;
coinex

جدول قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 همه استان ها

از آنجایی که قطعی برق‌ها همچنان ادامه دارد، در ادامه به جدول قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 تمام استان‌ها می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید!

در این یک ماه اخیر به طور مداوم شاهد افزایش قطعی برق بوده‌ایم و دیگر این مسئله برای همه ما عادی شده است و مردم سعی می‌کنند با توجه به ساعات خاموشی مناطق، کارهایشان را برنامه ریزی کنند. از این رو، ادارات برق هر استان نیز برای خاموشی‌ها، برنامه‌ای منظم را ارائه می‌دهند که در آن، خاموشی در هر روز برای هر آدرس یا گروه بندی مشخص اعمال می‌شود.

قبل از اینکه به سراغ جدول قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 همه استان ها برویم، لازم است بگوییم با اینکه در اواسط هفته چهارم به سر می‌بریم، هنوز برخی از استان‌ها برنامه قطع برق 24 خرداد 1400 را اعلام نکرده‌اند. اما در ادامه برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 24 خرداد استان‌های تعیین شده را بررسی می‌کنیم.

جدول قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 همه استان ها

برای قطعی برق که از اوایل خردادماه شروع شد، دلایل مختلفی از طرف مسئولین اعلام شد. برخی می‌گفتند به دلیل کاهش نزولات آسمانی و همینطور افزایش گرما، میزان مصرفی برق بالا رفته است. اما از آن طرف، برخی منابع غیررسمی دیگر قطعی برق و استخراج بیت کوین را مرتبط می‌دانند و می‌گویند و این ماجرا را به طور مستقیم مرتبط با فرایندهای ماینینگ ارز دیجیتال مرتبط دانسته و از مصرف برق بالایی این فعالیت شکایت دارند.

البته برخی مقامات این موضوع را کاملا غلط و مستقیما به ناتوانی شبکه توزیع برق و عدم سرمایه گذاری در این حوزه ربط داده‌اند. اما سخنگوی صنعت برق و برخی مدیران عامل شرکت های توزیع برق استانی این مسئله را قبل‌تر تائید کرده بودند.

اخیرا نیز سخنگوی صنعت برق اعلام کرد که در اوج گرمای شدید بوشهر، ۹۶ دستگاه استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال کشف و جمع آوری شدند که با این تعداد، در یک هفته گذشته بیش از ۳ هزار دستگاه ماینر استخراج غیرمجاز رمز ارز، شناسایی و جمع آوری شده است. وزارت نیرو اظهار کرده است:

این ۹۶ دستگاه ماینر که با استفاده از برق غیرمجاز در حال استخراج رمز ارز بودند، پس از دریافت گزارش‌های مردمی کشف و جمع‌آوری شدند. برق مصرفی این مراکز به اندازه مصرف بیش از یک‌هزار خانوار در منطقه معتدل است.

او همینطور به این موضوع اشاره کرده است که اگر برق این مراکز قطع نمی‌شد، بیش از صد خانوار بوشهری باید گرما را در خاموشی سپری می‌کردند.

بنابر اظهارات رسمی، کشور با کمبود برق 8500 تا 9000 مگاواتی مواجه است. در واقع فارغ از استخراج ارز دیجیتال، استفاده از وسایل سرمایشی و یا مواردی چون گرمای زودهنگام هوا،‌ ناتوانی نیروگاه ها در اعاده میزان برق تولیدی سابق نیز در خاموشی های امروز موثر است. یعنی همزمان با افزایش مصرف برق، شبکه تولید برق در تولید به میزان پیشین ناتوان است.

با این حال، خاموشی های گسترده این روزها به هرچه که مربوط باشد، حال همه ما به جداول زمان بندی شده و دقیق خاموشی عادت کرده و هر روز با پیگیری دقیق جداول خاموشی باید از زمان خاموشی محل سکونت یا کار خود آگاه شویم. در ادامه با بررسی جدول قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 با ما باشید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 24 خرداد استان ایلام

جزئیات برنامه قطع برق خرداد 1400 برای استان ایلام از 15 تا 28 خردادماه اعلام شده است و جزئیات آن به قرار جدول زیر است. برنامه و جزئیات آدرس‌ها را در فایل برنامه قطع برق استان ایلام ۱۴۰۰ ببینید.

جدول قطعی برق امروز 21 خرداد 1400 همه استان ها

جدول قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 گیلان

از اولین شهرها و استان‌هایی که به طور جدی با معضل کمبود برق و اعمال خاموشی زمان بندی شده مواجه شدند،‌ استان های شمالی کشور بودند.  گیلان نیز با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۹۰ هزار مشترک برق دارد و ۲ هزار و ۵۵۸ روستای گیلان دارای برق هستند. از آنجایی که در این ایام مصرف برق در این استان بسیار زیاد است، مدیرعامل شبکه توزیع برق استان گیلان اعلام کرده است:

با توجه گرمای زودرس هوا ، کاهش نزولات جوی و کاهش تولید برق در نیروگاه های برقابی کل کشور، وضعیت مصرف برق در مرز هشدار قرار دارد و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، سقف مصرف برای هر استان تعیین شده که در صورت استفاده بیشتر از سقف اعلامی، خاموشی هایی برای استان های شامل این موضوع اعمال خواهد شد.

از این رو، به منظور جلوگیری از آسیب جدی به نیروگاه ها و تاسیسات برق، جدول خاموشی‌ها اعلام خواهد شد. با این حال، استان گیلان برای هفته چهارم خرداد ماه اطلاعات خاموشی منتشر نکرده است و البته هفته پیش نیز خبری از جدول خاموشی برای این استان نبود. البته جدیدترین اطلاعات را در زمان بندی قطع برق گیلان 1400 می توانید دنبال کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 24 بوشهر

خوشبختانه پس از پیدا شدن برخی دستگاه‌های ماینینگ در بوشهر، میزان مصرفی برق این استان کاهش یافته است و اگر هموطنان بوشهری اندکی مصرف برق خود را کاهش دهند، دیگر با قطعی برق مواجه نخواهند شد. با این حال، در ادامه برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 24 خرداد را در بوشهر و ناحیه‌های آن بررسی خواهیم کرد. البته برای دانستن برنامه قطع برق 24 خرداد 1400 شهرستان‌های این استان، به شرکت توزیع برق استان بوشهر مراجعه کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 24 بوشهر

بیشتر بخوانید:زمان بندی قطع برق فارس 1400

جدول قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 مشهد

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 برای استان خراسان رضوی یا شهر مشهد هنوز اعلام نشده است. اطلاعات جدیدی که در این باره ارائه شود را به سرعت در زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400 با شما در میان خواهیم گذاشت.

برنامه قطع برق 24 خرداد 1400 تهران

از آنجایی که کمبود برق کشور همچنان جبران نشده است، استان تهران برنامه خاموشی آخرین هفته خردادماه را به شرح زیر اعلام کرده است:

برنامه قطع برق 24 خرداد 1400 تهران

 

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 اصفهان

اداره برق استان اصفهان نیز برای هفته چهارم خرداد، برنامه خاموشی را اعلام نموده است که شما می‌توانید آن را در تصاویر زیر مشاهده نمایید.

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 اصفهان

 

 

بیشتر بخوانید:نحوه دریافت خسارت قطعی برق

برنامه قطع برق 24 خرداد 1400 قزوین

با توجه به گفته اداره برق استان قزوین، جدول خاموشی 24 خرداد در این استان به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق لرستان 1400

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 خراسان جنوبی

مسئولین اداره برق استان خراسان جنوبی جدول خاموشی 24 خرداد امسال را به شرح زیر اعلام کرده‌اند:

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 خراسان جنوبی

 

 

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 خراسان جنوبی

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق کرمان 1400

برنامه قطع برق 24 خرداد 1400 البرز

خاموشی‌های استان البرز در تاریخ 24 خرداد سال 1400 به شرح زیر اعلام شده است:

 

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق قم 1400

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 خراسان شمالی

خاموشی‌های استان خراسان شمالی نیز برای 24 خرداد سال 1400 به شرح زیر اعلام شده است:

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 خراسان شمالی

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق خراسان شمالی 1400

جدول قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 تبریز

اداره برق استان تبریز نیز برای هفته آخر خردادماه، خاموشی‌های استان را به شرح زیر اعلام کرده است:

جدول قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 تبریز

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق کردستان 1400

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 مازندران

بیشتر بخوانید:  زمان بندی قطع برق کرمانشاه 1400

جدول قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 زنجان

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق سمنان 1400

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 سمنان

استان سمنان نیز برای 24 خرداد و روزهای آتی، برنامه خاموشی زیر را به مردم ارائه کرده است:

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق سیستان و بلوچستان 1400

جدول قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 یزد

اداره استان برق نیز به منظور صرفه جویی و کاهش مصرف برق، خاموشی‌هایی را به صورت منظم و برنامه ریزی شده در این هفته اعمال خواهد کرد که ما در تصاویر زیر جدول خاموشی این استان را قرار داده‌ایم:

جدول قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 یزد

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق یزد 1400

جدول قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 مرکزی

جدول قطعی برق امروز 24 خرداد 1400 مرکزی

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق همدان 1400

اگر از مشترکین استان یا شهرستانی هستید که اطلاعات خاموشی خود را دریافت نکرده اید با نصب اپلیکیشن برق من و ثبت شناسه قبض خود می توانید اطلاعات خاموشی منطقه محل سکونت یا کار خود را دریافت کنید.

از اینها که بگذریم، سخنگوی صنعت برق گفته است که به منظور کاهش محدودیت‌های تامین برق از روز پنجشنبه گذشته واردات برق از جمهوری آذربایجان آغاز شده است. پایگاه خبری شرکت تولید انتقال و توزیع برق ایران در یکی از مصاحبه‌های خود اظهار کردند باسنکورن شدن خطوط انتقال برق مغان به شبکه برق جمهوری آذربایجان واردات برق از این کشور آغاز شد.
همچنین وی در ادامه افزود 73 مگاوات برق از این خط انتقال به شبکه داخلی ایران تزریق می‌شود. به علاوه، برق وارداتی از این خط انتقال تا 130 مگاوات در ساعت پیک مصرف نسبت به ما بقی ساعات شبانه روز بیشتر است.
سخنگوی صنعت برق با بیان این که صنعت همه توان و ظرفیت‌های خود را برای تامین برق مورد نیاز داخل به کار گرفته است، به عموم مردم یادآوری کرد که درصد بسیار زیادی از مصرف برق مربوط به مشترکین خانگی است. وی از مردم خواستار این شد که در مصارف روزانه خود دقت بیشتری کنند تا از خاموشی‌های بیشتر جلوگیری شود.

سخنگوی صنعت برق در یکی دیگر از مصاحبه‌های خود به مشترکین خانگی گفت می‌توانند فقط با انجام دادن سه راهکار ساده از بروز خاموشی احتمالی جلو گیری کنند برای مثال مشترکین خانگی می‌توانند از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند و دمای کولرهای گازی خود را از 25 درجه بیشتر تنظیم نکنند. همچنین سعی کنند تا حد امکان از وسایل برقی پر مصرف در ساعات گرم روز استفاده نکنند تا از خاموشی‌های بیشتر جلوگیری شود.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر