی برق امروز 19 تیر 1400 برای استان زنجان اعلام شده است. برای دانلود فایل PDF خاموشی های زنجان اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص جدول قطعی برق امروز 19 تیر 1400 چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر