;
coinex

جدول قطعی برق امروز 21 تیر 1400 همه استان ها

این روزها و با اعمال برنامه های خاموشی اطلاع از زمان قطع برق ضرورت دارد. در این نوشتار به جدول قطعی برق امروز 21 تیر 1400 میپردازیم.

از اواخر اردیبهشت ماه تا امروز که در اواخر تیرماه 1400 هستیم، وضعیت خاموشی های برق به مسئله ای دغدغه برانگیز و بعضا آزاردهنده بدل شده است. اگر در طول خردادماه حداقل برنامه های خاموشی نظمی اسمی داشتند و روزانه در یک نوبته دوساعته برای هر منطقه اعمال می شد، از ابتدای تیر ماه بی نظمی، خاموشی های چند نوبته و چند ساعته، حالتی مشکل ساز به خود گرفت و افراد را با مشکلات عمده ای مواجه کرد.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور مدعی شده بود در مدت اخیر مصرف برق کشور به رکورد 66 هزار مگاوات رسیده است، حال آنکه میزان تولید برق در کشور در بهترین حالت 55 هزار مگاوات است و این یعنی 11 هزار مگاوات کمبود برق!

این صحبت های رجبی مشهدی در شرایطی منتشر شد که پایتخت روز دوم اعمال خاموشی های چندساعته و بی برنامه را می گذراند. او در صحبت های خود اوج گرفتن شدید مصرف برق در کشور را علت ثبت رکوردهای جدید مصرف برق اعلام کرد. او در جزئیات بیشتری در این باره گفت:

هم ‌اکنون شاهد فاصله ۱۱ هزار مگاواتی تولید و مصرف برق هستیم که این میزان فاصله تولید و مصرف را باید با فعالیت‌ ها و برنامه ‌های جابجایی بار صنایع و مشترکان عمده پر کنیم یا اگر امکان ‌پذیر نباشد، ناچار به اعمال خاموشی خواهیم شد.

اگر تا پیش از شروع خرداد ماه اعمال خاموشی های یک نوبته وضعیتی عادی به نظر می رسید، اما با بدتر شدن وضعیت در اوایل تیر ماه این سخنان سخنگوی صنعت برق بیشتر به نظر توجیهی برای وضعیت جدید به نظر می رسید. سخنگوی صنعت برق در این باره می گوید:

به‌منظور حفظ پایداری شبکه، رله ‌های فرکانسی به‌کار گرفته شده است و هنگامی که تراز تولید و مصرف از حد استاندارد فراتر رود و امکان کنترل مصرف وجود نداشته باشد، این رله ‌ها به‌صورت خودکار به‌کار افتاده و برق تعدادی از مشترکان را قطع می‌کنند.

او با پرداختن به جزئیات بیشتر چنین گفت که اگر رله ها به درستی عمل نکنند، اعمال خاموشی های گسترده تر در سطح کشور منتفی نیست و در نتیجه این رله های فرکانسی برای حفظ پایداری شبکه برق ضروری است. او همچنین با اشاره بر اینکه در تابستان پیش رو شاهد افزایش 14 درصدی مصرف برق کشور هستیم گفت که حال تاسیسات شبکه توزیع برق کشور تحت فشار شدیدی هستند و برای حفظ پایداری کلی شبکه سراسری باید از میزان مصرف مشترکین کاسته شود. او همچنین تاکید دارد که اوج مصرف سال گذشته 58 هزار مگاوات بود. البته او این میزان کمبود برق را قابل جبران می داند.

چندی پیش از این مقامات مسئول باتکیه به افزایش دمای هوا بر ضرورت کاهش جداقل 30 درصدی مصرف آب و برق در کشور توسط مشترکین تاکیده کرده بودند. به علاوه مطابق با امارهای رسمی نزدیک به 40 درصد مصرف برق کشور به وسایل سرمایشی مربوط است و مسئولین معتقدند برای کاهش اعمال برنامه های خاموشی باید مردم صرفه جویی را در دستور کار داشته باشند. رجبی مشهدی همچنین در سخنانی با اشاره به ارتباط میان فرایندهای استخراج ارزهای دیجیتال و اعمال خاموشی ها با اعلام کشف و توقیف بیش از 3782 مرکز استخراج غیرمجاز که 570 مگاوات برق مصرف می کردند گفت:

برای تأمین برق این میزان در محل مصرف، باید نیروگاهی به بزرگی ۸۰۰ مگاوات احداث می‌شد.

این موارد در حالی از سوی سخنگوی صنعت برق و دیگر مقامات مسئول عنوان می شود که فعالان دنیای ارزهای دیجیتال بارها پیشنهاداتی مبنی بر احداث نیروگاه یا همکاری با نیروگاه های برق و یا خرید برق ارائه داده بودند ولی این موارد هیچ گاه واکنشی از سوی وزارت نیرو دریافت نکرد. در ادامه با جدول قطعی برق امروز 21 تیر 1400 با ما باشید.

جدول قطعی برق امروز 21 تیر 1400

وضعیت خاموشی های بی برنامه و نگرانی های ناشی از آن حتی رئیس جمهور حسن روحانی را نیز به واکنش واداشت. او پس از این قطعی های بی برنامه و مشکلات ناشی از آن در سخنانی با عذرخواهی از مردم از بابت اعمال خاموشی گفت که وزارت نیرو اگرچه مقصر نیست ولی باید در این باره به مردم توضیح دهد. او چندی پیش از این و در مراسم افتتاحیه برخی طرح های ملی در مناطق آزاد، تجاری و اقتصادی شماری از استان ها از ضرورت سرمایه گذاری در صنعت برق برای حل معضلات پیش آمده گفت.

او به این مسئله اشاره کرد که در دوران 8 ساله دولت تدبیر و امید هر ساله 2 هزار مگاوات بر ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده است، حال آنکه تا پیش از آن، میانیگن ایجاد ظرفیت تولید برق به طور سالانه 1700 مگاوات بوده است. البته رئیس جمهور اذعان کرد که همواره تامین برق در ایام گرمای هوا و پیک بار مصرف یکی از مشکلات عمده بوده است و ادامه داد:

مسئله برق در شرایط کرونا، در شرایطی که یک عده بیمار در بیمارستان هستند و برای مردم، کسبه، کارخانه‌ها و تولید بسیار مهم است. اینها نعمتهایی است که وقتی هست، آدم خیلی به آن توجه ندارد که برق چقدر مهم است؛ وقتی برق میرود معلوم میشود. مسئله برق برای زندگی و آسایش و حیات مردم و تولید کشور فوق العاده مهم است.

 

جدول قطعی برق امروز 21 تیر 1400

او همچنین با اشاره به خشکسالی بی سابقه سالیان اخیر و کاهش بیش از 50 درصدی بارش ها در کشور نسبت به سال گذشته گفت که در این وضعیت نیروگاه های برق ابی مهم که نقشی اساسی در تولید برق دارند از مدار خارج شده اند. نیروگاه هایی با ظرفیت تولید برق 7 هزار مگاواتی. بر این ها اگر از مدار خارج شدن نیروگاه هزار مگاواتی بوشهر را نیز بیفزاییم عمق فاجعه بیشتر می شود. او ادامه داد:

زمستان هم همیشه مشکل کمبود گاز داریم که البته در سالهای اخیر این مشکل را تقریباً نداشتیم؛ چرا که تولید گاز به بیش از ۶۰۰ هزار متر مکعب در روز افزایش یافته است

روحانی گفت:

در زمینه برق هم توسعه ما مناسب بود. اشکال، خشک‌سالی امسال است که مانع شده، البته مصرف خیلی بالا رفته است. مصرف دلایلی مختلفی دارد که گرما و خشک‌سالی بسیار مؤثر بوده. تولیدات صنعتی ما هم امسال نسبت به سال گذشته تقریباً ۵۰ درصد اضافه شده است. وقتی تولید صنعت اضافه میشود، مصرف برق بالا میرود و اینها مؤثرند. چیزهای دیگر مثل رمزارزها و مسائل دیگر هم مؤثر بوده اند.

او در پایان صحبت های خود و در اشاره به راهکاری برای رفع مشکلات پیش آمده در حوزه برق گفت که راه حل، همکاری بخش هایی از صنعت است و در توضیح این مهم گفت:

برخی از صنایع که یک دوره تعطیلات برای کارگرهایش دارد و معمولاً در شهریور می‌گذارند که باید این دوران تعطیلات‌ را کمی زودتر بگذارند. برای مردم مهم این است که ساعت خاموشی را بدانند. برفرض امسال نمی‌توانیم به یک شهر در ۲۴ ساعت به‌طور منظم در این ۲، ۳ هفته‌ای که هوا خیلی گرم است، برق بدهیم. مردم باید بدانند که زمان این ۲، ۳ ساعت که برق قطع می‌شود، کی و از چه ساعتی است که بتوانند پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کنند. این کار باید حتماً انجام بگیرد. یکی، دو جا در کشورهای دیگر، حتی در اروپا دیدم که کل برق یک کشور به‌طور کامل می‌خوابد و یک‌مرتبه ۲۴ ساعت برق قطع می‌شود. برای اینکه این کار نشود، چند جا به‌صورت اتوماتیک دستگاه دیسپجینگ دستور خاموشی داده و مشکلاتی برای مردم درست شده است.

برنامه قطع برق 21 تیر 1400 ایلام

اطلاعات خاموشی استان ایلام نیز برای روز 21 تیر 1400 منتشر شده است که اطلاعات بیشتر را در ادامه به شما ارائه می کنیم. برای اطلاع از تقسیم بندی مناطق، فایل PDF را از اینجا دانلود کنید.

جدول قطعی برق امروز 18 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 21 تیر 1400

جدول قطعی برق امروز 21 تیر 1400 اصفهان

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفته است که تا سه هفته آینده که بر اساس این مصوبه صنایع، برق مصرفی را کاهش می‌دهند قطعی برق نخواهیم داشت. البته اگر حوادثی اتفاق افتد یا موارد اضطراری ایجاد شود ممکن است ناپایداری‌ها و قطعی‌های موقت در شبکه ایجاد شود. از این رو، برای دسترسی به ساعات خاموشی احتمالی به فایل PDF تقسیم بندی ناحیه‌ها، اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 21 تیر 1400 شهرستان های اصفهان نیز توسط این شرکت به طور جداگانه منتشر شده است که می‌توانید از این صفحه استفاده کنید.

جدول قطعی برق امروز 21 تیر 1400 یزد

اطلاعات خاموشی استان یزد نیز به طور مدون برای امروز 21 تیر منتشر شده است. اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 21 تیر 1400 برای استان یزد را در ادامه بررسی کنید. برای دانلود فایل PDF این برنامه اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 21 تیر 1400 تبریز

شرکت توزیع برق استان آذربایجان شرقی برنامه زمان بندی خاموشی امروز 21 تیر 1400 را برای تبریز و شهرستان های تابع آن منتشر کرده است. جزئیات این برنامه را در این فایل PDF مطالعه کنید.

جدول قطعی برق امروز 21 تیر 1400 تهران

شرکت توزیع برق تهران، جدول زمان بندی قطعی برق امروز 21 تیر 1400 را منتشر کرده است. برای دانستن جزئیات، فایل PDF را از اینجا دانلود کنید.

جدول قطعی برق امروز 20 تیر 1400
برنامه قطع برق 21 تیر 1400

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 21 تیر 1400 استان فارس

اطلاعات خاموشی استان فارس نیز در قالب فایل اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 21 تیر 1400 برای این استان منتشر شده است. برای دانلود فایل PDF خاموشی‌های این استان در اینجا کلیک کنید. برای دسترسی به منطقه بندی و آدرس‌ها به سایت استان فارس مراجه کنید.

برنامه قطع برق 21 تیر 1400 چهارمحال و بختیاری

شرکت توزیع برق استان چهارمحال و بختیاری، اطلاعات خاموشی این استان و شهرستان های تابعه آن را منتشر کرده است. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق چهارمحال و بختیاری مراجعه کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 21 تیر 1400 کردستان

جدول قطعی برق امروز 21 تیر 1400 برای استان کردستان منتشر شده است که در ادامه می توانید آنرا بررسی کنید. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق کردستان مراجعه کنید

برنامه قطع برق 21 تیر 1400 گلستان

شرکت توزیع برق استان گلستان اطلاعات جدول قطعی برق 1400 را برای این استان منتشر کرده است. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید به سایت شرکت توزیع برق گلستان مراجعه کنید.

زمان بندی قطع برق گلستان 1400

برنامه قطع برق 21 تیر 1400 خراسان شمالی

زمان بندی خاموشی استان خراسان شمالی برای روز 21 تیر 1400 توسط شرکت توزیع برق این استان منتشر شده است و شما می‌توانید در زیر آن را مشاهده نمایید.

جدول قطعی برق امروز 19 تیر 1400
برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 21 تیر

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 21 تیر 1400 مشهد

اطلاعات جدول قطعی برق امروز 21 تیر 1400 برای مشهد اعلام نشده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400  را دنبال کنید.

جدول قطعی برق امروز 21 تیر 1400 استان کرمان

جزئیات قطعی برق استان کرمان برای 21 تیر منتشر شده است. برای اطلاع از جدول خاموشی استان کرمان، می‌توانید به سایت شرکت توزیع برق استان کرمان مراجه کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 21 تیر 1400 قزوین

اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 21 تیر 1400 برای استان قزوین منتشر شده است. برای دانستن جزئیات، فایل PDF را از اینجا دانلود کنید.

جدول قطعی برق امروز 21 تیر 1400 مازندران

اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 21 تیر 1400 استان مازندران منتشر شده است. برای کسب اطلاع از خاموشی، فایل PDF را از اینجا دانلود کنید.

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 21 تیر 1400 زنجان

خوشبختانه جدول زمان بندی قطعی برق امروز 21 تیر 1400 برای استان زنجان اعلام شده است. برای دانلود فایل PDF خاموشی های زنجان اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص جدول قطعی برق امروز 21 تیر 1400 چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر