;
coinex

با بهترین اپلیکیشن های امنیتی اندروید 2020 آشنا شوید!

مسئله امنیت گوشی اندرویدی همواره یکی از مهمترین بحث هاست. در این گفتار با معرفی بهترین اپلیکیشن های امنیتی اندروید 2020 به زیر و بم این موضوع میپردازیم.

استفاده از گوشی های هوشمند، اتصال نسبتا دائمی به اینترنت و عضویت در شبکه ها اجتماعی گوناگون، احتمال بروز مشکلاتی مانند نفوذ به گوشی تلفن همراه توسط هکرها یا مختل شدن امنیت تلفن راه به همراه دارد.

با وجود مزایای بسیاری که گوشی های اندرویدی در خود دارند، مسئله امنیت اما شاید یکی از مهمترین نقاط ضعف این سیستم عامل محبوب قلمداد شود. در نتیجه و با توجه به نکات پیش گفته، برای تقویت امنیت تلفن همراه چه باید کرد؟

یکی از ساده ترین راهکارها نصب اپلیکیشن های امنیتی اندروید است. در این گفتار قصد داریم شما را برخی از بهترین و کارامد ترین این اپلیکیشن ها آشنا کنیم. پیشتر در مطلبی به چگونگی افزایش امنیت واتساپ پرداخته بودیم که میتوانید آنرا ملاحظه کنید:

8 نکته برای افزایش امنیت واتساپ ؛ امنیت واتساپ چقدر است؟

بهترین اپلیکیشن های امنیتی اندروید 2020 ؛ کدام برنامه حفاظت از گوشی بهتر است؟

اگر نگران این هستید که هکرها یا کلاهبرداران بتوانند به اطلاعات و داده‌های تلفن همراه شما دسترسی پیدا کنند، در این مورد کاملا حق با شماست.

کارشناسان و متخصصان مسائل امنیتی می‌گویند تلفن‌های هوشمند جدیدترین روشی است که هکرها برای به سرقت بردن اطلاعات شخصی استفاده می‌کنند.

متاسفانه سیستم‌عامل اندروید به دلیل ویژگی‌های خاص و جامعه‌ی آماری بالای کاربران خود در راس این لیست قرار دارد. از این گذشته، برخی دستگاه‌های اندرویدی به دلیل آسیب‌پذیری‌های امنیتی از پیش نصب شده بر روی خود، احتمال بیشتری دارد که اطلاعاتشان به سرقت رود.

اما آیا می‌دانید که با برنامه های امنیتی که برای اندروید منتشر شده‌اند می‌توانید ضریب امنیت آن را تا حد بسیار زیادی افرایش دهید و تمام عوامل امنیتی مهم در محیط اندروید را کنترل کنید؟

یک برنامه امنیتی اندروید می‌تواند به شیوه های مختلف منجر به امن تر شدن این سیستم عامل شود. شاید با شنیدن نام برنامه های امنیتی به یاد آنتی ویروس ها بیفتید که در اغلب مواقع نصب آن ها در گوشی های موبایل خیلی هم نتیجه عالی نخواهد داشت.

اما آنتی ویروس ها تنها برنامه های امنیتی اندروید نیستند! ما در ادامه این مطلب به معرفی بهترین اپلیکیشن های امنیتی اندروید 2020 می‌پردازیم که به شیوه های مختلف می‌توانند ضریب امنیت گوشی اندرویدی شما را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:

در تنظیم این فهرست سعی کردیم که تا حد ممکن فهرستی از بهترین انتی ویروس ها، فایروال ها، اپلیکیشن های امنیتی رایگان و پولی را قرار دهیم تا شما مطابق با سلیقه خود نسبت به دانلود و استفاده از آن مبادرت ورزید.

Bitdefender Mobile Security & Antivirus برنامه حفاظت از گوشی

بهترین اپلیکیشن های امنیتی اندروید 2020

سالانه 14.99 دلار

به دنبال یک آنتی ویروس اندروید هستید؟ به سختی می‌توانید نرم افزاری را بهتر از بیت دیفندر پیدا کنید. این نرم افزار از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی مستقل امتیازات بسیار خوبی گرفته است و می‌تواند در عرض چند ثانیه گوشی شما را اسکن کند.

بیت دیفندر موبایل سکیوریتی اند آنتی ویروس
بهترین نرم افزار امنیتی اندروید

توانایی منحصر بفرد در محافظت از رمزهای کاربر در مقابل دسترسی هکرها، ابزارهای قدرتمند و یکپارچگی با پلت فرم اندروید ویر (Android Wear) از دیگر قابلیت‌هایی هستند که باعث تبدیل شدن این برنامه به یکی از بهترین نرم افزارهای اندروید 2019 امنیتی شده‌اند.

AVAST بهترین اپلیکیشن امنیتی اندروید 2020

بهترین فایروال اندروید

این برنامه که از قدرتمندترین و پرطرفدارترین برنامه‌های امنیتی در میان گوشی‌های هوشمند است با دارا بودن ویژگی‌هایی همچون حذف کامل ویروس، مدیریت اپلیکیشن‌ها، قفل اپلیکیشن‌ها، فایروال قدرتمند(قابل دسترس در گوشی‌های روت شده) و وب‌گردی کاملا امن در فضای آنلاین، به شما کنترل کامل برای ایمن ماندن از نرم‌افزارهای مخرب را خواهد داد.

آواست
آواست یکی از قدرتمندترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن های امنیتی در سراسر دنیا است.

موتور آنتی ویروس اسکنر حرفه‌ای به کار رفته در اوست به صورت خودکار اپلیکیشن‌های از قبل نصب شده، اپلیکیشن‌های تازه نصب شده و حافظه‌ی گوشی را در اولین استفاده اسکن می‌کند.

ویژگی جالب دیگری اوست این است که برای جلوگیری کاهش دادن سرعت گوشی، کار اسکن محتوای آن را زمانی که شما در خواب هستید انجام می‌دهد.در کل با توجه به ویژگی‌هایی که avast دارد می‌توان گفت که قابل اعتماد است و امنیت دستگاه شما را تا حد بسیار بالایی تامین کند.

بیشتر بخوانید:

 برنامه حفاظت از گوشی بیت واردن (Bitwarden)

بهترین اپلیکیشن های امنیتی اندروید 2020

رایگان

بیت واردن همه معیارهای موجود در زمینه محافظت از رمز را دارد. این برنامه برای مثال قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای و به اشتراک گذاری امن پسوورد را پشتیبانی می‌کند.

بیت واردن
بهترین نرم افزار امنیتی اندروید

بیت واردن از یک تولید کننده رمز داخلی هم بهره می‌برد و می‌تواند در گرفتن رمز از سایر سرویس‌ها به شما کمک کند. بهترین ویژگی این نرم افزار رایگان و مرجع باز بودن آن است.

برنامه حفاظت از گوشی داشلین (Dashlane)

بهترین نرم افزار امنیتی اندروید 2020

39.99 دلار

در حفظ رمزهایتان مشکل دارید؟ به خودتان نگیرید! همه این مشکل را دارند. به همین دلیل است که به نرم افزارهایی مانند داشلین نیاز داریم. برای آشنایی با اپلیکیشن های اینچینی بهتر است با بهترین اپلیکیشن های مدیریت کارهای روزانه آشنا شوید.

داشلین
بهترین نرم افزار امنیتی اندروید

این سرویس هوشمند که چند پلت فرم را پشتیبانی می‌کند، این اطمینان را ایجاد می‌کند که رمزها، اطلاعات پرداخت و سایر اطلاعات مهم شما در مکانی امن ذخیره شده‌اند و هیچ کسی جز خودتان به آن‌ها دسترسی ندارد.

Norton از بهترین اپلیکیشن های امنیتی اندروید 2020

بهترین فایروال اندروید

برنامه‌ی نورتون از شما و دستگاه شما علیه تهدیداتی مانند برنامه‌های مخرب، به سرقت رفتن اطلاعات و یا گم کردن گوشی به طور کامل محافظت می‌کند. از همه اینها مهم‌تر، نورتون حفاظت پیشگیرانه‌ای را در برابر برنامه‌هایی که بسیار خطرناک هستند و ممکن است اطلاعات شخصی و خصوصی شما را به سرقت ببرند انجام می‌دهد.

نورتون
نورتون حفاظت پیشگیرانه‌ای را در برابر برنامه‌هایی که بسیار خطرناک هستند و ممکن است اطلاعات شخصی و خصوصی شما را به سرقت ببرند انجام می‌دهد

از ویژگی‌های جالب دیگر نورتون این است که گوشی گمشده یا دزدیده شده‌ی شما را دوباره پیدا می‌کند و اگر دسترسی دوباره به آن مقدور نباشد می‌تواند اطلاعات گوشی را به طور کامل پاک کند. همچنین نورتون اپلیکیشن‌هایی را که سرعت گوشی را کاهش می‌دهند یا باتری آن را به سرعت قورت می‌دهند شناسایی کرده و آنها را می‌بندد.

بیشتر بخوانید:

برنامه حفاظت از گوشی Kaspersky Internet Security

بهترین فایروال اندروید

کسپرسکی آخرین دستاورد‌های دنیای فناوری از نظر امنیتی را این بار نه برای نسخه‌ی کامپیوتر بلکه برای دستگاه‌های اندرویدی ارائه می‌دهد. از جمله این ویژگی‌ها، حفاظت ضد سرقت و کنترل فوق پیشرفته بر روی دستگاه شماست. طرفداران نسخه‌ی کامپیوتری این برنامه، ویژگی‌های منحصر به فرد آن را به خوبی می‌شناسند.

کسپرسکی
کسپرسکی آخرین دستاورد‌های دنیای فناوری از نظر امنیتی را این بار نه برای نسخه‌ی کامپیوتر بلکه برای دستگاه‌های اندرویدی ارائه می‌دهد.

حال همه‌ی این ویژگی‌های عالی را کسپرسکی در نسخه‌ی اندرویدی‌اش گنجانده است که به راحتی با نصب آن بر روی دستگاه‌های هوشمند خود می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

اگر از افرادی هستید که استفاده‌ی مکرری از اینترنت می‌کنید کسپرسکی با فایروال قدرتمندش محافظ اطلاعات شخصی شماست و به محض ورود به سایت‌های ویروسی آنها را شناسایی کرده و دسترسی به سایت آلوده را مسدود خواهد کرد. آنتی ویروس کسپرسکی نیز از امکاناتی کامل برای ردیابی گوشی از راه دور و حذف اطلاعات در صورت نیاز برخوردار است.

برنامه حفاظت از گوشی LastPass

بهترین نرم افزار امنیتی اندروید 2020

12 دلار

این نرم افزار مدیریت پسوورد قدرتمند بعد از دریافت یک بروزرسانی اساسی بالاخره توانست کارایی خوبش را ارائه کند. با لست پس می‌توانید به رمزهای ذخیره شده، یادداشت‌های امن و فرم‌هایی که با گوشی اندرویدتان پر کرده‌اید، دسترسی داشته باشید و علاوه بر این رمزها و یادداشت‌هایی بسازید که با همه دستگاه‌هایتان قابل همگام سازی هستند.

لست پس
بهترین نرم افزار امنیتی اندروید

نسخه جدید این برنامه به طور شگفت انگیزی قابلیت مدیریت رمز خود را با مرورگر داخلیش ترکیب کرده است تا امنیت بیشتری را برای شما و اطلاعاتتان ایجاد کند.

اپلیکیشن Bouncer برنامه حفاظت از گوشی

بهترین اپلیکیشن های امنیتی اندروید 2020

به دنبال یک برنامه امنیتی اندروید مناسب و با کیفیت هستید؟ برنامه Bouncer بدون تردید یکی از بهترین گزینه های موجود است. اما این اپلیکیشن چه کاربردی دارد؟ با استفاده از Bouncer می‌توانید دسترسی های اپلیکیشن های مختلف نصب شده روی گوشی خود را به طور دقیق بررسی و مدیریت کنید.

اپلیکیشن امنیتی اندروید
بهترین برنامه حفاظت از گوشی

برنامه Bouncer به شیوه های مختلف امکان مدیریت دسترسی اپلیکیشن های مختلف را فراهم می‌کند و فقط محدود به ارائه دادن یا ندادن دسترسی کامل نخواهد بود. برای مثال شما می‌توانید با این برنامه دسترسی یک اپلیکیشن به اطلاعات خاصی را برای بازه زمان محدود و موقت امکانپذیر کنید اما اجازه دسترسی همیشگی را به آن اپلیکیشن ندهید.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن Bouncer قابلیت ها و آپشن های بسیار مختلف و متنوعی را به عنوان بک برنامه امنیتی اندروید در اختیارتان قرار می‌دهد که توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این قابلیت ها حتما اپلیکیشن مذکور را روی دستگاه اندرویدی خود نصب نمایید.

برنامه حفاظت از گوشی NordVPN

بهترین نرم افزار امنیتی اندروید

8 دلار

با نورد وی پی ان می‌توانید مطمئن باشید که هیچ کسی ترافیک اینترنت شما را نمی‌بیند. این برنامه از یک رابط کاربری منحصر بفرد، ابزار انتخاب سرور کاربردی و صدها سرور وی پی ان بهره می‌برد.

نورد وی پی ان
بهترین برنامه حفاظت از گوشی

با نورد وی پی ان می‌توانید مطمئن باشید که هیچ کسی ترافیک اینترنت شما را نمی‌بیند. این برنامه از یک رابط کاربری منحصر بفرد، ابزار انتخاب سرور کاربردی و صدها سرور وی پی ان بهره می‌برد. ویژگی اختصاصی نورد وی پی ان دسته بندی سرورهای خاص آن است که برای انجام کارهایی نظیر دانلود همتا به همتا، پخش فیلم و دسترسی به سرویس تور (Tor) بهینه سازی شده است.

Lookout Security & Antivirus از جمله بهترین اپلیکیشن های امنیتی اندروید 2020

بهترین فایروال اندروید

Lookout Security & Antivirus یکی از بهترین، محبوب ترین و قدرتمندترین نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس از استودیوی Lookout Mobile Security برای سیستم عامل اندروید می باشد که به صورت رایگان در گوگل پلی عرضه شده و تا به امروز بیش از 500 میلیون بار توسط کاربران اندرویدی سراسر جهان از گوگل پلی دریافت شده است.

Lookout-Security-Antivirus
با داشتن Lookout Security & Antivirus برروی گوشی خود می توانید علاوه بر افزایش امنیت اسمارت فون خود از امکان آن نظیر بکاپ گیری از فایل ها و تماس ها و پیدا کردن گوشی گم شده استفاده کنید.

با نصب بودن این اپلیکیشن برروی اسمارت فون شما می توانید با خیالی آسوده به تمامی سایت های اینترنتی رفته و از وبگردی لذت ببرید و به هیچ وجه از لو رفتن حریم خصوصی شما نگران نباشید چرا که این نرم افزار وب سایت های مخرب را شناسایی و بطور خودکار بلوکه می کند و اجازه دسترسی به این وب سایت ها را به شما نمی دهد.

بیشتر بخوانید:

با این برنامه قادر خواهید بود فایل های گوشی خود را اسکن کنید و در صورت موجود بودن ویروس ، تروجان و یا کرمها آن ها را از بین ببرید و بر سرعت آن بیفزایید. یکی از ویژگی های کاربردی Lookout Security & Antivirus امکان گرفتن نسخه ی پشتیبان از تمامی اطلاعات گوشی شماست که در صورت حذف شدن آن ها بتوانید به آسانی آن ها را بازگردانی کنید.

بهترین اپلیکیشن امنیتی اندروید 2020 Private Internet Access VPN

بهترین اپلیکیشن های امنیتی اندروید 2020

6.95 دلار

این نرم افزار قابلیت محافظتی یک شبکه مجازی خصوصی را در کنار صدها ویژگی پیشرفته در اختیارتان می‌گذارد، بیش از 3000 سرور در سرتاسر جهان دارد و کاربرش را قادر می‌سازد تا به طور همزمان به پنج دستگاه متصل شود.

پرایوت اینترنت اکسس وی پی ان
بهترین برنامه حفاظت از گوشی

این نرم افزار قابلیت محافظتی یک شبکه مجازی خصوصی را در کنار صدها ویژگی پیشرفته در اختیارتان می‌گذارد، بیش از 3000 سرور در سرتاسر جهان دارد و کاربرش را قادر می‌سازد تا به طور همزمان به پنج دستگاه متصل شود. پرایوت اینترنت اکسس وی پی ان شاید زیباترین نرم افزار امنیتی اندروید موجود نباشد، ولی ارزش بالایی دارد و از قویترین سرویس‌های وی پی ان موجود در بازار است.

Find My Device بهترین نرم افزار امنیتی اندروید 2020

بهترین اپلیکیشن امنیتی اندروید

برنامه Find My Device یکی دیگر از بهترین برنامه های امنیتی سیستم عامل اندروید است که خوشبختانه به طور پیش فرض روی گوشی های موبایل اندرویدی نصب خواهد بود.

find my device
بهترین برنامه حفاظت از گوشی

این اپلیکیشن به کاربر امکان ردیابی موقعیت مکانی گوشی وی را می‌دهد و در شرایطی کاربرد دارد که احیانا گوشی شما گم شده یا به سرقت رفته باشد. برنامه Find My Device می‌تواند جایگزین مرورگر شده و ردیابی گوشی از طریق یک گوشی دیگر را امکانپذیر کند.

بیشتر بخوانید:

ProtonMail بهترین اپلیکیشن امنیتی اندروید 2020

بهترین اپلیکیشن های امنیتی اندروید 2020

رایگان

صندوق ورودی جیمیل شما امن نیست، در عوض از پروتون میل استفاده کنید. این پلت فرم ایمیل رمزگذاری شده چند قیمت مختلف دارد، اما در قالب یک نسخه رایگان هم عرضه می‌شود بنابراین دلیل و بهانه‌ای برای استفاده نکردن از آن وجود ندارد.

پروتون میل
بهترین برنامه حفاظت از گوشی

اگر ویژگی‌های امنیتی و مربوط به حریم شخصی را در نظر نگیریم، می‌توانیم بگوییم که پروتون میل مانند سایر نرم افزارهای ایمیل کار می‌کند. اگر به دنبال یک وی پی ان رایگان هستید و می‌خواهید ترافیک شبکه امنی داشته باشید، پروتون میل را امتحان کنید؛ بسیاری از متخصصان دنیای رایانه این محصول را به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای اندروید 2019 امنیتی معرفی کرده‌اند.

کوستادیو (Qustodio) بهترین اپلیکیشن امنیتی اندروید 2020

بهترین اپلیکیشن های امنیتی اندروید 2020

سالانه 54.95 دلار

کوستادیو یک نرم افزار کنترلی منحصر بفرد برای والدینی است که می‌خواهند به وسیله یک نرم افزار با طراحی زیبا فعالیت موبایلی فرزندانشان را کنترل کنند. بهترین ویژگی‌های این اپلیکیشن امنیتی اندروید فیلترهای محتوای وب مستقل از مرورگر و توانایی تعیین محدودیت زمانی برای استفاده از یک دستگاه اندروید است.

کوستادیو
بهترین اپلیکیشن های امنیتی اندروید 2020

کوستادیو توانایی مکان یابی کاربر، مسدود کردن نرم افزارهای موبایل، قفل کردن فوری گوشی و ثبت سابقه تماس و پیام رسانی کاربر را هم دارد.

بیشتر بخوانید:

Glass Wire بهترین اپلیکیشن امنیتی اندروید 2020

بهترین اپلیکیشن های امنیتی اندروید 2020

برنامه امنیتی اندروید Glass Wire نسبت به سایر برنامه هایی که تاکنون معرفی کردیم جدیدتر است، اما خیلی زود توانسته توجه کاربران را به سمت خود جلب کند. این برنامه برای کنترل مصرف اینترنت بهترین بستر ممکن را فراهم می‌آورد و لیستی از اپلیکیشن هایی ارائه خواهد کرد که مصرف اینترنت بالایی دارند.

اپلیکیشن امنیتی اندروید
بهترین اپلیکیشن های امنیتی اندروید 2020

در این برنامه اپلیکیشن هایی که از سرویس و حجم اینترنت دستگاه استفاده می‌کنند به صورت لیست ارائه خواهند شد و در کنار هر یک از آن ها حجم مصرف اینترنت در بازه های زمانی مشخص به تصویر کشیده می‌شود.

بدین ترتیب شما می‌توانید ببینید که کدام برنامه ها مصرف اینترنت بالایی دارند یا کدام اپلیکیشن ها مشکوک به جاسوسی هستند و دائما در پس زمینه دستگاه اطلاعات رد و بدل می‌کنند. بنابراین Glass Wire هم می‌تواند یک برنامه امنیتی اندروید کامل و کاربردی باشد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: tomsguide

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر