coinex
راهنمای خرید تکراتو

افزایش مبلغ یارانه نقدی در دولت رئیسی

طبق خبر وزیر کار، تنها مشکل بر سر راه افزایش یارانه، کسری بودجه و راه تامین آن می‌باشد و با برطرف شدن آن شاهد افزایش مبلغ یارانه نقدی در دولت رئیسی خواهیم بود.

افزایش یارانه نقدی از برنامه‌های جدی دولت رییسی می‌باشد که بارها در انتخابات توسط رییسی مطرح شده بود. اکنون نیز وزیر کار درباره اجماع نظر بر افزایش یارانه در دولت رییسی خبر داد.

افزایش مبلغ یارانه نقدی در دولت رئیسی

اما بسیاری با این مسئله به علت کسری بودجه مخالفت کرده‌اند و معتقدند که افزایش یارانه نقدی یعنی چاپ پول بیشتر و در نتیجه تحمیل تورم سنگین‌تر است اما به هر حال از برنامه‌های این دولت، افزایش یارانه است. حجت الله عبدالملکی در این باره گفته است:

قطعا یارانه‌ای که در حال حاضر پرداخت می‌شود اثر رفاهی خاصی بر جامعه و مردم ندارد و آنچه که مدنظر ما است تبعیض در پرداخت یارانه است، یعنی اینکه پرداخت یارانه افرادی که شرایط مالی بهتری دارند کاهش پیدا کند تا یارانه افراد نیازمندتر بیشتر شود.

او افزود: «مسئله اصلاح نظام یارانه‌ها یک موضوع بسیار کلان در سطح ملی و در سطح حاکمیت است وبه تنهایی در یک وزارتخانه نمی‌توانیم تصمیم خاصی اتخاذ کنیم.»

براساس گفته‌های او این طرح به قشر متوسط و کم درآمد کمک می‌کند و یارانه هر نفر ۳ تا ۴ برابر افزایش می‌یابد. وزیر علاوه بر این وعده داد که به خانوارهای پنج دهک اول کارت اعتباری معشیت داده می‌شود که در سه دهک اول نفری ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی نفری ۱۵۰ هزار تومان ماهیانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد خواهد بود.

خانوارهایی که نتوانند بازپرداخت اقساط را انجام دهند، یارانه بازپرداخت اقساط خواهند گرفت. نمایندگان مجلس و رییس مجلس هم بارها درباره وضعیت دشوار مردم سخن گفته و متعقد بودند که یارانه نقدی کافی نیست.

البته تعدادی از اعضا کمیسیون انرژی مجلس نیز با این موضوع مخالفت کرده‌اند چرا که منبع یارانه از بنزین است و اگر زیاد شود قیمت بنزین نیز افزایش می‌یابد. به هر حال اگر دولت بخواهد این لایحه را به مجلس ببرد باید نمایندگان را درباره منبع تامین اعتبار آن قانع کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص افزایش مبلغ یارانه نقدی در دولت رئیسی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر