;
coinex

قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 5 ؛ نسل جدید گوشی های پرچمدار گوگل!

گوگل در گوشی سازی هم تبحر دارد و استقلالش را در این زمینه با گوشی های پیکسل نشان داده است. در این مطلب به معرفی و بررسی مشخصات فنی گوگل پیکسل 5 پرداخته‌ایم.

پیکسل 5 گوشی پرچمدار بعدی است که انتظار داریم گوگل بعد از گوشی میان رده پیکسل 4a خود که هم اکنون در بازار وجود دارد، عرضه کند. در مقایسه با بسیاری از گوشی های برجسته‌ای که به زودی وارد بازار می‌شوند، مانند آیفون 12، درباره پیکسل 5 خبرها و شایعات زیادی منتشر نشده است، ولی ما سعی کرده‌ایم که در این مقاله جدیدترین و مهمترین این خبرها را در اختیارتان بگذاریم.

پیکسل 5 زمانی که وارد بازار شود، جانشین رسمی پیکسل 4 محسوب می‌شود؛ یک گوشی مخصوص عکاسی و فیلم برداری عالی با سیستم عامل خام و سخت افزارها و ویژگی‌های قدرتمند و پیشرفته که البته یکی – دو مشکل بزرگ هم دارد. در حال حاضر انتظار داریم که گوگل در کنار پیکسل 5 مدل پیکسل 5 ایکس ال را هم معرفی کند و هر دو گوشی به همراه پیکسل 4a 5G وارد بازار شوند.

اگر شایعات قدیمی درست باشند، انتظار می‌رود که پیکسل 5 در ماه اکتبر 2020 یا اواخر سپتامبر 2020 در دسترس عموم قرار گیرد، اگرچه که عرضه در ماه سپتامبر محتملتر است زیرا به دلیل تاثیراتی که ویروس کرونا روی زنجیره تامین قطعات گذاشت، پیکسل 4a هم با تاخیر وارد بازار شد. با این حال اگر بخواهیم خبرهای رسمی گوگل را دنبال کنیم، باید بگوییم که این محصول در نقطه‌ای از سال 2020 عرضه می‌شود.

قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 5

از پرچمدار جدید گوگل چه می‌دانیم؟

زمانی که گوشی های سری پیکسل 4 در اواخر سال 2019 عرضه شدند، افراد زیادی به قابلیت‌های برجسته آن‌ها در عکاسی روی خوش نشان دادند، اگرچه که این محصولات در سایر زمینه‌ها نقطه ضعف‌هایی هم داشتند. پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال گوشی های محبوبی بودند، اما نتوانستند محبوبیت پیکسل 3 را کسب کنند، به همین دلیل گوشی های سری پیکسل جدید می‌توانند فرصتی برای گوگل باشند تا خریدارانی را به وجد آورد که از آنچه گوگل در انجام دادنش بهترین است، لذت می‌برند. در این نوشتار با مشخصات فنی گوگل پیکسل 5 آشنا می‌شوید. با تکراتو همراه باشید.

بیشرت بخوانید:

نکته: گوگل اخیرا گفته است که کاربران علاقمند می‌توانند گوشی های سری پیکسل 5 را در تاریخ 5 اکتبر (14 مهر) سفارش دهند، به همین دلیل می‌توان احتمال داد که این محصول در حوالی همین تاریخ رونمایی شود. اخیرا رندرهای باکیفیت و بررسی‌های نسبتا ساده‌ای نیز درباره این محصولات منتشر شده‌اند.

به بیان خلاصه می‌توان گفت که گوگل پیکسل 5:

  • گوشی پرچمدار و مجهز بعدی گوگل است.
  • احتمالا در تاریخ 8 اکتبر (17 مهر) یا 30 سپتامبر (9 مهر) با قیمت 799 دلار وارد بازار می‌شود.

مشخصات فنی گوگل پیکسل 5 : تاریخ عرضه و قیمت

به دلیل بحران و آشوبی که هم اکنون شاهد آن هستیم، نمی‌توان با اطمینان گفت که پیکسل 5 در چه تاریخی وارد بازار می‌شود. گوگل رسما اعلام کرد که پیکسل 5 تا آخر سال 2020 وارد بازار می‌شود، ولی مطمئن نیستیم که عرضه این محصول مانند عرضه پیکسل 4a با تاخیر مواجه می‌شود یا نه، اما اگر تاخیری وجود نداشته باشد می‌توانیم کمی با اطمینان بگوییم که در چه تاریخی این محصول عرضه می‌گردد.مشخصات فنی گوگل پیکسل 5 : تاریخ عرضه و قیمت

گوگل در مناطق زیادی اعلام کرده که پیکسل 5 در سال میلادی جاری وارد بازار می‌شود، اما در یک پست بلاگی مختصر در فرانسه گفته است که کاربران علاقمند می‌توانند این اسمارت فون پرچمدار را از تاریخ 8 اکتبر سفارش دهند. بد نیست به این نکته هم اشاره کرد که تاریخ رویداد شروع سفارش یک محصول ممکن است که با تاریخ معرفی آن یکسان نباشد، اما به نظر می‌رسد که گوگل می‌خواهد در اوایل ماه اکتبر یک رویداد رونمایی را برگزار کند.

بیشتر بخوانید:

اکتبر یک زمان درست و قابل اطمینان برای پیش بینی تاریخ رونمایی پیکسل 5 به نظر می‌رسد، زیرا پیکسل 4 در تاریخ 24 اکتبر 2019 (2 آبان 98) وارد بازار شد و همه گوشی های پرچمدار قبلی پیکسل گوگل هم در ماه اکتبر در بازار عرضه شدند. جدیدترین شایعه منتشر شده درباره گوشی های جدید گوگل بیانگر این موضوع هستند که پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G کمی زودتر از تاریخ 30 سپتامبر رونمایی می‌شوند.

از نظر قیمت احتمالا مدل پایه پیکسل 5 با همان قیمت پیکسل 4 یا کمی گرانتر وارد بازار می‌شود. با توجه به این خبر می‌توان گفت که قیمت پیکسل 5 گوگل 799 دلار است، اگرچه که یک منبع خبری نه چندان معتبر گفته است که مدل پایه این اسمارت فون پرچمدار با قیمت 699 دلار در آمریکا عرضه می‌شود.

قیمت گوشی های هوشمند، از محصولات رده متوسط قدرتمند گرفته تا محصولات پرچمدار واقعی، با سرعتی آهسته در حال افزایش است و به نظر می‌رسد که گوگل هم می‌خواهد در قیمت گذاری برای محصولاتش همین روند را دنبال کند. البته نتایج یک تحقیق در مورد تمایل افراد به خرید یک گوشی خوب گوگل با قیمت 699 دلار نشان داده است که این احتمال هم وجود دارد که این سازنده مشهور قیمت اسمارت فون های خود را کاهش دهد. در صورت محقق شدن این موضوع گوشی های گوگل نسبت به محصولات برندهای دیگر که روز به روز گرانتر می‌شوند، برتری بزرگی پیدا می‌کنند.

مشخصات فنی گوگل پیکسل 5 : شایعات و خبرها

هرچه به تاریخ رونمایی پیکسل 5 نزدیکتر می‌شویم، خبرهای بیشتر و بیشتری درباره این محصول و پیکسل 4a 5G که قرار است در همین تاریخ رونمایی شود، منتشر می‌شود. البته مطالب زیادی برای منتشر شدن درباره این دو محصول باقی نمانده است. رندری که در این قسمت مشاهده می‌کنید، توسط یک منبع معتبر ارائه شده است و پیکسل 5 را نشان می‌دهد که با سبک طراحی پیکسل 4a ساخته شده است. همانطور که در این تصویر مشاهده می‌کنید، یک ناچ در جلوی گوشی برای دربر گرفتن سنسور دوربین سلفی و یک اسکنر اثر انگشت در پشت آن قرار دارد.

مشخصات فنی گوگل پیکسل 5 : شایعات و خبرها
مشخصات فنی گوگل پیکسل 5

عکس‌هایی جداگانه هم بعد از رندرهای غیررسمی فوق در سایت ردیت پست گذاشته شدند و پس از مدت کوتاهی حذف شدند، اما باز هم افرادی توانستند آن‌ها را ذخیره کنند. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، پیکسل 4a 5G (در سمت راست) ابعاد بزرگتری دارد، اگرچه که انتظار می‌رود پیکسل 5 با دوربین قدرتمندتر و پرداخت بدنه بهتری وارد بازار شود.

بیشتر بخوانید:

از آنجایی که تنها چند هفته تا تاریخ رونمایی از پیکسل جدید باقیمانده است، می‌توان گفت که مجبور نیستیم مدت زمان زیادی را منتظر بمانیم تا درباره میزان صحت داشتن این رندرها و وضعیت مشخصات واقعی پیکسل های جدید مطلع شویم.

مشخصات فنی گوگل پیکسل 5 : شایعات و خبرها
مشخصات فنی گوگل پیکسل 5

لیک‌های جدیدی که از پیکسل 5 منتشر شده‌اند، دقت رندر باکیفیتی را که چند ماه پیش منتشر شد و در این قسمت آن را مشاهده می‌کنید، زیر سوال برده است. البته منبع منتشر کننده این لیک گفته است که این تصویر متعلق به یک نمونه اولیه از پیکسل 5 بوده است. همانطور که در این لیک مشاهده می‌کنید، آرایش سنسورهای دوربین در گوشی موجود در این تصویر نسبت به آنچه انتظار داریم، متفاوت است. در این تصویر پیکسل 5 با سه سنسور برای دوربین اصلی ظاهر شده است، اما ما هم اکنون فکر می‌کنیم که دوربین پشتی این گوشی هوشمند دو سنسور و دوربین پشتی پیکسل 4a 5G فقط یک سنسور داشته باشد.

قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 5
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 5

رندری که در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شده است و در این قسمت آن را مشاهده می‌کنید، شباهت بیشتری به مقاله منتشر شده درباره پیکسل 5 دارد، اگرچه که چند منبع در هنگام انتشارش کمی دقتش را زیر سوال بردند. همانطور که مشاهده می‌کنید، این رندر یک گوشی با حاشیه‌های بزرگ، بلوک مربعی شکل دوربین، اسکنر اثر انگشت پشتی و ناچ دوربین سلفی را نشان می‌دهد. این رندر با تصاویری که اخیرا از پیکسل 5 منتشر شده‌اند، تطابق دارد.

قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 5
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 5

همین منبع خبری به تازگی تصاویری را منتشر کرده که به احتمال زیاد پیکسل 5 ایکس ال را (با شباهت بسیار زیادی به پیکسل 5) نشان می‌دهند. این تصاویر بیانگر این موضوع هستند که گوشی های جدید گوگل تفاوت زیادی با پیکسل 5 ایکسل ال نشان داده شده در تصویر فوق دارند.

قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 5
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 5

هم اکنون به قطع می‌دانیم که پیکسل 5 قدرت یک گوشی پرچمدار را که ابتدا توسط یک کد در برنامه دوربین گوگل به آن اشاره شد، ندارد. پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 765G تراشه‌ای است که انتظار داریم در پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G به کار رود. بنچمارک‌هایی که اخیرا منتشر شده‌اند نیز این موضوع را تایید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

علاوه بر این لیستی از مشخصات و سخت افزارها هم که در سایت Android central و ردیت منتشر شده است هم از پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 765G به عنوان تراشه اصلی پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G نام برده‌اند. همچنین گفته شده است که پیکسل 5 به یک نمایشگر 6 اینچی با نرخ تازه سازی 90 هرتز، رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی مجهز است.

در قسمت فوق به برنامه دوربین گوگل اشاره کردیم. نسخه جدید این نرم افزار به وجود چند ویژگی دوربین دیگر برای گوگل پیکسل 5 نظیر قابلیت محوسازی حرکات در تصاویر، زوم صوتی در تصاویر و به اشتراک گذاری راحتتر فیلم‌های ضبط شده اشاره دارد.

قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 5
قیمت و مشخصات فنی گوگل پیکسل 5

همچنین برمبنای وجود یک کد Android 11 در یک نسخه دولووپر گفته شده که پیکسل 5 احتمالا به قابلیت شارژ بی سیم معکوس مجهز است. این ویژگی شما را قادر می‌سازد تا سایر دستگاه‌های خود را مانند ایرباد، گوشی و ساعت هوشمند با پیکسل 5 در قالب یک پد شارژ بی سیم شارژ کنید. البته استفاده از این ویژگی در پیکسل 5 (در صورت وجود داشتنش) باعث افت شارژ باتری این محصول می‌شود، به همین دلیل سوال موجود این است که آیا گوگل بزرگترین نقطه ضعف پیکسل 4 را رفع کرده است یا نه؟

در مورد جواب این سوال می‌توان گفت که شنیده‌ایم که قابلیتی به نام ‘ultra-low-power mode’ در پیکسل 5 وجود دارد و پیکسل 4 هم به آن مجهز می‌شود. این ویژگی قابلیت‌های زیادی از گوشی را مانند ردیابی مکان و همگام سازی خودکار نرم افزارها غیرفعال می‌کند تا باتری گوشی بتواند با یک با شارژ برای مدت زمان بیشتری فرامین شما را انجام دهد.

و در آخر باید گفت که احتمالا در پیکسل 5 خبری از رادار قدرتمند پیکسل 4 نیست و این یعنی که پیکسل 5 احتمالا فاقد قابلیت ناوبری بدون دست است؛ البته عده زیادی هم اعلام کرده‌اند که این ویژگی در پیکسل 4 هم کارایی چندان خوبی نداشت، به همین دلیل عدم وجود آن در پیکسل 5 چندان مهم نیست. نبودن این قابلیت در پیکسل 5 می‌تواند قیمت آن را نیز کاهش دهد. انتظار داریم که در چند ماه و حتی چند هفته آینده خبرهای بیشتری درباره پیکسل 5 منتشر شود. گوگل سال گذشته در ماه ژوئیه قبل از معرفی پیکسل 4 تصویری را از این محصول منتشر کرد، به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که امسال هم همین کار را انجام دهد.

در پیکسل 5 به دنبال چه ویژگی‌هایی هستیم؟

پیکسل 4 نسبت به پیکسل قبلیش یک بهینه سازی بود، اما نقاط ضعفی هم در زمینه‌های خاصی داشت. علاوه بر این هنوز هم ویژگی‌هایی وجود دارند که گوگل آن‌ها را در گوشی های پرچمدارش به کار نگرفته است. در ادامه لیستی از مهمترین ویژگی‌هایی را ارائه کرده‌ایم که انتظار داریم پیکسل 5 به آن‌ها مجهز باشد.

باتری قویتر

باتری قویتر
مشخصات فنی گوگل پیکسل 5

تا به امروز باتری ضعیف بزرگترین نقطه ضعف پیکسل 4 بوده است. ظرفیت یک باتری لزوما نشان دهنده سرعت صفر شدن میزان شارژ باتری نیست، با این حال یک باتری 2800 میلی آمپرساعتی برمبنای معیارهای گوشی سازی 2020 اصلا قدرتمند محسوب نمی‌شود، جدا از این که عده زیادی از کاربران هم گفته‌اند که این باتری نمی‌تواند حتی به مدت یک روز کامل هم فرامینشان را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

پیکسل 4 ایکس ال با باتری 3700 میلی آمپر ساعتیش راندمان بهتری را در این زمینه ارائه می‌کند، ولی حتی این باتری هم تنها کمی بیش از یک روز دوام می‌آورد. اگر گوگل می‌خواهد با گوشی سازان بزرگ رقابت کند، باید از باتری‌های 4000 میلی آمپر ساعتی یا بزرگتر در ساخت گوشی هایش استفاده کند.

سنسور اسکنر اثر انگشت

سنسور اسکنر اثر انگشت
مشخصات فنی گوگل پیکسل 5

پیکسل 4 اسکنر اثر انگشت در پشت یا زیر نمایشگرش ندارد و تنها به قابلیت تشخیص چهره مجهز است که کارایی چندان خوبی هم ندارد. ممکن است برای بعضی از کاربران استفاده از این قابلیت آسانتر باشد، اما برای بعضی دیگر از کاربران خیره شدن به گوشی تا زمان باز شدن قفل نمایشگرش خسته کننده است. دوست داریم که پیکسل 5 هم به قابلیت تشخیص چهره و هم به اسکنر اثر انگشت (پشتی یا قرار گرفته در زیر نمایشگر) مجهز باشد.

لنز اولترا واید

لنز اولترا واید
مشخصات فنی گوگل پیکسل 5

از گوگل می‌خواهیم که پیکسل 5 را مانند هر گوشی پرچمدار 2020 دیگری به لنز اولترا واید مجهز کند. اضافه سازی لنز تله فوتو به دوربین پیکسل 4 اقدام بسیار پسندیده‌ای بود و بسیاری از امیدها را به این سرانجام رساند که یک لنز ثانویه کیفیت عکس‌های پرتره و کارایی عکاسی دوربین پیکسل 4 را بهبود می‌بخشد، ولی پیکسل 4 باز هم می‌توانست دوربین بسیار قدرتمندتری باشد و با یک لنز اولترا واید کارایی بسیار بهتری را در عکاسی ارائه کند.

پورت کارت حافظه میکرو SD

پورت کارت حافظه میکرو SD
مشخصات فنی گوگل پیکسل 5

ظرفیت پایه 64 گیگابایت و ظرفیت حداکثر 128 گیگابایت یک جوک بی مزه است. این که گوگل کاربرانش را مجبور می‌کند تا فایل‌های خود را در فضای ذخیره سازی ابری ذخیره کنند، راهکار مناسبی نیست. دلایل زیادی وجود دارد که کاربران ترجیه می‌دهند تا فایل‌های خود را در یک حافظه محلی ذخیره کنند و نبود سیگنال قدرتمند اینترنت یکی از این دلایل است.

بیشتر بخوانید:

دسترسی نداشتن به یک روش اقتصادی افزایش فضای ذخیره سازی که در اکثر گوشی های اندروید وجود دارد، آزار دهنده است. احتمالش ضعیف است که پیکسل 5 به پورت کارت حافظه میکرو SD مجهز باشد، زیرا این پورت در هیچ یک از گوشی های پیکسل قبلی و حتی در گوشی های نکسوس هم وجود نداشت، اما دوست داریم که پیکسل 5 به این پورت مجهز باشد.

طراحی خاص

طراحی خاص
مشخصات فنی گوگل پیکسل 5

ظاهر گوشی های پیکسل 4 در مقایسه با پیکسل 3 که با پرداخت دو رنگ وارد بازار شدند، بدون شک عجیب بود. این گوشی ها جز بلوک دوربین زیبایشان و یک پرداخت شیشه‌ای مات قرار گرفته در فریمی چرمی در اطراف لبه‌ها، پنل پشتی ساده‌ای دارند که در مجموع یک طراحی ساده اما زیبا را ایجاد می‌کنند. پیکسل 4 برگشت حاشیه نمایشگر را هم به جای ناچ به خود دید و در مجموع طراحیش با سبک طراحی متعارف گوشی سازی اکوسیستم اندروید و طراحی تمام صفحه به کار رفته در گوشی های سامسونگ و هواوی تفاوت بسیار زیادی دارد، اما به نوبه خود خاص و زیبا است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر